abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84168140
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:15 schreef klausmeister het volgende:

[..]

wat is er mis met provoceren?

[ afbeelding ]
Provoceren om kleine geschillen ansich niets. Provoceren om een gemeenschap te ontwrichten, alles.

Maar voor sommigen staat in beide het woord "provoceren", dus gelijk. *zucht*
pi_84168289
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:18 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Provoceren om kleine geschillen ansich niets. Provoceren om een gemeenschap te ontwrichten, alles.

Maar voor sommigen staat in beide het woord "provoceren", dus gelijk. *zucht*
LOL, grapjas, wanneer jij diegene bent die geprovoceerd wordt gaat het uiteraard nooit om een klein geschil. Want dat is het hele idee van provoceren, dat er een heilig huisje omver wordt getrapt en je dat niet fijn vindt. Voor jou is een plaatje van Mohammed misschien klein, voor een moslim is dat heel groot. Voor jou is een raar gewaad in een bus het begin van WO3, voor mij valt het allemaal wel wat mee.

Wat je dus in wezen zegt: ik wil kunnen provoceren maar niet geprovoceerd worden. !
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:25:29 #253
3542 Gia
User under construction
pi_84168344
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:11 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Lol. Ze houden er dus zelf al rekening mee. Als het argument sluitend is hebben ze pifpafpoef een oplossing. Is het argument door de discriminatiemolen te trekken, is heel het land te klein en moet het uitgemolken worden tot op het bot.

Krijgt zo wel het idee dat ze enkel hier zijn om te provoceren.
Ik zie het meer als 'kijken hoe ver je kunt gaan'. Is niet helemaal hetzelfde als provoceren, vind ik.

Het is dus eigenlijk een kwestie van grenzen opzoeken en steeds proberen die te verleggen.

Maar goed, dit is wel een voorbeeld waaruit inderdaad blijkt dat ze echt wel weten dat ze te identificeren moeten zijn met dergelijke abonnementen. En dat komt op meer plaatsen voor.

Ben niet direct vóór een boerkaverbod (ook niet tegen, overigens) maar er mag wel wat duidelijkere wetgeving komen wb identificatie op plaatsen waar dat nodig is. Een boerkadraagster (of niqaab) moet service geweigerd mogen dragen als identificatie normaal gesproken vereist is en zij hier niet aan mee willen werken. En ja, dan mogen ze vragen om door een vrouw geïdentificeerd te worden, maar als dat niet kan, zoals in een bus, dan is het gewoon meewerken of opstappen.
pi_84168361
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:23 schreef klausmeister het volgende:

[..]

LOL, grapjas, wanneer jij diegene bent die geprovoceerd wordt gaat het uiteraard nooit om een klein geschil. Want dat is het hele idee van provoceren, dat er een heilig huisje omver wordt getrapt en je dat niet fijn vindt. Voor jou is een plaatje van Mohammed misschien klein, voor een moslim is dat heel groot. Voor jou is een raar gewaad in een bus het begin van WO3, voor mij valt het allemaal wel wat mee.

Wat je dus in wezen zegt: ik wil kunnen provoceren maar niet geprovoceerd worden. !
Heb het idee dat je dit verhaaltje al klaar had en wilde afwachten hoe ik op die mohammed prent reageerde. Dat ging niet zoals je dacht en dus toch maar neer plempen.
Het is conform mijn qoute nogal way off
pi_84168416
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie het meer als 'kijken hoe ver je kunt gaan'. Is niet helemaal hetzelfde als provoceren, vind ik.

Het is dus eigenlijk een kwestie van grenzen opzoeken en steeds proberen die te verleggen.
Dat is provoceren.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:38:38 #256
3542 Gia
User under construction
pi_84168679
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:27 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Dat is provoceren.
Ja, maar een ander soort provoceren dan een spotprent van Mohammed.

Provoceren om te kijken hoe veel rechten je voor jezelf kunt verkrijgen door grenzen op te zoeken, is niet hetzelfde als beledigen om mensen zo boos te krijgen dat ze geweld gaan gebruiken.
pi_84168727
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, maar een ander soort provoceren dan een spotprent van Mohammed.

Juist. En dat gaf ik dus ook aan om dat duidelijk te maken.
In beide gevallen staat het woord provoceren, dus gelijk. Zo wordt het verkocht.

Valt het kwartje?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:45:48 #258
3542 Gia
User under construction
pi_84168871
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:40 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Juist. En dat gaf ik dus ook aan om dat duidelijk te maken.
In beide gevallen staat het woord provoceren, dus gelijk. Zo wordt het verkocht.

Valt het kwartje?
Snap wel wat jij bedoelt, maar ik zie het één wel als provoceren, uitdagen en het andere niet.

Maar het is allebei gewoon toegestaan. Duidelijk is wel dat zo'n moslima echt wel weet dat je met een niqaab met een abo'tje kans hebt de bus niet in te komen. 't Is zelfs mogelijk dat er daadwerkelijk iemand anders onder die lap stof zit dan op het abonnement staat. Dan is het zeker wel handig om maar snel een strippenkaart neer te leggen.
Ik zou als chauffeur alsnog identificatie eisen, aangezien ze toch geprobeerd heeft met een abonnement (misschien niet van haar) in de bus te komen.
pi_84168907
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Snap wel wat jij bedoelt, maar ik zie het één wel als provoceren, uitdagen en het andere niet.

Maar het is allebei gewoon toegestaan.
Maar qua gewicht totaal anders.
Maar goed, we zitten p de same page, op dit kleine detail na.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:59:46 #260
3542 Gia
User under construction
pi_84169164
Is een poging tot fraude eigenlijk ook strafbaar?
Want met een boerka de bus instappen met het abonnement van je zus is fraude.
Als de buschauffeur je weigert omdat je niet zichtbaar bent, en je betaalt dan gewoon, blijft het toch poging tot fraude.....

of zie ik dat verkeerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')