quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Cahir het volgende:
We kennen allemaal het blauwe potje wel:
[ afbeelding ]
Wat mij dus opviel bij de Etos, AH etc. is dat de 150ml word verkocht voor 1.80 (komt neer op 11,XX euro per liter). En de 400ml versie gaat al gauw tegen de 5 nogwat euro aan per liter wat neerkomt op 17,XX euro per liter. Dit stond bij de etos ook keurig op de prijskaartjes.
Maar waarom nou dit conceptHet is toch meestal: hoe meer, hoe goedkoper.
Wat gaan die zeggen? "ja mensen denken dat het goedkoper is maar zo maken we meer winst hihihihiquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:12 schreef strontboer het volgende:
Lijkt me dat er niet voor niets personeel in een winkel loopt
Ja weet ik veel, kan toch dat er een verkeerd prijskaartje aanhangt....quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:13 schreef Cahir het volgende:
[..]
Wat gaan die zeggen? "ja mensen denken dat het goedkoper is maar zo maken we meer winst hihihihi"
Prijzen kloppen want het is bij elke Etos, Ah e.d. enzoquote:Op woensdag 30 juni 2010 23:15 schreef strontboer het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, kan toch dat er een verkeerd prijskaartje aanhangt....
quote:Op woensdag 30 juni 2010 23:17 schreef Cahir het volgende:
[..]
Prijzen kloppen want het is bij elke Etos, Ah e.d. enzo
Maar goed stomme autistenVolgende keer maak ik wel foto's + schema e.d. want het niveau is wel erg triest gesteld
Zelfs al zou die 400 ml voor 5,99 euro verkocht worden ben je voor een liter maar 14,97 kwijt ipv 17 nog wat hoor...quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:51 schreef Cahir het volgende:
We kennen allemaal het blauwe potje wel:
[ afbeelding ]
Wat mij dus opviel bij de Etos, AH etc. is dat de 150ml word verkocht voor 1.80 (komt neer op 11,XX euro per liter). En de 400ml versie gaat al gauw tegen de 5 nogwat euro aan per liter wat neerkomt op 17,XX euro per liter. Dit stond bij de etos ook keurig op de prijskaartjes.
Maar waarom nou dit conceptHet is toch meestal: hoe meer, hoe goedkoper.
Die 14 euro is al meer dan 11.quote:Op donderdag 1 juli 2010 02:03 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Zelfs al zou die 400 ml voor 5,99 euro verkocht worden ben je voor een liter maar 14,97 kwijt ipv 17 nog wat hoor...
quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:44 schreef G-NiLES het volgende:
ik heb een mogelijke verklaring.
toen ik in de supermarkt werkte, kregen we onderzoeken van Consumentenbond, en van diverse tijdschriften en kranten over de vloer.
Voorbeeld wat wij hadden was Blue Band boter. Kuipje van 250g was per kilo goedkoper dan de 'voordeelverpakking' van 500gram.
Reden? De consumentenbond kocht alleen de 250g, en testte daarmee het prijspeil van de supermarkt.
Zo was onze supermarkt dus goedkoper dan de AH.
Kan HEEL goed dat dat hierbij ook is..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |