abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83637835
Hi ladies!

Ik neem aan dat een aantal van jullie ook via internet af en toe wat leuks koopt. Mijn vraag aan jullie;

Wat maakt in jullie ogen een goede / leuke webshop?

Is het puur naamsbekendheid? Natuurlijk moet de shop ook leuke spullen hebben, maar dat kan niet het enige zijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Groetjes,

Jürgen
pi_83637960
wat wil je hebben dan :/
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 4 juli 2010 @ 11:52:11 #3
187510 IrCute
Americunt
pi_83637964
Goede, overzichtelijke lay out. Scherpe prijzen, snelle en goede verzending en snelle reacties op mails van klanten.
pi_83637975
Ohja, groetjes terug
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 4 juli 2010 @ 11:53:59 #5
187510 IrCute
Americunt
pi_83638023
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:52 schreef Chinless het volgende:
Ohja, groetjes terug
Jij bent geen lady
pi_83638050
Ben geen ladie. Maar wel online designer. Let sowieso even op het thuiswinkel waarborg logo. Scheelt je een hoop gedoe. En de site moet eer een beetje overzichtelijk uitzien natuurlijk...

Maar als je dat logo hebt moet de shop sowieso aan strenge eisen voldoen

Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 11:57:06 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83638105
Goh altijd leuk, van die online questionaires zonder toestemming.
lolwut
  zondag 4 juli 2010 @ 11:58:24 #8
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83638146
Een goede webshop heeft nodig :

- Naamsbekendheid voor klanten
- Overzichtelijke website
- Concurerende prijzen
- Snelle verzending van goederen
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_83638217
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:55 schreef RudyCarell het volgende:
Let sowieso even op het thuiswinkel waarborg logo. Scheelt je een hoop gedoe.
Kijk dan wel even op de site van dat waarborglogo, want iedereen kan een logo op zijn site gooien.

Maar ik gok dat TS gewoon zo'n site heeft/wil maken.
pi_83638282
User Experience
pi_83638491
Hi guys,

Bedankt op de respons!

@ rudy carell ;

Hoe kom ik aan het thuiswinkel waarborg logo?

De andere punten die worden genoemd heb ik denk ik wel redelijk gecoverd

Naamsbekendheid zal wat minder zijn, omdat het een nieuwe webshop is. We proberen veel met social communities bezig te zijn om relevant verkeer te generen. We zijn in april gestart en hebben de website intussen flink verbeterd, maar de sales blijven nog uit.

Bedankt voor de feedback guys! Mochten er meer tips zijn, laat het a.u.b. weten!

Jürgen
pi_83638593
Voorraad en bezorgdienst kijk ik meestal naar, en webshops die mij in het verleden tegemoet gekomen zijn met garantie bijvoorbeeld hebben bij mij ook de voorkeur ook al zijn ze duurder.
pi_83638648
Thuiswinkel logo kijk ik nauwelijks naar.
Kost redelijk veel geld voor een webshop om dat logo te mogen hebben.

Als je kijkt naar de pricewatch van tweakers, het gros van de winkels heeft niet zo'n logo, maar verder wel goede reviews. Niet geheel toevallig zitten ze ook vaak onder de prijzen van winkels die wel zo'n logo hebben.
  zondag 4 juli 2010 @ 12:15:08 #14
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_83638707
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:11 schreef Jonathon het volgende:
Voorraad en bezorgdienst kijk ik meestal naar, en webshops die mij in het verleden tegemoet gekomen zijn met garantie bijvoorbeeld hebben bij mij ook de voorkeur ook al zijn ze duurder.
Inderdaad, service is belangrijk. Nakomen van afspraken en zoveel mogelijk informatie!

Ik wil weten, wanneer het verstuurd wordt, wat het gaat kosten (het liefst all in prijzen, geen bezorgkosten, administratiekosten, lidmaatschapkosten of wat je ook nog meer kan bedenken.), wil weten welk type het precies is, welke service er wordt verleend, garantie afhandeling. Duidelijk overzichtelijk bestelstatus.

En de webshop moet ook makkelijk en overzichtelijk zijn. Duidelijke indeling, etc...
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 4 juli 2010 @ 12:18:05 #15
129576 RudyCarell
rudycarell
pi_83638809
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:13 schreef Adames het volgende:
Thuiswinkel logo kijk ik nauwelijks naar.
Kost redelijk veel geld voor een webshop om dat logo te mogen hebben.

Als je kijkt naar de pricewatch van tweakers, het gros van de winkels heeft niet zo'n logo, maar verder wel goede reviews. Niet geheel toevallig zitten ze ook vaak onder de prijzen van winkels die wel zo'n logo hebben.
Klopt... Maar het gros van de mensen wil een keurmerk tegenwoordig. En thuiswinkel is daar de beste van. Check Wehkamp, Bol en alle andere grote e-shops.

Natuurlijk kan je goedkoper dingen bestellen (China anyone). Maar klanten willen zekerheid is mijn ervaring.

@ Jurgen http://www.thuiswinkel.org/lid-worden/thuiswinkel-waarborg
pi_83639349
Hi guys,

Ja ik geef toe dat met zo een thuiswinkel keurmerk je wel betrouwbaar overkomt. In eerste instantie willen wij eerst kijken of de producten überhaupt lopen, dus wilden wij in het begin niet te veel investeringen doen. Wij hebben daarom gebruik gemaakt van een template, die we naar onze eigen wensen konden aanpassen. Door het gebruik van de template is de website al overzichtelijk en dergelijke. Natuurlijk proberen we met andere internet marketing tools de site te promoten en dergelijke. Het gedrag van de bezoekers zijn we aan het analyseren mbv google analytics. Maar om dan ook direkt een bedrag per maand te gaan betalen aan het thuiswinkel keurmerk vind ik eigenlijk in deze fase iets te. Het brengt wel wat extra's...maar of het nou echt noodzakelijk is....dat betwijfel ik dus.

Jürgen
  zondag 4 juli 2010 @ 12:39:18 #17
129576 RudyCarell
rudycarell
pi_83639560
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:32 schreef Jurgen81 het volgende:
Hi guys,

Ja ik geef toe dat met zo een thuiswinkel keurmerk je wel betrouwbaar overkomt. In eerste instantie willen wij eerst kijken of de producten überhaupt lopen, dus wilden wij in het begin niet te veel investeringen doen. Wij hebben daarom gebruik gemaakt van een template, die we naar onze eigen wensen konden aanpassen. Door het gebruik van de template is de website al overzichtelijk en dergelijke. Natuurlijk proberen we met andere internet marketing tools de site te promoten en dergelijke. Het gedrag van de bezoekers zijn we aan het analyseren mbv google analytics. Maar om dan ook direkt een bedrag per maand te gaan betalen aan het thuiswinkel keurmerk vind ik eigenlijk in deze fase iets te. Het brengt wel wat extra's...maar of het nou echt noodzakelijk is....dat betwijfel ik dus.

Jürgen
Het ligt er maar inderdaad net aan hoe groots je het wilt aanpakken. En doe tests met websites... Verschillende ontwerpen voorleggen aan mogelijke klanten. Om een goede feel met je doelgroep te krijgen...
  zondag 4 juli 2010 @ 12:52:29 #18
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_83640187
Wat misschien ook handig is (weet niet of men daar op zit te wachten) is poll met vragen over je website of in ieder geval een mogelijkheid om makkelijk een reactie op je website te geven. Misschien krijg je nog goede tips!

Hoe meer je van je klanten te weten komt, hoe beter je er op in kan spelen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_83640277
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:18 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Klopt... Maar het gros van de mensen wil een keurmerk tegenwoordig. En thuiswinkel is daar de beste van. Check Wehkamp, Bol en alle andere grote e-shops.

Natuurlijk kan je goedkoper dingen bestellen (China anyone). Maar klanten willen zekerheid is mijn ervaring.

@ Jurgen http://www.thuiswinkel.org/lid-worden/thuiswinkel-waarborg
Natuurlijk. Mijn moeder zou nooit bestellen bij een winkel zonder zo'n keurmerk.

Echter moet je rekening houden met de doelgroep, sommigen hebben daar minder behoefte aan.
  zondag 4 juli 2010 @ 12:57:01 #20
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_83640399
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:57 schreef BrandX het volgende:
Goh altijd leuk, van die online questionaires zonder toestemming.
Dat dus en ik ben man dus mag niet reageren.
Love will tear us apart (Joy Division)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juli 2010 @ 12:59:03 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83640495
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:55 schreef RudyCarell het volgende:

Maar als je dat logo hebt moet de shop sowieso aan strenge eisen voldoen

En veel betalen....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juli 2010 @ 13:02:25 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83640652
Maar ontopic

- uniek assortiment (prijs/kwaliteit)
- duidelijk navigatie
- duidelijke prijzen
- duidelijk bestelproces
- goed geintegreerde betaalmogelijkheden waarbij ideal in nederland wel de belangrijkste is
- snelle levering (dus voorraad).
- goed retour beleid
- reactiemogelijkheid (forum, gastenboek)
  zondag 4 juli 2010 @ 13:18:27 #23
129576 RudyCarell
rudycarell
pi_83641183
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En veel betalen....
Dat dan weer wel... Maar het is inderdaad meer wat de doelgroep is. Maar voor het bedrijf zelf is het echt een stuk beter. Ik spreek uit ervaring. Maar dat is wel een landelijk groot bedrijf. Geschillen word je ook mee geholpen. De klanten hebben zekerheid van als er problemen zijn dat je dan een zekerheid hebt etc...
  zondag 4 juli 2010 @ 13:25:55 #24
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83641411
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:02 schreef Swetsenegger het volgende:
- reactiemogelijkheid (forum, gastenboek)
recensie / waardering kunnen geven op product en contactmogelijkheid met medewerkers webshop (bijv. email / telefoon) en niet een forum of gastenboek.
I intend to be formidably armed
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 juli 2010 @ 13:26:22 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_83641426
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:18 schreef RudyCarell het volgende:

[..]

Dat dan weer wel... Maar het is inderdaad meer wat de doelgroep is. Maar voor het bedrijf zelf is het echt een stuk beter. Ik spreek uit ervaring. Maar dat is wel een landelijk groot bedrijf. Geschillen word je ook mee geholpen. De klanten hebben zekerheid van als er problemen zijn dat je dan een zekerheid hebt etc...
Voor elk winkeltje is toch ook geen geschillencomissie? Je mag er gewoon vanuit gaan dat de ondernemer zijn verantwoordleijkheid neemt. Daarom zeg ik ook dat een goede webshop een openbare gelegenheid moet hebben om te reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')