Video,pics aub. Mijne is op het postkantoor, morgen even ophalen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 16:45 schreef joepie91 het volgende:
Ik heb zojuist mijn apad afgehaald op het postkantoor. Even een paar puntjes die ik al ben tegengekomen:
Pro:
* Tablet ligt echt heerlijk in de hand, toetsen zijn soepel genoeg.
* Het gebruik van Android voelt lekker soepel aan. Er is bij het openen van het menu een miniscule vertraging, maar die komt niet eens in de buurt van mijn irritatiegrens (en aangezien ik me erger aan 95% van de smartphone-menu's, is die irritatiegrens ERG snel bereikt). Prima dus.
Con:
* Touchscreen is inderdaad niet erg reponsief, echter went dit vanzelf. Vooral met nagel werken (iets wat ik bij bijvoorbeeld een Nintendo DS al deed) werkt erg goed. WEL aan te raden is een screenprotector (ownta.com heeft er een), anders zit je scherm na een tijdje vol met krassen, al moet ik zeggen dat de kwaliteit van het plastic zelf erg goed lijkt te zijn.
* Tijdens het opladen reageert het touchscreen niet en kun je dus de tablet niet gebruiken, het scherm is wel aan te zetten.
Verder even kijken, ben hem nu eerst aan het opladen... hij kwam binnen met circa 10% batterij
Ik heb er inmiddels even mee zitten spelen (halfuurtje ofzo, camera enzo testen), en het touchscreen went erg snel. Ook het typen met een on-screen keyboard op een single-touch valt ERG mee, en is zeer goed te doen. Zelfs zonder swype. De camera is redelijk te noemen. Kleuren kloppen, geen gekleurde "waas" zoals bij veel goedkope Chinese camera's het geval is, maar het beeld is wel bijzonder "blurry", alsof de focus niet goed ingesteld is. Als je een video maakt wordt deze in 3gp opgeslagen (op een lagere resolutie dan de feitelijke cameraresolutie, volgens mij), en bij het afspelen zitten er storingen in het filmpje (lijnen eroverheen etc).quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:27 schreef Joene94 het volgende:
Ach, over het touchscreen: ik ben touchscreens gewend van de i68+/i9+++ baggertelefoons uit China dus ben wel wat gewend. Het zal vast wel beter dan dat zijn, haha. Anders gewoon een stylus erbij. Op Slatedroid staan er ook veel links naar mooie hoesjes waar je de aPad in zou kunnen stoppen met ruimte voor een stylus, misschien dat ik dat dan wel doe.
Klopt, zat er inderdaad bij.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:15 schreef ASUS-Lover het volgende:
bij die van Tablet store uk krijg je als het waar is wat ze zeggen : een 3 pin UK adaptor
Bedankt voor de tip, zal even kijken of dat nog zin heeft... ga over iets meer dan een week op vakantie, en wilde tablet meenemenquote:Op donderdag 15 juli 2010 19:27 schreef Joene94 het volgende:
Een werkende ROM voor de blauwe led versie is jammer genoeg nog niet te vinden volgens mij.
Als het goed is komt er in een week een firmware voor uit die wel zou werken.
Bij een andere store was het mogelijk om volgende week als er nog geen firmware is, je aPad in te ruilen voor eentje met rode led. Ik weet alleen niet of dat tabletstoreUK was.
Succes ermee!
Het lijkt er op dit moment op dat je één USB-apparaat tegelijk aan kunt sluiten, en een muis+toetsenbord wordt misschien dus lastig. Ik heb geen idee of hubs werken, aangezien ik er geen hebquote:Op donderdag 15 juli 2010 19:39 schreef bergdani het volgende:
Ik zoek een apparaat dat geschikt is om goed op te Internetten en e-mailen (eventueel ook nog tekstverwerken). Het apparaat moet aan kunnen staan binnen 2 minuten en niet vastlopen bij het internetten, e-mailen en dergelijke. Ik weet dat een mini laptop hieraan voldoet, maar doet de aPad dat ook.
Stel ik heb een aPad met muis en toetsenbord, is die dan even zo geschikt als een mini laptop voor de dingen waar ik hem dus voor wil hebben?
