Ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:52 schreef Gellius het volgende:
't is wel Schiele hè?
Ik weet niet of ik hiermede blij moet zijn of niet (stiekem ben ik dus toch een conformistisch burgermannetje) maar toch bedankt, ik ga de komende jaren wel weer broeden en een hoop leed meemaken tot ik daadwerkelijk iets te schrijven heb.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:16 schreef Frollo het volgende:
Ik heb je (aanzet tot een) verhaal van 2 juli eindelijk gelezen, IR!
Erg soepel geschreven, zeker, maar ik moet toch ook een beetje op je mopperen hoor. Die setting, die kan echt niet meer. Een alleenstaande jongeman die veel zuipt en zichzelf verwaarloost en die dan observaties doet in de supermarkt, daar schrijft werkelijk élke (ex-)student met literaire aspiraties over. Ik ook, daarom weet ik dat.
Je moet op een gegeven moment als schrijver echt een stap verder doen. Je moet naar iets volwasseners, iets diepers. Dat is moeilijk ja, en zelf weet ik nog niet hoe. Daarom heb ik al jaren niet meer geschreven.
De film vond ik ook zeker niet onaardig (al kan dat komen doordat ik die toen zag in het gezelschap van iemand die ik toen ook in het geheel niet onaardig vond. Later is dat bijgetrokken.)quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:37 schreef mane het volgende:
Inmiddels ben ik begonnen aan De helaasheid der dingen. Als het alleen bij de titel was gebleven, had ik het al geslaagd gevonden..
Nee! Hup, schrijven met die hap.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik hiermede blij moet zijn of niet (stiekem ben ik dus toch een conformistisch burgermannetje) maar toch bedankt, ik ga de komende jaren wel weer broeden en een hoop leed meemaken tot ik daadwerkelijk iets te schrijven heb.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:42 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee! Hup, schrijven met die hap.
Het is een misverstand dat je zelf iets meegemaakt moet hebben om erover te kunnen schrijven. Het kan helpen, dat natuurlijk wel, maar veel belangrijker is dat je bezig blijft.
Dat weet jij als geen ander neem ik aan.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Eensch.
Gewoon werken, anders komt er nooit iets
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, van schrijven heb ik geen verstand.
Maar het principe van iets nieuws creëren is op alle gebieden hetzelfde naar mijn mening.
Dat bedoelde ik ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, van schrijven heb ik geen verstand.
Maar het principe van iets nieuws creëren is op alle gebieden hetzelfde naar mijn mening.
Zelfs Lienekien doet er niet meer aan. Ik heb het helemaal afgezworen.quote:
Je kunt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lienekien, ik wilde m'n laatste PM aan je rectificeren, maar je inbox is vol.
Ik wilde alleen nog even zeggen dat ik toch denk dat je gelijk hebt. Ik kan alleen de situatie (en dus de plaats in het boek) me even niet voor de geest halen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt.
Belangwekkende literaire discussie.
Ik ga de bronnen nog even raadplegen. Er zou eigenlijk een concordantie moeten bestaan!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik wilde alleen nog even zeggen dat ik toch denk dat je gelijk hebt. Ik kan alleen de situatie (en dus de plaats in het boek) me even niet voor de geest halen.
Terwijl ik het pas een keer of 12 gelezen heb..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |