Da's mooi. Ik word steeds fliefder.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:13 schreef Zak het volgende:
Plinten tot 1,5 cm heeft de roomba520 bij mij geen problemen mee. Hoger lukt niet en loopt hij vast op.
Trappen stopt die mooi voor. Laat 'm hier ook mooi het trappenhuis doen.
Volgens mij is het een lemming, bedenk ik me net.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:14 schreef mascarpone het volgende:
Hij stort neer als een cavia. Haha.
Hij stopt voor een trap, dat ziet ie. Geen idee wat hij doet als die sensor kapot is overigens.
Ik woon twee hoog met een trappenhuis met vloerbedekking en schop hem na mijn huis altijd de gang op en druk Cleanquote:Op zondag 8 augustus 2010 21:48 schreef Cat22 het volgende:
Hoe doet zo'n ding het met trappen? Stopt hij daarvoor of stort hij als een marmot naar beneden?
Want als dat zo is en ik mezelf -ooit, als ik groot ben- beloon met een robot dan kan ik de deur naar mijn trappenhuis openzetten zodat hij/zij daar ook de vloerbedekking meepakt.![]()
Zet je dan wel een bakje water voor hem neer?quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij sluiten m ook wel eens op in de keuken en kantoorNa een uurtje mag ie dan weer naar binnen
Tuurlijk! En we zorgen ook dat ie ruim voorzien is van eten (lees, volledig opgeladen)quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Zet je dan wel een bakje water voor hem neer?
Sorry, off topic.![]()
Idd een drempel bedoelde ikquote:Op zondag 8 augustus 2010 07:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Een drempel, bedoel je? Plinten zitten langs de muur![]()
Maar goed, dat ligt eraan. Hier neemt ie ze moeiteloos, maar die van mij stellen dan ook niet zoveel voor. De paar die er zitten zijn net een halve cm.
Je moet natuurlijk zorgen dat er wat eten op de grond ligt voor 'm....quote:Op maandag 9 augustus 2010 09:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tuurlijk! En we zorgen ook dat ie ruim voorzien is van eten (lees, volledig opgeladen)
Wees niet bang, hij keert altijd met een volle buik terugquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk zorgen dat er wat eten op de grond ligt voor 'm....
Graag! Ik heb 3 katten en geen zin om te stofzuigen dus ben er ook steeds harder over aan het denken eentje aan te schaffen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:40 schreef _Bunny_ het volgende:
Binnen een maand komt er bij ons ook zéker zo'n Roomba!![]()
Ik ben het stofzuigen met die twee haarballen (katten) zó zat, en ik kan mijn tijd wel voor andere dingen gebruiken, voor het gewone schoonmaakwerk, daar heb ik mijn handen al vol aan!
Bevindingen zal ik uiteraard melden!
Same here, ik ben ook benieuwd naar alle reviews. Tot nu toe allemaal redelijk positief! (Ik zit eigenlijk gewoon een beetje geld te sparen en dan ga ik er zeker één kopenquote:Op zondag 15 augustus 2010 14:59 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Graag! Ik heb 3 katten en geen zin om te stofzuigen dus ben er ook steeds harder over aan het denken eentje aan te schaffen.
Hier ook met 2 katten en een hond. Kom je thuis ligt weer die grond vol met haar. Ik wist niet eens dat die deze stofzuigers bestonden al.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:59 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Graag! Ik heb 3 katten en geen zin om te stofzuigen dus ben er ook steeds harder over aan het denken eentje aan te schaffen.
'k Weet niet precies hoe dat werkt eigenlijk... Soms als ik 'm in een vrij kleine ruimte zet, dan geeft ie na een tijdje het signaal dat ie klaar is, en kan ik daarna (deur open doen en) op de docking-knop drukken zodat ie weer naar z'n basisstation rijdt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:38 schreef ook_gek het volgende:
Kan ik de 520 aan zetten en laten stofzuigen tot dat hij leeg is?
Tegen die tijd zal alles wel schoon zijn
Nee. Op gegeven moment besluit ie zelf terug te gaan naar z'n basisstation.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:02 schreef ook_gek het volgende:
Maar als ik het basis station in de zelfde ruimte heb staan?
Kan ik dan selecteren stofzuigen tort je op bent en naar je basis terug gaat om op te laden.
Maar als hij besluit klaar te zijn is het ook echt schoon?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee. Op gegeven moment besluit ie zelf terug te gaan naar z'n basisstation.
En ik weet niet op basis waarvan eigenlijk. Als de accu te leeg raakt natuurlijk, en als ie vindt dat alles schoon genoeg is waarschijnlijk. 'k Weet niet hoe ie dat meet... aantal botsingen met de muur in verhouding tot afgelegde aantal meters?
'k Vind van wel. Hij borstelt namelijk de vloer, en dat losgeborstelde vuil zuigt ie op.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:14 schreef ook_gek het volgende:
Maar als hij besluit klaar te zijn is het ook echt schoon?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:19 schreef _Bunny_ het volgende:
Mijn Roomba heeft de halve kamer rondgereden met een telefoonlader aan haar aarsje.
Zojuist even gemeten: 9 cm en een beetje, reken op 10 cm.quote:
'k Weet niet of dat een handige plek is. Je wil wel af en toe het infrarood-oogje op dat ding ontstoffen. En dan moet je dus ook een duurdere Roomba met afstandsbediening nemen. Je moet 'm dan eerst onder de bank vandaan laten rijden voordat je 't bakje kunt legen enzo. Ook moet je 't (weinig wegende) basisstation dan goed vastzetten, hij wil 'm nog wel 's scheef duwen. En tenslotte... als het ding uit 't zicht is geparkeerd, dan heb je minder leuk een conversation piecequote:Want het zou erg prettig zijn als ze onder mijn bank door kon, daar wil ik namelijk het docking station verstoppen en is ook een plek die extra zuigaandacht nodig heft.
Yep.quote:Ow, en ik neem aan dat hij zowel op tapijt als laminaat is te gebruiken?
Dank! Ik heb 12 cm tussenruimte dus dat past makkelijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Zojuist even gemeten: 9 cm en een beetje, reken op 10 cm.
Ik heb het wellicht niet goed uitgelegd. Mijn bank staat schuin in de hoek, dus ik heb een loze ruimte daar. Ik kan er dan makkelijk bij om het oogje af te stoffen en het docking station kan ik in de hoek zetten. Mocht dat niet goed gaan, dan heb ik nog wel andere plekjes voor haar.quote:[..]
'k Weet niet of dat een handige plek is. Je wil wel af en toe het infrarood-oogje op dat ding ontstoffen. En dan moet je dus ook een duurdere Roomba met afstandsbediening nemen. Je moet 'm dan eerst onder de bank vandaan laten rijden voordat je 't bakje kunt legen enzo. Ook moet je 't (weinig wegende) basisstation dan goed vastzetten, hij wil 'm nog wel 's scheef duwen.
Dat is natuurlijk wel een heel goed punt!quote:En tenslotte... als het ding uit 't zicht is geparkeerd, dan heb je minder leuk een conversation piece.
Mooi!quote:[..]
Yep.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:19 schreef _Bunny_ het volgende:
Viv noemde in haar review de volgende minpuntjes:
Jamaar, dat moet ze wel doen!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:18 schreef DennisMoore het volgende:
Mijn indruk is trouwens dat ie nauwelijks schoonmaakt rondom z'n basisstation.
heb 'm nou een maand of twee. Stofzuiger wordt alleen gebruikt om de roomba uit te zuigen en 2 keer even over de stoelen heen gehaald.quote:Op maandag 30 augustus 2010 18:51 schreef Pollewoppie het volgende:
stofzuigen jullie uberhaupt nog the old fashioned way?
hoe ironisch!quote:Op maandag 30 augustus 2010 18:57 schreef Zak het volgende:
[..]
heb 'm nou een maand of twee. Stofzuiger wordt alleen gebruikt om de roomba uit te zuigen en 2 keer even over de stoelen heen gehaald.
Werkt volgens mij niet met de 520.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:43 schreef wiebelaar het volgende:
Zie zojuist dat je de remote ook los bij kunt bestellen, leuk voor kerst ofzo.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |