abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:55:31 #151
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84040702
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:42 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

En met die 200 euro extra van de staat kan dit wel?
200 euro is zelfs nog laag ingeschat:
quote:
hoger onderwijs
uitwonend
basisbeurs
259,76
aanvullende beurs
231,43
lening
284,19
totaal
775,38
260 dus, en als zijn ouders niet zo veel verdienen 490. Werk daar 3 dagen in de week bij en je bent een rijk student.
pi_84040860
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:04 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Wat is er publiek en openbaar aan privaat bezit van een huis ?
De grond en ruimte die een huis bvb inneemt. Bovendien, zoals gezegd, is het een eerste levensbehoefte en als er mensen anders op straat leven moet er gewoon iets mee gedaan worden.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:11:34 #153
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84041422
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:41 schreef Northside het volgende:

[..]

Overlast van kraken tegengaan en kraken voorkomen is hetzelfde. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn.
Ga je toch eens inlezen
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:23:30 #154
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84041948
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

De grond en ruimte die een huis bvb inneemt. Bovendien, zoals gezegd, is het een eerste levensbehoefte en als er mensen anders op straat leven moet er gewoon iets mee gedaan worden.
De grond en ruimte zijn ook privaat bezit. Dat koop je immers als huis eigenaar.

Dat het een eerste levensbehoefte is, zegt nog niet dat jij als eigenaar zomaar anderen moet toestaan dat huis in te gaan. Dan zou ik mijn blik tonijn van meer dan een jaar oud wat ik in de kast heb liggen ook moeten afstaan?

En er zit nog een tussenweg tussen op straat moeten leven of in een kapitaal grachtenpand in hartje Amsterdam.

Feelsgoodman kan met zijn stufi en driedaagse werkweek met gemak iets huren, maar dan kom je buiten loopafstand van het vondelpark en waarschijnlijk op een kleiner aantal vierkante meters uit. Op kamernet.nl zie ik bijvoorbeeld dat je voor 215 inclusief gas/water/licht in den Haag al een kamertje hebt, of voor 250 p/m in Amsterdam zuidoost.

En volgens jaap.nl staan er nog 250 000 huizen te koop en ruim 100 000 te huur... dus voor elke prijsklasse wat wils. Alleen waarschijnlijk niet op de spuistraat in Amsterdam voor minder dan 150 per maand. Zeker met een studenten-ov moet het echter geen probleem zijn om wat verder weg te gaan wonen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:33:46 #155
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84042493
Precies, er is helemaal geen tekort, die 5000+ studenten in amsterdam zijn gewoon luie flikker die geen huur willen betalen. Het is gewoon propagande van de krakers!
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:43:17 #156
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_84043059
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:33 schreef fs180 het volgende:
Precies, er is helemaal geen tekort, die 5000+ studenten in amsterdam zijn gewoon luie flikker die geen huur willen betalen. Het is gewoon propagande van de krakers!
Leer lezen man. Ik zeg niet dat er een overvloed is aan goedkope studentenwoningen in Amsterdam centrum. Ik zeg alleen dat je prima goedkoop kunt wonen als je verder kijkt dan een grachtenpand.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:46:51 #157
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84043292
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:43 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Leer lezen man. Ik zeg niet dat er een overvloed is aan goedkope studentenwoningen in Amsterdam centrum. Ik zeg alleen dat je prima goedkoop kunt wonen als je verder kijkt dan een grachtenpand.
Nee dat zeg je wel. 250 is namelijk geen redelijke prijs en zelfs goedkoop in amsterdam, maarja, jij zal het beter weten natuurlijk
pi_84043461
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:23 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

De grond en ruimte zijn ook privaat bezit. Dat koop je immers als huis eigenaar.

Dat het een eerste levensbehoefte is, zegt nog niet dat jij als eigenaar zomaar anderen moet toestaan dat huis in te gaan. Dan zou ik mijn blik tonijn van meer dan een jaar oud wat ik in de kast heb liggen ook moeten afstaan?

En er zit nog een tussenweg tussen op straat moeten leven of in een kapitaal grachtenpand in hartje Amsterdam.

Feelsgoodman kan met zijn stufi en driedaagse werkweek met gemak iets huren, maar dan kom je buiten loopafstand van het vondelpark en waarschijnlijk op een kleiner aantal vierkante meters uit. Op kamernet.nl zie ik bijvoorbeeld dat je voor 215 inclusief gas/water/licht in den Haag al een kamertje hebt, of voor 250 p/m in Amsterdam zuidoost.

En volgens jaap.nl staan er nog 250 000 huizen te koop en ruim 100 000 te huur... dus voor elke prijsklasse wat wils. Alleen waarschijnlijk niet op de spuistraat in Amsterdam voor minder dan 150 per maand. Zeker met een studenten-ov moet het echter geen probleem zijn om wat verder weg te gaan wonen.
De grond en ruimte die het in bezit neemt behoren eveneens allemaal toe tot de publieke sector.
Daarom mag jij ook niet zomaar elk willekeurig pand bouwen op jouw grond vergelijk Belgie.
Wanneer iemand meerdere panden in bezit heeft, er enkele of een niet gebruikt minimaal een jaar, het niet te koop heeft staan etc etc dan mag het minstens, of zou moeten, een jaar lang gebruikt worden voor opvang etc. Daarvoor zijn huizen te belangrijk, nemen ze een te groot deel van de openbare ruimte in beslag, en moet er iets mee worden gedaan.
Hoe zou jij het vinden in een wereld waar een paar buitenlanders al onze huizen hadden opgekocht, ze niet gebruikten, maar wij er dus ook niet in kunnen wonen.
In Amsterdam en Utrecht geldt een wachttijd van 2 tot 3 jaar wil je een kamer vinden.
Ja, er zijn genoeg rijkeluitjes die voor hun kindjes ff een huisje kopen, of iets weten te vinden.
Maar niet iedereen heeft dat geluk zie bv ondergetekende.
Ohja ik ben alles behalve een kraker mocht je dat denken.
pi_84043758
Hoe zit het eigenlijk met kraken in andere landen? België, Duitsland, USA mag daar ook gekraakt worden?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_84043817
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

De grond en ruimte die een huis bvb inneemt.
NIET, je betaald ook voor de grond hoor, niet alleen voor de steentjes, niet zomaar wat roepen.
pi_84043856
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:33 schreef fs180 het volgende:
Eindelijk zie je het ook!
pi_84044919
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

NIET, je betaald ook voor de grond hoor, niet alleen voor de steentjes, niet zomaar wat roepen.
Dat snap ik...., maar als je verder leest zie je hoe ik het verder specifieer,
dus ok.
pi_84045695
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:11 schreef fs180 het volgende:
Ga je toch eens inlezen
Overlast van kraken tegengaan en kraken voorkomen is hetzelfde. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn.

Kraken veroorzaakt altijd overlast voor de rechtmatige eigenaar, al is het maar omdat hij er niet meer mee kan doen wat hij wil. Anti-kraken is in het leven geroepen om de overlast van kraken te voorkomen. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn. Waar zit de fout in de logica?
Ja, ik generaliseer.
pi_84047225
Kraken is tegenwoordig toch bij wet verboden ?
pi_84113409
Ik was al negatief over krakers en ik stel mijn mening niet bij zo haha
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:11:08 #166
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84114008
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Kraken veroorzaakt altijd overlast voor de rechtmatige eigenaar, al is het maar omdat hij er niet meer mee kan doen wat hij wil. Anti-kraken is in het leven geroepen om de overlast van kraken te voorkomen. Als krakers geen overlast voor de eigenaar zouden veroorzaken zou anti-kraak niet nodig zijn. Waar zit de fout in de logica?
Klok en klepel..

1) Dat is geen overlast. Harde muziek is overlast, teveel rook bij bbq-en, dat zou overlast kunnen zijn.
2) Er is geen onrechtmatige eigenaar, alleen een rechtmatige.
3) Anti kraak is niet om overlast te verhelpen maar om kraken voor te zijn, omdat krakers legaal zijn kun je ze er niet zomaar uitgooien, dit werkt speculatie tegen, dus winstverlies.
4) Je beredenatie is fout.
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:11:25 #167
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84114021
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:05 schreef Bazenbaas het volgende:
Kraken is tegenwoordig toch bij wet verboden ?
Voor het eind van het jaar, ja.
pi_84116973
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:11 schreef fs180 het volgende:
Klok en klepel..

1) Dat is geen overlast. Harde muziek is overlast, teveel rook bij bbq-en, dat zou overlast kunnen zijn.
2) Er is geen onrechtmatige eigenaar, alleen een rechtmatige.
3) Anti kraak is niet om overlast te verhelpen maar om kraken voor te zijn, omdat krakers legaal zijn kun je ze er niet zomaar uitgooien, dit werkt speculatie tegen, dus winstverlies.
4) Je beredenatie is fout.
Als ik vanwege andere mensen niet met mijn eigendom kan doen wat ik wil is dat overlast. Als er iemand op het dak van mijn auto kampeert zodat ik er niet mee kan rijden is dat overlast. Als er iemand in mijn gebouw woont zodat ik er niet mee kan doen wat ik wil (ook leegstaan kan iets zijn dat ik met mijn pand wil doen!) dan is dat overlast. Alles dat mij als eigenaar beperkt in mijn opties met mijn eigendom is overlast.

Anti-kraak is er om overlast van krakers te voorkomen.
Ja, ik generaliseer.
pi_84120174
Voor de zoveelste keer al? Ik zeg gewoon een keer met rubberen kogels neermaaien en een maand of 5 de gevangenis in. En daarna natuurlijk werken voor het geld om de duizenden euro's schade te vergoeden. Stelletje randdebielen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_84120633
Oppakken, wegstoppen, schade laten vergoeden en dikke boetes. Laat die onrendabelen maar eens boeten voor hun acties. Oprotten met die kutkrakers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')