Yup, staat sowieso ook wel ergens op de site van je onderwijsinstelling.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:03 schreef Maraca het volgende:
Ik ben nu klaar met mijn HBO bachelor. Nu zit ik te kijken naar een tweede bachelor, namelijk lerarenopleiding Engels.. Als ik het schema goed begrijp dan betaal ik daar gewoon collegegeld voor?
Ik word wel tig keer doorverwezen op die website, maar heel duidelijk waren ze er nietquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:11 schreef Thormodo het volgende:
[..]
Yup, staat sowieso ook wel ergens op de site van je onderwijsinstelling.
Welke school?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:19 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik word wel tig keer doorverwezen op die website, maar heel duidelijk waren ze er nietMaar bedankt voor je antwoord
Jep, dat is inderdaad sowieso het verstandigst. Maar ik denk dat ik met mijn 2de studie probeer te regelen dat ik mezelf gewoon kan inschrijven voor de masteropleiding ondanks dat ik niet aan de ingangsvoorwaarden voldoe, dat zullen ze daar vast wel snappen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat schakelprogramma is vaag omschreven in de wettelijke regeling. Maar dat schema is slechts een algemeen overzicht, de universiteiten of hogescholen kunnen de regeling voor de 2e studie zelf nader invullen. Dus als het precies wilt weten, kun je het beste ff op de site van jouw opleiding kijken
Ze zijn daar heel streng in over het algemeen, maar ik hoop voor je dat het lukt.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:25 schreef finsdefis het volgende:
[..]
[quote]Jep, dat is inderdaad sowieso het verstandigst. Maar ik denk dat ik met mijn 2de studie probeer te regelen dat ik mezelf gewoon kan inschrijven voor de masteropleiding ondanks dat ik niet aan de ingangsvoorwaarden voldoe, dat zullen ze daar vast wel snappen.
Wat de collegegelden voor volgende jaren gaan worden, is idd nog onzeker. Het collegegeld wordt per jaar vastgesteld.. balen, maar helaas.quote:Het probleem met de opleidingspagina is dat die dus alleen voor het komende academisch jaar de data weergeeft met de opmerking dat dat alleen geldig is voor dat betreffende jaar. Beetje jammer al die onzekerheid over de lange termijn, plannen wordt zo wel moeilijk.
Klopt inderdaad, maar misschien is het niet eens een issue omdat ik toch 2 jaar met mijn eerste master bezig ben door een stage, dan kan ik me meteen inschrijven voor m'n tweede master als ik nog met de eerste bezig ben en het schakelprogramma al af heb. Toch jammer dat het allemaal nodig is dit gedoequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze zijn daar heel streng in over het algemeen, maar ik hoop voor je dat het lukt.
[..]
Wat de collegegelden voor volgende jaren gaan worden, is idd nog onzeker. Het collegegeld wordt per jaar vastgesteld.. balen, maar helaas.
Zoals eerder gezegd lijkt me het zeer onwaarschijnlijk dat universiteiten ooit 5000 euro gaan vragen voor het tussen traject bij HBO Bachelor -> WO Master. Ze schieten zich er alleen maar mee in de voeten aangezien ze dan een boel studenten zullen afhaken en direct gaan werken na hun HBO.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:48 schreef Renesite het volgende:
Maar na een HBO bachelor een WO master gaan doen zal niet uitmonden in duurdere schoolkosten in het cohort 2011 > 2012?
Bron?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:03 schreef ReWout het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd lijkt me het zeer onwaarschijnlijk dat universiteiten ooit 5000 euro gaan vragen voor het tussen traject bij HBO Bachelor -> WO Master. Ze schieten zich er alleen maar mee in de voeten aangezien ze dan een boel studenten zullen afhaken en direct gaan werken na hun HBO.
Er wordt van 'een' wo-masteropleiding gesproken, dus dat kan elke zijnquote:Indien een student binnen de diplomatermijn hoger onderwijs het afsluitend examen van een hbo bacheloropleiding als bedoeld in artikel 7.3a, tweede lid, onderdeel a, of het geheel van een wo-bacheloropleiding en een wo-masteropleiding als bedoeld in artikel 7.3a, eerste lid, onderdelen a en b, van de WHW met goed gevolg heeft afgesloten,
Thank God.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 08:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hiero?
http://www.student.uva.nl/a-z/collegegeldtweedestudie.cfm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |