Yup, in hetzelfde bed waar haar vriend een paar uur later vol vertrouwen, na een "Ik hou van je, schatje", in slaap viel...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:51 schreef elmagnifico het volgende:
wat een hoer zeg, ook nog eens in eigen huis zitten seksen.
wat begrijp je niet aan mijn post? volgens mij niets. maar voor jou nog een keer dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 05:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vind ik ook een rare manier van redeneren. Wat begrijp je niet aan 'het stilhouden'? De partner is zich dan niet van het leed bewust, dus je doet hem of haar er feitelijk geen pijn mee. Dat je fout zit als je iets stil houdt is wederom jouw manier van denken en niet per se die van een ander. Ik vind het juist vreemd dat in dit soort situaties altijd meteen wordt aangeraden de partner alles op te biechten, dáármee veroorzaak je juist de pijn. Kwaad is al geschied dus dan is de vraag: wat doe je er mee.
ik hoop voor jou dat je niet als een ijskonijn reageert zoals nu als zoiets jou overkomt, nofi. en ik snap echt niet dat jij het gek vindt dat mensen hier heftig op kunnen reageren. dat geijkte 'alles moet een waardevolle toevoeging hebben in een topic in r&p' is een instelling van niks, mensen zijn mensen met dito reacties en dito emoties.quote:Zoals al gezegd: kwaad is al geschied, zo iemand heeft er niets aan te horen dat hij of zij dat beter niet had kunnen doen. Dat is een weinig waardevolle reactie in een topic als deze.
Dit laat je totaal niet terugkomen in je post. Je zegt daarin dat het slechts de voorkeur is van de poster dat hij dat vindt. Ik ben het gewoon met je eens dat puur hoer roepen totaal niet constructief is, maar wat wil je verder zeggen? Het wordt nogal een non-discussie op deze manier.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 05:51 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is het nu juist: ik vind de morele laat staan rationele overtuigingskracht van de hoer-roepers en de 'vertel hem maar alles'- posts helemaal niet sterker. Zo duidelijk is het dus wat mij betreft niet dat deze mening waardevoller is dan bijv. die van mij.
Dat is waar. Maar daar zou ik niet mee zitten. Als de relatie verder goed is en je hebt het leuk met elkaar lijkt me dat een prima keuze.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:53 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Maar je maakt dan wel de keuze voor de partner om bij jou te blijven. Waar hij / zij het misschien wel liever gehoord had en zelf de keuze had gemaakt.
Nou ja, 't is een beetje te filosofisch punt dat ik wil maken voor R&P denk ik. Mijn mening is dat wanneer alle ethiek persoonlijk is slash subjectief is, dan heeft in feite niemand meer gelijk en stopt de discussie ook. Terwijl de ethiek juist draait om het afwegen van alles en de kracht van het betere argument moet zegevieren. 't Is niet 'allemaal maar een mening' of iets.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:12 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Friek_ zit er dan ook gewoon naast; relativeren op deze manier is inderdaad dodelijk voor elke ethiek, maar dat maakt het niet direct een 'slecht' iets.
Veel meer dan een leugen! Dat stelt de relatie voor. Je hebt toch veel meer met elkaar dan 'vertrouwen'? Ik ben echt niet de hele dag aan het denken aan hoe ontzettend ik mijn vriend vertrouw, wat ik waardeer in onze relatie is onze connectie, onze chemie, onze seks, onze gesprekken etc. Dat is er állemaal nog als hij een ander heeft geneukt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vreemdgaan is altijd slecht en verwerpelijk omdat je de persoon waarvan je zogenaamd houdt liegt en bedriegt. In vredensnaam, wat stelt je relatie dan nog voor?
Dat is waar, het is egoistisch. Dat zal geen een vreemdganger ontkennen. Punt is dat hij of zij het blijkbaar geen probleem vindt dat toe te geven. En dat is vervelend voor mensen in dit topic want dan kom je natuurlijk niet verder.quote:
Dan gebruik je die persoon gewoon en hou je zeker geen rekening met wat hij wil binnen een relatie, namelijk trouw. Dat is een afspraak die je met elkaar maakt. Als jij je daar niet aan kan houden, moet je die afspraak niet maken.
Tegen wie je eerlijk 'hoort' te zijn. Vooral dat woordje hoort is belangrijk, waar komt dat vandaan? Waarom móet je over alles eerlijk zijn tegen je partner? Ik verdraai wel eens vaker de werkelijkheid, net zoals iedereen dat overigens doet, maar het nooit zal zeggen. Waarom zou dat liegen bij vreemdgaan opeens een grens hebben? De doodeenvoudige reden dat je hem of haar geen pijn wil doen en daardoor een affaire of een slippertje verzwijgt vind ik zeer aannemelijk en acceptabel.quote:Het is niet enkel het vreemdgaan, maar vooral het liegen en bedriegen tegen die ene persoon waar je eerlijk tegen hoort te zijn en wat je waarschijnlijk ook van hem verwacht.
Hier gebeurt het weer: dan heb je enkel een schijnrelatie op basis van onwaarheden. Heb jij echt niets meer in je relatie dan die ene leugen? Valt alles in het water als hij of zij over 1 ding heeft gelogen? Dat vind ik dus gek. Ik zou daardoor ook absoluut niet de stelling 'vreemdgaan = exit' verdedigen, want ik wil hem helemaal niet kwijt. Gaat hij vreemd, dan wil ik daar mee om kunnen gaan. Als dat uiteindelijk niet lukt dan moeten we uit elkaar, maar wij hebben veel te veel samen (voor mij) om op te geven vanwege een neukbeurt buiten de deur. Dat vind ik sterker klinken dan iemand die meteen z'n relatie door de plee gooit.quote:Open relatie is verder prima natuurlijk, dat is ook geen vreemdgaan. Dan heb je de keuze samen gemaakt, ipv uit egoďstische eigenbelangen vreemdgaan. Dan heb je enkel een schijnrelatie op basis van onwaarheden, omdat je hem de keuze niet eens gunt.
Blijft me fascineren. Sorry, val ook enorm in de herhaling. Maar goed, mensen die dat opvallen reageren waarschijnlijk ook weer op exact dezelfde manier op mij als ze in voorgaande topics hebben gedaanquote:Inderdaad.![]()
Maar discussies als deze worden heel vaak met Taurus gevoerd.
Dat weet ik niet zo zeker. Dit kan leiden tot iets beters.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:03 schreef Taurus het volgende:
Ik weet overigens wel zeker dat hij of zij het natuurlijk liever niet gehoord had. Logischerwijs leidt het tot kwetsing en tranen, daar blijf je als weldenkend mens natuurlijk liever van bespaard.
Heb jij liever dat je vriend vreemd gaat en het je vertelt, of heb je liever dat je relatie gewoon zo blijft zoals 'ie op het moment is (ja, hij gaat vreemd, maar dat weet jij niet. Dus de relatie blijft zoals 'ie is)? Natuurlijk komt het de bedrogene ook beter uit als je het stil houdt, dat lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:45 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het stilhouden komt degene die vreemd gegaan is beter uit dan de bedrogene.
Toch?
Inderdaad, eigenlijk al de zoveelste keer dat ik die 'eerlijk vertellen vs. stilhouden en pijn besparen'-discussie zie voorbij komen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar discussies als deze worden heel vaak met Taurus gevoerd.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:48 schreef Northside het volgende:
[..]
Ah, Taurus in een vreemdgaan-topic, altijd goed! Zo te zien getypt na een avondje uit, waarschijnlijk na wat alcohol. Wil je nu, nuchter, je mening nog herzien of sta je er nog steeds voor de volle 100% achter?
We verschillen van mening, dat betekent niet dat de ander het niet snapt. Ik begrijp wel wat je zegt, ik ben het niet met je eens, dat is iets anders. Ik vind dat dat helemaal niet aantoont dat het 'fout' is omdat ik vind dat de waarheid niet altijd welkom is.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:18 schreef dawg het volgende:
[..]
wat begrijp je niet aan mijn post? volgens mij niets. maar voor jou nog een keer dan.
het is fout, omdat je het verzwijgt. dat toont aan dat het fout is, anders had je het net zo goed tussen de soep en de aardappelen wel kunnen vertellen, als het de ander toch geen pijn zou doen.
Dat staat daar helemaal niet los van, hij ervaart geen pijn! Dan moet jij niet blaten dat ik hem pijn doe?quote:dat je iemand feitelijk geen pijn doet door het niet te vertellen staat daar los van, damn. je begon zelf over slecht en verwerpelijk, hier heb je je antwoord, begin dan niet over iets anders als je je argumenten niet genoeg kracht bij kunt zetten.
Dat ging over 'mensen in dit topic', ik snap je post volledig, zo'n gecompliceerd ben je nou ook weer nietquote:verder heb ik niet aangeraden het op te biechten. je snapt gewoon mijn post niet.
Dat is nou juist wat ik zeg: ik kan objectief kijken naar de situatie waar TS zich in bevindt. Natuurlijk ben ik geen ijskonijn als mij zoiets overkomt, maar ik ga niet zitten grienen bij elk verhaal dat iemand mij vertelt. Als het mij niet aan gaat heb ik voldoende emotionele afstand, dat lijkt me wel zo gezond. Dat je je 'emoties' (ik vind schelden overigens uberhaupt een rare en lage uiting van emoties) niet in bedwang kan houden op een forum bij een verhaal van een ander vind ik zorgwekkend/gek. En daar zeg ik iets van.quote:ik hoop voor jou dat je niet als een ijskonijn reageert zoals nu als zoiets jou overkomt, nofi. en ik snap echt niet dat jij het gek vindt dat mensen hier heftig op kunnen reageren. dat geijkte 'alles moet een waardevolle toevoeging hebben in een topic in r&p' is een instelling van niks, mensen zijn mensen met dito reacties en dito emoties.
Neehee, dat je elkaar volledig kan vertrouwen, DAT is de essentie van een relatie.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:03 schreef Taurus het volgende:
En het verbaast mij dus dat mensen hier blijkbaar niets anders in hun relatie hebben dan de wetenschap dat ze alleen elkaar neuken, dat dát de essentie is van je relatie, dat benijd ik absoluut niet.
Ik zeg een heleboel andere dingen, maar ik ergerde me inderdaad een beetje aan dat gescheld en dat geoordeel. Dat vind ik vreemd en lelijk. Als iedereen dat vervolgens verdedigd door te zeggen 'maar het is slecht en verwerpelijk wat ze heeft gedaan, dus dan gaan we schelden' vind ik het best interessant om in plaats van dat gebruikelijke pad in te slaan je eens af te vragen of het voor TS misschien wel echt zo rationeel werkt en dat zij gewoon anders denkt over dat 'slecht' en 'verwerpelijk'. Dat dat mogelijk is. Dat lijkt mij een interessantere richting en verruiming van discussie dan het gehoon en gescheld.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dit laat je totaal niet terugkomen in je post. Je zegt daarin dat het slechts de voorkeur is van de poster dat hij dat vindt. Ik ben het gewoon met je eens dat puur hoer roepen totaal niet constructief is, maar wat wil je verder zeggen? Het wordt nogal een non-discussie op deze manier.
Het zou inderdaad terecht zijn als hij er achter komt (al gun ik hem dat niet, maar goed) en zij met de gebakken peren blijft zitten. Ze komt er ook te makkelijk mee weg als ze niets zegt, maar aangezien zij het is die dit topic opent en zij wellicht niet zichzelf zal aangeven lijkt het me niet zinvol om haar te melden dat ze moet lijden. En dat ze daar zelf maar even voor moet zien te zorgen. Ik vind het wel boeiend om met haar mee te denken in plaats van mijn eigen afkeuring hier neer te zetten. Daar heeft zij geen boodschap aan, lijkt me.quote:Verder sta ik ook aan de kant van dat eerlijkheid boven alles gaat. Ik snap je punt dat je onnodige pijn wilt vermijden door hem niks te vertellen, maar zoiets trek ik principieel gezien niet. Ook vind ik het een wat goedkope oplossing voor de TS. Zij heeft iets fouts gedaan door afspraken te schenden die zij met het persoon had die het dicht bij haar stond, wat toch wel de grootste beschaming van vertrouwen ooit kan zijn. Als ze daar geeneens voor 'gestraft' wordt, maar puur pragmatisch gaat kijken wat de beste oplossing is, dan komt ze voor mij een beetje te makkelijk weg.
Dat vind ik dus niet! En ik kán hem ook volledig vertrouwen, en de partner van TS kan haar misschien ook wel vertrouwen, alleen op 1 punt niet. Daarmee valt of staat toch niet de hele vertrouwenskwestie? En laat staan dat daarmee de hele 'basis van de relatie valt'. Als mensen aan je vragen waarom je samen bent met je partner zeg je toch niet 'omdat ik hem zo betrouwbaar vind'? Of 'omdat we elkaar zo vertrouwen'? Mijn relatie behelst veel meer dan dat. En als het vertrouwen beschaamd wordt hebben we al dat andere nog om voor te 'vechten' of voor te gaan, liever gezegd.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:26 schreef Northside het volgende:
[..]
Neehee, dat je elkaar volledig kan vertrouwen, DAT is de essentie van een relatie.
In bepaalde gevallen kan je indien het kwaad al is geschied, het misschien beter verzwijgen. Maar het gaat erom dat je je relatie saboteert door vreemd te gaan. Als je dat niet zou doen, dan zou je ook niets hoeven te verzwijgen. Ik kan het mis hebben, maar jij lijkt er vanuit te gaan dát er vroeger of later buiten de deur gaat worden gesnoept. En daar ga je mi de mist in, want dan zou je ethisch gezien dus moeten kiezen voor een open relatie.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Heb jij liever dat je vriend vreemd gaat en het je vertelt, of heb je liever dat je relatie gewoon zo blijft zoals 'ie op het moment is (ja, hij gaat vreemd, maar dat weet jij niet. Dus de relatie blijft zoals 'ie is)? Natuurlijk komt het de bedrogene ook beter uit als je het stil houdt, dat lijkt me duidelijk.
Wat? Natuurlijk wel. Dat is net zoiets als... integriteit! Je kan niet een beetje integer zijn, dat ben je wel of niet. Binnen een relatie ben je ook wel te vertrouwen, of niet. "Ja, ik kan haar vertrouwen, alleen niet met andere mannen" is in mijn ogen gelijk aan niet te vertrouwen. (Jij vindt van niet, jij zegt "een relatie bestaat uit vele facetten", en falen op 1 vlak zegt niets over de andere vlakken. God, wat een voorspelbare discussiequote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:32 schreef Taurus het volgende:
Dat vind ik dus niet! En ik kán hem ook volledig vertrouwen, en de partner van TS kan haar misschien ook wel vertrouwen, alleen op 1 punt niet. Daarmee valt of staat toch niet de hele vertrouwenskwestie?
Dat ligt eraan hoe zwaar je daaraan tilt he. Voor sommige mensen is het wel DE basis van hun relatie. Trouwens, als je een relatie niet kan definieren als "een ander volledig vertrouwen", wat is een relatie dan wel precies? Volgens mij dekt het de lading vrij aardig.quote:En laat staan dat daarmee de hele 'basis van de relatie valt'. Als mensen aan je vragen waarom je samen bent met je partner zeg je toch niet 'omdat ik hem zo betrouwbaar vind'? Of 'omdat we elkaar zo vertrouwen'? Mijn relatie behelst veel meer dan dat. En als het vertrouwen beschaamd wordt hebben we al dat andere nog om voor te 'vechten' of voor te gaan, liever gezegd.
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
We verschillen van mening, dat betekent niet dat de ander het niet snapt. Ik begrijp wel wat je zegt, ik ben het niet met je eens, dat is iets anders. Ik vind dat dat helemaal niet aantoont dat het 'fout' is omdat ik vind dat de waarheid niet altijd welkom is.
ik zeg toch dat hij of zij geen pijn heeft als je het niet vertelt. je kunt daarentegen vrijwel zeker stellen dat het je partner pijn doet, en dat maakt het slecht en verwerpelijk.quote:Dat staat daar helemaal niet los van, hij ervaart geen pijn! Dan moet jij niet blaten dat ik hem pijn doe?Ik begin absoluut niet over iets anders, mijn argumenten staan als een huis maar zijn niet de jouwe. Dat is er aan de hand, en daar kun jij blijkbaar niet mee omgaan. Ik vind het prima dat jij je ontzettend schuldig en fout voelt als jij iets verzwijgt voor je partner, je gaat je gang maar. Ik heb dat wat minder.
goh. ik weet niet of ik je nu serieus moet nemen of niet.quote:Dat ging over 'mensen in dit topic', ik snap je post volledig, zo'n gecompliceerd ben je nou ook weer niet![]()
ik ook. maar niet als ik er zelf in betrokken zou zijn, en dat lijkt me ook niet meer dan gezond. het is makkelijjk afgeven op internet, vooral als je jezelf in een verhaal herkent. en ik denk dat je tegen een muurtje oploopt op fok.quote:Dat is nou juist wat ik zeg: ik kan objectief kijken naar de situatie waar TS zich in bevindt. Natuurlijk ben ik geen ijskonijn als mij zoiets overkomt, maar ik ga niet zitten grienen bij elk verhaal dat iemand mij vertelt. Als het mij niet aan gaat heb ik voldoende emotionele afstand, dat lijkt me wel zo gezond. Dat je je 'emoties' (ik vind schelden overigens uberhaupt een rare en lage uiting van emoties) niet in bedwang kan houden op een forum bij een verhaal van een ander vind ik zorgwekkend/gek. En daar zeg ik iets van.
Is je goed recht ook. Maar goed, daar zijn we het wel over eens, denk ik. Zelf heb ik ook eens boos gereageerd toen een vriend was vreemdgegaan op zijn vriendinnetje en gaf hem toen de volle laag. Constructief? Nee. Opluchtend? Zeker weten. Als er ergens onrecht plaatsvindt komt er bij ook verontwaardiging en boosheid kijken. Nadat die vloedgolf van emoties voorbij is komt de bezinning en kijk ik hoe we het beste een situatie kunnen oplossen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zeg een heleboel andere dingen, maar ik ergerde me inderdaad een beetje aan dat gescheld en dat geoordeel. Dat vind ik vreemd en lelijk. Als iedereen dat vervolgens verdedigd door te zeggen 'maar het is slecht en verwerpelijk wat ze heeft gedaan, dus dan gaan we schelden' vind ik het best interessant om in plaats van dat gebruikelijke pad in te slaan je eens af te vragen of het voor TS misschien wel echt zo rationeel werkt en dat zij gewoon anders denkt over dat 'slecht' en 'verwerpelijk'. Dat dat mogelijk is. Dat lijkt mij een interessantere richting en verruiming van discussie dan het gehoon en gescheld.
Dat is denk ik ook precies wat hier plaatsvindt: mensen vinden iets zo onrechtvaardig dat ze er ondersteboven van staan. Dat vind ik geen holbewoner gedrag, maar juist iets erg menselijks. Natuurlijk kun je beter met een persoon meedenken en proberen de situatie op te lossen, maar als mensen hier allemaal zoals jij gereageerd hadden dan was ik nog harder geschrokken. Dan zijn we van mensen met een rechtvaardigheidsgevoel naar calculerende en strategische politici gegaan.quote:[..]
Het zou inderdaad terecht zijn als hij er achter komt (al gun ik hem dat niet, maar goed) en zij met de gebakken peren blijft zitten. Ze komt er ook te makkelijk mee weg als ze niets zegt, maar aangezien zij het is die dit topic opent en zij wellicht niet zichzelf zal aangeven lijkt het me niet zinvol om haar te melden dat ze moet lijden. En dat ze daar zelf maar even voor moet zien te zorgen. Ik vind het wel boeiend om met haar mee te denken in plaats van mijn eigen afkeuring hier neer te zetten. Daar heeft zij geen boodschap aan, lijkt me.
Tsja, dat is het wrange van dat argument juist: als je niet weet dat het nep is, wat maakt het dan uit? Zalig zijn de onwetenden. Dat is gewoon een heel geslepen argument om te kraken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 13:39 schreef conleche het volgende:
[..]
Maar in het ene geval is het een vals gelukkige staat, want zijn vertrouwen is onterecht, ook al weet hij het zelf niet. De relatie is minder puur en echt dan hij denkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |