abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 februari 2003 @ 20:44:40 #51
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_8242807
oh oh, en ik had geloof ik ergens gelezen dat Stephen Malkmus en The Jicks dit jaar op Motel Mozaique (rotterdam) staan.
  zondag 2 februari 2003 @ 21:20:00 #52
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8243506
quote:
Op zondag 2 februari 2003 20:42 schreef dr_diablos het volgende:
Dat solo album van Stephen Malkmus vind ik overigens juist erg goed, terwijl veel mensen dat kennelijk juist een klote album vinden.
Tja, ik vind het vooral heel anders dan zijn Pavement werk. Er staan een aantal goede nummers op, maar ook een aantal nummers die veel minder zijn; en als album vind ik het ook niet echt homogeen, niet echt een CD die je in korte tijd vaak achter elkaar kunt draaien. Het mist gewoon datgene wat Pavement juist zo aantrekkelijk en geniaal maakte, het is wat te gewoontjes en veilig.
het is kwalitatief wel in orde en op zich wel een goede plaat, maar met het oude werk van Pavement in je achterhoofd valt het toch stiekem wel tegen.
pi_8243565
Dat hoor ik inderdaad wel vaker gezegd worden. Veel Pavement-fans vinden Brighten the Corners en Terror Twilight ook al niet zo sterk meer als de voorgaande platen, omdat het allemaal wat beter geproduceerd is ('Heiligschennis!' roept de echte rammelpop-purist meteen). Ik vind die solo-Malkmus zelf toch ook nog steeds wel een erg aardige plaat, al is niet al het materiaal even sterk.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 2 februari 2003 @ 21:39:23 #54
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8243930
Klopt... Maar goed, het probleem is juist dat mensen misschien te veel op een voortzetting van het oude Pavement-geluid zitten te hopen (waaronder ikzelf ook wel, stiekem), terwijl noch Malkmus noch Spiral Stairs (met Preston School of Industry) dat echt nastreeft. Ik vind dat titelloze debuut van Stephen Malkmus best goed, maar het is gewoon die continue Pavement-associatie in je achterhoofd die het allemaal net wat laat tegenvallen, zeker bij hele a-typische nummers als Jojo's Jacket, wat toch ook geen slecht nummer is, alleen heel erg anders dan je zou verwachten.
  zondag 2 februari 2003 @ 21:43:35 #55
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
  zondag 2 februari 2003 @ 21:58:07 #56
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8244269
Laat ik er trouwens wel bij zeggen dat ik zowel Brighten the Corners als Terror Twilight erg goede platen vind... Terror Twilight was juist de plaat waardoor ik Pavement (veel te laat ) leerde kennen en die me in zeer korte tijd had bekeerd tot het fan-zijn. De oudere Pavement-albums vind ik met terugwerkende kracht wel iets sterker, maar eigenlijk heeft Pavement gewoon geen slechte platen uitgebracht.
Erg leuk is trouwens ook de Spit on a Stranger EP; een van hun laatste wapenfeiten met een aantal erg sterke nummers die zeker de moeite waard zijn. En een zinsnede als "Show me a word that rhymes with Pavement / and I will kill your parents and roast them on a spit" van het nummer Harness your Hopes is toch wel memorabel (en volgens mij rijmt "enslavement" met "pavement", m'n ouders mogen wel uitkijken ).

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 02-02-2003 22:03]

pi_8294987
Haha, ik vind dit heel grappig, al denk ik niet dat iedereen dat inziet.

Ik had een maand geleden per ongeluk dat solo-album van Malkmus gekocht omdat ik dacht dat het een cd van een andere Stephen was (ik had Stephen Simmonds in gedachten, maar dat wist ik toen nog niet).
Thuisgekomen kwam ik er via een vriendin achter dat ik dus eigenlijk de verkeerde cd had gekocht
Maar ik vind dit een geweldig goed album
En ik kende Pavement dus ook helemaal niet. Maar ik ga zeker wat van ze kopen.

En ik zag net in een andere thread de ondertitel van Grobbel.... toen dacht ik 'laat ik even googlen op Pavement' En zie daar enkele sites over deze groep, waaronder een site waar foto's op staan..... en op een van die foto's staat een HAAN, de avatar van Grobbel!
Hehehe, dit interesseert niemand natuurlijk, maar ik vond het gewoon zo grappig.
Grobbel, wat is er eigenlijk met die haan?

Trouwens, als ik een Pavement-album ga aanschaffen, met welke moet ik beginnen? Het liefst van slecht naar goed

woensdag 5 februari 2003 @ 21:47:17 #58
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8300864
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:18 schreef wyccie het volgende:

En ik zag net in een andere thread de ondertitel van Grobbel.... toen dacht ik 'laat ik even googlen op Pavement' En zie daar enkele sites over deze groep, waaronder een site waar foto's op staan..... en op een van die foto's staat een HAAN, de avatar van Grobbel!
Hehehe, dit interesseert niemand natuurlijk, maar ik vond het gewoon zo grappig.
Grobbel, wat is er eigenlijk met die haan?

Die haan staat op de cover van de Watery, Domestic EP, een van hun vroegere releases. Ik vond die persoonlijk nog het meest geschikt om een keer als icoontje te gebruiken, dus had ik die onlangs zelf maar ingescand. En de ondertitel is trouwens afkomstig van de achterkant van de Wowee Zowee CD, waar deze kreet op staat in een tekstballon uitgesproken door een slecht getekende tovenaar. Heb trouwens ook een t-shirt met die tovenaar en desbetreffende kreet, overigens.
quote:
Trouwens, als ik een Pavement-album ga aanschaffen, met welke moet ik beginnen? Het liefst van slecht naar goed
Ik zou zeggen dat Crooked Rain Crooked Rain een prima album is om mee te beginnen; dit meesterwerkje uit 1994 is de perfecte link tussen hun oudere rammelende lo-fi werk en hun wat toegankelijkere latere muziek. Met name nummers als Gold Soundz, Cut your Hair en Range Life zijn zowel erg de moeite waard en desalniettemin behoorlijk toegankelijk.

Maar je gaat liever van slecht naar goed? Tja, misschien moet je dan gewoon van achter naar voren door hun oeuvre heen werken (met hier en daar wat sprongetjes), wat ik persoonlijk ook gedaan heb; niet dat ik de latere albums echt slechter vind, maar ik geloof dat vooral de fans van het eerste uur vinden dat Pavement per release minder werd; de muziek werd ook allemaal wat gestroomlijnder en beter geproduceerd, en niet iedereen kan daar echt tegen geloof ik. Maar persoonlijk zou ik dan de volgorde Terror Twilight (1999) - Brighten the Corners (1997) - Crooked Rain Crooked Rain (1994) - Wowee Zowee (1995) - Slanted & Enchanted (1992) - Westing by Musket and Sextant (1993) aanhouden. En EP's als Spit on a Stranger (1999) en Watery, Domestic (1992) (zo een beetje de enige EP's die nog enigszins "makkelijk" te verkrijgen zijn dezer dagen ) zou ik me pas aan wagen als de muziek je bevalt, gezien het feit dat deze niet echt in de schappen van de plaatselijke CD-winkel zullen liggen en vanuit de UK of de VS geimporteerd moeten worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 05-02-2003 23:42]

pi_8309177
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 21:47 schreef Grobbel het volgende:
Terror Twilight (1999) - Brighten the Corners (1997) - Crooked Rain Crooked Rain (1994) - Wowee Zowee (1995) - Slanted & Enchanted (1992) - Westing by Musket and Sextant (1993) aanhouden. En EP's als Spit on a Stranger (1999) en Watery, Domestic (1992)
*uitgeprint en in portemonnee gestopt*

Bedankt!

pi_8315900
het wachten is op schuldige_omstander
  donderdag 6 februari 2003 @ 17:55:09 #61
35555 Riesz
Moet je KOEK???
pi_8316740
"Who will survive........................................... and what will be left of them?"
  zondag 23 maart 2003 @ 19:51:21 #62
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_9323093
quote:
Op zondag 2 februari 2003 20:42 schreef dr_diablos het volgende:
Dat nieuwe album is wel al op internet te krijgen, heb 'm geluisterd en was niet heel erg onder de indruk. Het klonk eigenlijk gewoon als Pavement maar dan wat minder. Ik moet 'm nog maar een paar keer draaien, misschien wordtie nog beter.
Nu de plaat uit is en ik 'm wat vaker heb gedraaid moet ik m'n mening toch bijstellen. Hij is best hardstikke goed! Hij ligt een beetje in het verlengde van z'n eerste solo album maar is misschien wel iets beter.

Via Matador Records kun je trouwens een mp3 van '(do not feed the) oyster' downloaden: klik.

donderdag 2 september 2004 @ 13:28:11 #63
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21704680
En er is een datum geprikt voor de volgende Pavement re-release... Crooked Rain Crooked Rain: Luxe & Reduxe zal 26 oktober uitkomen, en zal ook deze keer weer rond de 50 tracks bevatten.
Meer informatie (o.a. wat de tracklist betreft) verschijnt binnenkort. Ben benieuwd, in ieder geval.
quote:
This October, Matador will be releasing a double CD 10th anniversary edition of Pavement's fabulous 2nd album, 'Crooked Rain, Crooked Rain'. In addition to a remastered version of the original album, we'll be including a number of extras including alternate takes/mixes, and previously unreleased songs. Think "The Great Lost Pavement Album" --- literally nobody has ever heard these songs before. Package will be an embossed, die-cut slipcase. Liner notes from SM, Spiral Stairs, and Gerard Cosloy.
http://www.matadorrecords.com/news/index.html
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:18:30 #64
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21882134
quote:
Ik las laatst ergens in een posting van iemand: "het is maar goed dat niet iedereen voor zijn favoriete band een heel topic opent". En dat klopt, en hij heeft helemaal gelijk. Maar dit moet gewoon even!
Aangezien dit topic in 2000 (!) is geopend en inmiddels al op 34 (!!) reacties staat, hier maar even de 35ste poster met een heuse

<<TOPICKICK>>

Pavement verdient een speciale plek in mijn Persoonlijke Archief van Retegoeie Muziek.
Ergens in 1994, 1995 (?) had mijn broer (jonger dan ik maar absoluut mijn leidsman op het gebied van goeie platen) een CD-tje van Pavement gehuurd: Slanted & Enchanted. Ik vond het stuurloze pokkeherrie en hij vond het geloof ik wel aardig. Een aantal maanden later kwam hij met een nieuwgekocht album aanzetten: Crooked Rain Crooked Rain. Ik was meer aangetrokken door het artwork dan door de muziek maar toch wisten de achteloze gitaar en de laid-back zang en de dwarse melodieën ergens een snaar te raken. Mijn broer liet het plaatje links liggen maar ik sloop nog wel eens zijn kamer in op zoek naar Stephen Malkmus en zijn idiote band.

Op een gegeven moment heb ik Crooked Rain Crooked Rain van mijn broer gekocht (wij komen immers voort uit een geslacht van meedogenloze marchands) en toen was ik

als een koning te rijk
want in het bezit van

een enige-echte Pavement-plaat !!

Doet het goed op feestjes, tussen Billy Jean en de Backstreet Boys. De vervelende gasten lopen altijd als eerste weg.

Nu ik de laatste tijd weer wat aan het lenen ben uit de platenkast van mijn broer ( ) kwam ik dus ook Slanted & Enchanted weer tegen. Veel beter dan ooit gedacht. Lekker rommelig maar toch gestroomlijnd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_21882304
Woe, hebben deze slackers ook een topic!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 11 september 2004 @ 16:43:39 #66
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21882557
En zoals ik al in dit topic aangaf (jaja mich, er is wel meer dan één Pavement-topic), 28 oktober komt er een speciale editie uit van Crooked Rain, Crooked Rain, vergelijkbaar met de kwijlopwekkende Luxe & Reduxe versie van Slanted & Enchanted die twee jaar geleden uitkwam. Dus verwacht wederom een remaster van CRCR die tevens wordt uitgebreid met pakweg 35 tot 40 bonustracks en redelijk uitgebreide linernotes - en dat alles voor de prijs van 1 normale CD.
quote:
This October, Matador will be releasing a double CD 10th anniversary edition of Pavement's fabulous 2nd album, 'Crooked Rain, Crooked Rain'. In addition to a remastered version of the original album, we'll be including a number of extras including alternate takes/mixes, and previously unreleased songs. Think "The Great Lost Pavement Album" --- literally nobody has ever heard these songs before. Package will be an embossed, die-cut slipcase. Liner notes from SM, Spiral Stairs, and Gerard Cosloy.
http://www.matadorrecords.com/news/index.html
pi_21882627
Dat wordt dan een leuke aanschaf, aangezien ik hem nog niet op CD had.
www.thuisuiteten.nl
pi_21882655
Als ik Pavement hoor dan krijg ik spontaan de neiging om een die-hard Pavementfan (iets te dik, kalend met dom brilletje) een muilpeer te verkopen.

Stone temp-le pi-lots... pom pom die dom
pi_21882740
Oei, de mensen die grunge serieus namen (:D) hebben ze dat grapje over de Stone Temple Pilots nooit vergeven, zo te zien.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21883009
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 16:52 schreef Zander het volgende:
Oei, de mensen die grunge serieus namen (:D) hebben ze dat grapje over de Stone Temple Pilots nooit vergeven, zo te zien.
Nee zo zie ik dat helemaal niet. Valt me wel op dat het altijd vage indibandjes zijn die blijkbaar een beetje jaloers zijn op het succes van goede rockbands. Las in de Oor van vorige week ook al een quote van iemand van Dinosaur Jr. over Pearl Jam. Dan denk ik: je hebt het totaal niet begrepen, knul. Jullie hadden nooit aandacht gekregen zonder het succes van dat soort bands. Pavement is alleszins een goede band en dat zal Dinosaur Jr. ongetwijfeld ook zijn. Maar dat gezeik altijd. Lollige teksten of niet, zij nemen (of namen) zichzelf juist te serieus.

Mijn vorige bericht was gewoon een ludieke post trouwens. Voor de kloterij. Omdat Pavementfans er nu gewoon niet cool uitzien.
pi_21883124
Cool is ook zo ongelooflijk passé.
www.thuisuiteten.nl
pi_21883180
Het is de bedoeling dat je je niet aangesproken moet voelen.
  zaterdag 11 september 2004 @ 17:16:03 #73
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_21883189
Waar een mens zich druk om kan maken, zeg...
En deze Pavement-liefhebber hier voldoet totaal niet aan het flauwe beeld wat je van Pavement-fans hebt, overigens. Daar moet je nog minstens een jaartje of 40 voor wachten...
pi_21883288
Kijk eens aan.
pi_21883378
Maar Toffe, je zit juist verkeerd. Coolies vind je in de hiphoptopics nowadays.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')