abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84070936
Zie TT; ik overweeg een nieuwe hybride sedan zoals een Toyota Camry/Nissan Altima/Honda Accord. Tot mijn verbazing kan ik die alleen vinden als automaat. Ik dacht echter altijd dat handschakelen zuiniger was, maar misschien gelden voor hybride motoren andere regels?
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:09:54 #2
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_84071133
Afhankelijk van het type automaat, kan een automaat zuiniger zijn. Vooral Continu Variabele Transmissies en de versnellingsbakken met automatische dubbele koppeling (zoals DSG van VW) kunnen vaak wel zuiniger zijn. Veel hybride auto's zijn dan ook uitgerust met een CVT.

Ander voordeel van automaat voor de fabrikant is natuurlijk dat het schakelgedrag volledig onder controle is door de auto en de instellingen van de fabrikant. Zo kunnen ze mooi een auto extreem zuinig maken door vroeg opschakelen en 'm een mooi energielabel laten krijgen. En voor de mensen die wat meer power willen, voorzien ze de auto van een sport knop. Maar daar kijken ze nooit naar bij het bepalen van het energielabel
Schaap
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:10:21 #3
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_84071163
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:06 schreef Shivo het volgende:
Zie TT; ik overweeg een nieuwe hybride sedan zoals een Toyota Camry/Nissan Altima/Honda Accord. Tot mijn verbazing kan ik die alleen vinden als automaat. Ik dacht echter altijd dat handschakelen zuiniger was, maar misschien gelden voor hybride motoren andere regels?
Nee, de techniek is compleet anders. Heel kort door de bocht: bij accelereren helpt de electromotor, bij normale snelheid rijd je op de benzinemotor. Het wordt enigszins lastig daar ook nog versnellingen tussen te stoppen.

Of handschakelen zuiniger is, is bij de moderne automaten ook erg afhankelijk van je rijstijl trouwens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 15 juli 2010 @ 03:53:55 #4
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_84076939
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:10 schreef De_Hertog het volgende:
Het wordt enigszins lastig daar ook nog versnellingen tussen te stoppen.
Honda heeft het gedaan met de CR-Z, dus ik denk dat het wel meevalt met hoe lastig het is.
Horrible Cunt!
pi_84076957
Ik dacht ook met de Civic. Maar het is natuurlijk ook een kwestie van vraag.
Jesus saves but death prevails.
pi_84104133
Toyota HSD heeft helemaal geen versnellingsbak, het voelt als een CVT maar in feite compleet iets anders.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')