abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84008357
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:34 schreef Esses het volgende:

[..]

Ja, maar bij MinDef blijf jij geen stuksbedienaar...
met die bezuinigingen is zij binnenkort ook geen postbode meer, maar ik snap je punt
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:49:56 #102
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_84008537
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Met je HAVO kannonier stuksbediening...

Je moet het zelf weten, maar ik zou toch iets kiezen wat meer bij je capaciteiten past.
Je hebt ook gelijk in meerde aspecten, maar ik denk ook weer: Ik ben jong, vind ik het wel verantwoord om bijvoorbeeld als onderofficier of officier te solliciteren en dan leiding te geven aan mensen die misschien al wel 1 of meerdere uitzendingen hebben meegemaakt?
Wil dus eerst eigenlijk wat ervaring opdoen omdat het gewoon goed is voor mijn algemene ontwikkeling en kan altijd later nog doorstromen.

Dus misschien lul ik ook gewoon vol uit m'n nek, maar zo zie ik het momenteel.

(Heb ook nog alle diploma's voor brandweerman, dus als het echt over 2-3 jaar niets meer is kan ik altijd daar nog heen, altijd handig om in ieder geval 1 backup te hebben .

[ Bericht 0% gewijzigd door Vronsky op 13-07-2010 18:24:25 ]
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 17:51:28 #103
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84008599
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:23 schreef gerco94 het volgende:
Mijn tante heeft vwo gedaan, en is postbode, het gaat er om wat je leuk vind
Okee, maar ik ken een hoop figuren die ver onder hun niveau de soldaat uithangen. Dat gaat over het algemeen een jaar goed maar daarna gaan ze zich vervelen en dan komt de klad erin, dat kun je dan oplossen door die lui wat meer verantwoordelijkheid en ingewikkelderde klussen te geven, maar dan gaan ze presteren op een niveau waar strikt genomen een ander prijskaartje aan hangt. En dat vind ik persoonlijk zonde.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:06:03 #104
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84009170
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:49 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Je hebt ook gelijk in meerde aspecten, maar ik denk ook weer: Ik ben jong, vind ik het wel verantwoord om bijvoorbeeld als onderofficier of officier te solliciteren en dan leiding te geven aan mensen die misschien al wel 1 of meerdere uitzendingen hebben meegemaakt?
Wil dus eerst eigenlijk wat ervaring opdoen omdat het gewoon goed is voor mijn algemene ontwikkeling en kan altijd later nog doorstromen.
Ervaring opdoen is nooit slecht, in dat opzicht geef ik je gelijk. Echter, andersom kan het ook een probleem zijn, zeker als je weer terug wil naar de artillerie. Dan is het al snel, hey die knaap ken ik nog als sluitstukbediende en nu is hij stuco/ pc.
quote:
Dus misschien lul ik ook gewoon vol uit m'n nek, maar zo zie ik het momenteel.
De meesten zien het zo (ook hier op dit forum), maar het is maar net hoe je jezelf opstelt als "beginnend leidinggevende". Als je met je drie maanden dienstjaren de dikke lul gaat uithangen val je al snel door de mand. Maar als je gewoon eerlijk en open bent richting je ondergeschikten en ook dingen meeneemt die ze aandragen dan heb je over het algemeen weinig problemen, ook als spijkerbroek.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:24:02 #105
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_84009846
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ervaring opdoen is nooit slecht, in dat opzicht geef ik je gelijk. Echter, andersom kan het ook een probleem zijn, zeker als je weer terug wil naar de artillerie. Dan is het al snel, hey die knaap ken ik nog als sluitstukbediende en nu is hij stuco/ pc.
[..]

De meesten zien het zo (ook hier op dit forum), maar het is maar net hoe je jezelf opstelt als "beginnend leidinggevende". Als je met je drie maanden dienstjaren de dikke lul gaat uithangen val je al snel door de mand. Maar als je gewoon eerlijk en open bent richting je ondergeschikten en ook dingen meeneemt die ze aandragen dan heb je over het algemeen weinig problemen, ook als spijkerbroek.
Dus komt er een beetje op neer dat het allebei wel z'n voordelen en z'n nadelen heeft.
Wel heel erg veel bedankt voor de informatie.. dat soort dingen hoor je meestal nooit van voorlichters :/, heb bij hun nog steeds een beetje het gevoel soms dat er een "Ach, de meeste mensen halen het toch niet." sfeertje hangt.
pi_84009883
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Okee, maar ik ken een hoop figuren die ver onder hun niveau de soldaat uithangen. Dat gaat over het algemeen een jaar goed maar daarna gaan ze zich vervelen en dan komt de klad erin, dat kun je dan oplossen door die lui wat meer verantwoordelijkheid en ingewikkelderde klussen te geven, maar dan gaan ze presteren op een niveau waar strikt genomen een ander prijskaartje aan hangt. En dat vind ik persoonlijk zonde.
Ervaringsdeskundige meld zich!!!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:35:56 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84011081
Ja ach ik zag het meer als een opwerk traject, tot ik erachter kwam dat het makkelijker is om als burger op de KMA te komen dan als militair.

