abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:06:09 #226
94346 Northside
We'll see
pi_83569843
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:00 schreef Friek_ het volgende:
Natuurlijk kun je beter met een persoon meedenken en proberen de situatie op te lossen, maar als mensen hier allemaal zoals jij gereageerd hadden dan was ik nog harder geschrokken. Dan zijn we van mensen met een rechtvaardigheidsgevoel naar calculerende en strategische politici gegaan.
Haar volgende argument is dat ze juist een erg goed mens is omdat ze iemand waar ze van houdt pijn probeert te besparen.

Jouw antwoord daarop is dat ze hem beter pijn had kunnen besparen door niet vreemd te gaan.

Haar antwoord daarop is dat ze in principe ook streeft naar monogamie, maar dat er bepaalde situaties denkbaar zijn waardoor vreemdgaan toch voorkomt en dat niemand perfect is. Als het dan toch gebeurd is treedt haar eerste argument weer in werking.

Zoals je ziet, deze discussie is vaker gevoerd.
Ja, ik generaliseer.
pi_83569871
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:52 schreef Fes1-2 het volgende:
Taurus, kap is met je mening op te dringen hier.
Hoezo dringt ze haar mening op? Ze wil gewoon de discussie aangaan. Vind ik niks verkeerds aan.
pi_83569981
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:06 schreef Northside het volgende:

[..]

Haar volgende argument is dat ze juist een erg goed mens is omdat ze iemand waar ze van houdt pijn probeert te besparen.

Jouw antwoord daarop is dat ze hem beter pijn had kunnen besparen door niet vreemd te gaan.

Haar antwoord daarop is dat ze in principe ook streeft naar monogamie, maar dat er bepaalde situaties denkbaar zijn waardoor vreemdgaan toch voorkomt en dat niemand perfect is. Als het dan toch gebeurd is treedt haar eerste argument weer in werking.

Zoals je ziet, deze discussie is vaker gevoerd.
Ja, ik verwachtte ook al dat het een dergelijke wending ging nemen. De discussie is inmiddels zo vaak gevoerd en er worden steeds dezelfde argumenten aangehaald. Toch vind ik het nooit zo erg om hem vaker te voeren. Het houdt je scherp en je weet je eigen standpunten steeds beter te verwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2010 14:12:39 ]
pi_83569987
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:02 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Tsja, dat is het wrange van dat argument juist: als je niet weet dat het nep is, wat maakt het dan uit? Zalig zijn de onwetenden. Dat is gewoon een heel geslepen argument om te kraken.
Het maakt uit omdat je zelf wel weet dat je partner je onterecht vertrouwt. Of dat zou in ieder geval uit moeten maken.

Als het vreemdgaan een keer 'per ongeluk' gebeurt, dan zal je de afweging moeten maken of je het gaat vertellen of niet en dan zal het in veel gevallen misschien beter zijn om dat niet te doen. Maar dan heb ik het over een eenmalige gebeurtenis waar je op zich veel spijt van hebt. Mocht het vaker voorkomen, of zelfs dat je het bijna als een gegeven neemt, dan is het "wat niet weet wat niet deert" argument een zeer slecht argument in mijn ogen.

Wat is een relatie waard als het is gebouwd op leugens?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:28:18 #230
94346 Northside
We'll see
pi_83570676
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:10 schreef Friek_ het volgende:
Ja, ik verwachtte ook al dat het een dergelijke wending ging nemen. De discussie is inmiddels zo vaak gevoerd en er worden steeds dezelfde argumenten aangehaald. Toch vind ik het nooit zo erg om hem vaker te voeren. Het houdt je scherp en je weet je eigen standpunten steeds beter te verwoorden.
Je zou bijna formats voor sommige topics kunnen opstellen. "De notulen en besluitenlijst van het vorige topic" als OP gebruiken, zodat je niet alle bekende zinnetjes nog een keer moet herkauwen.

Ik merk nu dat ik soms met mijn eigen standpunten begin te spelen... advocaat van de duivel spelen, puur om de discussie eens vanuit een nieuw standpunt te voeren. Misschien in het volgende "vreemdgaan"-topic maar eens proberen.
Ja, ik generaliseer.
pi_83570743
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 13:47 schreef Northside het volgende:

[..]

Wat? Natuurlijk wel. Dat is net zoiets als... integriteit! Je kan niet een beetje integer zijn, dat ben je wel of niet. Binnen een relatie ben je ook wel te vertrouwen, of niet. "Ja, ik kan haar vertrouwen, alleen niet met andere mannen" is in mijn ogen gelijk aan niet te vertrouwen. (Jij vindt van niet, jij zegt "een relatie bestaat uit vele facetten", en falen op 1 vlak zegt niets over de andere vlakken. God, wat een voorspelbare discussie )

Dat ligt eraan hoe zwaar je daaraan tilt he. Voor sommige mensen is het wel DE basis van hun relatie. Trouwens, als je een relatie niet kan definieren als "een ander volledig vertrouwen", wat is een relatie dan wel precies? Volgens mij dekt het de lading vrij aardig.

Oh, en heb jij een relatie? Niet omdat ik je argumentatie anders onderuit haal omdat je dan geen recht van spreken zou hebben, maar omdat ik heel benieuwd ben hoe die relatie opgebouwd is.
Ik wilde op je in gaan maar als jij je zo ergert aan de voorspelbaarheid neemt dat bij mij het enthousiasme een beetje weg. Ik voel me geremd

Ik heb een relatie, ja. Hij weet hoe ik hier over denk, maar ik weet ook dat hij het niet zo ziet en dat hij waarheid boven alles stelt. Dus ik vertel hem alles. Ook mijn afspraken en overtredingen met anderen. Maar het is lastig mijn visie met hem te delen als hij dat niet zo voelt, want daarmee neem ik eigenlijk alle grond voor zijn vertrouwen jegens mij met mannen (doet er toe ) weg. Maar we hebben te veel om dit onderwerp van discussie of een breekpunt te laten zijn. We zien wel wat de toekomst brengt.
pi_83570958
quote:
Taurus, kap is met je mening op te dringen hier. De meeste mensen gaan nog steeds een monogame relatie aan (waarvan er weinig stand houden inderdaad maar dat doet er niet toe in deze) waarbij vreemdgaan uit en boze is. Doe je dit toch dan is dat fout.
Voel je je iets opgedrongen? Want dan moet je wat zekerder zijn van je eigen standpunten. Ik kan heel overtuigend zijn, ik weet het, daardoor is het vast moeilijk om je vast te houden aan je eigen argumenten, maar dat ik andere mensen iets opdring of opleg is onjuist.
quote:
Voorbeeld:
Stel jij ziet dat een goede vriend van je iemand vermoord, jij weet zeker dat hij niet nog een keer iemand zal vermoorden omdat hij er verschrikkelijke spijt van heeft.. Diegene die vermoord is heeft er ook niks meer aan als de dader gepakt wordt, want die is morsdood. In dit geval zou jij dus ook even redeneren dat het beter is om je mond te houden?
Er zijn ook nog nabestaanden. Dus ik hou mijn mond dan niet. Daar zou ik niet mee kunnen leven. Overigens is dit een nieuw topic waard wat mij betreft, ik zie geen gelijkenissen. Tuurlijk is vreemdgaan een ernstig vergrijp, maar niet wettelijk strafbaar, gelukkig, een privé aangelegenheid en voor mij gewoon minder zwaar beladen dan voor velen hier in dit topic.
quote:
Met die goede vriend kan je immers altijd nog naar de film, heb je altijd nog goede gesprekken... etc etc...
Diezelfde lading die nu aan deze moordenaar hangt, hangen de meeste mensen ook aan iemand die vreemdgaat. Zo is het gewoon.
Dat ontken ik ook niet. Ik deel alleen mee hoe ik daar tegenaan kijk. Dat mag, en jij reageert er op. Zo is het gewoon.
quote:
Snap je waar ik heen wil? Ik begrijp jou punt ook wel maar in de meeste relaties is het gewoon not done, je vertegenwoordigt hier gewoon een te kleine groep.
Ik snap waar jij heen wil, maar ik ben daar helemaal niet. Ik promoot hier geen vreemdgaan hoor, lees dan mijn verhalen nog maar een keertje.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:39:55 #233
94346 Northside
We'll see
pi_83571155
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:30 schreef Taurus het volgende:
Ik wilde op je in gaan maar als jij je zo ergert aan de voorspelbaarheid neemt dat bij mij het enthousiasme een beetje weg. Ik voel me geremd
Ergeren is natuurlijk een groot woord... ik vind het jammer dat het zo voorspelbaar is geworden, laat ik het zo stellen. Heb je misschien nog interessante nieuwe standpunten over andere onderwerpen waar we in een nieuw topic over kunnen kibbelen?
quote:
Ik heb een relatie, ja. Hij weet hoe ik hier over denk, maar ik weet ook dat hij het niet zo ziet en dat hij waarheid boven alles stelt. Dus ik vertel hem alles. Ook mijn afspraken en overtredingen met anderen. Maar het is lastig mijn visie met hem te delen als hij dat niet zo voelt, want daarmee neem ik eigenlijk alle grond voor zijn vertrouwen jegens mij met mannen (doet er toe ) weg. Maar we hebben te veel om dit onderwerp van discussie of een breekpunt te laten zijn. We zien wel wat de toekomst brengt.
Jij vertelt alles? Ook als hem dat pijn doet? Dat lijkt een beetje in te gaan tegen jouw denkwijze, toch? Je hebt je op dit punt dus aangepast? En weet hij dat jij eigenlijk nog steeds zo over mannen/vreemdgaan denkt, of denkt hij dat jij je op dat punt ook hebt aangepast? (of heb je je ook daadwerkelijk aangepast?)

