met die bezuinigingen is zij binnenkort ook geen postbode meer, maar ik snap je puntquote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:34 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja, maar bij MinDef blijf jij geen stuksbedienaar...
Je hebt ook gelijk in meerde aspecten, maar ik denk ook weer: Ik ben jong, vind ik het wel verantwoord om bijvoorbeeld als onderofficier of officier te solliciteren en dan leiding te geven aan mensen die misschien al wel 1 of meerdere uitzendingen hebben meegemaakt?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met je HAVO kannonier stuksbediening...![]()
Je moet het zelf weten, maar ik zou toch iets kiezen wat meer bij je capaciteiten past.
Okee, maar ik ken een hoop figuren die ver onder hun niveau de soldaat uithangen. Dat gaat over het algemeen een jaar goed maar daarna gaan ze zich vervelen en dan komt de klad erin, dat kun je dan oplossen door die lui wat meer verantwoordelijkheid en ingewikkelderde klussen te geven, maar dan gaan ze presteren op een niveau waar strikt genomen een ander prijskaartje aan hangt. En dat vind ik persoonlijk zonde.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:23 schreef gerco94 het volgende:
Mijn tante heeft vwo gedaan, en is postbode, het gaat er om wat je leuk vind
Ervaring opdoen is nooit slecht, in dat opzicht geef ik je gelijk. Echter, andersom kan het ook een probleem zijn, zeker als je weer terug wil naar de artillerie. Dan is het al snel, hey die knaap ken ik nog als sluitstukbediende en nu is hij stuco/ pc.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:49 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Je hebt ook gelijk in meerde aspecten, maar ik denk ook weer: Ik ben jong, vind ik het wel verantwoord om bijvoorbeeld als onderofficier of officier te solliciteren en dan leiding te geven aan mensen die misschien al wel 1 of meerdere uitzendingen hebben meegemaakt?
Wil dus eerst eigenlijk wat ervaring opdoen omdat het gewoon goed is voor mijn algemene ontwikkeling en kan altijd later nog doorstromen.
De meesten zien het zo (ook hier op dit forum), maar het is maar net hoe je jezelf opstelt als "beginnend leidinggevende". Als je met je drie maanden dienstjaren de dikke lul gaat uithangen val je al snel door de mand. Maar als je gewoon eerlijk en open bent richting je ondergeschikten en ook dingen meeneemt die ze aandragen dan heb je over het algemeen weinig problemen, ook als spijkerbroek.quote:Dus misschien lul ik ook gewoon vol uit m'n nek, maar zo zie ik het momenteel.
Dus komt er een beetje op neer dat het allebei wel z'n voordelen en z'n nadelen heeft.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ervaring opdoen is nooit slecht, in dat opzicht geef ik je gelijk. Echter, andersom kan het ook een probleem zijn, zeker als je weer terug wil naar de artillerie. Dan is het al snel, hey die knaap ken ik nog als sluitstukbediende en nu is hij stuco/ pc.
[..]
De meesten zien het zo (ook hier op dit forum), maar het is maar net hoe je jezelf opstelt als "beginnend leidinggevende". Als je met je drie maanden dienstjaren de dikke lul gaat uithangen val je al snel door de mand. Maar als je gewoon eerlijk en open bent richting je ondergeschikten en ook dingen meeneemt die ze aandragen dan heb je over het algemeen weinig problemen, ook als spijkerbroek.
Ervaringsdeskundige meld zich!!!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Okee, maar ik ken een hoop figuren die ver onder hun niveau de soldaat uithangen. Dat gaat over het algemeen een jaar goed maar daarna gaan ze zich vervelen en dan komt de klad erin, dat kun je dan oplossen door die lui wat meer verantwoordelijkheid en ingewikkelderde klussen te geven, maar dan gaan ze presteren op een niveau waar strikt genomen een ander prijskaartje aan hangt. En dat vind ik persoonlijk zonde.
Ik heb het zelfde probleem idd.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:56 schreef Remco026 het volgende:
Ja ach ik zag het meer als een opwerk traject, tot ik erachter kwam dat het makkelijker is om als burger op de KMA te komen dan als militair.
Ach ik doe mijn best en zo, maar inderdaad de verveling slaat toe. Werk wordt te simpel, lessen worden te vaak herhaald en ik voel me mentaal gewoon niet meer uitgedaagd.
Als ik het op de KMar mag reflecteren, ik moet 12 jaar uitzitten, als onderofficier voordat ik (met al een HBO op zak) naar de KMA mag... yeahquote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:01 schreef Maitje het volgende:
Mag ik dan vragen Remco waarom het zo moeilijk is om dan als militair naar de KMA te gaan?
Omdat je dan overgeleverd bent aan de grillen van de baas, die moet ook toestemming geven. Als burger hoef je alleen de keuringen etc maar te doen. Als militair moet je ook nog eens een keer een zg "advies commandant" krijgen, dat is dus een stap extra en dat kan in sommige gevallen tegen je gaan werken. Of je bent onmisbaar, of de baas mag je niet, er zijn zoveel redenen te verzinnen die een commandant kan roepen zodat je niet naar bv de KMA gaat. Als burger heb je daar geen last van.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:01 schreef Maitje het volgende:
Mag ik dan vragen Remco waarom het zo moeilijk is om dan als militair naar de KMA te gaan?
Wat ga je daarna precies doen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:33 schreef hoogvlieger het volgende:
bah... nog een maand en 4 dagen voor mn KMA opkomst.
Nou, dat is ook nastyquote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat je dan overgeleverd bent aan de grillen van de baas, die moet ook toestemming geven. Als burger hoef je alleen de keuringen etc maar te doen. Als militair moet je ook nog eens een keer een zg "advies commandant" krijgen, dat is dus een stap extra en dat kan in sommige gevallen tegen je gaan werken. Of je bent onmisbaar, of de baas mag je niet, er zijn zoveel redenen te verzinnen die een commandant kan roepen zodat je niet naar bv de KMA gaat. Als burger heb je daar geen last van.
Off. luchtverkeersleiding bij de Klu.quote:
Sowieso hebben burgers voorrang op de KMA en dan krijg je als reden, ja in jou hebben ze al een keer geïnvesteerd en als je naar de KMA gaat moeten ze opnieuw in je investeren en ze moeten investeren in een nieuwe volgpax die jou functie gaat vervullen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omdat je dan overgeleverd bent aan de grillen van de baas, die moet ook toestemming geven. Als burger hoef je alleen de keuringen etc maar te doen. Als militair moet je ook nog eens een keer een zg "advies commandant" krijgen, dat is dus een stap extra en dat kan in sommige gevallen tegen je gaan werken. Of je bent onmisbaar, of de baas mag je niet, er zijn zoveel redenen te verzinnen die een commandant kan roepen zodat je niet naar bv de KMA gaat. Als burger heb je daar geen last van.
Dan snap ik niet waarom defensie met hun reclames zegt dat je altijd door kunt groeien..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:47 schreef Remco026 het volgende:
[..]
Sowieso hebben burgers voorrang op de KMA en dan krijg je als reden, ja in jou hebben ze al een keer geïnvesteerd en als je naar de KMA gaat moeten ze opnieuw in je investeren en ze moeten investeren in een nieuwe volgpax die jou functie gaat vervullen.
En het is hier al vaker geroepen, het moeilijk om als manschap leidinggevende kwaliteiten te tonen. ten eerste krijg je daar niet vaak de kans voor en als die kans zich voordoet en je pakt hem, ben je een strebertje of een kontenlikker van de PC.
Ik vraag me alleen af of dat de werkelijke reden is.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:47 schreef Remco026 het volgende:
Sowieso hebben burgers voorrang op de KMA en dan krijg je als reden, ja in jou hebben ze al een keer geïnvesteerd en als je naar de KMA gaat moeten ze opnieuw in je investeren en ze moeten investeren in een nieuwe volgpax die jou functie gaat vervullen.
Ik weet hoe dat voelt, in mijn diensplichttijd werd ik tegen wil en dank gepromoveerd tot plv stuco (ik begrijp nog steeds niet waarom, ik was als plichtige nou niet echt een model militair) maar dan moet je dus plotseling je eigen kamergenoten/ maatjes gaan aansturen... Dat ging niet altijd van harte zullen we maar zeggen, zeker niet als het ook nog eens keer van die plichtigen zijn...quote:En het is hier al vaker geroepen, het moeilijk om als manschap leidinggevende kwaliteiten te tonen. ten eerste krijg je daar niet vaak de kans voor en als die kans zich voordoet en je pakt hem, ben je een strebertje of een kontenlikker van de PC.
Dat kan ook, mits ooff of off. Als manschap/ korporaal moet je er niet al teveel van verwachten. Je kunt dan wel doorgroeien maar dan moet je naar de KMS danwel KMA. Als je meteen begint als ooff/ off dan is de loopbaan wat makkelijker uit te stippelen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom defensie met hun reclames zegt dat je altijd door kunt groeien..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |