abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:55:47 #251
279841 Avey
Blossom!
pi_84049496
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 @ 15:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dat de kwaliteit omhoog moet staat als een paal boven water, maar de houding van veel studenten/scholieren moet ook verbeterd worden.
Dat zal een consequentie zijn van het verbeterde onderwijs. Betere begeleiding, hogere kwaliteit leerstof en vooral minder gesjoemel met cijfers door universiteiten om maar meer subsidie van de regering te krijgen. Dat zal een tijdje duren, en het aantal afgestudeerden zal waarschijnlijk zakken.

Maar om nou meteen maar weer over te stappen op geforceerde discipline vind ik te ver gaan, zeker voor universiteiten staat liberaliteit hoog in het vaandel.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:59:09 #252
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_84049646
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:55 schreef Avey het volgende:
Dat zal een consequentie zijn van het verbeterde onderwijs. Betere begeleiding, hogere kwaliteit leerstof en vooral minder gesjoemel met cijfers door universiteiten om maar meer subsidie van de regering te krijgen. Dat zal een tijdje duren, en het aantal afgestudeerden zal waarschijnlijk zakken.

Maar om nou meteen maar weer over te stappen op geforceerde discipline vind ik te ver gaan, zeker voor universiteiten staat liberaliteit hoog in het vaandel.
Wat het WO betreft ben ik groot voorstander van een prestatiebeurs. De meeste WO-studenten zullen een dergelijke stok waarschijnlijk ook niet nodig hebben, maar zoals ik eerder al aangaf MBO- en HBO-studenten/scholieren zeker wel.
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:00:31 #253
279841 Avey
Blossom!
pi_84049722
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 @ 15:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Wat het WO betreft ben ik groot voorstander van een prestatiebeurs. De meeste WO-studenten zullen een dergelijke stok waarschijnlijk ook niet nodig hebben, maar zoals ik eerder al aangaf MBO- en HBO-studenten/scholieren zeker wel.
Hmm, daar kan ik misschien nog wel in komen. Laten we zeggen dat we het in ieder geval eens zijn over het feit dat de algemene kwaliteit omhoog moet
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:08:13 #254
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_84050065
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:00 schreef Avey het volgende:

[..]

Hmm, daar kan ik misschien nog wel in komen. Laten we zeggen dat we het in ieder geval eens zijn over het feit dat de algemene kwaliteit omhoog moet
Dat heb ik ook nooit tegengesproken. Maar het verbaast me dat je mij conservatief en antistudent noemt terwijl ik juist aangeef:

-Collegegeld te willen afschaffen
-Goede prestaties te willen belonen
-Aanwezigheid te willen belonen teneinde uitval te beperken
-Te willen waken voor afstroom naar een onnodig laag niveau
-Te willen waken voor onnodig veel uitval omdat studeren onbetaalbaar wordt

Dat daar ook verplichtingen tegenover staan, lijkt me niet meer dan logisch eerlijk gezegd...
pi_84050070
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Dat de kwaliteit omhoog moet staat als een paal boven water, maar de houding van veel studenten/scholieren moet ook verbeterd worden.
Dat staat nauw in verband met elkaar.

Ik heb, en vele met mij, heel veel hoorcolleges overgeslagen omdat ik na de eerste paar erachter kwam dat ze compleet nutteloos waren. Er werd helemaal NIETS toegevoegd wat al niet in lesbrieven of boeken stond. Daarvan leiden mensen af dat we niet genoeg inzet zouden tonen, terwijl het gewoon een direct gevolg is van beneden-de-maat colleges en indeling ervan.

En misschien moeten ze het collegegeld maar afschaffen. Dan mag de studiefinanciering ook wel weg. Want nu verschilt de stufi in de meeste gevallen van het maandelijkse schoolgeld. Als ze gewoon alleen het collegegeld voor je betalen en geen cent meer dan staat dat exact gelijk. Volgens mij scheelt dat aanzienlijk in de kosten van de overheid en de klap voor studenten is een stuk minder groot.
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:13:35 #256
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_84050299
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:08 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Dat staat nauw in verband met elkaar.

Ik heb, en vele met mij, heel veel hoorcolleges overgeslagen omdat ik na de eerste paar erachter kwam dat ze compleet nutteloos waren. Er werd helemaal NIETS toegevoegd wat al niet in lesbrieven of boeken stond. Daarvan leiden mensen af dat we niet genoeg inzet zouden tonen, terwijl het gewoon een direct gevolg is van beneden-de-maat colleges en indeling ervan.
Dat herken ik ook van mezelf, hoewel ik wel altijd trouw ben gegaan. Overigens geldt dit -nogmaals- vooral voor het WO en in veel mindere mate voor het HBO en het MBO.
quote:
En misschien moeten ze het collegegeld maar afschaffen. Dan mag de studiefinanciering ook wel weg. Want nu verschilt de stufi in de meeste gevallen van het maandelijkse schoolgeld. Als ze gewoon alleen het collegegeld voor je betalen en geen cent meer dan staat dat exact gelijk. Volgens mij scheelt dat aanzienlijk in de kosten van de overheid en de klap voor studenten is een stuk minder groot.
Dat is wat ik ook de hele tijd roep.
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:14:45 #257
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_84050361
Wel opmerkelijk dat in het serieuze discussie topic de meerderheid voor afschaffing is, waarbij in het popiejopie-klaag-zonder-argumenten-topic de meerderheid tegen is.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:07:46 #258
297051 schaal_9
Caissière B
pi_84058440
Een slechte maatregel. Waarom kan het in het buitenland allemaal wel en is studeren daar tig keer goedkoper? Dat geldt zowel voor het collegegeld (op de UK en de USA na) als woonruimte. Ligt daar het aantal studenten lager, of dragen de ouders daar meer bij? Nederlandse studenten moeten al meer bijverdienen dan studenten in andere landen om rond te kunnen komen.

Studeren wordt onbetaalbaar in Nederland. En lang niet alle beroepen leiden tot een hoog salaris.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_84058593
Voor zover ik gehoord heb ik studeren op een fatsoenlijke universiteit in de US of UK juist heel duur.

Ze moeten idd wel eens die maximumhuur gaan handhaven. Teveel huur betalen kost de student klauwen vol met geld, en als je er wat aan doet dan heb je ruzie met je huisbaas.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:11:28 #260
297051 schaal_9
Caissière B
pi_84058650
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:10 schreef BasementDweller het volgende:
Voor zover ik gehoord heb ik studeren op een fatsoenlijke universiteit in de US of UK juist heel duur.
Dat noemde ik ook, het kan altijd slechter natuurlijk. Maar waarom altijd vergelijken met deze landen?
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_84058722
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat noemde ik ook, het kan altijd slechter natuurlijk. Maar waarom altijd vergelijken met deze landen?
Fout gelezen
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:29:00 #262
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84059614
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:10 schreef BasementDweller het volgende:

Ze moeten idd wel eens die maximumhuur gaan handhaven. Teveel huur betalen kost de student klauwen vol met geld, en als je er wat aan doet dan heb je ruzie met je huisbaas.
Campus is stukker goedkoper dan hier een kamer nemen, en betere kwaliteit.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:39:02 #263
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_84060182
Tja, wonen is overal zo'n beetje goedkoper dan in Nederland, dus niet alleen voor studenten...
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:44:21 #264
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84060458
Laat ze eerst maar fatsoenlijke colleges geven, wellicht dat er dan iemand ook komt om iets op te steken.. Teveel herhalen van stof en te diep ingaan op inviduele vragen verpest het gewoon; dan blijf ik wel thuis en pak ik het boek erbij.
pi_84060793
Bij mij zijn colleges over het algemeen van goede kwaliteit en de meeste mensen komen dan ook trouw. Het lijkt wel een uitzondering.
Er wordt bijna nooit wat herhaald (behalve als er iets gevraagd wordt). Zoals het overigens ook hoort, want als ik herhaling wil dan zoek ik het zelf wel op in een boek/dictaat.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:56:37 #266
269373 Futureone
Got shit on your face.
pi_84061137
GVD word ik net 18.
Hot Tub Time Machine
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:59:42 #267
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_84064307
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Precies, daar wordt ook een stuk minder genivelleerd waardoor je die investering ook weer eerder terugverdiend hebt. Je kunt niet beiden hebben, dat geldt zowel voor goedkoop onderwijs in de US als voor duur onderwijs hier.
Vampire Romance O+
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:01:36 #268
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_84064409
Studiefinanciering afschaffen en de uitkeringen omhoog!
Daaag kennis economie, Welkom Paars+!

woensdag 14 juli 2010 @ 21:04:56 #269
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84064581
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:

pi_84066789
gvd wordt ik net 18
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:53:21 #271
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_84067182
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:46 schreef Reda074 het volgende:
gvd wordt ik net 18
Wat ga je studeren? Nederlands?
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:22:25 #272
3542 Gia
User under construction
pi_84071719
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Wat ga je studeren? Nederlands?
Precies, terwijl 4 posts eerder het voorbeeld staat!!

Maar goed, hier wordt er ook eentje 18 en toch ben ik voor afschaffing. (Andere manier van financieren)
Overigens ben ik ook voor afschaffing van de kinderbijslag. Maar dat terzijde.
pi_84075108
Ik zie de voordelen er wel van in...

MAAR

Het beste imo is dat voor de grote groepen Mbo'ers en Hbo'ers stufi zal worden afgeschaft en omgevormd tot een lening. Voor Wo'ers waarvan relatief meer studenten op kamers zitten moet stufi blijven bestaan. Dit lijkt mij een goede stimulans om meer mensen een universitaire opleiding te laten volgen én het gevoel een voorrecht te hebben, dus een motivatie om de studie ook af te maken.
pi_84075293
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:51 schreef Sjappel het volgende:
Ik zie de voordelen er wel van in...

MAAR

Het beste imo is dat voor de grote groepen Mbo'ers en Hbo'ers stufi zal worden afgeschaft en omgevormd tot een lening. Voor Wo'ers waarvan relatief meer studenten op kamers zitten moet stufi blijven bestaan. Dit lijkt mij een goede stimulans om meer mensen een universitaire opleiding te laten volgen én het gevoel een voorrecht te hebben, dus een motivatie om de studie ook af te maken.
Ben ik niet met je eens. Iemand die een hogere studie heeft, heeft ook een hoger loon later, dus kunnen net zo goed hun schulden aflossen naar verhouding. Waarom de één wel en de ander niet?

Daarbij zou ik als aanvulling liever zien dat er een soort beloning komt. Zorg jij dat jij voor Nederland van betekenis wil zijn, dus in Nederland blijft werken en dus niet je studie in Nederland gebruikt om in het buitenland te werken (in ieder geval de eerste tien jaar)? Zou daar van mij een soort bonus voor gegeven mogen worden om eerder van je studieschuld af te kunnen zijn.

Ga je met je studie in het buitenland werken ben je ook niemand verantwoording schuldig en heb je het echt zelf gedaan en zelf betaald.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_84075357
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:

Waar zie je die uitkeringen omhoog staan tegenover de afschaffing?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')