abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84121574
Sinds het hier in de regio nijmegen zo gestormd waarbij de stroom kortdurend (1-2 uur oid) heeft eergisteren heb ik geen warm water meer.
We hebben een Remeha quinta 35c
Met behulp van het instalateurs boekje heb ik al even gekeken

OP gebruikers niveau geeft het blokkerings code b. 4.3. wat volgens het boekje wijst op een "verkeerde parameter instelling gedaan of het geheugen is defect"

Dit zou je vrij gemakkelijk moeten kunnen resetten na fabrieks instellingen en dat heb ik dan gedaan.... maar het veranderd niets, zelfde blokkeringscode.

Op serviceniveau kan ik iets meer informatie verkrijgen en zie ik dat ik ook storingscode 05 krijg. Code 05. (met een extra . erbij dus, alle storings codes hebben die . erbij gewoon 05 staat niet in het boekje) betekend "Eventuele externe EMC invloeden wegnemen."

Ik weet nu niet wat verder te doen, ik vrees dat het misschien wel makkelijk op te lossen is zonder dat een installateur voor hoeft te komen maar ik kom zelf niet verder. Ik kan stroomuitval, geheugen defect en EMC invloeden wel vaag correleren maar oplossingen heb ik niet.

Dus: heeft iemand met verstand van zaken een advies?

PM: waterdruk was 0.9-10 en heb ik reeds bijgevuld tot 1.6, dit veranderd niets.
I'm right and you know it
pi_84121737
Even bellen naar de fabrikant of je leverancier?
pi_84121759
Trek nog een keer een half uur de stroom eruit... Wellicht dat dat kan helpen!
pi_84121796
De reset heb je met de knop uitgevoerd? Trek anders ook eens een minuut of wat de stekker eruit? (Grappig, iemand was me voor...)

Geen idee, hoor, maar wie weet... lastige situatie, en behoorlijk vervelend. Wel grappig dat je dan opeens weet dat dat warme water uit de kraan altijd heel vanzelfsprekend was... totdat het er niet meer uitkomt.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_84121833
Tja ik wil dus weten of ik het ook zelf (zonder instalateur kosten) zou kunnen oplossen of dat dat zeker onmogelijk is.

Remeha trouwens al gebeld en via hen wel achter de installateur gekomen (huis overgenomen en ketel niet zelf laten plaatsen) maar wilde de kennis van FOK! even als joker proberen te gebruiken. Als er een eenvoudige oplossing is dan doe ik het liever zelf.
pi_84121868
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:04 schreef AlphaOmega het volgende:
De reset heb je met de knop uitgevoerd? Trek anders ook eens een minuut of wat de stekker eruit? (Grappig, iemand was me voor...)

Bekend als de Belgische reset! Kan soms goed werken even echt een tijd de stroom eraf. Kan soms wel eens zijn dat ketels zich namelijk opstarten en dan de stroom dan nog even een kleine flux heeft gehad waardoor er iets blijft hangen.
pi_84121916
We hebben al wel enkele keren kort de stroom eraf gehad. Ik zal het nu wat langer proberen...
Zelf heb ik niet al te veel hoop maar makelijk geprobeerd.

Maar verdere adviezen blijven welkom.
pi_84122202
Je kan ook even je installateur bellen voor advies, zonder gelijk een afspraak te maken
pi_84122307
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:08 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Bekend als de Belgische reset!
Naast het Belgische pistool het enige andere goede idee van de Belgen. (Wat natuurlijk gewoon het Belgen/Krenten spelletje is. )
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_84122366
Voicemail van de installateur... probeer het nog wel.. ik sta open voor adviezen in de tussentijd..

Voor 'DE OPLOSSING (tm)' sta ik ook open.
pi_84125499
Nou de installateur die het volgens Remeha geinstalleerd had wist nergens van (vond het al raar was toch bijna 30 km hier vandaan)

Dus Feenstra maar gebeld (van NUON) die komen maandagochtend. Hij DENKT dat het de computer is

Hij vraagt dan waarschijnlijk:
350 comp + 50 btw
40 voorrijkosten
40 extra voor geen abbonement
en waarschijnlijk 4x 15 E (+/- 4x een kwartier) uurloon

Zijn dit reeele bedragen of is dit heel prijzig?
pi_84126157
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:27 schreef Aezeal het volgende:
Hij vraagt dan waarschijnlijk:
350 comp + 50 btw
40 voorrijkosten
40 extra voor geen abbonement
en waarschijnlijk 4x 15 E (+/- 4x een kwartier) uurloon

Zijn dit reeele bedragen of is dit heel prijzig?
Lijkt me een reeël bedrag als het echt de 'computer' is. Wel een dure 'grap' want voor ong. 1000 euro heb je een nieuwe 35c...
pi_84126834
Tja het is veel geld... maar 1255 incl BTW is het goedkoopste dat ik gezien heb en dan nog de installatie etc etc. Deze is 5 jaar oud en kan dus ip nog (minimaal) 10 jaar mee. Een nieuwe kopen kan ook maar ik denk dat reparatie ook te verdedigen is (en hoewel ik het geld wel heb zijn er nog andere uitgaven in de nabije toekomst (trouwen/2e kind) waarvoor het geen kwaad kan even wat te besparen).. en hopelijk is het iets minder duurs wat er gefixt moet worden.
pi_84128860
Hopelijk is het iets kleins en onbenulligs wat stuk is gegaan... ik zal voor je duimen...
pi_84129526
Nou ik vind het nogal wat. Die computer zou stukgegaan zijn alleen omdat de stroom uitgevallen is?
Wellicht is het wel zinvol om een servicecontract af te sluiten. Een CV-ketel heeft toch onderhoud nodig, moderne ketels overigens niet meer zoveel als vroeger.
pi_84130239
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:06 schreef rocketscientist het volgende:
. Een CV-ketel heeft toch onderhoud nodig, moderne ketels overigens niet meer zoveel als vroeger.
Een moderne ketel heeft net zoveel onderhoud nodig als vroeger. De tijden zijn voorbij dat je met een stofzuiger al een hel eind kwam
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:29:01 #17
52191 DABAMaster