quote:
Op woensdag 21 juli 2010 10:04 schreef Kleurdoos het volgende:de onzekerheid bij een paar moeders begrijp ik wel.. maar het blijft toch echt zo dat ieder kindje anders leert en ook op een ander tijdstip, terwijl die dan al wel weer wat kan wat de ander niet kan.
Vooral met de vroege en late lopers. er kan zo een half jaar tussenzitten.
ook met het kletsen.. ik hoor af en toe al een vloed aan duidelijke woorden bij het kindje van mijn kennis.
waarbij ik denk 'WOW'! Of al die tanden en kiezen die andere kinderen al hebben.. maar me druk maken over of mijn kind nu sloom of snel is, neuh. Ik zie elke dag ontwikkeling, ze is gezond vrolijk en energiek

En elin kent veel woorden maar zegt ze liever niet

Commanderen doet ze wel graag..of als ze echt iets wil hebben of wil gaan doen (haar nieuwste woord is DIETS? DIETS!!! ze houdt van fietsen maar die F is lastig

Verder zijn haar favo's de Bal en t bad.. dus dat is ook nog wel eens vervelend.
Elin wil je naar bed? BAD?! nee Bed! BAD?! nee niet in bad, BED! BAL?
dus dan wordt ze loeipissig als ze dan ipv in bad, in bed terecht komt

Verder heb ik het idee dat ze wat rustiger wordt de afgelopen 2 dagen, kiezen onder zijn eindelijk door, boven ook.. dus nu is het wachten op de hoektanden nachtmerrie
Wat is het toch leuk dat Elin en Seb zo ontzettend gelijk op gaan
Diets zegt Seb nu ook sinds kort als hij wil fietsen

en titten (zitten) en uit (als je zit en hij wil dat je meekomt) Bal. En Da (daar of dag) en die.
En allo en oi en OUDOE

Dat zeg ik dus nooit, dus ik denk dat hij dat van oma heeft.
en van de week hoorde ik dat het zoontje van een neef van ons (4 maanden jonger) paard kan zeggen . Dus ik zei dat hij dat ook best wel kon en we hebben de hele weg op de fiets zitten oefenen. En inderdaad van de week kwam hij met een speelgoedpaardje aan en riep: 'aaiiit, aaaiiiiit'

Tot zover de spraaklessen
papa zegt hij heel vaak, mama kan hij wel maar dat zegt hij eigenlijk nooit
en commanderen inderdaad. Dat kan hij. De HELE dag
Maar hij is dan ook de hele dag druk in de tuin en in het huishouden. Was uit de wasmand halen en in de wasmachine stoppen. Laatst zag ik hem was in de wasmachine doen naar de kast lopen er een fles wasmiddel uitpakken en toen deed hij net alsof hij wasmiddel in de wasmachine deed

(nu zit er een slot op de kast)
Kunnen jullie kinderen nog niet wassen?
Ow en Senna nog gefeliciteerd met je eerste verjaardag!