Treinen hier zijn over het algemeen erg duur, maar zoals zeebeschuit zegt wordt het goedkoper als je ver van te voren boekt.quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:12 schreef RD4 het volgende:
[..]
Best jammer eigenlijk, een treinrit van 1.5 uur kost me meer als een retourtje Dusseldorf/London...
Na lang wikken en wegen kom ik uit op 125 pond / 3: 41 pond voor een retourtje.
Vliegen is vaak goedkoper..quote:Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Monopoly_Man het volgende:
Langeafstandstreinen in Engeland (dus alles wat niet pendelafstand is) werkt gewoon net als vliegen.
Individual: kun je beter een weekkaart voor het hele netwerk kopen, dat is £430.
Kan je overal kopen ja. Eerste klas is £650, haha.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Vliegen is vaak goedkoper..
Kan je die netwerk weekkaart op het station kopen? Is dat ook 1e klas dan?
Voor Londen zelf hoef je niet vantevoren te kopen, maar daarbuiten beter wel. In de stad zelf kan je dagkaarten kopen of een Oyster kaart zelfs hoewel dat voor 1 dag misschien teveel 'gedoe' is. Wel even bekijken welke zones je wilt bereizen, maar het centrum is zone 1-2.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:19 schreef p_iglet het volgende:
Nu het hier toch over treinkaartjes gaat.
Wij vertrekken 16 september voor ruim een week naar een plaatje in de buurt van colchester.
Vanaf daar is het ruim 50min met de trein naar london liverpoolstreet. We willen dus graag ook 1 of 2 dagen naar london. Maakt het voor deze afstand ook uit of je je kaartjes ter plekke koopt of van te voren?
Volgens mij vind ik overal waar ik ook kijk een prijs van 20.30 pond voor een retour.
En wat is voor het OV in london zelf handig om aan te schaffen, een dagkaart? of iets anders?
Eurolines heb ik 1x gedaan, nooit meer....ben in Heerlen opgestapt, toen ging de bus naar Antwerpen, Brussel, Calais --- Dover en dan naar Victoria Coach station. Hadden we net de boot gemist konden we 2 uur wachten midden in de nacht. Terugweg werd ons tussen neus en lippen meegedeeld dat de bus maar tot Eindhoven ging en dat we van daar maar de trein moesten pakken en de treinkaartjes maar moesten declareren.quote:Op woensdag 8 september 2010 18:57 schreef kalinhos het volgende:
Hmm ja parkeren schijnt idd duur te zijn he? Ik heb een 1.0 die ik gebruik of anders een 1.2 Twingo, dat zullen de kosten niet zijn. 't heeft ook wel wat vind ik, rijden naar Engeland. Weet iemand bv of en hoeveel die tunnel kost?
Kheb nu een busreis met Eurolines gevonden trouwens van 66 euro, denk dat dat een prima alternatief is.
Waarom is dat eigenlijk zo duur? Vind het zelf ook rete irritant. En om nou te zeggen dat de kwaliteit van het openbaar vervoer in de UK goed is (! ) gaat me ook te ver.quote:Op woensdag 8 september 2010 14:19 schreef LordLynx het volgende:
Treinreizen in de UK zijn inderdaad gestoord duur, toen ik vorig jaar vanaf London naar Manchester moest heb ik maar een auto gehuurd, was een stuk goedkoper.
Omdat de overheid er geen subsidie in steekt, en de afstanden veel groter zijn dan in NLquote:Op donderdag 9 september 2010 17:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk zo duur? Vind het zelf ook rete irritant. En om nou te zeggen dat de kwaliteit van het openbaar vervoer in de UK goed is (! ) gaat me ook te ver.
Allebeide.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:42 schreef kalinhos het volgende:
Misschien een domme vraag he...maar in Calais ligt toch een tunnel ipv een ferry??
Hmm. Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik vind alleen de metro in Londen zelf ook al vrij prijzig. Met name omdat er vorig jaar een 25% stijging is geweest in de prijzen. (of dat was het jaar daarvoor). Ook al heb ik een studenten oyster. Weet zo niet hoe zich dit verhoud met Parijs, NY etc.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat de overheid er geen subsidie in steekt, en de afstanden veel groter zijn dan in NL
Niet geen maar weinig. En de privatisering heeft er ook iets mee te maken natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat de overheid er geen subsidie in steekt, en de afstanden veel groter zijn dan in NL
Treinen zijn inderdaad wel stukken sneller. In Nederland hoef je nooit echt op te passen als er een trein passeert maar dat is in de UK wel anders. Maar ik vind de treinen qua onderhoud en zit plek echt niet beter.quote:Op donderdag 9 september 2010 20:22 schreef Monopoly_Man het volgende:
Sitting Elfling: ik vind het OV hier net wel van veel hogere kwaliteit... treinen zijn echt stukken sneller en beter dan in Nederland. Bvb Londen naar Manchester, 320 km, in 2u08. Dat is dezelfde afstand als Maastricht - Groningen. Ook kun je vaak nog eten/drinken op de trein verkrijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |