TS wil weten waarom er nu nog cola in glazen fles wordt gedaan ipv plastic.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:34 schreef HeatWave het volgende:
ik snap de vraag niet.
Maar wat nou als je geconcentreerde waterstoffluoride wilt hebben? Dat kan niet in een glazen fles! (Die lost er namelijk in op)quote:Op zondag 4 juli 2010 20:33 schreef Socios het volgende:
Wat is daar vreemd aan? Melk, frisdrank, water, het kan allemaal in een glazen fles.
Dan moet je die gewoon in je handen houden.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:35 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Maar wat nou als je geconcentreerde waterstoffluoride wilt hebben? Dat kan niet in een glazen fles! (Die lost er namelijk in op)
quote:Op zondag 4 juli 2010 20:35 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Maar wat nou als je geconcentreerde waterstoffluoride wilt hebben? Dat kan niet in een glazen fles! (Die lost er namelijk in op)
Nee, plastic geeft toch vaak een plastic smaak af.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:40 schreef zomaareennaam het volgende:
glas is voor sommigen nog "een teken van kwaliteit" : betere drinkjes zitten in een glazen fles... raar idee maar jah...
Het was wel lekere cola iigquote:Op zondag 4 juli 2010 20:40 schreef zomaareennaam het volgende:
glas is voor sommigen nog "een teken van kwaliteit" : betere drinkjes zitten in een glazen fles... raar idee maar jah...
Was die cola gekocht in een horeca-gelegenheid? Die hebben namelijk vaak glazen flessen omdat glazen flessen in een krat geleverd worden en plastic flessen in een wikkel. En dat laatste is niet handig, want dan heb je na een avondje een heleboel losse plastic flessen. Die glazen flessen zet je als ze leeg zijn weer terug in de krat. Een ander voordeel is ook dat frisdrank in een glazen fles langer koel blijft.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:33 schreef drumminggod het volgende:
Gister groot feest gehad en we kwamen thuis met o.a. fris. Maar bijvoorbeeld de cola zat in een glazen fles. Waarom eigenlijk? Niemand die het weet!
Je kan toch ook plastic in een krat doen?quote:Op zondag 4 juli 2010 21:15 schreef qltel het volgende:
[..]
Was die cola gekocht in een horeca-gelegenheid? Die hebben namelijk vaak glazen flessen omdat glazen flessen in een krat geleverd worden en plastic flessen in een wikkel. En dat laatste is niet handig, want dan heb je na een avondje een heleboel losse plastic flessen. Die glazen flessen zet je als ze leeg zijn weer terug in de krat. Een ander voordeel is ook dat frisdrank in een glazen fles langer koel blijft.
Als die er zouden zijn wel, ja.. Maar met de komst van de nieuwe PET-flessen zijn de kratten afgeschaft. In de horeca worden die flessen verzameld in grote plastic zakken.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:17 schreef drumminggod het volgende:
[..]
Je kan toch ook plastic in een krat doen?
Offtopic, maar in mijn chemische tijd waren er een zeer beperkt aantal chemicalien waar ik 'bang' voor was, waaronder waterstoffluoride. Dit geeft onvoorstelbare brandwonden die nauwelijks te behandelen zijn.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:36 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dan moet je die gewoon in je handen houden.
Een krat met glazen fles is goed zwaar. Veel zwaarder dan dezelfde flessen in plastic. Maar dan houd je het probleem van de kratten. Die grote plastic zakken met legen flessen is gewoon niet handig, zeker niet in de horeca, en da's geen kwestie van wennen.quote:Op maandag 5 juli 2010 10:01 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Ontopic: in mijn zware verleden van kuttige bijbaantjes heb ik de introductie van de pet-fles in de supermarkt meegemaakt. In die tijd was 'de frisdrank' mijn afdeling en in mijn herinnering weegt een glazen literfles twee keer zo veel als een 1,5 liter pet-fles. Bovendien: petflessen overleven het als je een krat uit je handen laat donderen, glazen flessen niet...
[...]
Het is gewoon dat 'men' er nog even aan moet wennen. Ik ben zelfs van overtuiging dat de life-cycle van een plastic fles (inclusief hergebruik en/of regeneratie) gunstiger is dan die van een glazen fles.
Je hebt gelijk, de lifecycle is niet de juiste term. Het is alweer een tijdje geleden dat ik milieukunde had op school, wat ik bedoelde is de term die je gebruikt voor de totale kosten en milieubelasting van een product van productie tot einde levensduur. Pet flessen eindingen na recyclen inderdaad als fleece-trui of refelctorpaaltje en zijn in die vorm redelijk duurzaam. Glazen flessen worden bij hergebruik gespoeld met loog (milieubelastend) en worden bij breuk omgesmolten (kost héél veel energie, milieubelastend)quote:Op maandag 5 juli 2010 10:05 schreef qltel het volgende:
[..]
Een krat met glazen fles is goed zwaar. Veel zwaarder dan dezelfde flessen in plastic. Maar dan houd je het probleem van de kratten. Die grote plastic zakken met legen flessen is gewoon niet handig, zeker niet in de horeca, en da's geen kwestie van wennen.
Overigens is de lifecycle van de moderne plastic frisdrankfles heel erg kort. Na 1x gebruikt te zijn worden ze omgesmolten en gebruikt als materiaal voor reflectorpaaltjes, bumpers, e.d.
Onzin. Ik werkte in een café en wij hadden plastic flessen in kratten.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:15 schreef qltel het volgende:
[..]
Was die cola gekocht in een horeca-gelegenheid? Die hebben namelijk vaak glazen flessen omdat glazen flessen in een krat geleverd worden en plastic flessen in een wikkel. En dat laatste is niet handig, want dan heb je na een avondje een heleboel losse plastic flessen. Die glazen flessen zet je als ze leeg zijn weer terug in de krat. Een ander voordeel is ook dat frisdrank in een glazen fles langer koel blijft.
Voordat je roept dat iets onzin is zou ik me eerst even erin verdiepen. Voor alle duidelijkheid, ik heb gewerkt voor een aantal drankengroothandels die hier heel veel mee te maken hadden.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:01 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Onzin. Ik werkte in een café en wij hadden plastic flessen in kratten.
OT: Ik denk dat er op de glazen flessen geen statiegeld zit. Voor thuisgebruik bedoel ik. In de horeca worden kleine glazen flesjes wel gewoon in kratten teruggebracht voor statiegeld, maar voor thuisgebruik denk ik niet, gaan gewoon de glasbak in denk ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |