abonnement Unibet Coolblue
pi_83887834
Hallo,

We hebben een nieuwe loungeset en vroegen ons af of het mogelijk is om de kussens van april tot september gewoon buiten te laten liggen? Iemand ervaring daarmee? Of verkleuren ze dan snel / worden ze vies/schimmelen?

De hoezen zijn met een rits afneembaar en zouden evt. eens in de zoveel tijd in de wasmachine kunnen. Vind het nogal een gedoe om die kussens steeds op te ruimen.

Alvast bedankt.
pi_83888357
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 17:54 schreef McMarco het volgende:
Hallo,

We hebben een nieuwe loungeset en vroegen ons af of het mogelijk is om de kussens van april tot september gewoon buiten te laten liggen? Iemand ervaring daarmee? Of verkleuren ze dan snel / worden ze vies/schimmelen?

De hoezen zijn met een rits afneembaar en zouden evt. eens in de zoveel tijd in de wasmachine kunnen. Vind het nogal een gedoe om die kussens steeds op te ruimen.

Alvast bedankt.

liggen ze droog? Zo niet, uiteraard 's nachts binnen halen. Je zou toch niet willen dat je die dingen 's ochtends zeiknat aantreft, dan gaan ze in ieder geval beschimmelen. Als ze wel droogliggen, zou het denk ik afhangen van de dag. Als het superwarm weer is 's nachts, maakt het denk ik niet echt uit (het is ook donker dus verkleuren zal wel meevallen dan).
pi_83888532
Beste Marco,
Binnenhalen die handel! De hoezen kun je dan wel wassen maar de kussens zelf gaan schimmelen als je ze het hele seizoen buiten laat liggen. Ze kunnen wel wát nattigheid en vocht hebben maar meer ook niet.
Bij mooi weer de hele handel 's nachts buitenlaten is geen probleem maar bij regen zou ik het je niet aanraden.
Weet dat het een hele heisa is om ze op te bergen maar binnen is binnen.
Als je ruimte er voor hebt, koop dan een kussenbox (waren bij de gamma 25 euro of zo) maar denk er wel om dat die niet helemaal waterdicht zijn en dus kans op schimmel.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_83888544
Voordat ik m'n bed goed en wel uit ben zijn ze wel droog met dat weer van de afgelopen weken Het gaat me er mee om dat ze niet snel gaan schimmelen / groen worden.

Een hoes eroverheen lijkt me als het moet nog de makkelijkste oplossing, scheelt ook weer een hoop ruimte binnen.
pi_83891800
Ik zou ze ook binnen halen. Ook al is het warm, 's nachts worden de kussens toch vaak wel vochtig...

Wij hebben zelf ook een loungeset met kussens en hebben voor de kussens twee weken geleden een opbergbox gekocht bij de Jysk. Daarin zijn je kussens goed en droog opgeborgen, maar bepaard het toch ruimte ten opzichte van je kussens ergens 'los' neer leggen.
Vergelijkbare opbergers zijn te koop bij de Blokker, Marskramer, etc.
pi_83902788
Eerst de louncheset: Geloof mij nou maar, een hoes over je tuinmeubels het hele jaar door en zeker over je kussens moet je echt niet doen. Die hoezen voor tuinmeubels houden het vocht binnen en kunnen schimmel , rot en roest veroorzaken. De boel moet kunnen ademen.
De louncheset, van welk materiaal ook, moet je gewoon "bloot" buiten laten staan. De kussens zeker met regen en in het niet-zomerseizoen binnen en droog opbergen.
Heb meerdere wickersets buiten staan, de oudste al 9 jaar, nooit een hoes over gehad en is nog als nieuw.
Mijn eerdere tuinsets waren van hout, ook nooit ingepakt in de winter en staan nu, 20 jaar oud al sinds jaren bij kennissen en nog helemaal top.

Maar de kussens dus: laat ze rustig buiten liggen 's nachts op mooie dagen maar haal ze echt naar binnen met regen en buiten het seizoen. Een buitje kunnen ze best hebben maaqr niet weken of dagen lang, dat gaat minimaal stinken. Ben ooit een kussen vergeten binnen te halen met noodweer, nou, die was zo nat dat na drogen het stonk als een gedeprimeerde otter met zware diarree en dat ging er niet meer uit
Mocht je geen plek hebben voor een kussenbox, leg de kussens dan buiten het seizoen onder je bed of zo, in een plastic hoes of in een oud gordijn of oud laken gewikkeld.
Mits het droog staat is een kunststof kussenbox in garage/schuur helemaal top.
(mits je, zoals mijn man deed, niet een baco op een box laat vallen en er een giga gat in maakt, leve de ducttape )

[ Bericht 14% gewijzigd door Lottekoekkie op 11-07-2010 00:31:39 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_83903072
spullen zijn gemaakt om te gebruiken, niet om 's nachts wakker van te liggen
pi_83903376
Precies, dus 's avonds naar binnen smijten en dan hoef je je er ook niet druk over te maken.
ook handig als extra logeerplek, die kussens liggen ook heerlijk in een hoekkie dus ook geschikt als je na een ruzie met je vriend/vriendin zelfs nog van de bank wordt verbannen
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_83908281
Ik had mooie donkerblauwe kussens die ik altijd in de schuur hing als ik ze niet gebruikte maar vorig jaar een tijd buiten laten liggen en ze zijn behoorlijk verkleurd maar de kat is er blij mee.
Ze worden wel eens nat maar drogen even hard weer op. Eind van de zomer gaan ze weer de schuur in.
pi_83912694
Bedankt voor de tips allemaal, zo'n hoes gaat het dus ook niet worden.

Zo'n kussen opbergbox, kun je die wel in de tuin laten staan? Mits waterdicht uiteraard. Of zijn die ook meer voor binnen (in de garage)?
pi_83915573
quote:
Op zondag 11 juli 2010 12:58 schreef McMarco het volgende:
Zo'n kussen opbergbox, kun je die wel in de tuin laten staan? Mits waterdicht uiteraard. Of zijn die ook meer voor binnen (in de garage)?
Wij hebben hem in het tuinhuisje staan, hoewel de opbergbox wel waterdicht is.
pi_84105587
Let bij het kopen van een kussen kist wel op of deze ook groot genoeg is. Als je een lounge-hoekbank hebt zijn de kussen kisten vaak te klein voor alle kussens.
pi_84107082
klopt, ik heb er twee in de garage staan voor één lonchegevaldinges en één eettafel-gevaldinges plus nog 2 zitkussens voor nog een zitje en dan nog de sierkussens.
Het kén nét.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')