SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twentse Vlag
Informatie over Twente:
Twente is een landstreek in het oosten van Nederland, die het oostelijke deel van de provincie Overijssel
omvat, evenals het tot Gelderland behorende Rietmolen. In het westen en noorden grenst het aan de
eveneens Overijsselse streek Salland (waarbij de Regge bij Nijverdal de grens vormt), in het zuiden aan de
Achterhoek (provincie Gelderland), in het zuidoosten aan de Duitse Kreis Borken en in het oosten en
noorden aan de eveneens Duitse Grafschaft Bentheim, waar de Dinkel als natuurlijke grens wordt
beschouwd.
Waar komt de naam Twente vandaan:
In oude geschriften is Twente achtereenvolgens terug te vinden als Tuianti (797), Tueanti (799), Thuehenti
(851), Tuente (11e eeuw) en tenslotte Twente of Twenthe. Voor de herkomst van deze naam zijn twee
theorieën gangbaar. De eerste en oudste gaat terug tot de 16e eeuw toen men Twente identificeerde als het
woongebied van de Germaanse stam de Tubanten die bekend was uit de Romeinse oudheid. De tweede
theorie is gebaseerd op de gelijkenis tussen de namen Twente en Drenthe. Zoals de naam Drenthe is
afgeleid van het telwoord drie, denkt men dat Twente is afgeleid van het woord twee. Vóór de elfde of
twaalfde eeuw grensden de gouwen Drenthe en Twente nog aan elkaar.
Geschiedenis:
De geschiedenis van Twente voor de vroege middeleeuwen is slechts fragmentarisch bekend. Er zijn vele
bodemvondsten gedaan die op permanente bewoning ver voor het begin van onze jaartelling wijzen. Tijdens
de eerste eeuwen van onze jaartelling vindt men de invloed van het Romeinse Rijk ook terug in Twente, dat
echter samen met overige noordwest-Germaanse streken Romeinse pogingen tot onderwerping steeds
met succes afsloeg.
*Voor de volledige geschiedenis van Twente kun je hier klikken*
Landschap:
Twente is buiten de grote steden een streek met grote landschappelijke kwaliteiten: het heeft een
kleinschalig coulisselandschap met belangrijke natuurgebieden (zoals het Lutterzand aan de meanderende
Dinkel en de heide op de Friezenberg bij Markelo), en veel groene landgoederen (Singraven, Weldam,
Twickel). De Hagmolenbeek bij het dorpje Beckum.
Bij Rijssen biedt de rivier de Regge mooie natuurgezichten.
Het gebied wordt van noord naar zuid door een heuvelrug doorsneden, waarvan de Tankenberg bij
Oldenzaal het hoogste punt is. Rond Ootmarsum, Denekamp, Nijverdal en Markelo liggen heuvelachtige
landschappen met vele bossen. Oud stedenschoon is vooral te vinden in het kleine Ootmarsum en in
mindere mate in Oldenzaal, dat wel een zeer belangrijke Romaanse basiliek (de Sint Plechelmusbasiliek)
heeft. Ook de stadjes Delden en Diepenheim hebben hun historische centrum en pittoresk aanzicht
behouden.
Engbertsdijksvenen bij vriezenveen.
Engbertsdijksvenen is een veengebied met fraaie heideterreinen en vennen. Het is een restand van het grote veenmoeras dat ooit het noordoosten van Nederland bedekte. Het veen heeft zich na de laatste ijstijd ontwikkeld, meer dan tienduizend jaar geleden. In de 15e eeuw zijn de monniken van het klooster in Sibculo begonnen met het afgraven van de Engbertdijksvenen. Dat was nog voor eigen gebruik. Maar de plaatselijke veenbazen zagen ook brood in de turfwinning.
In en om het gebied liggen ‘haren’, koppen van zand die uit de bodem opduiken. De eerste bewoners van de veenwildernis vestigden zich op zulke zandbulten. Midden in het natuurgebied ligt een haar van 15 ha groot, nog helemaal in oorspronkelijke staat. Dat betekent dat daar een veenpakket ligt van ongeveer 5 meter dik. Staatsbosbeheer heeft dit gedeelte in 1953 in beheer gekregen. De kunst is om het water vast te houden, om zo de veenvorming weer op gang te krijgen.
De Engbertsdijksvenen hebben de status van Wetland. Het is dan ook een eldorado voor (water)vogels én voor vogelliefhebbers. Er zijn drie wandelroutes uitgezet, die meer dan de moeite waard zijn.
Geologisch is Twente een van de interessantste gebieden van Nederland. Er komen aardlagen uit
verschillende perioden op een vrij klein gebied aan de oppervlakte. Bij Losser bevindt zich een
open steengroeve. Hengelo en Boekelo hebben zoutwinning.
Plaatsen in Twente:
Aadorp - Agelo - Albergen - Almelo - Azelo - Beckum - Bentelo - Beuningen - Boekelo (Enschede) - Boekelo
(Haaksbergen) - Borne - Bornerbroek - Brammelo - Breklenkamp - Bruinehaar - Buurse - Delden - De Lutte
- Denekamp - Deurningen - Diepenheim - Dulder - Elsen - Enschede - Enter - Eppenzolder - Fleringen -
Geesteren - Glane - Glanerbrug - Goor - Haaksbergen - Haarle - Harbrinkhoek - Hengelo - Hengevelde -
Herike - Hertme - Hezingen - Hoge Hexel - Holthuizen - Langeveen - Lattrop - Lemselo - Lonneker - Losser
- Mariaparochie - Mander - Manderveen - Markelo - Markvelde - Noord Deurningen - Notter - Nijverdal -
Oele - Oldenzaal - Ootmarsum - Oud Ootmarsum - Overdinkel - Rectum - Reutum - Rietmolen - Rijssen -
Rossum - Saasveld - Sint Isidorushoeve - Stepelo - Stokkum - Tilligte - Tubbergen - Usselo - Vasse -
Vriezenveen - Vroomshoop - Weerselo - Westerhaar - Wiene - Wierden - Ypelo - Zenderen - Zuna
Tukker Wall of Fame!Ik maakte post 301, wat doe ik nu?quote:Gebruikersnaam | Naam | Verjaardag
-_Guitarist_- | David | 21 april
ACT-F | Teun / Mr.T / Harry | 3 mei
Assiej | Astrid | 30 maart
bambino | Sjoerd | 20 april
Daywalk3r | Jeffrey | 8 mei
Drizzt_DoUrden | Justin | 10 december
Fems | Femke |
haaKon | Machiel | 8 november
Incolumis | Frank | 16 december
Kreator | Maarten | 28 december
Lamzak_ | Timo | 3 juli
LilDutchPrincess | Andrea | 9 mei
MarkoAlmelo | Marko | 6 Januari
Mdrop | Martijn | 10 november
norich | Henrike | 22 april
Oldenzaal | Daniël | 1 augustus
omearos | Nicole |
Panzerknacker666 | Sander | 18 juli
Ratelslangetje | Selma | 7 mei
Redbaron | Bas | 26 juli
ReMcOrE | Remco | 10 mei
Robinhoo | Robin | 13 juni
rulerofdeath | Wouter | 29 juli
Samzz | San | 8 februari
sjoemie1985 | Ivo |
STTSJT | Steven | 11 december
TheGirlNextDoor | Nathalie | 5 juli
Chr1st1aan | Christiaan | 27 september
Om in de 'Wall Of Fame' te komen is het noodzakelijk vijftien delen actief deel te nemen aan deze serie, daarnaast is het een pré om 'af en toe' langs te komen en mee te posten om je plek in de 'WOF!' te behouden.
- Open een nieuw deel met de OP die je hier kunt vinden.
- Voeg je nieuwe topic toe in de 'TOF! Topic Lijst' die je hier kunt vinden.
- Gezelligheid staat voorop in deze serie, een beetje medewerking wordt gevraagd.
Ahquote:Op maandag 5 juli 2010 12:16 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ah, oke![]()
In Oldenzaal werkt mn moeder ook wel eens, maar morgen niet
Overal waar je zit kun je het goed zienquote:Op maandag 5 juli 2010 12:21 schreef Samzz het volgende:
Ja, hoi
@ Nath, kan je van daaruit wel wat zien? Wij zaten bij De Kater binnen, was ook goed te doen
Oke, wij waren binnen gaan zitten omdat de parasols in de weg stonden.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Overal waar je zit kun je het goed zien
Nee, we doen niet meer aan cadeau's boven de 18 jaar bij ons in de familiequote:Op maandag 5 juli 2010 12:22 schreef Assiej het volgende:
[..]
Ah! Handig om te weten
volgende keer zal ik eens opletten
Al veel cadeau's gekregen gister?
Hmm, dat is rukquote:Op maandag 5 juli 2010 12:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oke, wij waren binnen gaan zitten omdat de parasols in de weg stonden.
quote:Op maandag 5 juli 2010 12:23 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Nee, we doen niet meer aan cadeau's boven de 18 jaar bij ons in de familie![]()
In plaats daarvan verzamelen we elke verjaardag het geld wat je zou geven aan iemand, en gaan we elke 2 jaar met de familie een weekend weg
Binnen NL gewoonquote:Op maandag 5 juli 2010 12:25 schreef Assiej het volgende:
[..]Das opzich ook wel handig..
Ook ver weg of binnen nl?
Wat stom vind?quote:Op maandag 5 juli 2010 12:26 schreef Samzz het volgende:
Is het stom wanneer ik zeg dat ik dat stom vind?
Die verjaardagsregeling van jullie familiequote:
Oh, dat mag je best stom vindenquote:Op maandag 5 juli 2010 12:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die verjaardagsregeling van jullie familie
Ik wist dat jij er een opmerking over zou maken.quote:
Moet je de LaPo niet pakkenquote:Op maandag 5 juli 2010 12:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik wist dat jij er een opmerking over zou maken.
Maar als niemand anders het voor me doet, moet ik het maar doen he
Een boos klein stampend, uit de oren-rokend, schreeuwend meisjequote:
Oh, nou, was dat maar waar.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Een boos klein stampend, uit de oren-rokend, schreeuwend meisje
UIT BED MET JOU!quote:Op maandag 5 juli 2010 12:37 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Oh, nou, was dat maar waar.
Ik krijg mezelf niet uit bed
quote:
Kom we gaan wat leuks doen met mensen van tof die zich vervelenquote:Op maandag 5 juli 2010 12:43 schreef Samzz het volgende:
Ik verveel me ook. Ik heb totaal geen zin om naar huis te gaan
Zoals wat?quote:Op maandag 5 juli 2010 13:02 schreef Assiej het volgende:
[..]
Kom we gaan wat leuks doen met mensen van tof die zich vervelen
Heb je taart?quote:
Natuurlijk heb ik taartquote:Op maandag 5 juli 2010 13:23 schreef Assiej het volgende:
[..]
Heb je taart?
@San, geen idee wat je maar leuk vind
wandeling maken, fotoshootje op het hulsbeek
alles kan
modellen voor mij zoeken voor wenkbrauwen?
Nee, ik ben net uit bed geweest om te lunchen met mn ouders.quote:
Als je nu een paar weken wacht, dan kan je mij weer meenemenquote:Op maandag 5 juli 2010 13:23 schreef Assiej het volgende:
[..]
Heb je taart?
@San, geen idee wat je maar leuk vind
wandeling maken, fotoshootje op het hulsbeek
alles kan
modellen voor mij zoeken voor wenkbrauwen?
quote:
quote:
Is het gemeentehuis te bereiken met de auto?quote:
Hmm, okee.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zal best, ligt volgens mij vlak bij de bieb.
Of all placesquote:Op maandag 5 juli 2010 13:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vanavond naar Nijverdal, dat geloof je toch niet
quote:Op maandag 5 juli 2010 13:57 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Vanavond naar Nijverdal, dat geloof je toch niet
Ik wist t ook niet. Hoorde het bij toeval.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Hmm, okee. Dan heb ik wat gemist
Ah, okequote:Op maandag 5 juli 2010 14:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik wist t ook niet. Hoorde het bij toeval.
Hm?quote:Op maandag 5 juli 2010 14:32 schreef Samzz het volgende:
Waarom moet alles altijd door twee mensen bevestigd worden?
Omdat het kanquote:Op maandag 5 juli 2010 14:32 schreef Samzz het volgende:
Waarom moet alles altijd door twee mensen bevestigd worden?
Maar dat is wettelijk verboden, dubbel bevestigen nietquote:Op maandag 5 juli 2010 14:36 schreef Samzz het volgende:
In dronken toestand autorijden kan ook.
Daarom kan het nog wel.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:37 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Maar dat is wettelijk verboden, dubbel bevestigen niet
Late bedoeling allemaal daar of nietquote:Op maandag 5 juli 2010 13:25 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Nee, ik ben net uit bed geweest om te lunchen met mn ouders.
Nu zit ik op bed, te wachten tot mn pa klaar is met douchen, zodat ik kan douchen
Oeh lekker! Give me some!quote:
Ik wil niet te lang wachtenquote:Op maandag 5 juli 2010 13:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als je nu een paar weken wacht, dan kan je mij weer meenemen
Kom maar halenquote:Op maandag 5 juli 2010 15:20 schreef Assiej het volgende:
[..]
Late bedoeling allemaal daar of niet
Ik neem aan dat je ondertussen al gedoucht hebt
[..]
Oeh lekker! Give me some!
D'r uut, en noe wa heel rap!quote:Op maandag 5 juli 2010 14:29 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Waar is Justin als je hem nodig hebt
Hij moet mij weer uit bed schoppen
Heeft nog geen naam, moet er even eentje bedenkenquote:
Oh. Fijn.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:14 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Het is mijn zeer gewaarde, te gekke über-PIMP collega Michiel! Voor vrienden: "El Loco".
quote:Op maandag 5 juli 2010 16:21 schreef Kreator het volgende:
Rijkaard shampoo. Daar wordt je haar Völler van.
In de koelkast.quote:Op maandag 5 juli 2010 16:17 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Waar is je warme twentse gastvrijheid?
Weet ik tochquote:
quote:
quote:
Ik zat erop te wachten, to be honestquote:
quote:Op maandag 5 juli 2010 17:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik zat erop te wachten, to be honest
Eerst wil ik Justin voor mezelfquote:Op maandag 5 juli 2010 17:12 schreef Samzz het volgende:
Wat een liefde hier
Nath, als je in Amersfoort woont, gaan we dan een keer een trio met Justin doen?
Komt wel goed, gaan we vanuit!quote:Op maandag 5 juli 2010 17:23 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Goedenavond!
![]()
![]()
Nathalie gefeliciteerd
![]()
![]()
![]()
Nog vele jaren erbij!
Toe maar danquote:Op maandag 5 juli 2010 17:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Eerst wil ik Justin voor mezelf
Maar daarna..
Coolquote:Op maandag 5 juli 2010 17:31 schreef Assiej het volgende:
13e gaat het gebeuren, laat het nu geen ongeluksgetal zijn![]()
en 16e
Dus San, straks ik als specialliste ben jij aan de beurt
quote:Op maandag 5 juli 2010 17:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Eerst wil ik Justin voor mezelf
Maar daarna..
Alleen van vriendinnen, die zagen het wel. Het ziet er echt prachtig uit. Ik heb nog nooit zulke mooie wenkbrauwen gehadquote:Op maandag 5 juli 2010 17:39 schreef Assiej het volgende:
[..]
U like?
Hoe ziet het er nu uit dan
nog reacties op gekregen? vast niet ofwel
quote:Op maandag 5 juli 2010 17:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Alleen van vriendinnen, die zagen het wel. Het ziet er echt prachtig uit. Ik heb nog nooit zulke mooie wenkbrauwen gehad
Dacht eerder een hoefijzer die aan elkaar gemaakt is zonder nadenquote:Op maandag 5 juli 2010 17:55 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand een idee wat dit is?
Het schijnt een agromagrie te zijn, maar ik weet niet wat het is en waar het voor dient. Iemand?
Het ziet er smakelijk uitquote:Op maandag 5 juli 2010 17:55 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Het schijnt een agromagrie te zijn, maar ik weet niet wat het is en waar het voor dient. Iemand?
quote:Op maandag 5 juli 2010 17:56 schreef Assiej het volgende:
[..]
Dacht eerder een hoefijzer die aan elkaar gemaakt is zonder naden
Nee, het is geen eggbar. Het schijnt dat ie zo plat is als een dubbeltje en dat er aan de andere kant een soort van arabische teksten op staan. Ook is ie net iets te klein voor een hoefijzer.quote:Op maandag 5 juli 2010 17:56 schreef Assiej het volgende:
[..]
Dacht eerder een hoefijzer die aan elkaar gemaakt is zonder naden
Ja links zie ik het maar of dat daadwerkelijk arabisch is weet ik niet ..quote:Op maandag 5 juli 2010 17:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, het is geen eggbar. Het schijnt dat ie zo plat is als een dubbeltje en dat er aan de andere kant een soort van arabische teksten op staan. Ook is ie net iets te klein voor een hoefijzer.
Open er een topic overquote:Op maandag 5 juli 2010 18:10 schreef Samzz het volgende:
Op de onderkant schijnt dat te staan. Ik heb het niet gevonden, maar een meisje van een ander forum. En niemand weet wat het is, dus ik dacht, misschien kent iemand hier het
Hoe groot is dit geval?quote:Op maandag 5 juli 2010 17:55 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Ongeveer zo groot als een hoefijzer voor een welshje, dat is zo'n 8 tot 10 cm.quote:
Bokt.nlquote:Op maandag 5 juli 2010 19:01 schreef Samzz het volgende:
De naam klopt overigens niet, zo'n meid op het forum was aan het trollen.
Welk opdracht? In ieder geval, gefeliciteerdquote:Op maandag 5 juli 2010 19:00 schreef Mdrop het volgende:
Joodels ,,,,, Na veel zweten en uitstel heeft martijn dan toch echt zn opdracht gehaald, FUCK WAT BEN IK BLIJ NU!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eind opdracht voor mn MBO4 opleiding, nu alleen nog een half jaar stage en dan eindelijk dat klote MBO papiertje binnen.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:12 schreef ACT-F het volgende:
Welk opdracht? In ieder geval, gefeliciteerd!
MBO4 heeft tenminste enige waarde, dat kun je van 3 of lager niet zeggenquote:Op maandag 5 juli 2010 19:19 schreef Mdrop het volgende:
Eind opdracht voor mn MBO4 opleiding, nu alleen nog een half jaar stage en dan eindelijk dat klote MBO papiertje binnen.
Ja, maar wat heeft het forum te maken met trollen?quote:
Nee niets, maar kom dat forum zo vaak hier thuis tegenquote:Op maandag 5 juli 2010 19:26 schreef Samzz het volgende:
Ja, maar wat heeft het forum te maken met trollen?
Ja dat is ook inderdaad zo, maar wil er eigenlijk wel een MBO+ dan wel een HBO achteraan plakken al ben ik dan al snel 25 voor ik klaar benquote:Op maandag 5 juli 2010 19:26 schreef ACT-F het volgende:
MBO4 heeft tenminste enige waarde, dat kun je van 3 of lager niet zeggenWelke richting?
Allemaal trollen daar. Niet één uitgezonderd!quote:Op maandag 5 juli 2010 19:26 schreef Samzz het volgende:
Ja, maar wat heeft het forum te maken met trollen?
quote:Op maandag 5 juli 2010 19:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Allemaal trollen daar. Niet één uitgezonderd!
Wat is het verschil tussen MBO en MBO+? En welke richting doe je nu?quote:Op maandag 5 juli 2010 19:31 schreef Mdrop het volgende:
Ja dat is ook inderdaad zo, maar wil er eigenlijk wel MBO+ danwel een HBO achteraan plakken al ben ik dan al snel 25 voor ik klaar ben.
MBO+ is eigenlijk gewoon HBO maar dan bijv. 2 jaar IPV 3 en zonder al die grote opdrachten ofzo, voordeel is ook:quote:Op maandag 5 juli 2010 19:32 schreef ACT-F het volgende:
Wat is het verschil tussen MBO en MBO+? En welke richting doe je nu?
Netwerkbeheer neem ik aan? Welke vakken heb je dan gehad de afgelopen 4 jaar?quote:Op maandag 5 juli 2010 19:34 schreef Mdrop het volgende:
[..]
MBO+ is eigenlijk gewoon HBO maar dan bijv. 2 jaar IPV 3 en zonder al die grote opdrachten ofzo, voordeel is ook:
Hbo = 3 / 4 jaar
MBO+ = 2. / 2.5 jaar + mogelijkheid om in 0.5 / 1 jaar alsnog HBO te halen, dus eigenlijk dan net zo snel als gewoon HBO maar wel een tussenstap zodat je sowieso dan een diploma hebt.
IB = ICT Beheerder
Je moet bokt niet verschillen met Fokquote:Op maandag 5 juli 2010 19:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Allemaal trollen daar. Niet één uitgezonderd!
quote:Op maandag 5 juli 2010 19:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Op Fok heb je alleen maar keurige mensen hoor
Nee ICT beheer gedaan dat is zeg maar het hoogste qua ICT MBO, dus combinatie van applicatie ontwikkelaar/netwerk beheerder en nog ietsquote:Op maandag 5 juli 2010 19:38 schreef ACT-F het volgende:
Netwerkbeheer neem ik aan? Welke vakken heb je dan gehad de afgelopen 4 jaar?
En welke vakken volg je op MBO+
Veel vragen, maar ik wil even weten wat MBO tegenwoordig precies inhoudt
Ja?, in hengelo dus, en welke keuze heb je gemaakt ook IB?quote:Op maandag 5 juli 2010 20:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
MBO ICT Niv 4 daar ben ik nu mee bezig
Wat is HSO?quote:Op maandag 5 juli 2010 20:07 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Nee ICT beheer gedaan dat is zeg maar het hoogste qua ICT MBO, dus combinatie van applicatie ontwikkelaar/netwerk beheerder en nog iets.
Vakken die ik me zo kan herinneren:
Engels
Wiskunde (1 + 2)
Nederlands
Managment
Cisco
HSO
Programmeren
Oracle
Office(Excel, Word, Access, Powerpoint enz.)
Linux
Netwerken
Netwerk-beveiliging
Zal er echt wel wat vergeten maar kom op dit moment even niet verder.
Vakkenpakket op het MBO+ is mij nog niet duidelijk maar zal (zo goed als) gelijk zijn aan de HBO opleiding enkel weet ik nog niet precies wat ik wil, informatica lijkt me te moeilijk/ technisch en programmeren ben ik beu dus kan wel zijn dat ik meer iets qua management ofzo ga doen.
nee Netwerkbeheer, het verschil is dat je bij ICT Beheer een extra stageopdracht moet maken. Dat heb je bij Netwerkbeheer niet. Ik ben 2 maanden geleden geswitcht naar NB.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:23 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Ja?, in hengelo dus, en welke keuze heb je gemaakt ook IB?
Krijg je alleen in de 1e, hardware zooi van PC's , servers enz...quote:Op maandag 5 juli 2010 20:24 schreef ACT-F het volgende:
Wat is HSO?
Geen hardware-architectuur en digitale techniek (incl. digitaal rekenen en logische vergelijkigen)?
Oke vaag verhaal weer, en met CV ben ik zeker niet mee eens, heb al van meerdere bedrijven gehoord dat ze alleen op zoek zijn naar IB'ersquote:Op maandag 5 juli 2010 20:27 schreef MarkoAlmelo het volgende:
nee Netwerkbeheer, het verschil is dat je bij ICT Beheer een extra stageopdracht moet maken. Dat heb je bij Netwerkbeheer niet. Ik ben 2 maanden geleden geswitcht naar NB.
Maar zodra ik NB heb gehaald, ga ik ICT Beheer doen. Ik hoef me alleen maar aan te melden en mijn diploma op te halen. Aangezien er dus geen verschil tussen zit![]()
En Netwerkbeheer staat beter op je CV, aangezien dat gespecialiseerd is.
Maar ja ROC, tis vrij waardeloos
Bij hardware-architectuur leer je op binair niveau hoe een computer in elkaar steekt, en niet het globale wat je in het eerste jaar krijgt. Dus programmeren in assembly en je eigen I/O-kaarten ontwerpen, rekenen aan timing, etc.etc.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:32 schreef Mdrop het volgende:
Krijg je alleen in de 1e, hardware zooi van PC's , servers enz...
Geen idee wat het allemaal inhoud maar klinkt niet bekend
Ben het helemaal met je eens, bovengenoemde zaken zul je je zelf eigen moeten maken en worden compleet NIET aangeboden op het ROC, tenminste niet in Almelo.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:49 schreef ACT-F het volgende:
Bij hardware-architectuur leer je op binair niveau hoe een computer in elkaar steekt, en niet het globale wat je in het eerste jaar krijgt. Dus programmeren in assembly en je eigen I/O-kaarten ontwerpen, rekenen aan timing, etc.etc.
Digitaal rekenen houdt dat je met enen en nulletjes kunt rekenen en logische vergelijkingen weet uit te voeren. Onmisbaar bij het programmeren in assembly.
Als ik je vakkenpakket zo zie dan sterkt dat mijn vermoeden dat MBO ICT veel te oppervlakkig is, vooral te veel op software-niveau. Daardoor ontbreekt de kennis om dieper gelegen problemen te begrijpen en op te lossen. Dat zie ik nadrukkelijk terug bij de stagiairs hierDus dat wordt weer vissen in de vijver van elektrotechnici met computertechniek als afstudeerrichting voor de volgende stagiair(e)....
Helemaal niet meer aangezien er ook geen 'vroege' wedstrijden meer zijn.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:05 schreef ReMcOrE het volgende:
straks gelukkig weer VI Oranje, vroege editie is er blijkbaar niet vandaag
dan moet ik vanavond helemaal kijken, voor mijn dagelijke portie 'De Snor'quote:Op maandag 5 juli 2010 21:07 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Helemaal niet meer aangezien er ook geen 'vroege' wedstrijden meer zijn.
http://sigaarsnor.blogspot.com/quote:Op maandag 5 juli 2010 21:09 schreef ReMcOrE het volgende:
dan moet ik vanavond helemaal kijken, voor mijn dagelijke portie 'De Snor'
Ik vrees dat maar een zeer klein percentage dat zal lukken, omdat het nogal zware theoretische kost is. Eigenlijk zou je juist dat op school moeten krijgen en in mindere mate de software, wat je toch wel in de praktijk leert en wat ook zeer vergankelijk is. MBO ICT is nu een soort afvoerputje van het MBO, als je niet te veel moeite wilt doen, dan doe je maar MBO ICT, bij voorkeur niveau 3. En die mentaliteit zie je vaak terug bij de stagiairs, niet vooruit te brandenquote:Op maandag 5 juli 2010 20:53 schreef Mdrop het volgende:
Ben het helemaal met je eens, bovengenoemde zaken zul je je zelf eigen moeten maken en worden compleet NIET aangeboden op het ROC, tenminste niet in Almelo.
Helemaal met je eens, kom zelf van Metallektro (Elektro dus) op MBO4 niveau dit zou niveau 6 ofzo moeten zijn als je dat vergelijkt met ICT, maar helaas zijn daar veel opleidingen gestopt door te weinig volk waaronder die van mij en zat ik zonderquote:Op maandag 5 juli 2010 21:14 schreef ACT-F het volgende:
Ik vrees dat maar een zeer klein percentage dat zal lukken, omdat het nogal zware theoretische kost is. Eigenlijk zou je juist dat op school moeten krijgen en in mindere mate de software, wat je toch wel in de praktijk leert en wat ook zeer vergankelijk is. MBO ICT is nu een soort afvoerputje van het MBO, als je niet te veel moeite wilt doen, dan doe je maar MBO ICT, bij voorkeur niveau 3. En die mentaliteit zie je vaak terug bij de stagiairs, niet vooruit te branden(de goeden niet nagesproken).
Eens, had ook willen hardlopen maar biertje drinken bij de buren was aantrekkelijkerquote:Op maandag 5 juli 2010 21:21 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Boh, eindelijk weer zitten trainen, nu is het weer perfect
Morgen om half 9 in Enschede en je leert sowieso 2 vrouwen van TOF! kennen d8 ikquote:Op maandag 5 juli 2010 21:38 schreef ACT-F het volgende:
Voetbalquote:Op maandag 5 juli 2010 21:43 schreef Mdrop het volgende:
Morgen om half 9 in Enschede en je leert sowieso 2 vrouwen van TOF! kennen d8 ik.
Bovenstaande ingrediënten kunnen ook zonder voetbal, wat zeg ik, bij voorkeur zonder voetbalquote:Op maandag 5 juli 2010 21:50 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Voetbal (Y)
Bier (Y)
Enschede (Y)
Onbekende mensen aan je tafel![]()
.
Moet ik nog even doorgaan?
Oke, volgende week is er een schaaktoernooi in Almelo, goaj met?quote:Op maandag 5 juli 2010 22:05 schreef ACT-F het volgende:
Bovenstaande ingrediënten kunnen ook zonder voetbal, wat zeg ik, bij voorkeur zonder voetbal
Ik ben iig van de partijquote:Op maandag 5 juli 2010 22:06 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Oke, volgende week is er een schaaktoernooi in Almelo, goaj met?
quote:Op maandag 5 juli 2010 22:10 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Oke, ga je op de fiets of moet ik je ophalen ofzo?
Zolang we niet te luidruchtig zijn mag dat denk ik wel, zou wel een krat Grolsch meebrengen aangezien daar enkel euroshopper bier te krijgen is!quote:Op maandag 5 juli 2010 22:12 schreef Panzerknacker666 het volgende:
schaakmeet in almelo!!! keihard pilsen jonge!
hee hee we gaan niet grappig doen hequote:Op maandag 5 juli 2010 22:13 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Zolang we niet te luidruchtig zijn mag dat denk ik wel, zou wel een krat Grolsch meebrengen aangezien daar enkel euroshopper bier te krijgen is!
IK ZEG DOEN: VA-DJ-Networx-Vol.45-2CD-2010-MOD!
quote:Op maandag 5 juli 2010 20:39 schreef rulerofdeath het volgende:
is d'r nog gebatst vant weekend?
Yup.quote:
Je hoeft het niet te gelovenquote:
Chick, okquote:
quote:
quote:
Justin!, hoe is het met de parkiet? al een naam?quote:
Dakeyras, kortweg Dakkiequote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:32 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Justin!, hoe is het met de parkiet? al een naam?
Goeie naam. Is die lief? net zo lief als twentse meisjesquote:
Dan zou die Mohammed heten lijkt me?quote:
Schaaktoernooi + Almeloquote:Op maandag 5 juli 2010 22:06 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Oke, volgende week is er een schaaktoernooi in Almelo, goaj met?
Nope, fantasyboekquote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:40 schreef Mdrop het volgende:
Een turkse naam ofzo?
De volgende vernoem je naar je wow popquote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:49 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Nope, fantasyboekJe vind hem eerder met "Waylander"
Neequote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:55 schreef Mdrop het volgende:
[..]
De volgende vernoem je naar je wow pop?
Dat was ook nog niet bekendquote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Nee
kut nu weten jullie allemaal dat ik wow speel![]()
FIPO GEMACHT!!!quote:
quote:
Hij blijft leuk. Zelfs voor de 10e keerquote:
DU HAST EIN FIPO GEMACHTquote:Op dinsdag 6 juli 2010 01:03 schreef norich het volgende:
[..]
Hij blijft leuk. Zelfs voor de 10e keer![]()
![]()
Post dat filmpje dr bie!quote:
Mmmmquote:
+1quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:29 schreef Kreator het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze vanavond samen foebal kijken in de stad hier.
Meet is een groot woord, Nath en ik hebben afgesproken samen voetbal te gaan kijken op Van Heek. Als je zin hebt, kom ookquote:
Daar heb echt nooit last van met het Nederlands Elftal, Twente is normaal een heel ander verhaalquote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:05 schreef ReMcOrE het volgende:
ik begin nu pas een beetje zenuwachtig te worden voor vanavond
nou, ik heb vrijdag wel in spanning zitten kijken, damn!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:06 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Daar heb echt nooit last van met het Nederlands Elftal, Twente is normaal een heel ander verhaal.
Jup, heb nog steeds niets gehoord over mogelijk wijziging van plek, zal wel niet doorgaan dan lijkt me?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:08 schreef ReMcOrE het volgende:
nou, ik heb vrijdag wel in spanning zitten kijken, damn!
en de Twente-spanning komt over een maandje weer
andere SCC-plek? lijkt me onderhand een beetje kort dag, maar wie weetquote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:20 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Jup, heb nog steeds niets gehoord over mogelijk wijziging van plek, zal wel niet doorgaan dan lijkt me?
Heb toen enkel een aanvraag gedaan toen het mogelijk was om wat verder naar de goal te gaan zitten, niets van terug gehoord maar zeker wel tevreden met huidige plaatsen dus geen probleem.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:35 schreef ReMcOrE het volgende:
andere SCC-plek? lijkt me onderhand een beetje kort dag, maar wie weet
dan valt het dus nog wel mee dat je niks gehoord hebtquote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:47 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Heb toen enkel een aanvraag gedaan toen het mogelijk was om wat verder naar de goal te gaan zitten, niets van terug gehoord maar zeker wel tevreden met huidige plaatsen dus geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |