Dat is volgens mij een onrealistisch scenario want je bent gewoon toelaatbaar met je propedeuse.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:07 schreef twanbaten het volgende:
Ok, bedankt voor de reacties!
Stel:
Psychologie heeft GEEN extra eisen. Alleen VWO. Als mijn zus met VWO nu toegelaten wordt bij Uni Psych en ik met Informatica P niet, kan ik dan (wettelijk) gaan klagen?
Als iemand zekerheid kan geven op de Twins laatste zin heb ik antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 23:14 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij een onrealistisch scenario want je bent gewoon toelaatbaar met je propedeuse.
Ik weet niet of een onderwijsinstelling daar trouwens zelf over mag beslissen, volgens mij zijn ze het zelfs wettelijk verplicht om je toe te laten met een p. ( don`t know for sure. )
Daarom falen ook zoveel HBO-P'ers op de uniquote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:01 schreef twanbaten het volgende:
De vraag komt voort uit het feit dat bij mij nooit zeker is wat ik ga doen. Daarom vroeg ik mij af in hoeverre ik verrassingen kan verwachten mocht ik een switch maken. Ik heb geen instelling of opleiding op het oog. De vraag is puur gebaseerd op 'als'.
Ik en mijn familie waren in discussie omdat er een aantal situaties ontstaan binnen dit onderwerp die ons verrassen.
Als ik het goed begrijp kan ik de volgende conclusies min of meer trekken:
- HAVO + HBO P is gelijk aan VWO
- HAVO + HBO P en VWO duren allebei even lang! (dus waarom VWO?)
Het verbaast ons dat ik als computerdeskundige in opleiding zonder problemen over zou kunnen stappen op Psychologie (WO). Daar waar psychologie toch een hele andere discipline is dan informatica en ik in mijn P de analytische vaardigheden die ik bij VWO verwacht en nodig heb voor WO niet heb geleerd.
Het voordeel van vwo is dat het beter aansluit op het WO. Je leert er al meer abstract denken. Plus als je vwo doet ben je geen stufi kwijt. En je kunt vwo ook in 1 jaar doen, dan kost het je ook geen extra jaar.quote:Nog een aparte situatie is dat ik mij een een klasgenoot op de HAVO kan herinneren die na de HAVO verder ging met VWO. Daarbij ging bij van 5 HAVO naar 5 VWO en had dus nog 2 extra jaren nodig om de VWO diploma binnen te halen. Had hij dan niet beter een simpele HBO opleiding kunnen beginnen? Dan had hij een jaar minder voor hetzelfde gedaan.
Ok, duidelijk!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:07 schreef alors het volgende:
[..]
Daarom falen ook zoveel HBO-P'ers op de uni![]()
[..]
Het voordeel van vwo is dat het beter aansluit op het WO. Je leert er al meer abstract denken. Plus als je vwo doet ben je geen stufi kwijt. En je kunt vwo ook in 1 jaar doen, dan kost het je ook geen extra jaar.
Is ook absoluut niet nodig. Ik begin in september mijn 2e jaar Informatica en ben nu 22. Nogmaals, puur 'als'.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:14 schreef alors het volgende:
Ohja waarom zou je zo snel mogelijk willen gaan? Je bent echt niet oud als je op je 20ste eerstejaars bent. Werken kun je ook nog wel je hele leven. Ik zie het probleem niet zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |