abonnement Unibet Coolblue
pi_86644887
Logo kan er uiteraard af gesloopt worden, en of ie vies wordt zal me een rotzorg zijn, waarbij bij deze het voordeel heeft dat het hoofdvak aan de rugzijde opent, dus leg je hem nooit met de rugzijde op de grond/troep om bij je spullen te komen.

Wat voor tas zou je dan adviseren voor Thailand/Laos e.d.? Schoudertas is niet aan de orde, die heb ik nl al en wordt mijn rug niet gelukkiger van met mijn apparatuur. Bovendien zal ik m ook regelmatig op mn buik dragen, omdat ik op mijn rug een trekkersbackpack draag.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 20 september 2010 @ 18:29:32 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86645077
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:24 schreef Ener-G het volgende:
Logo kan er uiteraard af gesloopt worden, en of ie vies wordt zal me een rotzorg zijn, waarbij bij deze het voordeel heeft dat het hoofdvak aan de rugzijde opent, dus leg je hem nooit met de rugzijde op de grond/troep om bij je spullen te komen.

Wat voor tas zou je dan adviseren voor Thailand/Laos e.d.? Schoudertas is niet aan de orde, die heb ik nl al en wordt mijn rug niet gelukkiger van met mijn apparatuur. Bovendien zal ik m ook regelmatig op mn buik dragen, omdat ik op mijn rug een trekkersbackpack draag.
Ik zou het a ) hier vragen: Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 15 en b) erbij vertellen wat je zoal precies mee neemt in die tas.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86645425
Goeie cameratas ?

doe maar hier als je informatie over tassen nodig hebt
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_86647988
Ik ben wel bekend met dat draadje, info heb ik niet nodig, ik heb die flipside al besteld :) Was gewoon benieuwd welke tassen problematiQue dan wel zou nemen.

Afgelopen weekend nog een hele dag in Madrid rondgelopen met een Incase Nylon backpack, temperatuur 30-35 graden in de zon met ongeveer dezelfde padding op het rugvlak als deze Lowepro. Dat was redelijk aan de warme kant, maar die Incase is veel groter dan de flipside. (17" laptopvak etc.) Opzich was dat prima te doen. Met mn Eastpak met hele andere stof in het rugvlak was een middagje dierentuin met 23 graden al niet te harden.

Zelf ben ik half Indisch/Nederlands, en niet mn eerste keer Z/O Azie, kan dus wel wat hebben qua hitte ;)

Weet ook niet of ik deze al gepost had, maar de Nikkor 24-70mm F2.8 is ook inmiddels binnen.
De thermosfles versie dan.. ;)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_86652563
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_86653615
Niet helemaal up to par met de apparatuur die hier doorgaans geshowed wordt, maar ik ben er erg blij mee
  dinsdag 21 september 2010 @ 01:45:00 #232
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86662436
quote:
Op maandag 20 september 2010 18:24 schreef Ener-G het volgende:Wat voor tas zou je dan adviseren voor Thailand/Laos e.d.? Schoudertas is niet aan de orde, die heb ik nl al en wordt mijn rug niet gelukkiger van met mijn apparatuur. Bovendien zal ik m ook regelmatig op mn buik dragen, omdat ik op mijn rug een trekkersbackpack draag.
Nou, ik weet niet of je plan is hier altijd mee rond te lopen, of alleen tussen slaapplekken. Ik weet in ieder geval dat zo'n grote zware tas voor mij veels te warm zou zijn. Maar your mileage may vary. Ik ben een maand geleden in de Filipijnen geweest, en daar nam ik altijd gewoon de camera met één lens mee. In het begin nam ik m'n hele rugzak mee maar dat was gewoon geen doen.

Maar goed, als je beter tegen de hitte kan dan is het misschien wel uit te houden.
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:57:21 #233
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_86664366
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:29 schreef Ach-jee het volgende:
Niet helemaal up to par met de apparatuur die hier doorgaans geshowed wordt, maar ik ben er erg blij mee
[ afbeelding ]
Dat is het belangrijkste toch? Je moet er zelf blij mee zijn. Dan komt de rest vanzelf
  dinsdag 21 september 2010 @ 11:13:53 #234
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_86667664
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:29 schreef Ach-jee het volgende:
Niet helemaal up to par met de apparatuur die hier doorgaans geshowed wordt, maar ik ben er erg blij mee
[ afbeelding ]
Van wat ik gelezen heb erover, is de S95 een ubergeile cam. Ik zit zelf te twijfelen tussen deze en de nikon P7000. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_86669639
S95 is best een tof ding inderdaad. Als 'ie nog eens een keer wat goedkoper wordt lijkt dat me een mooie compact om erbij te hebben. :)
  dinsdag 21 september 2010 @ 15:06:59 #236
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86675153


Nogmaal zo'n compact flash. Ik was toch in de Saturn, dus haalde ik er nog maar 1tje.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 september 2010 @ 20:10:10 #237
13368 NiGeLaToR
pi_86686543
Vandaag een Fenix zaklamp gehad met een rood licht filtertje.
Fotografie toepassing? Altijd licht en zicht met degelijke led zaklamp. Aanrader voor een ieder die ook in het donker met zijn camera speelt :)



Edit: en rood licht omdat je ogen daar niet van dicht slaan als je hem uit zet :) met wit licht duurt donker adaptatie weer een minuut of tien als je hem uit zet.
  woensdag 22 september 2010 @ 19:17:02 #238
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_86722278
Na goede recensies gelezen te hebben over de kleurechtheid van de Dell UltraSharp™ U2410 Monitor ben ik huiverig overgestapt van CRT naar TFT.



Bij het eerste keer aanzetten vielen de kleuren me direct tegen, te gelig. Maar zodra ik de standaard preset veranderde naar Adobe RGB was ik weer helemaal in mijn nopjes over de kleuren :Y Er zit ook een kalibratierapport bij. Niet dat ik er veel van begrijp, maar het zal vast een goede reden hebben. En nu testen!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 september 2010 @ 20:32:52 #239
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_86725358
Kalibratie en alles in RGB instellen zonder verder aan de instellingen te kutten schelen een hoop idd.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 22 september 2010 @ 21:22:01 #240
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_86727845
De monitor kan weer terug. Er zit een defecte pixel in :{
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_86728429
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:22 schreef ACT-F het volgende:
De monitor kan weer terug. Er zit een defecte pixel in :{
Defect of lui? Lui kán te verhelpen zijn.
pi_86728997
1 defecte pixel krijg je geen nieuw beeldscherm voor hoor, of ze moeten in een heeeel goede bui zijn... :P

al is het altijd klote }:|
  woensdag 22 september 2010 @ 21:51:31 #243
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_86729429
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:32 schreef Siegfried het volgende:

Defect of lui? Lui kán te verhelpen zijn.
Wat versta je onder 'lui'? Het gaat om een groene subpixel die actief blijft onder bepaalde omstandigheden. B.v. als ik van wit naar zwart overschakel, dan blijft het even groen 'nagloeien' om vervolgens te doven. Als ik een lichtgroene achtergrond achter zet dan is de pixel continu donker. Zet ik er een donkergroene achtergrond achter, dan is de pixel continu felgroen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 22 september 2010 @ 21:56:06 #244
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_86729658
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Uncle het volgende:
1 defecte pixel krijg je geen nieuw beeldscherm voor hoor, of ze moeten in een heeeel goede bui zijn... :P

al is het altijd klote }:|
Ik heb een zero dead pixel garantie volgens Dell, dus daar houd ik ze aan ;)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_86735332
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik heb een zero dead pixel garantie volgens Dell, dus daar houd ik ze aan ;)
Dan zullen ze het er wel op gaan gooien dat dit geen dode pixel is, maar inderdaad iets als een luie pixel, of een hot pixel, of whatever. Een dode pixel is namelijk ook echt dood en blijft dus altijd zwart.

Als je hem voor één pixel geruild krijgt heb je veel mazzel in ieder geval. Meestal beginnen ze daar pas aan bij een X aantal pixels, en dan ook nog in een bepaald gedeelte van het scherm (centrum, uiteraard).
  donderdag 23 september 2010 @ 00:59:28 #246
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_86736463
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Uncle het volgende:
1 defecte pixel krijg je geen nieuw beeldscherm voor hoor, of ze moeten in een heeeel goede bui zijn... :P

al is het altijd klote }:|
Mja, ik heb hier één 'hot' pixel (al vanaf 't begin) en die kon ik gewoon omruilen als ik wilde, maar hij valt me amper op en ik vind 't niet zo'n probleem. Valt zelfs onder de fabrieksgarantie van 5 jaar dus ik kan nog steeds teruggaan :+ .
Huilen dan.
  donderdag 23 september 2010 @ 01:46:55 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_86736937
Ik heb ook 1 dode pixel in mijn laptop scherm. Volgens de winkel waar ik hem kocht heb ik pas recht op een nieuw scherm bij 5 of meer pixels als ze buiten de hotzone (midden van je scherm) zitten. Hij valt 80% van de tijd niet op, de rest negeer ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_86736972
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat versta je onder 'lui'? Het gaat om een groene subpixel die actief blijft onder bepaalde omstandigheden. B.v. als ik van wit naar zwart overschakel, dan blijft het even groen 'nagloeien' om vervolgens te doven. Als ik een lichtgroene achtergrond achter zet dan is de pixel continu donker. Zet ik er een donkergroene achtergrond achter, dan is de pixel continu felgroen.
Een pixel die op 1 kleur blijft hangen is niet dood, maar lui, hot of stuck. Het snel aan en uitzetten, en van kleur laten veranderen van de pixel kan een oplossing zijn. Er zijn diverse tooltjes voor, zoals bijvoorbeeld deze.

Als je em bij een webshop hebt gehaald, kun je em op basis van de wet 'kopen op afstand' sowieso altijd binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terugsturen. :)
  donderdag 23 september 2010 @ 20:23:10 #249
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_86763406
quote:
Op donderdag 23 september 2010 01:52 schreef Siegfried het volgende:
Een pixel die op 1 kleur blijft hangen is niet dood, maar lui, hot of stuck. Het snel aan en uitzetten, en van kleur laten veranderen van de pixel kan een oplossing zijn. Er zijn diverse tooltjes voor, zoals bijvoorbeeld deze.

Als je em bij een webshop hebt gehaald, kun je em op basis van de wet 'kopen op afstand' sowieso altijd binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terugsturen. :)
Ik heb c.a. een half uur dit programma gebruikt, maar geen resultaat. Ik heb het via internet besteld, maar persoonlijk afgehaald. Zal het dan ook gelden? Bovendien niet rechtstreeks bij Dell, maar via een reseller. Morgen maar eens bellen of de garantievoorwaarden dan ook gelden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_86769487
quote:
Op donderdag 23 september 2010 20:23 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik heb c.a. een half uur dit programma gebruikt, maar geen resultaat. Ik heb het via internet besteld, maar persoonlijk afgehaald. Zal het dan ook gelden? Bovendien niet rechtstreeks bij Dell, maar via een reseller. Morgen maar eens bellen of de garantievoorwaarden dan ook gelden.
Geen idee of de wet van kopen op afstand dan ook geldt..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')