Wij deden het met een tentstok, ja die moest mee... organiek bepakt he, nooit een tent opgezet daar.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Konijntje met lieve rode oogjes en zacht bontje om:
Ik kreeg het en pakte het in de nekvel op.
Mes gereed, plus flinke boomtak.
ff strelen dat beestje om het gerust te stellen (het gal mag niet uitlopen uit de galblaas want dan is het vlees niet meer te vreten) dan snel de boomtak in de nek leggen en de nekwervels kapotslaan en gelijk in 1 beweging de hals van lief wit konijntje doorsnijden.
Daarna villen, en het bontje op een rekje uitspannen en er zodra het droog is een bontmutsje van maken
hehehe we moeten dit Marianne Thieme laten lezenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij deden het met een tentstok, ja die moest mee... organiek bepakt he, nooit een tent opgezet daar.Bij ons ging zo'n grote groene baret bij de demo een beetje poppenkast spelen met dat velletje... "Om je kinderen te vermaken"
Kip is ook leuk ja. En knijn smaakt haast naar kip.quote:
En dan kijk je haar 's avonds lekker liefdevol aan van: "Wat ga jij lekker smaken straksquote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:24 schreef Rave_NL het volgende:
Klopt, maar een kip is makkelijker en het beeld van een kopje dat uit een sidepocket steekt, dat verbaast om zich heen kijkt tijdens een verplaatsing is priceless
Ik vond zelf een knijntje slachten toch een stukje gemakkelijker dan een kip. Kip moet je die veren weer van ontdoen en dat allemaal uittrekken kost wat tijd, terwijl bij een knijn je dat bontje redelijk eenvoudig van villen. Je snijdt een paar goede inkepingen en je trekt het vel er gewoon vanaf als het meezit.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:24 schreef Rave_NL het volgende:
Klopt, maar een kip is makkelijker en het beeld van een kopje dat uit een sidepocket steekt, dat verbaast om zich heen kijkt tijdens een verplaatsing is priceless
hehehehe. Bevroren ja. Daar waren we heel creatief in. Bevroren kip, met vlijmscherp mes. Kun je haast kip-carpaccio van maken en dan gaat het sneller en lekker in je pannetje flikkeren en bakken of in je mok met water flikkeren met het zakje bouillonpoeder erbij zodat er echte kippesoep was.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:43 schreef Rave_NL het volgende:
Muah wij plukten de kip niet maar vilden hem gewoon als een normaal beest, om daarna te koken en bouillon te trekken..
Toch blijft het mooiste een bevroren rendierpoot.. Zoek het maar uit..
Ik had het al gehoord.. Kut voor hen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:46 schreef viezerdt het volgende:
Bouke jou uitzending ook gecancelled ? http://www.defensie.nl/mi(...)nt_Taskforce_Uruzgan
Whehehehe... Naaigarnituur, dat doet me meteen weer denken aan de PSU telling aan het begin van de cursus...quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:50 schreef ErwinRommel het volgende:
ohhh ja, zelf een slaapzak maken lol
je kreeg een stuk jutten. En wat uitleg van een groene baretter hoe je een slaapzak kon maken.
Leuke was dat enkelen hun naaigarnituur niet compleet haddenSucces!!!!
Jutten dubbelvouwen met dubbele laag. Vullen met mos en droog gras of bladeren en dichtnaaien maar. Maar indien je naaigarnituur niet compleet was, (die dikke draad dus) dan was je vet genaaid en moest je het doen met de rest van je garnituurtje hehehehehe
Dat was mij dus overkomen met als gevolg dat mijn eigengemaakte slaapzak ook echt een ramp was.
Ik hoorde ook via via dat jongens even op hun laatste appél voor inschepingsverlof te horen kregen dat het niet door gingquote:
De redeployment was al gezegd, voor hem ging hij niet door. Maar hij ging nu als einzelgangerquote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:46 schreef viezerdt het volgende:
Bouke jou uitzending ook gecancelled ? http://www.defensie.nl/mi(...)nt_Taskforce_Uruzgan
hehe.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Whehehehe... Naaigarnituur, dat doet me meteen weer denken aan de PSU telling aan het begin van de cursus...
Laat zien, dit en dat, laat zien naaigarnituur... Iedereen trots zijn naaigarnituur in de lucht... "Met daarin, zoveel knopen, naalden, garen enz..." Kut, mompel, klootzak....
Het klopte dus niet... extra rondje baan Arnhem, Bloemendaal en een keer extra de toren in.
Klopt... Aardig zuur, vooral vanwege een reden die ze 6 maanden geleden al hadden kunnen bedenken..quote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:00 schreef viezerdt het volgende:
[..]
Ik hoorde ook via via dat jongens even op hun laatste appél voor inschepingsverlof te horen kregen dat het niet door ging
Ik zit er aan te denken zelf zo'n filmpje te maken..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |