Eerst de louncheset: Geloof mij nou maar, een hoes over je tuinmeubels het hele jaar door en zeker over je kussens moet je echt niet doen. Die hoezen voor tuinmeubels houden het vocht binnen en kunnen schimmel , rot en roest veroorzaken. De boel moet kunnen ademen.
De louncheset, van welk materiaal ook, moet je gewoon "bloot" buiten laten staan. De kussens zeker met regen en in het niet-zomerseizoen binnen en droog opbergen.
Heb meerdere wickersets buiten staan, de oudste al 9 jaar, nooit een hoes over gehad en is nog als nieuw.
Mijn eerdere tuinsets waren van hout, ook nooit ingepakt in de winter en staan nu, 20 jaar oud al sinds jaren bij kennissen en nog helemaal top.
Maar de kussens dus: laat ze rustig buiten liggen 's nachts op mooie dagen maar haal ze echt naar binnen met regen en buiten het seizoen. Een buitje kunnen ze best hebben maaqr niet weken of dagen lang, dat gaat minimaal stinken. Ben ooit een kussen vergeten binnen te halen met noodweer, nou, die was zo nat dat na drogen het stonk als een gedeprimeerde otter met zware diarree en dat ging er niet meer uit
Mocht je geen plek hebben voor een kussenbox, leg de kussens dan buiten het seizoen onder je bed of zo, in een plastic hoes of in een oud gordijn of oud laken gewikkeld.
Mits het droog staat is een kunststof kussenbox in garage/schuur helemaal top.
(mits je, zoals mijn man deed, niet een baco op een box laat vallen en er een giga gat in maakt, leve de ducttape

)
[ Bericht 14% gewijzigd door Lottekoekkie op 11-07-2010 00:31:39 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden