200 euro is zelfs nog laag ingeschat:quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
En met die 200 euro extra van de staat kan dit wel?
260 dus, en als zijn ouders niet zo veel verdienen 490. Werk daar 3 dagen in de week bij en je bent een rijk student.quote:hoger onderwijs
uitwonend
basisbeurs
259,76
aanvullende beurs
231,43
lening
284,19
totaal
775,38
De grond en ruimte die een huis bvb inneemt. Bovendien, zoals gezegd, is het een eerste levensbehoefte en als er mensen anders op straat leven moet er gewoon iets mee gedaan worden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:04 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Wat is er publiek en openbaar aan privaat bezit van een huis ?
Ga je toch eens inlezenquote:Op woensdag 14 juli 2010 11:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Overlast van kraken tegengaan en kraken voorkomen is hetzelfde. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn.
De grond en ruimte zijn ook privaat bezit. Dat koop je immers als huis eigenaar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
De grond en ruimte die een huis bvb inneemt. Bovendien, zoals gezegd, is het een eerste levensbehoefte en als er mensen anders op straat leven moet er gewoon iets mee gedaan worden.
Leer lezen man. Ik zeg niet dat er een overvloed is aan goedkope studentenwoningen in Amsterdam centrum. Ik zeg alleen dat je prima goedkoop kunt wonen als je verder kijkt dan een grachtenpand.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:33 schreef fs180 het volgende:
Precies, er is helemaal geen tekort, die 5000+ studenten in amsterdam zijn gewoon luie flikker die geen huur willen betalen. Het is gewoon propagande van de krakers!
Nee dat zeg je wel. 250 is namelijk geen redelijke prijs en zelfs goedkoop in amsterdam, maarja, jij zal het beter weten natuurlijkquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:43 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Leer lezen man. Ik zeg niet dat er een overvloed is aan goedkope studentenwoningen in Amsterdam centrum. Ik zeg alleen dat je prima goedkoop kunt wonen als je verder kijkt dan een grachtenpand.
De grond en ruimte die het in bezit neemt behoren eveneens allemaal toe tot de publieke sector.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:23 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
De grond en ruimte zijn ook privaat bezit. Dat koop je immers als huis eigenaar.
Dat het een eerste levensbehoefte is, zegt nog niet dat jij als eigenaar zomaar anderen moet toestaan dat huis in te gaan. Dan zou ik mijn blik tonijn van meer dan een jaar oud wat ik in de kast heb liggen ook moeten afstaan?
En er zit nog een tussenweg tussen op straat moeten leven of in een kapitaal grachtenpand in hartje Amsterdam.
Feelsgoodman kan met zijn stufi en driedaagse werkweek met gemak iets huren, maar dan kom je buiten loopafstand van het vondelpark en waarschijnlijk op een kleiner aantal vierkante meters uit. Op kamernet.nl zie ik bijvoorbeeld dat je voor 215 inclusief gas/water/licht in den Haag al een kamertje hebt, of voor 250 p/m in Amsterdam zuidoost.
En volgens jaap.nl staan er nog 250 000 huizen te koop en ruim 100 000 te huur... dus voor elke prijsklasse wat wils. Alleen waarschijnlijk niet op de spuistraat in Amsterdam voor minder dan 150 per maand. Zeker met een studenten-ov moet het echter geen probleem zijn om wat verder weg te gaan wonen.
NIET, je betaald ook voor de grond hoor, niet alleen voor de steentjes, niet zomaar wat roepen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
De grond en ruimte die een huis bvb inneemt.
Eindelijk zie je het ook!quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:33 schreef fs180 het volgende:
Precies, er is helemaal geen tekort, die 5000+ studenten in amsterdam zijn gewoon luie flikker die geen huur willen betalen. Het is gewoon propagande van de krakers!
Dat snap ik...., maar als je verder leest zie je hoe ik het verder specifieer,quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
NIET, je betaald ook voor de grond hoor, niet alleen voor de steentjes, niet zomaar wat roepen.
Overlast van kraken tegengaan en kraken voorkomen is hetzelfde. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn.quote:
Klok en klepel..quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:33 schreef Northside het volgende:
[..]
Overlast van kraken tegengaan en kraken voorkomen is hetzelfde. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn.
Kraken veroorzaakt altijd overlast voor de rechtmatige eigenaar, al is het maar omdat hij er niet meer mee kan doen wat hij wil. Anti-kraken is in het leven geroepen om de overlast van kraken te voorkomen. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn. Waar zit de fout in de logica?
Voor het eind van het jaar, ja.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:05 schreef Bazenbaas het volgende:
Kraken is tegenwoordig toch bij wet verboden ?
Als ik vanwege andere mensen niet met mijn eigendom kan doen wat ik wil is dat overlast. Als er iemand op het dak van mijn auto kampeert zodat ik er niet mee kan rijden is dat overlast. Als er iemand in mijn gebouw woont zodat ik er niet mee kan doen wat ik wil (ook leegstaan kan iets zijn dat ik met mijn pand wil doen!) dan is dat overlast. Alles dat mij als eigenaar beperkt in mijn opties met mijn eigendom is overlast.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:11 schreef fs180 het volgende:
Klok en klepel..
1) Dat is geen overlast. Harde muziek is overlast, teveel rook bij bbq-en, dat zou overlast kunnen zijn.
2) Er is geen onrechtmatige eigenaar, alleen een rechtmatige.
3) Anti kraak is niet om overlast te verhelpen maar om kraken voor te zijn, omdat krakers legaal zijn kun je ze er niet zomaar uitgooien, dit werkt speculatie tegen, dus winstverlies.
4) Je beredenatie is fout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |