Hoi allemaal
Op het moment ben ik aan het wachten op een afspraak bevestiging bij een psycholoog.
Ik kan niet stoppen met piekeren omdat ik nu weer dagenlang geconfronteerd word met wat werkelijk gaande is met mij. Ik probeer na te gaan wat ik daar wil gaan vertellen om samen na te gaan wat voor hulp ik kan krijgen op dit moment.
Vóór mijn 18e verjaardag werd de volgende diagnose vastgesteld namelijk;
-Adhd
-Depressieve stoornis, NAO
-Insomnia
-Psychotische stoornis met hallucinaties
-Psychische stoornis door een somatische aandoening
-Posttraumatische stressstoornis
-Persoonlijkheidsstoornis in ontwikkeling
Ik heb allerlei medicatie voorgeschreven gekregen om mijn adhd onder controle te krijgen, voor insomnia, om depressie tegen te gaan, paniekaanvallen te onderdrukken;
-Ritalin
-Dixarit
-Temazepam
-Efexor
-Oxazepam
(dit is een opsomming van de medicatie die ik voor lange tijd gebruikt heb)
Ik heb zoveel geprobeerd om normaal te kunnen functioneren, geprobeerd te accepteren dat het misschien alleen mogelijk is om bepaalde symptomen aan te pakken.. alles.
Het is voor mij onmogelijk om dingen lang vol te kunnen houden, school, werk, relaties, hobby's.
Dit maakt mij neerslachtig en bezorgd me faalangst.
2 jaar geleden heb ik een wajong uitkering aangevraagd op advies van maatschappelijk werk.
Dit is afgewezen door de arts van het UWV omdat hij vond dat het gesprek liet zien dat ik gewoon in staat ben om normaal te functioneren (?!).
We hebben hooguit 20 minuten met elkaar gesproken en ik heb mijn best gedaan alles in kaart te brengen.
Het lijkt mijn valkuil te zijn, dat ik in staat ben me goed te verwoorden na alle jaren psychiatrische hulp.
Mijn vorige huisarts die mij in 3 maanden tijd 5 verschillende soorten medicatie voorschreef voor o.a. depressie en insomnia heeft de arts van het UWV geschreven dat zij niet van mening is dat ik een wajong uitkering nodig heb.
Deze medicatie wordt nog steeds voorgeschreven, de diagnose is nooit veranderd.
Mijn insomnia op het moment breekt me met de dag meer en meer, ik slaap om de 3 a 4 dagen maar nooit langer dan 2 uur. In deze uren heb ik nachtmerries over mijn moeder die vorig jaar overleden is en word huilend en helemaal in het zweet wakker.
Ik ben als de dood dat het nu weer afgewezen zal worden, ik raak in paniek want dat zal betekenen dat ik er weer alleen voor sta en geforceerd zal worden om weer banen aan te nemen waar het helemaal mis gaat. Ik kan mijzelf niet onderhouden, ik kan niet eten, niet naar afspraken reizen en ben officieel 'dakloos'.
Misschien met de tijd en betere hulp ben ik in staat te gaan werken, misschien aangepast werk..
Maar nu is het belangrijk voor mij dat tenminste de zorg om een inkomen weggenomen wordt, ik kan het niet meer aan om zo te leven.
Wat de bedoeling is van mijn bericht weet ik niet goed, maar ik zou graag willen praten die meer weten van psychische klachten + het recht op een uitkering.
Liefs
[ Bericht 1% gewijzigd door squishable op 04-07-2010 14:18:06 ]