abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 juli 2010 @ 13:22:28 #51
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83678488
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hard remmen vind ik dus wel logisch, omdat een auto ook goed moet remmen bij een noodstop. Zo gek is dat niet, remmen ook testen bij een noodstop.
Remmen testen doe je op een testbank, niet op de openbare weg. Gevaarlijk op de openbare weg en slecht voor je auto. Maargoed wat jij wil.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 5 juli 2010 @ 13:25:19 #52
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_83678609
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:05 schreef Gunner het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat je telefonisch een auto kan bestellen. Je zal toch op een gegeven moment een handtekening moeten zetten onder een koopcontract.
Nee, hoor. Kan best.
Heb ook eens telefonisch een auto besteld die ik nog niet had gezien. Daarna alleen even een mailtje nagestuurd ter bevestiging. Maar ja, de dealer kent mij dan ook al een aantal jaren.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_83680611
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:22 schreef Sjabba het volgende:

Remmen testen doe je op een testbank, niet op de openbare weg. Gevaarlijk op de openbare weg en slecht voor je auto. Maargoed wat jij wil.
De meeste mensen hebben geen testbank ter beschikking, wist je dat?

En een noodstop maken is niet gevaarlijk (tenzij je echt een hele slechte auto te pakken hebt...), mits je dat niet op een drukke weg doet en het is al helemaal niet slecht voor je auto. Dat zou wat zijn: "wilt u niet te hard remmen tijdens de proefrit, want dat is slecht voor de auto"... Ik zou uitstappen en nooit meer terug komen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 5 juli 2010 @ 14:22:32 #54
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83680921
Ik denk dat het er nogal aan ligt waar je een auto koopt en in welke prijsklasse.

Als ik garantie tot de stoeprand heb (of meer garantie maar het bedrijf geen bovag-dealer is) dan zou ik zeker niet kopen zonder proefrit.
Daarbij zou ik het al op z'n minst discutabel vinden als de verkoper kennelijk liever niet heeft dat ik een proefrit ga maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83681158
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:22 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het er nogal aan ligt waar je een auto koopt en in welke prijsklasse.
Ja en nee. Garantie is niet absoluut. Ik snap wel waarom je het zegt, maar verstandig is het niet, want garantie dekt niet alles.
  maandag 5 juli 2010 @ 14:30:03 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83681224
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja en nee. Garantie is niet absoluut. Ik snap wel waarom je het zegt, maar verstandig is het niet, want garantie dekt niet alles.
Nee klopt, maar als je een 2 jaar oude BMW bij de BMW-dealer koopt dan is dat simpelweg iets anders dan wanneer je een 10 jaar oude BMW bij Karels autopaleis koopt.

Overigens moet ik een auto altijd voelen, dus een tweedehands gaat sowieso niet mee zonder testrit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 juli 2010 @ 14:36:28 #57
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83681471
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben geen testbank ter beschikking, wist je dat?

En een noodstop maken is niet gevaarlijk (tenzij je echt een hele slechte auto te pakken hebt...), mits je dat niet op een drukke weg doet en het is al helemaal niet slecht voor je auto. Dat zou wat zijn: "wilt u niet te hard remmen tijdens de proefrit, want dat is slecht voor de auto"... Ik zou uitstappen en nooit meer terug komen.
Oja, hebben de meeste geen testbank?....

Daarom is het misschien zinloos wat ik daarmee aangeef...

En het is wel gevraalijk want je maakt een noodstop om te kijken of hij goed recht en veilig remt, als hij nou keihard naar rechts trekt dan zit je in de berm/tegen boom. Daarbij als je wielen blokkeren heb je flat spots op je banden. Hard remmen kan maar een noodstop is echt niet nodig tijdens een proefrit. Maargoed wees eigenwijs.
and made it rain upward
pi_83682037
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:36 schreef Sjabba het volgende:

En het is wel gevraalijk want je maakt een noodstop om te kijken of hij goed recht en veilig remt, als hij nou keihard naar rechts trekt dan zit je in de berm/tegen boom.
Goed stuk weg pakken en niet de eerste stop meteen een noodstop maken.

Stuk beter dan wachten tot je een noodstop moet maken en er dan achter komen dat jouw remmen ruk zijn.
quote:
Daarbij als je wielen blokkeren heb je flat spots op je banden. Hard remmen kan maar een noodstop is echt niet nodig tijdens een proefrit.
Ik weet bijna zeker dat jij begon over hard remmen en daar nu een noodstop van hebt gemaakt..

Blokkeren van wielen zou met ABS niet moeten mogen en zonder ABS kun je ook een noodstop maken zonder blokkeren, dat is een kwestie van kunnen rijden.
quote:
Maargoed wees eigenwijs.
Dat ben ik zonder meer. En met reden.
pi_83684991
Natuurlijk maak je een proefrit. En dan ga ja ook een keer hard remmen, snel optrekken, alle versnellingen testen, alle elektrische opties proberen enzovoort.

En bij een bokkelul die zegt dat hij geen zin heeft om auto's te verplaatsen ga ik geen auto kopen. Dan blijft hij toch lekker met zijn auto - die elk jaar op 1 januari jarig is en op die datum automatisch minder waard wordt - zitten en koop ik één van de overige 700.000 in Nederland te koop staande auto's.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_83687781
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Oja, hebben de meeste geen testbank?....

Daarom is het misschien zinloos wat ik daarmee aangeef...

En het is wel gevraalijk want je maakt een noodstop om te kijken of hij goed recht en veilig remt, als hij nou keihard naar rechts trekt dan zit je in de berm/tegen boom. Daarbij als je wielen blokkeren heb je flat spots op je banden. Hard remmen kan maar een noodstop is echt niet nodig tijdens een proefrit. Maargoed wees eigenwijs.
Wat kun jij zwetsen zeg
Alsof een auto niet tegen een noodstop kan.
pi_83688039
quote:
Op maandag 5 juli 2010 16:11 schreef FransDeens het volgende:
En bij een bokkelul die zegt dat hij geen zin heeft om auto's te verplaatsen ga ik geen auto kopen. Dan blijft hij toch lekker met zijn auto - die elk jaar op 1 januari jarig is en op die datum automatisch minder waard wordt - zitten en koop ik één van de overige 700.000 in Nederland te koop staande auto's.
En terecht! Dat zou ik dus ook doen..

Bij mij werd gevraagd of ik em nog wilde proberen (stond ergens in het midden)
Nah, ik geloof wel dat ie goed is als hij het zegt (vaste garage).. Anders kom ik er wel mee terug zei ik.
Hij zo; dan is het ook goed.
Nu na meer dan een half jaar is ie nog steeds goed
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 5 juli 2010 @ 18:47:59 #62
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83691338
quote:
Op maandag 5 juli 2010 17:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat kun jij zwetsen zeg
Alsof een auto niet tegen een noodstop kan.
En jij kan lekker lezen....
and made it rain upward
  maandag 5 juli 2010 @ 18:48:10 #63
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83691345
quote:
Op maandag 5 juli 2010 14:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Goed stuk weg pakken en niet de eerste stop meteen een noodstop maken.

Stuk beter dan wachten tot je een noodstop moet maken en er dan achter komen dat jouw remmen ruk zijn.

[..]

Ik weet bijna zeker dat jij begon over hard remmen en daar nu een noodstop van hebt gemaakt..

Blokkeren van wielen zou met ABS niet moeten mogen en zonder ABS kun je ook een noodstop maken zonder blokkeren, dat is een kwestie van kunnen rijden.
[..]

Dat ben ik zonder meer. En met reden.
and made it rain upward
  maandag 5 juli 2010 @ 20:54:29 #64
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_83697019
Een proefrit gaat er puur om om het rijgedrag en comfort van de auto te testen. Eventuele kleine gebreken kunnen hierbij ook naar voren komen. Als je zelf net zo technisch bent als een tosti kun je beter de beunhazen vermijden door even te googelen op het multi-merk bedrijf.
Ga iig nooit af op de blauwe ogen van de verkoper ''Nee meneertje, dit is een piekfijn wagentje, altijd binnengestaan, oud vrouwtje, 1e eigenaar, blabla''
Een goed bedrijf zal je nooit een proefrit onthouden, al is het alleen al voor het vertrouwen
Please consider the environment before printing this post
  maandag 5 juli 2010 @ 20:59:15 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83697220
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:54 schreef Je-zus het volgende:
''Nee meneertje mevrouwtje, dit is een piekfijn wagentje, altijd binnengestaan, oud vrouwtje oudere man, 1e eigenaar, blabla''
Oeh zoeen heb ik er

Maar het was echt zo, m'n vaders auto overgenomen
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 juli 2010 @ 21:01:57 #66
302083 Je-zus
Jeweettoch
pi_83697337
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oeh zoeen heb ik er

Maar het was echt zo, m'n vaders auto overgenomen
mijn eigen karretje komt ook van een oud mannetje, aldus de verkoper
Please consider the environment before printing this post
pi_83702555
quote:
Op maandag 5 juli 2010 18:48 schreef Sjabba het volgende:

Sterk!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 09:23:16 #68
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83711101
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sterk!
Altijd 1 x meer dan jij
and made it rain upward
pi_83714684
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 09:23 schreef Sjabba het volgende:

Altijd 1 x meer dan jij
Volhouden!

Jij hebt natuurlijk ook enorm veel verstand van auto's, aangezien ik aan forummers moet vragen wat voor auto ik moet kopen en jij dat zelf uit kan vogelen...

O, wacht even...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:03:07 #70
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83716040
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volhouden!

Jij hebt natuurlijk ook enorm veel verstand van auto's, aangezien ik aan forummers moet vragen wat voor auto ik moet kopen en jij dat zelf uit kan vogelen...

O, wacht even...
je hebt echt een probleem hoor, wat een frustie ben je.

Ik gaf alleen aan dat ene proefrit minder te betekenen heeft dna goed de auto en boekjes bekijken, maarja jij vindt dat niet en dus moet je meteen gaan zeiken.
and made it rain upward
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:05:20 #71
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_83716128
Ik heb mijn vader de proefrit laten maken, omdat ik toen nog geen rijbewijs had
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_83718309
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:03 schreef Sjabba het volgende:

je hebt echt een probleem hoor, wat een frustie ben je.
Het ligt altijd aan de ander natuurlijk...
quote:
Ik gaf alleen aan dat ene proefrit minder te betekenen heeft dna goed de auto en boekjes bekijken, maarja jij vindt dat niet en dus moet je meteen gaan zeiken.
Nee, jij gaf aan dat je niet hard moet remmen tijdens een proefrit omdat de auto dan stuk gaat (ik chargeer). Dat jij later jezelf daar uit hebt willen draaien is iets anders en het is ook mislukt.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:25:03 #73
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_83719384
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het ligt altijd aan de ander natuurlijk...
[..]

Nee, jij gaf aan dat je niet hard moet remmen tijdens een proefrit omdat de auto dan stuk gaat (ik chargeer). Dat jij later jezelf daar uit hebt willen draaien is iets anders en het is ook mislukt.
Je hebt gelijk.
and made it rain upward
pi_83721589
Ff een beetje offtopic, gaat wel over testrijden, maar dan iets anders.

Een tijdje geleden hadden we een auto gekocht, voor het eerst bij een handelaar (daarvoor gewoon van een bekende overgenomen). Goede ervaring mee gehad, daar niet van.
Maar tijdens de proefrit moest ik mn rijbewijs achterlaten. Is dat gebruikelijk? Wat nou als je staande word gehouden tijdens een grootscheepse controle (kans is klein, maar toch). De excuus dat je je rijbewijs niet bij je hebt vanwege een proefrit gaat denk ik niet helpen om de boete te ontwijken.
Iemand?
pi_83723685
Wordt vaker gedaan.. Maargoed een kwaadwillende hou je daarmee niet echt tegen denk ik zo..
Als de politie checkt of ie echt op naam van de garage staat, is er opzich weinig aan de hand (tenzij ze je willen naaien )
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 6 juli 2010 @ 15:00:14 #76
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_83723742
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:22 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat je het gevaarlijk vind oke, maar daar zijn de remmen op gemaakt dus dat maakt niet uit dat je het doet.
Het is hooguit slecht voor de slijtage van je banden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')