Wat voor 'normaal' diploma doel jij op?quote:Op maandag 12 juli 2010 19:57 schreef porsche1 het volgende:
Ik heb er geen maar:
- Staan op deze cijferlijsten ook de data wanneer je deze hebt behaald?
Lijkt me wel, op een normaal diploma staat ook altijd het jaar, vaak ook de maand.
Gewoon een diploma in het algemeen, of bijvoorbeeld een rapport van de middelbare/lagere school.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:58 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat voor 'normaal' diploma doel jij op?
Dus je zou inderdaad elk vak tig keer kunnen herkansen en zo een hele mooie cijferlijst kunnen halen. Maar als de werkgever dan vraagt waarom je tig jaar over je opleiding gedaan hebt...quote:Op maandag 12 juli 2010 19:54 schreef Pulu het volgende:
- Staan op deze cijferlijsten ook de data wanneer je deze hebt behaald?
Nee (alleen datum van behalen diploma)
- Wordt er ook aangegeven hoeveel keer men een tentamen heeft gemaakt?
Nee
- Staat er op je diploma ook wanneer men de opleiding is gestart?
Nee
Op mijn VWO diploma staan alleen mijn eindcijfers en niet de cijfers van de rest mijn vakken. Een rapport is natuurlijk geen diploma.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:00 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Gewoon een diploma in het algemeen, of bijvoorbeeld een rapport van de middelbare/lagere school.
Alleen driedequote:Op maandag 12 juli 2010 20:02 schreef GlowMouse het volgende:
In Tilburg krijg je een diploma met in de bijlagen je cijferlijst. Daarin staat alleen de naam van het vak, de studielast en het behaalde cijfer.
quote:Op maandag 12 juli 2010 20:05 schreef Pulu het volgende:
[..]
Alleen driedejaar of ook eerste en tweede jaar?
De cijfers zijn natuurlijk ook van belang als je Cum Laude / Magna Cum Laude wilt afstuderen.....quote:Op maandag 12 juli 2010 20:16 schreef maok het volgende:
Maar aan de cijfers heeft Sjakie hier helemaal niets, daar wordt nooit naar gevraagd. Maar in landen als Duitsland maken je cijfers wel uit. En misschien dat het nog wat uit maakt als Sjakie gaat doorstuderen.
Bedankt voor je heldere antwoordenquote:Op maandag 12 juli 2010 20:16 schreef maok het volgende:
-Bij mij alleen van de postpropedeuse (in mijn geval jaar 2 t/m 4)
-nee
-nee
-nee
Maar aan de cijfers heeft Sjakie hier helemaal niets, daar wordt nooit naar gevraagd. Maar in landen als Duitsland maken je cijfers wel uit. En misschien dat het nog wat uit maakt als Sjakie gaat doorstuderen.
Staat er voor Cum Laude ook niet bepaald tijdvak.....dus binnen 4 jaar?quote:Op maandag 12 juli 2010 20:22 schreef Kumerian het volgende:
[..]
De cijfers zijn natuurlijk ook van belang als je Cum Laude / Magna Cum Laude wilt afstuderen.....
Cum Laude is volgens mij een predikaat dat voornamelijk bij het WO hoort. Het HBO kan het ook wel gebruiken, maar het is een puur wetenschappelijke term. Dan krijg je een beetje het "light" gevoel.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:22 schreef Kumerian het volgende:
[..]
De cijfers zijn natuurlijk ook van belang als je Cum Laude / Magna Cum Laude wilt afstuderen.....
Ik weet niet of er een tijdvak voor staat maar het is in ieder geval geen 4 jaar aangezien een Master opleiding zowieso al 5 jaar duurt (3 jaar voor bachelor, 2 jaar voor Master)quote:Op maandag 12 juli 2010 20:25 schreef Pulu het volgende:
Staat er voor Cum Laude ook niet bepaald tijdvak.....dus binnen 4 jaar?
Sowieso niet altijd. Er zijn zat masters van 1 jaar.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:13 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een tijdvak voor staat maar het is in ieder geval geen 4 jaar aangezien een Master opleiding zowieso al 5 jaar duurt (3 jaar voor bachelor, 2 jaar voor Master)
Genoeg masteropleidingen die gewoon 4 jaar duren.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:13 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een tijdvak voor staat maar het is in ieder geval geen 4 jaar aangezien een Master opleiding zowieso al 5 jaar duurt (3 jaar voor bachelor, 2 jaar voor Master)
quote:Op maandag 12 juli 2010 20:25 schreef Pulu het volgende:
[..]
Bij ons (UVA FEB) mag je geen enkel tentamen herkanst hebben, wil je cumlaude afstuderenquote:Op maandag 12 juli 2010 20:25 schreef Pulu het volgende:
[..]
Bij ons wordt er in het examenreglement met geen woord over de randvoorwaarden gerept. Gewoon 8.0 of hoger.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:28 schreef Linlin85 het volgende:
[..]
Bij ons (UVA FEB) mag je geen enkel tentamen herkanst hebben, wil je cumlaude afstuderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |