Dit, en dat de instantie die ze verschaft doet niet aan vergunningen voor niet-vuurwapens. Dus blijft er een verzamelaarsverklaring over geloof ik.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:14 schreef BrandX het volgende:
Je weet dat je die alleen Nederland in mag brengen als je er een vergunning voor hebt?
een modje die vertelt hoe je het beste een nepvuurwapen kan smokkelenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:16 schreef Anne het volgende:
Ja, rij dan in ieder geval binnendoor terug naar Nederland (niet over Nijmegen!).
Want aan de snelweg/autobahn staan ze vaak te controleren.
Iedere maand. Ik kom elke dag in Duitsland en ze staan er toch behoorlijk vaak. Zul je net de pech hebben dat ze er inderdaad staan als TS er langs moetquote:Op zondag 4 juli 2010 12:26 schreef ymir het volgende:
dat ligt eraan welke kinetische energie erachter zit, er zijn er die je met alle leeftijden mag kopen, er zijn er die je vanaf 16 of 18 mag kopen en er zijn er die je alleen met vergunning mag kopen.
en binnendoor rijden is niet nodig hoor, ik kom iedere maand wel een keer in Duitsland, ook vaak in Kleve en ik ben nog nooit gecontroleerd!
Kopen is het probleem niet. Alleen is binnen Nederland alles wat geschikt is om af te dreigen (gelijkend op een vuurwapen) verboden volgens de Wet Wapens en Munitie. Ook een behoorlijke domper voor sci-fi fanaten die hun stormtrooper niet eens mogen voorzien van een blaster replica.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:26 schreef ymir het volgende:
dat ligt eraan welke kinetische energie erachter zit, er zijn er die je met alle leeftijden mag kopen, er zijn er die je vanaf 16 of 18 mag kopen en er zijn er die je alleen met vergunning mag kopen.
Exact, er mee gepakt worden levert een hoop gezeik op. Voor een airsoftwapen zal onder geen enkele voorwaarde een vergunning verleend worden, ook niet voor verzamelaars. Dat is alleen bij een bepaalde groep onklaar gemaakte echte wapens.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:49 schreef Azijnproever het volgende:
Je bent gewoon strafbaar met een dergelijke replica. Dus als jij een strafblad wil riskeren voor een stom stukje speelgoed, doe je best.
Je mag ze niet eens bij je vuurwapenverlof schrijvenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:14 schreef BrandX het volgende:
Je weet dat je die alleen Nederland in mag brengen als je er een vergunning voor hebt?
In Duitsland is alles meer dan 7.5 joule pas toegestaan als je een vuurwapen verlof hebt, in Nederland heb je geen limiet op de energie, maar wel op hoe het eruit ziet.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:26 schreef ymir het volgende:
en binnendoor rijden is niet nodig hoor, ik kom iedere maand wel een keer in Duitsland, ook vaak in Kleve en ik ben nog nooit gecontroleerd!
Precies, zelfs je luchtdrukwapen kan in beslag worden genomen, als de politieambtenaar het toch teveel op een vuurwapen vind lijken.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
In Duitsland is alles meer dan 7.5 joule pas toegestaan als je een vuurwapen verlof hebt, in Nederland heb je geen limiet op de energie, maar wel op hoe het eruit ziet.
Ze zullen waarschijnlijk eerst met iemand bellen die verstand heeft van de WMM, je krijgt wel mooi een proces verbaal mee voor verboden wapenbezitquote:Op zondag 4 juli 2010 14:48 schreef Prosac het volgende:
[..]
Precies, zelfs je luchtdrukwapen kan in beslag worden genomen, als de politieambtenaar het toch teveel op een vuurwapen vind lijken.
Over het algemeen bellen ze met mr. Hoogeveen van de KNSA en die legt gewoon uit dat wanneer de ambtenaar het teveel op een echt wapen vind gelijken, hij daar alle recht toe heeft.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ze zullen waarschijnlijk eerst met iemand bellen die verstand heeft van de WMM, je krijgt wel mooi een proces verbaal mee voor verboden wapenbezit
Ben je dom ofzo?quote:Op zondag 4 juli 2010 17:44 schreef iefen het volgende:
maar euhm? weet iemand nou een winkeltje want dat het niet in nederland mocht wist ik al anders zou ik het al lang ghebben gekocht
goed idee filmpjes maken waarin je schiet/speelt met een nepwapen , wel uploaden op youtube hequote:Op zondag 4 juli 2010 18:48 schreef iefen het volgende:
nee, en ik wil t gaan gebruiken voor film(pjes) enz.
Ah, net als zoveel van die zwakzinnige VMBO-pubers die zich met een nepvuurwapen op YouTube zetten en binnen een paar uur politie aan de deur hebben. Nee jij bent niet domquote:Op zondag 4 juli 2010 18:48 schreef iefen het volgende:
nee, en ik wil t gaan gebruiken voor film(pjes) enz.
De boete is 275 euro per wapen/replica.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:37 schreef Prosac het volgende:
Voor airsoft wapens geldt geen regeling, dat is ten alle tijden verboden en strafbaar. (5000/10.000 euro boete plus strafblad wegens overtreding Wet Wapen en Munitie)
nou de controle bij de grens is zo slecht, dat ik tijdens oudjaar met een rugzak vol vuurwerk waar de pijlen uitgestoken komen gewoon de grens over kan fietsenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:28 schreef Anne het volgende:
[..]
Iedere maand. Ik kom elke dag in Duitsland en ze staan er toch behoorlijk vaak. Zul je net de pech hebben dat ze er inderdaad staan als TS er langs moet.
Zelf ook ervaring mee?quote:Op maandag 5 juli 2010 11:02 schreef NulDrieVijf het volgende:
www.Der-Hollander.de verzendt ook naar nl.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |