Dat zal een consequentie zijn van het verbeterde onderwijs. Betere begeleiding, hogere kwaliteit leerstof en vooral minder gesjoemel met cijfers door universiteiten om maar meer subsidie van de regering te krijgen. Dat zal een tijdje duren, en het aantal afgestudeerden zal waarschijnlijk zakken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 @ 15:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat de kwaliteit omhoog moet staat als een paal boven water, maar de houding van veel studenten/scholieren moet ook verbeterd worden.
Wat het WO betreft ben ik groot voorstander van een prestatiebeurs. De meeste WO-studenten zullen een dergelijke stok waarschijnlijk ook niet nodig hebben, maar zoals ik eerder al aangaf MBO- en HBO-studenten/scholieren zeker wel.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:55 schreef Avey het volgende:
Dat zal een consequentie zijn van het verbeterde onderwijs. Betere begeleiding, hogere kwaliteit leerstof en vooral minder gesjoemel met cijfers door universiteiten om maar meer subsidie van de regering te krijgen. Dat zal een tijdje duren, en het aantal afgestudeerden zal waarschijnlijk zakken.
Maar om nou meteen maar weer over te stappen op geforceerde discipline vind ik te ver gaan, zeker voor universiteiten staat liberaliteit hoog in het vaandel.
Hmm, daar kan ik misschien nog wel in komen. Laten we zeggen dat we het in ieder geval eens zijn over het feit dat de algemene kwaliteit omhoog moetquote:Op woensdag 14 juli 2010 @ 15:59 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wat het WO betreft ben ik groot voorstander van een prestatiebeurs. De meeste WO-studenten zullen een dergelijke stok waarschijnlijk ook niet nodig hebben, maar zoals ik eerder al aangaf MBO- en HBO-studenten/scholieren zeker wel.
Dat heb ik ook nooit tegengesproken. Maar het verbaast me dat je mij conservatief en antistudent noemt terwijl ik juist aangeef:quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:00 schreef Avey het volgende:
[..]
Hmm, daar kan ik misschien nog wel in komen. Laten we zeggen dat we het in ieder geval eens zijn over het feit dat de algemene kwaliteit omhoog moet
Dat staat nauw in verband met elkaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:51 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat de kwaliteit omhoog moet staat als een paal boven water, maar de houding van veel studenten/scholieren moet ook verbeterd worden.
Dat herken ik ook van mezelf, hoewel ik wel altijd trouw ben gegaan. Overigens geldt dit -nogmaals- vooral voor het WO en in veel mindere mate voor het HBO en het MBO.quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:08 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat staat nauw in verband met elkaar.
Ik heb, en vele met mij, heel veel hoorcolleges overgeslagen omdat ik na de eerste paar erachter kwam dat ze compleet nutteloos waren. Er werd helemaal NIETS toegevoegd wat al niet in lesbrieven of boeken stond. Daarvan leiden mensen af dat we niet genoeg inzet zouden tonen, terwijl het gewoon een direct gevolg is van beneden-de-maat colleges en indeling ervan.
Dat is wat ik ook de hele tijd roep.quote:En misschien moeten ze het collegegeld maar afschaffen. Dan mag de studiefinanciering ook wel weg. Want nu verschilt de stufi in de meeste gevallen van het maandelijkse schoolgeld. Als ze gewoon alleen het collegegeld voor je betalen en geen cent meer dan staat dat exact gelijk. Volgens mij scheelt dat aanzienlijk in de kosten van de overheid en de klap voor studenten is een stuk minder groot.
Dat noemde ik ook, het kan altijd slechter natuurlijk. Maar waarom altijd vergelijken met deze landen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:10 schreef BasementDweller het volgende:
Voor zover ik gehoord heb ik studeren op een fatsoenlijke universiteit in de US of UK juist heel duur.
Fout gelezenquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat noemde ik ook, het kan altijd slechter natuurlijk. Maar waarom altijd vergelijken met deze landen?
Campus is stukker goedkoper dan hier een kamer nemen, en betere kwaliteit.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:10 schreef BasementDweller het volgende:
Voor zover ik gehoord heb ik studeren op een fatsoenlijke universiteit in de US of UK juist heel duur.
Ze moeten idd wel eens die maximumhuur gaan handhaven. Teveel huur betalen kost de student klauwen vol met geld, en als je er wat aan doet dan heb je ruzie met je huisbaas.
Precies, daar wordt ook een stuk minder genivelleerd waardoor je die investering ook weer eerder terugverdiend hebt. Je kunt niet beiden hebben, dat geldt zowel voor goedkoop onderwijs in de US als voor duur onderwijs hier.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:11 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat noemde ik ook, het kan altijd slechter natuurlijk. Maar waarom altijd vergelijken met deze landen?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Studiefinanciering afschaffen en de uitkeringen omhoog!
Daaag kennis economie, Welkom Paars+!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Precies, terwijl 4 posts eerder het voorbeeld staat!!quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:53 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wat ga je studeren? Nederlands?
Ben ik niet met je eens. Iemand die een hogere studie heeft, heeft ook een hoger loon later, dus kunnen net zo goed hun schulden aflossen naar verhouding. Waarom de één wel en de ander niet?quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:51 schreef Sjappel het volgende:
Ik zie de voordelen er wel van in...
MAAR
Het beste imo is dat voor de grote groepen Mbo'ers en Hbo'ers stufi zal worden afgeschaft en omgevormd tot een lening. Voor Wo'ers waarvan relatief meer studenten op kamers zitten moet stufi blijven bestaan. Dit lijkt mij een goede stimulans om meer mensen een universitaire opleiding te laten volgen én het gevoel een voorrecht te hebben, dus een motivatie om de studie ook af te maken.
Waar zie je die uitkeringen omhoog staan tegenover de afschaffing?quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Studiefinanciering afschaffen en de uitkeringen omhoog!
Daaag kennis economie, Welkom Paars+!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |