wat kost dat nou, zo'n brommerverzekering?quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:18 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik zou gewoon bij de motor les doen!
Scheelt ook nog een kosten en verzekering!.
Na de les, kan je direct motor kopen!. En gelijk erop rijden. Het is makkelijk ermee bedienen.
kwestie van wennen!.
ik dacht dat je gewoon met rijbewijs B de brommer mocht rijden?quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:20 schreef ThePianoMan het volgende:
Voor de invoering van brompraktijkexamen zou ik zeggen 'ja', maar nu loont het niet meer. Je ingeving is juist hoorHeb precies hetzelfde gedaan en eigenlijk is de overstap niet meer zo groot. Verkeersinzicht en anticipatie heb je in die jaren wel een beetje ontwikkeld (want je rijdt ook op de weg). Bij een motor verschilt alleen het gewicht en vermogen.
Maar je moet ook een brommer aanschaffen en onderhouden. Ik vind persoonlijk het onderhoud aan brommers/scooters/ motoren ietsje belangrijker dan aan de auto. Je kunt met iets minder bandenprofiel bij je auto bv nog wel eventjes doorrijden. Bij een tweewieler zou ik dat niet doen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:23 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
wat kost dat nou, zo'n brommerverzekering?
vast niet zoveel als ik die tig lessen nodig heeft
ben 25, mijn vrienden zijn helaas ook geen 18 meerquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:20 schreef kikoooooo het volgende:
Ken je niet iemand met een schakelbrommer? Dat schakelen is het probleem niet hoor, dat heb je in 5min onder de knie.
hm zit wat inquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:26 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar je moet ook een brommer aanschaffen en onderhouden. Ik vind persoonlijk het onderhoud aan brommers/scooters/ motoren ietsje belangrijker dan aan de auto. Je kunt met iets minder bandenprofiel bij je auto bv nog wel eventjes doorrijden. Bij een tweewieler zou ik dat niet doen.
sorry, niet goed gelezenquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:25 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
ik dacht dat je gewoon met rijbewijs B de brommer mocht rijden?
Kun je niet ergens een schakelbrommer huren? Die scooters kun je toch ook huren en ik weet dat je motoren ook kunt huren.quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:31 schreef Maarten1 het volgende:
[..]
hm zit wat in
zal dan ook iets proberen te vinden dat een beetje onderhoudsvrij is, geen afgeragd oud ding
wou dat ik ff ergens een kon lenen, dan hoefde ik daar allemaal niet over na te denken :p
Dit klinkt alsof je met een schakelbrommer wil testen of motorrijden wat voor je is.quote:ik zit eraan te denken om een schakelbrommer te kopen, dan kan ik een beetje goedkoop oefenen. Verder wil ik kijken of hij niet na een maand in de schuur verdwijnt.
motortje kan niet eens 120.quote:Op woensdag 7 juli 2010 23:33 schreef Captain_Ghost het volgende:
Trouwens ik was 21 toen ik voor eerste keer motor reed.
Voorheen heb ik nog nooit schakel gereden, wel scooter.
Schakel leren is heel eenvoudig.
Ik zeg gewoon doen bij motorles.
bespaar je geld door echte fatsoenlijk motor kopen ipv brommertje die niet 120 kan halen.
dat weet ik dus niet zekerquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:37 schreef Bastoenie het volgende:
Waarom wil je graag je motorrijbewijs halen? Brommer is een nutteloze investering en kost je teveel gedoe, vraag jezelf eerst eens af of je echt dat motorrijbewijs wil en of je daarna een motor aan gaat schaffen.
goeiequote:Op woensdag 7 juli 2010 23:41 schreef childintime het volgende:
[..]
Kun je niet ergens een schakelbrommer huren? Die scooters kun je toch ook huren en ik weet dat je motoren ook kunt huren.
Maar je schreef dat je een motorrijbewijs wilde gaan halen. Ik zou het gewoon gaan doen. Ook al ga je als je het hebt gehaald misschien niet meteen een motor aanschaffen; je kunt bv altijd met mooie dagen een motor huren om stukjes te toeren.
Ja, dat is idd het verschil. Ik had vroeger een Tomosje (schakel) en ging daarna mijn motorrijbewijs halen. Op die brommer "zit" je en wordt vervoerd. Op die motor rij je echt actief met je hele lichaam en "stuurt" als het ware met je gewicht/evenwicht. Een brommer (ook schakel) is veel passiever; een motor is veel intensiever en daardoor dus ook veel leukerquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:42 schreef BertV het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof je met een schakelbrommer wil testen of motorrijden wat voor je is.
Ik had schakelervaring op een brommer, maar mijn eerste les op een CB250 was wel andere koek.
Zelfs dan is het alsof je van een brommobiel in een stadsauto stapt. (went snel)
Met een motor, hoe klein ook, zul je met je gewicht moeten sturen terwijl je met een brommer nog wat kunt aanrommelen (en het zo ook verkeerd kan aanleren)
ik ken 3 manieren van schakelen op een brommerquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:20 schreef kikoooooo het volgende:
Ken je niet iemand met een schakelbrommer? Dat schakelen is het probleem niet hoor, dat heb je in 5min onder de knie.
welke doe je op de motor?quote:Op donderdag 8 juli 2010 08:59 schreef T42 het volgende:
[..]
ik ken 3 manieren van schakelen op een brommer
normaal
hand
teen/hak
normaal kun je wel in een halve dag leren die andere 2 niet
nu normaal vroeger ook andersquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |