abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:52:38 #251
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84277476
registreer om deze reclame te verbergen
Misschien moet je er volgende keer ff bij zetten dat het tandem is.. Dat lijkt me nogal een groot verschil..
pi_84277585
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Haters gonna hate.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:56:29 #253
56724 Wombcat
rent wiel
pi_84277631
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Je had 't ook al vaker gemeld.
in a crowd you lose humanity
pi_84278507
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:21 schreef Wombcat het volgende:
Sommige frames zijn ook stabieler dan andere.
Dat is dus ook het punt wat ik heb. Het voelde niet goed bij iets meer dan 60 km/h, maar dat was ook de eerste keer dat ik dat reed. Het voelde zwabberig, alsof kleine bochten zouden leiden tot catastrofe ..Maarja een gevoel ...
Frame is op maat gemaakt bij fietsenmaker (Schouten - Scheveningen) dus daar zou ik redelijk vertrouwen in moeten hebben. Frame iets groter dan standaard en sterke wielen met 36 spaken oid.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:19:18 #255
56724 Wombcat
rent wiel
pi_84278546
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
in a crowd you lose humanity
pi_84278570
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja lol was het even vergeten hoor. Het is voor mij vanzelfsprekend.
Ah, vandaar. Tandem lijkt mij wel mooi!
pi_84278637
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:25:30 #258
56724 Wombcat
rent wiel
pi_84278807
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:21 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Maar wel dat het gewicht en lengte van de fietser op het frame is afgestemd. Wat is dan het verschil?
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
in a crowd you lose humanity
pi_84279094
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Dan hoop ik er maar het beste van
pi_84279241
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
Het heeft niets met elkaar te maken.
Stijfheid is een karakteristiek van het frame wat vooral wordt bepaald door de buizen en de verbindingen.
Maatvoering staat daar los van.
Overigens, als je het fysisch allemaal goed zou bekijken, het gewicht en lengte van de renner heeft wel gegelijk relatie tot de respons van de fiets (met zijn stijfheid, gewicht en eigenfrequenties). Wat dat betreft zit je er fundamenteel naast, maar praktisch gezien (misschien) niet.
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 16:45:05 #261
73911 ultra_ivo
pi_84279696
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:19 schreef Wombcat het volgende:
Op maat gemaakt betekent niet dat het frame stijver is.
Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:47:27 #262
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84279805
Het lijkt mij ook erg cool om eens op een racefietstandem te fietsen. Hoe hard je dan kan gaan..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:50:48 #263
56724 Wombcat
rent wiel
pi_84279960
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Maar wel vaak dat een frame beter in de hand ligt.
Hoeft ook niet per se, karakteristieken zijn ook erg frame(merk)-afhankelijk.
in a crowd you lose humanity
pi_84279991
Schouten is wel een goede fietsenmakert.

Nou een tandem is wel gaaf hoor. Heb er ook es op gereden maar toen ging het van wiebel wiebel wiebel het is echt zo anders sturen. En ik zat toen even achterop maar dan mag je zelf niet sturen zeg maar en ik wilde dat wel hahaha.
Haters gonna hate.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:53:02 #265
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84280051
Stel dat je normaal beiden gemiddeld 30 rijdt.. volgens mij rij je dan samen wel gemiddeld 40 ofzo, met dezelfde inspanning..

Alleen afdalen zal niet zoveel sneller kunnen
pi_84280139
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou een tandem is wel gaaf hoor. Heb er ook es op gereden maar toen ging het van wiebel wiebel wiebel het is echt zo anders sturen. En ik zat toen even achterop maar dan mag je zelf niet sturen zeg maar en ik wilde dat wel hahaha.
Dat lijkt mij dus echt zwaar kl*te op een tandem! Verder gaaf, meer gewicht, meer vermogen, meer snelheid op het vlakke! Renner achter moet maar een blinddoek om oid.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:55:15 #267
56724 Wombcat
rent wiel
pi_84280145
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Oksel het volgende:
Stel dat je normaal beiden gemiddeld 30 rijdt.. volgens mij rij je dan samen wel gemiddeld 40 ofzo, met dezelfde inspanning..

Alleen afdalen zal niet zoveel sneller kunnen
Ik zat in de Marmotte van 2001 achter een tandem in de afdaling van de Croix de Fer. Dat kostte me echt veel moeite erlangs te komen. Ik kon niet echt later remmen en bij het aanzetten gingen ze eigenlijk veel harder. Ik moest echt volle bak om er langs te komen.
En ik daal niet langzaam.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 16:55:59 #268
73911 ultra_ivo
pi_84280178
Juist afdalen kan een heel pak sneller. Klimmen kan een probleem zijn. Jaren terug tandem gereden. Dat ging heel goed, op de 1e dag konden we aan het eind gewoon sur-placen bij een stoplicht.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 17:22:49 #269
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84281243
Een vraagje: Zijn er hier mensen die regelmatig in Zuid-Limburg (Maastricht en omstreken) fietsen?
  FOK!fotograaf dinsdag 20 juli 2010 @ 17:47:52 #270
73911 ultra_ivo
pi_84281972
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:22 schreef Marurk het volgende:
Een vraagje: Zijn er hier mensen die regelmatig in Zuid-Limburg (Maastricht en omstreken) fietsen?
Ja, ik. Ik organiseer zelfs NTFU tochten vanuit Maastricht.
pi_84283000
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:34 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Owkay, doe dan niet meer dan 8 bar in je banden, 7.5 is beter. Als ze te warm worden vanwege het vele remmen wil de kans op een klapband drastisch toenemen en met hoge snelheden is dat geen pretje. Zou ook een reserve buitenband meenemen, mocht je door een Vocklear actie moeten schuiven in de bocht en je rubber eraf schuren. Fietst zo vervelend, een vierkante band

Voor de rest veel plezier, pas op voor ontploffingen en kranten (dalers).
Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de auto
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:18:32 #272
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84283139
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:14 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Goeie tip, dankje! Ik neem gewoon 'n setje extra wielen mee achter in de auto
Fijne vakantie! Ik hoop volgende week bij de Mont Ventoux te zitten...maar of dat gaat lukken is nog even afwachten
.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:45:48 #273
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84286350
Carbon is lichter en duurder, maar heeft een aluminiumframe ook een voordeel t.o.v. een carbonframe? Of is er helemaal geen voordeel? Want zie net twee overeenkomstige fietsen (de ene carbonuitvoering, de ander alu-uitvoering) en er zit maar iets van 0,5 kg verschil qua gewicht tussen beiden. Is dat nou HET voordeel van carbon, die 0,5 kg (lees: dat halve pak suiker)? Want als je al een liter water meeneemt, dan heb je al 1 kg meer gewicht bij je. (Natuurlijk heb je ook superlichte carbonfietsen, maar daar heb ik het nu eventjes niet over.)
En die rijders in de Tour de France, rijden die dan allemaal op carbon?
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:50:19 #274
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84286539
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:45 schreef Marurk het volgende:
Carbon is lichter en duurder, maar heeft een aluminiumframe ook een voordeel t.o.v. een carbonframe? Of is er helemaal geen voordeel? Want zie net twee overeenkomstige fietsen (de ene carbonuitvoering, de ander alu-uitvoering) en er zit maar iets van 0,5 kg verschil qua gewicht tussen beiden. Is dat nou HET voordeel van carbon, die 0,5 kg (lees: dat halve pak suiker)? Want als je al een liter water meeneemt, dan heb je al 1 kg meer gewicht bij je. (Natuurlijk heb je ook superlichte carbonfietsen, maar daar heb ik het nu eventjes niet over.)
En die rijders in de Tour de France, rijden die dan allemaal op carbon?
Kort:

Aluminium: dit is het meest voorkomende materiaal, qua prijs/gewicht is dit een prima combinatie voor de recreatieve fietser. Vaak worden deze frames uitgerust met een carbon voor- en/of achtervork.
Carbon: Dit is het lichtste materiaal wat er te krijgen is. De echte wedstrijdrijders en professionals rijden met dit materiaal. Let wel op als je wedstrijden wilt gaan rijden dat je fiets niet minder weegt dan 6.8kg want dat is door het UCI het gestelde minimum gewicht. Het enige nadeel aan carbon frames is dat het redelijk prijzig is.

Meer info:

http://www.smartcycles.com/frame_materials.htm
.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:06:00 #275
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_84287200
edit: fout topic :s
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')