Ach ik doe mijn best en zo, maar inderdaad de verveling slaat toe. Werk wordt te simpel, lessen worden te vaak herhaald en ik voel me mentaal gewoon niet meer uitgedaagd.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:01:06 #109
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_84013706
Mag ik dan vragen Remco waarom het zo moeilijk is om dan als militair naar de KMA te gaan?
Er was eens....
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:03:11 #110
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_84013808
Omdat het daar op de KMA zo'n halve studenten vereniging is, die moeten geen paxen daar, is voetvolk
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:11:34 #111
211797 Esses
Splendide mendax
pi_84014203
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:56 schreef Remco026 het volgende:
Ja ach ik zag het meer als een opwerk traject, tot ik erachter kwam dat het makkelijker is om als burger op de KMA te komen dan als militair.

Ach ik doe mijn best en zo, maar inderdaad de verveling slaat toe. Werk wordt te simpel, lessen worden te vaak herhaald en ik voel me mentaal gewoon niet meer uitgedaagd.
Ik heb het zelfde probleem idd.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:01 schreef Maitje het volgende:
Mag ik dan vragen Remco waarom het zo moeilijk is om dan als militair naar de KMA te gaan?
Als ik het op de KMar mag reflecteren, ik moet 12 jaar uitzitten, als onderofficier voordat ik (met al een HBO op zak) naar de KMA mag... yeah Jij snapt 'm? Dan zijn er maar 20 plaatsen
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_84014634
Jij hebt dan neem ik aan ook voor 12 jaar getekend? En dan ben je dus opper als je naar de KMA gaat, ten minste als je genoeg bonnen hebt uitgeschreven Bij FPS2 kun je toch altijd soliciteren naar een andere functie? Ik zou gewoon de vacaturebank in de gaten houden en soliciteren. Desnoods zelfs via de vakbond, ik weet uit ervaring dat er opeens erg veel mogelijk is als de vakbond zich ermee bemoeit.
pi_84015252
bah... nog een maand en 4 dagen voor mn KMA opkomst .
Blood Sugar Sex Magik
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:37:32 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84015448
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:01 schreef Maitje het volgende:
Omdat je dan overgeleverd bent aan de grillen van de baas, die moet ook toestemming geven. Als burger hoef je alleen de keuringen etc maar te doen. Als militair moet je ook nog eens een keer een zg "advies commandant" krijgen, dat is dus een stap extra en dat kan in sommige gevallen tegen je gaan werken. Of je bent onmisbaar, of de baas mag je niet, er zijn zoveel redenen te verzinnen die een commandant kan roepen zodat je niet naar bv de KMA gaat. Als burger heb je daar geen last van.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:38:21 #115
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_84015481
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:33 schreef hoogvlieger het volgende:
bah... nog een maand en 4 dagen voor mn KMA opkomst .
Wat ga je daarna precies doen?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:41:57 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:42:36 #117
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_84015661
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat je dan overgeleverd bent aan de grillen van de baas, die moet ook toestemming geven. Als burger hoef je alleen de keuringen etc maar te doen. Als militair moet je ook nog eens een keer een zg "advies commandant" krijgen, dat is dus een stap extra en dat kan in sommige gevallen tegen je gaan werken. Of je bent onmisbaar, of de baas mag je niet, er zijn zoveel redenen te verzinnen die een commandant kan roepen zodat je niet naar bv de KMA gaat. Als burger heb je daar geen last van.
Nou, dat is ook nasty
Er was eens....
pi_84015732
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:38 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Wat ga je daarna precies doen?
Off. luchtverkeersleiding bij de Klu.

Maja dat duurt nog ff. Doe lang model dus ben nog ruim 4 jaar bezig aan de KMA voor de VTO in Nieuw Milligen.
Blood Sugar Sex Magik
pi_84015913
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sowieso hebben burgers voorrang op de KMA en dan krijg je als reden, ja in jou hebben ze al een keer geïnvesteerd en als je naar de KMA gaat moeten ze opnieuw in je investeren en ze moeten investeren in een nieuwe volgpax die jou functie gaat vervullen.

En het is hier al vaker geroepen, het moeilijk om als manschap leidinggevende kwaliteiten te tonen. ten eerste krijg je daar niet vaak de kans voor en als die kans zich voordoet en je pakt hem, ben je een strebertje of een kontenlikker van de PC.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:58:55 #120
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_84016453
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:47 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Sowieso hebben burgers voorrang op de KMA en dan krijg je als reden, ja in jou hebben ze al een keer geïnvesteerd en als je naar de KMA gaat moeten ze opnieuw in je investeren en ze moeten investeren in een nieuwe volgpax die jou functie gaat vervullen.

En het is hier al vaker geroepen, het moeilijk om als manschap leidinggevende kwaliteiten te tonen. ten eerste krijg je daar niet vaak de kans voor en als die kans zich voordoet en je pakt hem, ben je een strebertje of een kontenlikker van de PC.
Dan snap ik niet waarom defensie met hun reclames zegt dat je altijd door kunt groeien..
Er was eens....
pi_84016620
Het gaat tegenwoordig allemaal om vulling van functies en door het doorgroeien verschuif je het probleem alleen maar.

Tuurlijk kun je doorggroeien. Zolang de burgers een plekje voor je overlaten.

Er zit natuurlijk wel logica in, maar net de verkeerde logica voor een bedrijf als defensie

Dat is net als beloven dat je kunt studeren en er dan pas achterkomen dat dat pas mag in je FPS 2 contracten.
Nou vind ik dat niet meer dan logisch anders krijg je allemaal mensen die defensie inkomen om te studeren, maar vermeld dat er wel even bij bij je reclames.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:08:05 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84016897
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:47 schreef Remco026 het volgende:

Ik vraag me alleen af of dat de werkelijke reden is.
quote:
Ik weet hoe dat voelt, in mijn diensplichttijd werd ik tegen wil en dank gepromoveerd tot plv stuco (ik begrijp nog steeds niet waarom, ik was als plichtige nou niet echt een model militair) maar dan moet je dus plotseling je eigen kamergenoten/ maatjes gaan aansturen... Dat ging niet altijd van harte zullen we maar zeggen, zeker niet als het ook nog eens keer van die plichtigen zijn...

Maar, zou jij achteraf gezien niet liever meteen KMS of KMA gedaan hebben?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:13:33 #123
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_84017159
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:58 schreef Maitje het volgende:

[..]

Dan snap ik niet waarom defensie met hun reclames zegt dat je altijd door kunt groeien..
Dat kan ook, mits ooff of off. Als manschap/ korporaal moet je er niet al teveel van verwachten. Je kunt dan wel doorgroeien maar dan moet je naar de KMS danwel KMA. Als je meteen begint als ooff/ off dan is de loopbaan wat makkelijker uit te stippelen.
pi_84017273
Ja en nee.

Ja, omdat die weg veel makkelijker te bewandelen is en ik ben en blijf de man die de weg van de minste weerstand zoekt

Nee, omdat ik nu het bedrijf heb leren kennen en dat is wel makkelijk als je er ooit leiding moet gaan geven.

Als ik dan daadwerkelijk moet kiezen, zou ik kiezen voor direct naar de KMA.
Ik ga elke ochtend met veel tegenzin naar mijn werk, gewoon omdat het mentaal geen uitdaging meer is (fysiek zal het altijd een uitdaging blijven) Ik leer de dingen veel sneller dan de meesten van mijn collega's. Ik hou mijn kennis veel makkelijker zelf op peil, zonder elke maand kaartlezen 01 te moeten volgen.
Als iemand moet weten waar TRML voor staat komen ze bij mij. Als ze in Jip en Janneke taal willen weten wat de TNCL in de Fennek doet, komen ze bij mij, want de uitleg die je in lessen krijgt is gewoon te moeilijk.

Soms is dat ook wel moeilijk, zoals vandaag vroeg iemand of het MGRS door de NAVO is uitgevonden. Dat wist de groepscommandant niet, maar ik wel, dus dan geef ik antwoord en krijg je gelijk reacties van IWAB en dat soort dingen. Maarja..... VRAAG HET DAN OOK NIET

edit: Veel vaktermen, TRML en TNCL is vooral voor Achja, die begrijpt ze denk ik wel
pi_84018150
Jammer dat er zo wordt gereageerd op iemand met wat meer niveau en kennis.... Kinderachtig ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')