abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83780431
Ik wil op onze zolder gordijnrails ophangen aan een balk. Dan kan ik de ruimte daarachter als opbergruimte gebruiken.

Vraag is nu hoe ik deze gordijnrails het beste kan bevestigen, aangezien de balk natuurlijk dezelfde hoek heeft als het schuine dak van de zolder. Is hier een eenvoudige oplossing voor, of moet ik hoekjes zagen onder die hoek en deze tussen de gordijnrails en de balk bevestigen?
pi_83780663
Je hebt verstelbare "gordijnrailshouders" (ik weet niet hoe ze heten) Maar het komt neer op plafondhouders voor je rail die je onder een hoek kunt stellen. Gewoon even vragen bij je favoriete bouwmarkt.
  woensdag 7 juli 2010 @ 22:10:19 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83782885
Er zijn daar nokjes/beugelsjes voor. Je kunt ook een schuine lat gebruiken of gewoon je rail er tegenaan schroeven; schuin dus. Zo hing dat vroeger bij ons op zolder ook. Ging prima, maar is wel een beetje afhankelijk van de schuinte van je dak
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83826147
Ah, verstelbare houders of nokjes/beugeltjes. Dat klinkt als dat wat ik bedoel
Ik zal eens op zoek gaan bij een grotere bouwmarkt, wie weet hebben ze het daar wel.

En gordijnrails schuin hangen lijkt me niet echt handig. Dan lopen de runnertjes vast minder soepel, terwijl het idee nu juist is om een makkelijk te openen en af te sluiten kast te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')