quote:Tja, ik vind het vooral heel anders dan zijn Pavement werk. Er staan een aantal goede nummers op, maar ook een aantal nummers die veel minder zijn; en als album vind ik het ook niet echt homogeen, niet echt een CD die je in korte tijd vaak achter elkaar kunt draaien. Het mist gewoon datgene wat Pavement juist zo aantrekkelijk en geniaal maakte, het is wat te gewoontjes en veilig.
Op zondag 2 februari 2003 20:42 schreef dr_diablos het volgende:
Dat solo album van Stephen Malkmus vind ik overigens juist erg goed, terwijl veel mensen dat kennelijk juist een klote album vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 02-02-2003 22:03]
Ik had een maand geleden per ongeluk dat solo-album van Malkmus gekocht omdat ik dacht dat het een cd van een andere Stephen was (ik had Stephen Simmonds in gedachten, maar dat wist ik toen nog niet).
Thuisgekomen kwam ik er via een vriendin achter dat ik dus eigenlijk de verkeerde cd had gekocht
Maar ik vind dit een geweldig goed album
En ik kende Pavement dus ook helemaal niet. Maar ik ga zeker wat van ze kopen.
En ik zag net in een andere thread de ondertitel van Grobbel.... toen dacht ik 'laat ik even googlen op Pavement' En zie daar enkele sites over deze groep, waaronder een site waar foto's op staan..... en op een van die foto's staat een HAAN, de avatar van Grobbel!
Hehehe, dit interesseert niemand natuurlijk, maar ik vond het gewoon zo grappig.
Grobbel, wat is er eigenlijk met die haan?
Trouwens, als ik een Pavement-album ga aanschaffen, met welke moet ik beginnen? Het liefst van slecht naar goed
quote:Die haan staat op de cover van de Watery, Domestic EP, een van hun vroegere releases. Ik vond die persoonlijk nog het meest geschikt om een keer als icoontje te gebruiken, dus had ik die onlangs zelf maar ingescand.
Op woensdag 5 februari 2003 17:18 schreef wyccie het volgende:En ik zag net in een andere thread de ondertitel van Grobbel.... toen dacht ik 'laat ik even googlen op Pavement' En zie daar enkele sites over deze groep, waaronder een site waar foto's op staan..... en op een van die foto's staat een HAAN, de avatar van Grobbel!
Hehehe, dit interesseert niemand natuurlijk, maar ik vond het gewoon zo grappig.
Grobbel, wat is er eigenlijk met die haan?
quote:Ik zou zeggen dat Crooked Rain Crooked Rain een prima album is om mee te beginnen; dit meesterwerkje uit 1994 is de perfecte link tussen hun oudere rammelende lo-fi werk en hun wat toegankelijkere latere muziek. Met name nummers als Gold Soundz, Cut your Hair en Range Life zijn zowel erg de moeite waard en desalniettemin behoorlijk toegankelijk.
Trouwens, als ik een Pavement-album ga aanschaffen, met welke moet ik beginnen? Het liefst van slecht naar goed
Maar je gaat liever van slecht naar goed? Tja, misschien moet je dan gewoon van achter naar voren door hun oeuvre heen werken (met hier en daar wat sprongetjes), wat ik persoonlijk ook gedaan heb; niet dat ik de latere albums echt slechter vind, maar ik geloof dat vooral de fans van het eerste uur vinden dat Pavement per release minder werd; de muziek werd ook allemaal wat gestroomlijnder en beter geproduceerd, en niet iedereen kan daar echt tegen geloof ik. Maar persoonlijk zou ik dan de volgorde Terror Twilight (1999) - Brighten the Corners (1997) - Crooked Rain Crooked Rain (1994) - Wowee Zowee (1995) - Slanted & Enchanted (1992) - Westing by Musket and Sextant (1993) aanhouden.
En EP's als Spit on a Stranger (1999) en Watery, Domestic (1992) (zo een beetje de enige EP's die nog enigszins "makkelijk" te verkrijgen zijn dezer dagen
) zou ik me pas aan wagen als de muziek je bevalt, gezien het feit dat deze niet echt in de schappen van de plaatselijke CD-winkel zullen liggen en vanuit de UK of de VS geimporteerd moeten worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 05-02-2003 23:42]
quote:*uitgeprint en in portemonnee gestopt*
Op woensdag 5 februari 2003 21:47 schreef Grobbel het volgende:
Terror Twilight (1999) - Brighten the Corners (1997) - Crooked Rain Crooked Rain (1994) - Wowee Zowee (1995) - Slanted & Enchanted (1992) - Westing by Musket and Sextant (1993) aanhouden.En EP's als Spit on a Stranger (1999) en Watery, Domestic (1992)
Bedankt!
quote:Nu de plaat uit is en ik 'm wat vaker heb gedraaid moet ik m'n mening toch bijstellen. Hij is best hardstikke goed! Hij ligt een beetje in het verlengde van z'n eerste solo album maar is misschien wel iets beter.
Op zondag 2 februari 2003 20:42 schreef dr_diablos het volgende:
Dat nieuwe album is wel al op internet te krijgen, heb 'm geluisterd en was niet heel erg onder de indruk. Het klonk eigenlijk gewoon als Pavement maar dan wat minder. Ik moet 'm nog maar een paar keer draaien, misschien wordtie nog beter.
Via Matador Records kun je trouwens een mp3 van '(do not feed the) oyster' downloaden: klik.
http://www.matadorrecords.com/news/index.htmlquote:This October, Matador will be releasing a double CD 10th anniversary edition of Pavement's fabulous 2nd album, 'Crooked Rain, Crooked Rain'. In addition to a remastered version of the original album, we'll be including a number of extras including alternate takes/mixes, and previously unreleased songs. Think "The Great Lost Pavement Album" --- literally nobody has ever heard these songs before. Package will be an embossed, die-cut slipcase. Liner notes from SM, Spiral Stairs, and Gerard Cosloy.
Aangezien dit topic in 2000 (!) is geopend en inmiddels al op 34 (!!) reacties staat, hier maar even de 35ste poster met een heusequote:Ik las laatst ergens in een posting van iemand: "het is maar goed dat niet iedereen voor zijn favoriete band een heel topic opent". En dat klopt, en hij heeft helemaal gelijk. Maar dit moet gewoon even!
http://www.matadorrecords.com/news/index.htmlquote:This October, Matador will be releasing a double CD 10th anniversary edition of Pavement's fabulous 2nd album, 'Crooked Rain, Crooked Rain'. In addition to a remastered version of the original album, we'll be including a number of extras including alternate takes/mixes, and previously unreleased songs. Think "The Great Lost Pavement Album" --- literally nobody has ever heard these songs before. Package will be an embossed, die-cut slipcase. Liner notes from SM, Spiral Stairs, and Gerard Cosloy.
Nee zo zie ik dat helemaal niet. Valt me wel op dat het altijd vage indibandjes zijn die blijkbaar een beetje jaloers zijn op het succes van goede rockbands. Las in de Oor van vorige week ook al een quote van iemand van Dinosaur Jr. over Pearl Jam. Dan denk ik: je hebt het totaal niet begrepen, knul. Jullie hadden nooit aandacht gekregen zonder het succes van dat soort bands. Pavement is alleszins een goede band en dat zal Dinosaur Jr. ongetwijfeld ook zijn. Maar dat gezeik altijd. Lollige teksten of niet, zij nemen (of namen) zichzelf juist te serieus.quote:Op zaterdag 11 september 2004 16:52 schreef Zander het volgende:
Oei, de mensen die grunge serieus namen (:D) hebben ze dat grapje over de Stone Temple Pilots nooit vergeven, zo te zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |