abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83693711
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb in elk geval nooit gezegd dat ze Ghana dan maar een extra doelpunt toe moesten schuiven. Dat was de verantwoordelijk van Ghana met die penalty. Dat is hun eigen schuld.

Echter heb ik het over de actie van Suarez. Dat zo'n actie gewoon het voetbal bederft. Juist omdat , als hij geen handbal had gespeeld, Ghana gewoon had gewonnen. Als Suarez daar niet had gestaan was het 2-1 voor Ghana en was Ghana door gegaan.

Daar gaat het mij om ; niet om het feit dat Ghana gewoon een doelpunt toegekend moesten krijgen.
Maar een grove overtreding (met dezelfde consequenties voor de speler) net voordat de Ghanees schoot is wel goed?
  maandag 5 juli 2010 @ 19:48:10 #127
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_83693714
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb in elk geval nooit gezegd dat ze Ghana dan maar een extra doelpunt toe moesten schuiven. Dat was de verantwoordelijk van Ghana met die penalty. Dat is hun eigen schuld.

Echter heb ik het over de actie van Suarez. Dat zo'n actie gewoon het voetbal bederft. Juist omdat , als hij geen handbal had gespeeld, Ghana gewoon had gewonnen. Als Suarez daar niet had gestaan was het 2-1 voor Ghana en was Ghana door gegaan.

Daar gaat het mij om ; niet om het feit dat Ghana gewoon een doelpunt toegekend moesten krijgen.
in hoeverre komt deze redenatie van jou voort uit een haat jegens de desbetreffende persoon? Dit zouden overigens een hoop andere figuren in dit topic zichzelf ook weleens mogen afvragen.......
.
pi_83696041
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:48 schreef Yankee het volgende:

[..]

in hoeverre komt deze redenatie van jou voort uit een haat jegens de desbetreffende persoon? Dit zouden overigens een hoop andere figuren in dit topic zichzelf ook weleens mogen afvragen.......
Ik vind Suarez een erg leuke voetballer over het algemeen. Het is ook niks persoonlijks naar hem ; het had iedere voetballer kunnen overkomen.

Heb het filmpje nogmaals gekeken en moet dan ook eerlijk toegeven dat Suarez volgens mij niet eens de tijd had om er over na te denken. Maarja het blijft vervelend voor Ghana natuurlijk.
pi_83701933
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind Suarez een erg leuke voetballer over het algemeen. Het is ook niks persoonlijks naar hem ; het had iedere voetballer kunnen overkomen.

Heb het filmpje nogmaals gekeken en moet dan ook eerlijk toegeven dat Suarez volgens mij niet eens de tijd had om er over na te denken. Maarja het blijft vervelend voor Ghana natuurlijk.
Joh

Twas niet alsof die de bal al 20 seconden zag aankomen en dacht laat ik 'm eens vangen.

Zou jij hetzelfde gedaan hebben?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_83703471
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:30 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Zou jij hetzelfde gedaan hebben?
Dat zou je nooit weten. Je zegt het zelf, het is een reflex. En ik weet niet hoe ik gereageerd zal hebben in die 3-4 seconden.
pi_83703716
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat zou je nooit weten. Je zegt het zelf, het is een reflex. En ik weet niet hoe ik gereageerd zal hebben in die 3-4 seconden.
Ok, je heb 1 seconde: laten doorgaan of met de hand tegenhouden
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 5 juli 2010 @ 23:10:32 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83703720
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

Dus dan toch maar iets minder veroordelend in het vervolg.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_83703798
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus dan toch maar iets minder veroordelend in het vervolg.
Heb in mijn vorige post al aangegeven dat ik fout zat; ik blijf het niet herhalen natuurlijk

Maarja, blijft kut voor Ghana en helemaal voor Gyan
pi_83704324
Maar toegeven dat je ook die bal gepakt zou hebben doe je niet.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 03:03:44 #135
57586 Bananenman
-----------
pi_83709032

Baas der bazen
pi_83710402
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:27 schreef kalinhos het volgende:
Maar toegeven dat je ook die bal gepakt zou hebben doe je niet.
Nee inderdaad ; dat kan ik niet doen. Net zomin als jij dat kunt. Jij stond daar niet, ik stond daar niet, maar Suarez. Wat wij gedaan zouden hebben zullen we nooit weten. Wij zijn immers geen Suarez. Dus ik ga niet iets toegeven wat ik niet zeker kan weten, net zomin als jij dat kan.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 10:57:27 #137
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_83713748
Suarez heeft in ieder geval zijn stempel gedrukt op dit WK. Hulde . Geweldige speler. En 5 topics al .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_83713836
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Compliment voor deze reactie, want hiermee ben je inderdaad niet meer veroordelend naar Suarez.

Het probleem is ook dat het einde zoek is als je gaat zeggen dat in dit geval een doelpunt moet worden geteld en in het geval van bv vdVaart niet. Kameroen kan wel zeggen dat die bal gewoon in de kruising ging. En de voorbeelden die worden gegeven met alleen op keeper af, 90% goal veranderen in 10% bv, dat zijn ook allemaal goede argumenten. Het einde is dan zoek, dan maakt die regel het alleen maar moeilijker voor een scheids.

Ik weet niet meer wie, maar één van de beste reacties in een vorig topic was wel dat iemand zei, dat Ghana met de regels akkoord is gegaan. Het is niet zo dat ze niet konden weten wat die regel nou is. Het is al heel lang zo, en al vaker gebeurd.

Verder ben ik het niet helemaal eens met vervelend voor Ghana, want als de bal er wel in ws gegaan dan was het weer een excuus moment voor de fifa, want er was namelijk sprake van buitenspel. Dus dan had Ghana gewonnen dmv een buitenspel doelpunt. Maar natuurlijk is dat niet de reden geweest voor suarez die had die bal toch wel tegen gehouden, dus dan inderdaad vervelend voor Ghana.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_83714977
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:00 schreef Omega het volgende:

[..]

Verder ben ik het niet helemaal eens met vervelend voor Ghana, want als de bal er wel in ws gegaan dan was het weer een excuus moment voor de fifa, want er was namelijk sprake van buitenspel. Dus dan had Ghana gewonnen dmv een buitenspel doelpunt. Maar natuurlijk is dat niet de reden geweest voor suarez die had die bal toch wel tegen gehouden, dus dan inderdaad vervelend voor Ghana.
Ik heb de beelden gekeken maar als het een goal was geworden, was het absoluut geen buitenspel-doelpunt.

Hoewel het dan echt een reflex is van Suarez blijft het zuur voor Ghana. Als Suarez namelijk die reflex niet had gehad lag hij er gewoon in en was Ghana door. Zuur dus.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:36:12 #140
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_83715003
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:32 schreef klausmeister het volgende:

[..]

ja, maar de reden dat het geldt als een overtreding is omdat je het uit het voetbal wil hebben.
Tuurlijk niet.
Een sliding, of een net iets te harde overtreding willen we helemaal niet uit het voetbal hebben.
Anders is er straks helemaal niks leuks meer aan.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_83715281
Ik vind het weer een grove schande van de FIFA. Hoe die ooit het woord fair-play nog in hun mond durven te nemen...

Door de handsbal van Suarez wordt een 100% zekere halve finale plaats van Ghana afgenomen, en vervolgens wordt Suarez voor 1 wedstrijdje geschorst, waardoor hij, als Uruguay de halve finale wint, gewoon in de finale zou mogen uitkomen.
Echt heel fair ja.

Het klopt imo ook niet dat bij een geval als dit een penalty wordt toegekend. Bij een aanvaller die wordt neergelegd weet je niet zeker of hij zou hebben gescoord, dus geef je een penalty. Maar dit was een 100% zeker doelpunt. Dus zou je gewoon het doelpunt moeten toekennen ipv een penalty geven.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:44:25 #142
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83715317
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:43 schreef UltraR het volgende:
Ik vind het weer een grove schande van de FIFA. Hoe die ooit het woord fair-play nog in hun mond durven te nemen...

Door de handsbal van Suarez wordt een 100% zekere halve finale plaats van Ghana afgenomen, en vervolgens wordt Suarez voor 1 wedstrijdje geschorst, waardoor hij, als Uruguay de halve finale wint, gewoon in de finale zou mogen uitkomen.
Echt heel fair ja.

En de regels dan maar gewoon veranderen per wedstrijd is wel fair?

Wat Suarez deed en wat erna gebeurde was gewoon volgens de regels van het spel .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_83715374
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En de regels dan maar gewoon veranderen per wedstrijd is wel fair?

Wat Suarez deed en wat erna gebeurde was gewoon volgens de regels van het spel .
Ik heb het over de lengte van de schorsing...
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:56:08 #144
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_83715776
Wat een gedoe weer.

Ik ben wel blij dat Suarez er niet bij is vanaaf.

Was trouwens een prima actie van Suarez, het is niet dat hij iemand heeft verwond of erger dood gemaakt. Hij doet alles om te winnen, das toch prima in de sport. Nix regels aanpassen, gewoon een pingel en klaar.

Tijd voor bier
Let yourself go and enjoy the bassline...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:56:55 #145
192683 AMDB
Visionair.
pi_83715808
Mensen die denken dat Suarez dit ook in de 3e minuut gedaan zou hebben Natuurlijk niet, dat zou gewoon dom zijn.

Is Suarez nog langer geschorst of is het bij 1 wedstrijd gebleven? M.i. had hij langer geschorst mogen worden, zware overtredingen dienen zwaar bestraft te worden. En aangezien het een zware overtreding was (cruciaal tijdstip op een cruciaal moment de bal weg slaan, is erg zwaar) had hij van mij langer geschorst mogen worden.

En mensen die vinden dat een handsbal volgens de regels van het spel is omdat er een sanctie op staat...

Mag moord ook, daar staat immers ook een sanctie op?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:59:14 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83715909
De sanctie op een handsbal in de 16 is een rode kaart en een schorsing voor 1 wedstrijd, en dat moet ook gewoon zo blijven .
Get woke, go broke!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:01:21 #147
192683 AMDB
Visionair.
pi_83715980
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:59 schreef HeatWave het volgende:
De sanctie op een handsbal in de 16 is een rode kaart en een schorsing voor 1 wedstrijd, en dat moet ook gewoon zo blijven .
Voor andere zware overtredingen kan ook een langere schorsing gegeven worden. Dit is er voor mij daar één van.
pi_83715997
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:59 schreef HeatWave het volgende:
vd Vaart maakte hands in de 16 en kreeg geel.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:02:32 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83716017
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:01 schreef AMDB het volgende:

[..]

Voor andere zware overtredingen kan ook een langere schorsing gegeven worden. Dit is er voor mij daar één van.

Er is niemand in direct gevaar gebracht met bijv een harde trap, dus wat is er zo zwaar aan? .
Get woke, go broke!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:03:46 #150
192683 AMDB
Visionair.
pi_83716073
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is niemand in direct gevaar gebracht met bijv een harde trap, dus wat is er zo zwaar aan? .
Zwaar hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat het iemand pijn doet. Het gaat om het moment en de belangrijkheid van de tackle. Een doorgebroken speler neerhalen is rood, een bal uit je doel slaan, zeker op een cruciaal moment, is meer dan rood imo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')