Stuur m dan back. Maar is het bij alle?quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:18 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Klopt, zat er inderdaad bij.
Overigens een klein probleempje hier, ik heb een apad met een BLAUWE charging LED.
Dit blijkt een andere revisie/manufacturer/iets te zijn, weet nog niet precies hoe het zit, maar volgens de diverse forums heeft deze een ander touchscreen en een andere wifi-module. Dit zou verklaren waarom ik er nog niet in ben geslaagd WiFi in te schakelen en waarom het touchscreen stopt met werken bij het aansluiten op de charger. Waarschijnlijk heeft TabletStoreUK een ROM erop gezet die bedoeld is voor degene met een RODE led, met andere hardware dus. Sommigen beweren dat de blauwe een kloon is, anderen zeggen gewoon een hardwarerevisie. Ik heb inmiddels contact opgenomen met TabletStoreUK, en het is even afwachten wat die zeggen. Mocht je dus een blauwe LED hebben van TabletStoreUK, reken er dan op dat je misschien wat problemen kunt hebben. Ik ben momenteel op zoek naar een ROM voor de "blauwe" versie maar heb helaas nog niets kunnen vinden.
Ik houd jullie op de hoogte
EDIT: Momenteel 23 pagina's van een topic aan het doorspitten om een werkende ROM te vinden.
Ik heb geen idee... ik heb wat meer info verzameld, en het lijkt alsof er zelfs VERSCHILLENDE hardwarerevisies zijn voor de tablets met blauwe LEDs. Ik ben nu een ROM aan het downloaden die in principe moet werken, even kijken wat het gaat doen. Voor degenen die deze dagen hun apad binnen krijgen: die van jullie komt waarschijnlijk uit dezelfde batch en gaat dus ook dezelfde problemen hebben, tenzij ik toevallig een verkeerd geflashte tablet heb o.i.d.quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:49 schreef Berend.. het volgende:
[..]
Stuur m dan back. Maar is het bij alle?Het kan toch toevallig zijn?
TabletstoreUKquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:22 schreef ASUS-Lover het volgende:
misschien handig als je vertelt bij wie je hebt besteld?
Dat heb ik in een van bovenstaand posts gezegd, inderdaad TabletStoreUK.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:22 schreef ASUS-Lover het volgende:
misschien handig als je vertelt bij wie je hebt besteld?
You never know. Maybe heeft hij gewoon een foute gekregen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:34 schreef ASUS-Lover het volgende:
NEEEEE ..
daar heb ik ook bestelt..
ik ga hun haten !
Misschien heb je intussen wel de goede batch te pakken, je weet maar nooit.quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:34 schreef ASUS-Lover het volgende:
NEEEEE ..
daar heb ik ook bestelt..
ik ga hun haten !
Mja, dat fixt helaas niets aan mijn problemen met USB-verbindingen en het zichzelf-brickenquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:50 schreef ASUS-Lover het volgende:
This batch are blue, but please don't believe all you read on the internet, because already it is hard to buy the red led from china anyway. All manufacturers will be moving to the new 9V improved PCB. The memory benchmarks 10% faster, and the filesystem 25% faster. The blue apad will be the future supported version and leave the red behind much like the early samples without cameras.
Sure, some early blue apads out there had big problem which you read about on the internet but already we have a customized 4.1 update for the blue apad released on our site today. The remaining glitch with wifi which only affects connections to some routers should be fixed next week anyway.
Best regards
The Tablet Store Team
Oh, sorryquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:56 schreef ASUS-Lover het volgende:
nee maar ik zei dit effe voor mensen die het interessant vonden of wat aan hebben
ik quote je ook niet he
Snapt iemand dit?quote:> Schrijven ID_BLOCK mislukt, kunt u weer aan te sluiten apparaat!
Jullie waren het opgelost dezelfde symptomen.
Voor de operatie, houdt de knop gedurende 3 seconden voorsprong op het lichaam van een leeuw
Selecteer het afsluiten, kunt u goed uit te schakelen.
Ook kunt u het werk.
Bovendien, XP, maar krijg ik een foutmelding, Win7 te maken met
Ik heb geen fouten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |