abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83818315
Hallo,

ik vertrek 2 augustus voor een vakantie naar Bali. Omdat het lang onzeker was of ik kon gaan heb ik de reis op een laat moment geboekt. Nu moet ik dus ook de benodigde vaccinaties halen. Op diverse site's staat dat wordt aangeraden om deze 5 of 6 weken van te voren te halen. Nu heb ik gebeld voor een afspraak en deze hebben is gemaakt voor 19 juli. Ik heb mijn reisdatum vermeld maar daar is verder niets over een te kort aan tijd. Tevens staat er op de site dat er zelfs een mogelijkheid is voor last-minute vaccinaties. Weet iemand misschien of het erg is dat ik de vaccinaties pas 2 weken van te voren haal? Helaas ben ik hier achter gekomen nadat ik de afspraak heb gemaakt en zijn ze nu dicht, ik zal hen ook zoiezo even bellen tijdens het spreekuur.
pi_83818537
Welke vaccinaties krijg je? dtp en hepatites a (/b) lijkt me, of ook malaria?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_83818725
Voor zover ik weet DTP, hepatitis A (B) en buiktyfus. Ik reis met een groep en de anderen hebben te horen gekregen dat vaccinaties voor malaria niet nodig zijn, eventueel kunnen wel tabletten genomen worden. Over hepatitis B weet ik het niet zeker, op de site staat dat dit wordt bepaald tijdens het consult, welke ik dus op 19 juli heb. Ik neem aan dat ik na het consult direct de benodigde prikken krijg?
pi_83818915
Dat kan je vaak direct krijgen ja. Je kan je gewoon laten inenten, het kan alleen zo zijn dat je niet helemaal lekker bent van de prik waardoor wordt geadviseerd om eerder te komen. Je bent gewoon beschermt alleen is dit voor kortere periode, juist door die herhalingsprikken wordt het verlengt tot 10/25 jaar. Anders is het een jaar / 3 jaar.
Hepatites b is zoals ik het begreep eerder nodig als je jonger bent omdat je dan in de risico groep zit i.v.m. sexuele contacten. Hepatites b kan een soa zijn namelijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_83818971
Vaccinaties voor malaria bestaan helaas nog niet, alleen malariaprofylaxe: elke dag een tablet slikken.
pi_83820319
Bali is bij mijn weten malaria vrij. Hep A/B en buiktyfus moet volgens mij wel.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 9 juli 2010 @ 05:50:18 #7
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_83835448
Op de gili eilanden zit malaria
Wij gaan eind augustus richting Bali
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:51:41 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_83851451
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:59 schreef dotKoen het volgende:
Vaccinaties voor malaria bestaan helaas nog niet, alleen malariaprofylaxe: elke dag een tablet slikken.
Hangt er vanaf. Malerone is idd dagelijks, Lariam daarentegen 1x per week. Alleen die Lariam kan wat vervelende bijwerkingen geven. Ik kreeg er de meest wazige dromen van. Is niet aan te raden als je geestelijk niet helemaal stabiel bent.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_83881009
Gili eilanden is officiëel Lombok. Bali is malaria-vrij.

Die vaccinaties kan je gewoon vlak van te voren halen. Ik geloof dat ze het aanraden het eerder te doen zodat je voor je reis nog de herhalingvaccinatie kan halen (dan wordt de bescherming nog beter en heb je er langer profijt van). Maar de eerste vaccinatie biedt ook al bescherming. Haal de herhaling gewoon wanneer je terug bent! Volgens mij zit daar sowieso toch meestal een maand of zo tussen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')