Provoceren om kleine geschillen ansich niets. Provoceren om een gemeenschap te ontwrichten, alles.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:15 schreef klausmeister het volgende:
[..]
wat is er mis met provoceren?
[ afbeelding ]
LOL, grapjas, wanneer jij diegene bent die geprovoceerd wordt gaat het uiteraard nooit om een klein geschil. Want dat is het hele idee van provoceren, dat er een heilig huisje omver wordt getrapt en je dat niet fijn vindt. Voor jou is een plaatje van Mohammed misschien klein, voor een moslim is dat heel groot. Voor jou is een raar gewaad in een bus het begin van WO3, voor mij valt het allemaal wel wat mee.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:18 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Provoceren om kleine geschillen ansich niets. Provoceren om een gemeenschap te ontwrichten, alles.
Maar voor sommigen staat in beide het woord "provoceren", dus gelijk. *zucht*
Ik zie het meer als 'kijken hoe ver je kunt gaan'. Is niet helemaal hetzelfde als provoceren, vind ik.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:11 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Lol. Ze houden er dus zelf al rekening mee. Als het argument sluitend is hebben ze pifpafpoef een oplossing. Is het argument door de discriminatiemolen te trekken, is heel het land te klein en moet het uitgemolken worden tot op het bot.
Krijgt zo wel het idee dat ze enkel hier zijn om te provoceren.
Heb het idee dat je dit verhaaltje al klaar had en wilde afwachten hoe ik op die mohammed prent reageerde. Dat ging niet zoals je dacht en dus toch maar neer plempen.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:23 schreef klausmeister het volgende:
[..]
LOL, grapjas, wanneer jij diegene bent die geprovoceerd wordt gaat het uiteraard nooit om een klein geschil. Want dat is het hele idee van provoceren, dat er een heilig huisje omver wordt getrapt en je dat niet fijn vindt. Voor jou is een plaatje van Mohammed misschien klein, voor een moslim is dat heel groot. Voor jou is een raar gewaad in een bus het begin van WO3, voor mij valt het allemaal wel wat mee.
Wat je dus in wezen zegt: ik wil kunnen provoceren maar niet geprovoceerd worden.!
Dat is provoceren.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zie het meer als 'kijken hoe ver je kunt gaan'. Is niet helemaal hetzelfde als provoceren, vind ik.
Het is dus eigenlijk een kwestie van grenzen opzoeken en steeds proberen die te verleggen.
Ja, maar een ander soort provoceren dan een spotprent van Mohammed.quote:
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, maar een ander soort provoceren dan een spotprent van Mohammed.
Snap wel wat jij bedoelt, maar ik zie het één wel als provoceren, uitdagen en het andere niet.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:40 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Juist. En dat gaf ik dus ook aan om dat duidelijk te maken.
In beide gevallen staat het woord provoceren, dus gelijk. Zo wordt het verkocht.
Valt het kwartje?
Maar qua gewicht totaal anders.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Snap wel wat jij bedoelt, maar ik zie het één wel als provoceren, uitdagen en het andere niet.
Maar het is allebei gewoon toegestaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |