abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:51:21 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_84031974
Ringo is weer vrij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_84033565
Het is rustig in de stad. Héél rustig.
pi_84034951
Ringo, goed dat je de 'huldiging' van gisteren aan de kaak stelt. Dat was wel een bizar simulacrum van het origineel van die zomerdag in 1988. De betekenis van het origineel is gehoereerd door een stampvoetend collectief dat niet kan omgaan met teleurstelling.
pi_84035168
Vreselijk ja, dat najagen van sensaties-met garantie. Everything becomes a copy of a copy of a copy.
pi_84035846
Ik ben het er maar deels mee eens, een deel van de mensen is toch ook gewoon trots? Daarnaast deed het de voetballers zichtbaar goed.
Aldus.
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:12:08 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_84036020
Ik heb alleen wat stukjes gezien in de journaals. Het is ze gegund, hoor, daar niet van. Maar ik ben best blij dat we dit nu weer gehad hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_84036098
Tweedehandsgevoelens. (Oei, dit doet mij denken aan The Fountainhead.)

Begin augustus ga ik een paar dagen naar de Beekse Bergen (en bijbehorend vakantiepark), omdat Livia zo graag op safari wil. Voor mij is het stiefmoederschap momenteel het grootste avontuur.

En DaD, dat klinkt mooi. Ik wens jullie 't beste.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_84036291
Ach ja, de mensen doen ook maar. Het is vooral de paars aangelopen gezwollenheid van 'de media' waar ik me zo aan erger. Altijd die superlatieven. Altijd.
pi_84037103
Frenk van der Linden had laatst een goed stuk in de nrc over de rol van de (kritiekloze) media tijdens het WK. Terecht had hij ook kritiek op het beleid van de NOS. Een heel journaal met berichten over het WK. Alsof er verder geen nieuws is. Alleen maar om ' het volk' te behagen. Op die manier blijft er weinig over van de journalistiek.
pi_84038136
Daar begon ik me ook aan te ergeren. Zelfs nu het WK voorbij is, opent het Journaal nog dagelijks met WK-gerelateerde 'nieuwtjes'.
pi_84038762
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:08 schreef Z het volgende:
Ik ben het er maar deels mee eens, een deel van de mensen is toch ook gewoon trots? Daarnaast deed het de voetballers zichtbaar goed.
Ik vind het ook te cynisch.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84038957
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:35 schreef mane het volgende:
Frenk van der Linden had laatst een goed stuk in de nrc over de rol van de (kritiekloze) media tijdens het WK. Terecht had hij ook kritiek op het beleid van de NOS. Een heel journaal met berichten over het WK. Alsof er verder geen nieuws is. Alleen maar om ' het volk' te behagen. Op die manier blijft er weinig over van de journalistiek.
En ook dit vind ik onterecht. De Nederlandse media waren juist kritischer dan de buitenlandse. En ja, het WK was het grootste nieuws op dat moment, net zoals de Olympische Spelen dat bijvoorbeeld om de haverklap zijn. Bij Studio Sport hadden ze nota bene de Sportzomer netjes opgedeeld in een voetbal- en wielrengedeelte. En laten we wel wezen: het is een fenomenale prestatie geweest dat het nationale elftal de finale heeft bereikt. Je kunt er heel zuur over gaan zitten doen, maar het was knap en heel veel mensen werden er blij en enthousiast van.
pi_84041315
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 12:15 schreef Claudia_x het volgende:
En laten we wel wezen: het is een fenomenale prestatie geweest dat het nationale elftal de finale heeft bereikt. Je kunt er heel zuur over gaan zitten doen, maar het was knap en heel veel mensen werden er blij en enthousiast van.
Waar ik me aan erger is niet de prestatie zelf, maar om de enorme inflatie van de waardering van die prestatie ten aanzien van eerdere, betere prestaties, maar ook ten aanzien van de instelling waarmee Oranje op het veld stond en waarmee wij naar het WK keken: missie, focus, winnen. Nu dat niet gelukt is knakt het elftal en de menigte naar een 'x-de worden is toch ook heel mooi?'-mentaliteit. Ik hou daar niet van.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:14:43 #164
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_84041553
Ik hou best van sport, maar ik vind claudia te euforisch.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:15:36 #165
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_84041595
En ja, natúúrlijk is het knap, maar dat zijn teksten voor mijn moeder.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_84041759
Ach, ik vind het prima dat het journaal een WK-blokje heeft, waarin even kort bericht wordt dat Hongarije van Cuba verloren heeft (ofzo), clipje erbij van de doelpunten, klaar. Maar wat moet ik met een minutenlang item over de oude buurt van een of andere voetballer in Utrecht? Of een vergelijkbare reportage over een Molukse voetballer, waar de Molukse gemeenschap zo trots op is? Of een item over de reis van een stel voetbalfans van de ene naar de andere stad in ZA?

Doet dat soort achtergronddingen lekker in Studio Sport, of Holland Sport, of zoiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2010 13:20:26 ]
pi_84041983
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:09 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Waar ik me aan erger is niet de prestatie zelf, maar om de enorme inflatie van de waardering van die prestatie ten aanzien van eerdere, betere prestaties, maar ook ten aanzien van de instelling waarmee Oranje op het veld stond en waarmee wij naar het WK keken: missie, focus, winnen. Nu dat niet gelukt is knakt het elftal en de menigte naar een 'x-de worden is toch ook heel mooi?'-mentaliteit. Ik hou daar niet van.
Zoveel betere prestaties waren er dus niet.

Het verleden wordt geromantiseerd. Het gedrag van de spelers was in '88 bijvoorbeeld niet bepaald iets om trots op te zijn.
pi_84042063
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:19 schreef k_man het volgende:
Ach, ik vind het prima dat het journaal een WK-blokje heeft, waarin even kort bericht wordt dat Hongarije van Cuba verloren heeft (ofzo), clipje erbij van de doelpunten, klaar. Maar wat moet ik met een minutenlang item over de oude buurt van een of andere voetballer in Utrecht? Of een vergelijkbare reportage over een Molukse voetballer, waar de Molukse gemeenschap zo trots op is? Of een item over de reis van een stel voetbalfans van de ene naar de andere stad in ZA?

Doet dat soort achtergronddingen lekker in Studio Sport, of Holland Sport, of zoiets.
Dat geldt voor het journaal in het algemeen, dat er de laatste tijd belachelijk veel achtergronddingen in zitten. Het WK is slechts een invulling van die slechte keuze.
pi_84042119
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:24 schreef Claudia_x het volgende:

Zoveel betere prestaties waren er dus niet.

Het verleden wordt geromantiseerd. Het gedrag van de spelers was in '88 bijvoorbeeld niet bepaald iets om trots op te zijn.
Het is een betere prestatie om je doelstelling te halen dan om hem niet te halen.
pi_84042256
Ja, '88 wordt inderdaad geromantiseerd. Voetbal was toen ook al niet zo'n leuke sport. Daarom is het voor mij ook raadselachtig dat juist over deze sport zoveel tumult wordt gemaakt.

Ik vind het wel echt debiel als een voorheen serieus te nemen journalistiek medium tijdens een sportevenement (of dat nu het WK, de Tour de France of de OL is) alleen nog maar daarover kan berichten. Sport is een bijzaak, geen hoofdzaak.
pi_84042316
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat geldt voor het journaal in het algemeen, dat er de laatste tijd belachelijk veel achtergronddingen in zitten. Het WK is slechts een invulling van die slechte keuze.
Het is een symptoom van een groter probleem. Dat is ook precies hoe Frenk van der Linden het schreef overigens. En daar ben ik helemaal mee eens.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:30:46 #172
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84042333
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De NOS heeft de afgelopen jaren miljoenen uitgegeven aan marktonderzoeken rondom het Journaal (dat weet ik toevallig omdat ik er zelf nog aan een aantal heb meegewerkt).

Het resultaat daarvan zie je nu terug. Het is gewoon wat De Kijker wil.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_84042562
Als je op basis van de conclusies van een kijkersonderzoek journalistiek gaat bedrijven, dan kan je net zo goed meteen ophouden.
pi_84042631
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:09 schreef zodiakk het volgende:

Het gaat bij voetbal toch bij het gros van de mensen niet echt om de sport zelf of om de prestatie maar om alles erom heen? Om de gezelligheid, de saamhorigheid, het feest. Sinds de halve finale ging het al over hoe geweldig de inhuldiging zou gaan worden. Toen moest de finale nog gespeeld worden. Dat heeft ermee te maken dat voetbal een volkssport is, een geen sport voor de echte liefhebber of de fijnproever. Die zitten er ongetwijfeld wel tussen, maar die staan niet mee te hossen, denk ik.
pi_84043123
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:35 schreef Gellius het volgende:
Als je op basis van de conclusies van een kijkersonderzoek journalistiek gaat bedrijven, dan kan je net zo goed meteen ophouden.
Straks verwordt het Journaal tot de PVV onder de journalistiek. De PVV bauwt ook alles na wat de 'gewone burger' in de kroeg roept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')