Beetje verwarrend geformuleerd misschien... als hij aan jou vraagt "zou jij ooit kunnen vreemdgaan?", wat zeg jij dan?
Ja, ik generaliseer.
pi_83571252
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:39 schreef Northside het volgende:

Beetje verwarrend geformuleerd misschien... als hij aan jou vraagt "zou jij ooit kunnen vreemdgaan?", wat zeg jij dan?
zinloze vraag.
pi_83571295
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:10 schreef conleche het volgende:

[..]

Het maakt uit omdat je zelf wel weet dat je partner je onterecht vertrouwt. Of dat zou in ieder geval uit moeten maken.

Als het vreemdgaan een keer 'per ongeluk' gebeurt, dan zal je de afweging moeten maken of je het gaat vertellen of niet en dan zal het in veel gevallen misschien beter zijn om dat niet te doen. Maar dan heb ik het over een eenmalige gebeurtenis waar je op zich veel spijt van hebt. Mocht het vaker voorkomen, of zelfs dat je het bijna als een gegeven neemt, dan is het "wat niet weet wat niet deert" argument een zeer slecht argument in mijn ogen.

Wat is een relatie waard als het is gebouwd op leugens?
Ik vind die laatste uitspraak dus zo vreemd. Een relatie is toch gebouwd op wederzijdse interesse en chemie? En over die interesses en aantrekkingskracht tot elkaar is toch niets gelogen als de een het wel eens buiten de deur zoekt, bijvoorbeeld?
Ook zoiets: ik heb voor mijn relatie vaak genoeg liefdeloos maar lustbevredigend kunnen seksen. Ik zou mezelf voor de gek houden als ik zou zeggen dat ik nu nooit en ook aan niemand anders meer behoefte zou hebben dan mijn vriend. Als hij er niet is kan het best eens zijn dat ik zin in seks heb en in de kroeg iemand tref met wie ik het voor mijn relatie ook makkelijk had kunnen doen. Ik doe het dan niet, maar dat geeft aan dat als ik het wél zou doen dat niets zou zeggen over de relatie met mijn vriend. Ik kom dan niets te kort bedoel ik, en mijn gevoelens voor mijn vriend blijven hetzelfde. De relatie is dus niet gebaseerd op leugens, de relatie is echt. Ik doe dan alleen iets wat de ander niet wil en niet weet, en op dát gebied is zijn vertrouwen beschaamd (maar hij weet het niet, wat het in mijn ogen weer 'redt').
pi_83571342
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:07 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Hoezo dringt ze haar mening op? Ze wil gewoon de discussie aangaan. Vind ik niks verkeerds aan.
Door maar te blijven stellen dat een relatie meer is dan vertrouwen, en wanneer mensen aankaarten dat dit wel kan in een open relatie (het is dan dus geen vreemdgaan) dit aan te kaarten als een schijnrelatie. Daarmee krijg ik de indruk dat volgens Taurus vreemdgaan kan en dat de andere pijn doen veel zwaarder telt. Van mij mag dat gewoon en vind ik geen probleem. Vertrouwen is in mijn ogen het belangrijkste in een relatie en als ik dat zo vind, dan vind ik dat en dan wil ik dat daar ook respect voor opgebracht wordt in plaats van dit raar te vinden. En dat idee krijg ik bij Taurus.
Heb het zelf ook allemaal meegemaakt, partner ging vreemd, woonde zo'n 7 maanden samen.. Kwam er zelf achter en heb toch gelijk mn spullen gepakt. Geen moment spijt van gehad.

Zou toch graag Taurus mening hierover willen horen.
quote:
Voorbeeld:
Stel jij ziet dat een goede vriend van je iemand vermoord, jij weet zeker dat hij niet nog een keer iemand zal vermoorden omdat hij er verschrikkelijke spijt van heeft.. Diegene die vermoord is heeft er ook niks meer aan als de dader gepakt wordt, want die is morsdood. In dit geval zou jij dus ook even redeneren dat het beter is om je mond te houden?
Met die goede vriend kan je immers altijd nog naar de film, heb je altijd nog goede gesprekken... etc etc...
Diezelfde lading die nu aan deze moordenaar hangt, hangen de meeste mensen ook aan iemand die vreemdgaat. Zo is het gewoon.

Snap je waar ik heen wil? Ik begrijp jou punt ook wel maar in de meeste relaties is het gewoon not done, je vertegenwoordigt hier gewoon een te kleine groep.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:44:24 #237
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_83571343
Pff het is veel te heet voor die flauwekul. Hoax.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_83571453
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Ergeren is natuurlijk een groot woord... ik vind het jammer dat het zo voorspelbaar is geworden, laat ik het zo stellen. Heb je misschien nog interessante nieuwe standpunten over andere onderwerpen waar we in een nieuw topic over kunnen kibbelen?
[..]

Jij vertelt alles? Ook als hem dat pijn doet? Dat lijkt een beetje in te gaan tegen jouw denkwijze, toch? Je hebt je op dit punt dus aangepast? En weet hij dat jij eigenlijk nog steeds zo over mannen/vreemdgaan denkt, of denkt hij dat jij je op dat punt ook hebt aangepast? (of heb je je ook daadwerkelijk aangepast?)

Ik heb mij op dat punt aangepast. Hij weet dat ik nog steeds zo denk, en hij weet ook dat ik me heb aangepast. Het lastige is alleen dat dat past in mijn theorie. Als ik stiekem die visie niet heb aangepast zou ik gewoon liegen dat ik het wel had aangepast. Dit is ook wat verwarrend geformuleerd overigens, excuus.

Die laatste vraag kan ik niet beantwoorden, denk ik. Omdat ik hem daarin ook niet vertrouw, als mens. Ik denk dat ieder mens 'ooit zou kunnen vreemdgaan'. Ik ga er gewoon van uit dat het niet aan de orde is en niet gebeurt, en daar mag hij ook vanuit gaan bij mij.
pi_83571494
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:44 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Door maar te blijven stellen dat een relatie meer is dan vertrouwen, en wanneer mensen aankaarten dat dit wel kan in een open relatie (het is dan dus geen vreemdgaan) dit aan te kaarten als een schijnrelatie. Daarmee krijg ik de indruk dat volgens Taurus vreemdgaan kan en dat de andere pijn doen veel zwaarder telt. Van mij mag dat gewoon en vind ik geen probleem. Vertrouwen is in mijn ogen het belangrijkste in een relatie en als ik dat zo vind, dan vind ik dat en dan wil ik dat daar ook respect voor opgebracht wordt in plaats van dit raar te vinden. En dat idee krijg ik bij Taurus.
Heb het zelf ook allemaal meegemaakt, partner ging vreemd, woonde zo'n 7 maanden samen.. Kwam er zelf achter en heb toch gelijk mn spullen gepakt. Geen moment spijt van gehad.

Zou toch graag Taurus mening hierover willen horen.
[..]

Zie hierboven, net beantwoord.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:50:27 #240
94346 Northside
We'll see
pi_83571614
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:42 schreef dawg het volgende:
zinloze vraag.
Nee. Ik weet dat op het moment zelf iedereen kan vreemdgaan, en dat een ja of nee op deze vraag weinig waarde heeft. Maar de "oude" Taurus zou hier waarschijnlijk eerlijk ja op antwoorden, een "aangepaste" Taurus nee.

Of misschien neem ik wel weer teveel aan en denk ik te ver door. Ook voor mij is het vrijdagmiddag en zo voetballen kijken.
Ja, ik generaliseer.
pi_83571662
Dus je liegt gewoon keihard tegen je vriend over dat je je visie hebt aangepast terwijl dat niet zo is.
pi_83571696
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:00 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Is je goed recht ook. Maar goed, daar zijn we het wel over eens, denk ik. Zelf heb ik ook eens boos gereageerd toen een vriend was vreemdgegaan op zijn vriendinnetje en gaf hem toen de volle laag. Constructief? Nee. Opluchtend? Zeker weten. Als er ergens onrecht plaatsvindt komt er bij ook verontwaardiging en boosheid kijken. Nadat die vloedgolf van emoties voorbij is komt de bezinning en kijk ik hoe we het beste een situatie kunnen oplossen.
[..]

Dat is denk ik ook precies wat hier plaatsvindt: mensen vinden iets zo onrechtvaardig dat ze er ondersteboven van staan. Dat vind ik geen holbewoner gedrag, maar juist iets erg menselijks. Natuurlijk kun je beter met een persoon meedenken en proberen de situatie op te lossen, maar als mensen hier allemaal zoals jij gereageerd hadden dan was ik nog harder geschrokken. Dan zijn we van mensen met een rechtvaardigheidsgevoel naar calculerende en strategische politici gegaan.
Dat is waar. Dan maar mijn calculerend strategisch geblaat als (voorspelbare) variatie Hoe voorspelbaar het ook is, saaier dan 'hoer!' kan het niet worden, denk ik.
pi_83571724
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee. Ik weet dat op het moment zelf iedereen kan vreemdgaan, en dat een ja of nee op deze vraag weinig waarde heeft. Maar de "oude" Taurus zou hier waarschijnlijk eerlijk ja op antwoorden, een "aangepaste" Taurus nee.

Of misschien neem ik wel weer teveel aan en denk ik te ver door. Ook voor mij is het vrijdagmiddag en zo voetballen kijken.
ik neem taurusje niet meer serieus.
pi_83571779
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:43 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind die laatste uitspraak dus zo vreemd. Een relatie is toch gebouwd op wederzijdse interesse en chemie? En over die interesses en aantrekkingskracht tot elkaar is toch niets gelogen als de een het wel eens buiten de deur zoekt, bijvoorbeeld?
Ook zoiets: ik heb voor mijn relatie vaak genoeg liefdeloos maar lustbevredigend kunnen seksen. Ik zou mezelf voor de gek houden als ik zou zeggen dat ik nu nooit en ook aan niemand anders meer behoefte zou hebben dan mijn vriend. Als hij er niet is kan het best eens zijn dat ik zin in seks heb en in de kroeg iemand tref met wie ik het voor mijn relatie ook makkelijk had kunnen doen. Ik doe het dan niet, maar dat geeft aan dat als ik het wél zou doen dat niets zou zeggen over de relatie met mijn vriend. Ik kom dan niets te kort bedoel ik, en mijn gevoelens voor mijn vriend blijven hetzelfde. De relatie is dus niet gebaseerd op leugens, de relatie is echt. Ik doe dan alleen iets wat de ander niet wil en niet weet, en op dát gebied is zijn vertrouwen beschaamd (maar hij weet het niet, wat het in mijn ogen weer 'redt').
Een relatie is gebouwd op heel veel zaken en daar zijn interesses en chemie een heel groot gedeelte van. Maar in mijn ogen is het ook heel belangrijk dat de relatie ook bestaat uit wat je denkt dat het is. Volg je me? Dus als iemand heel gelukkig is met jou om bepaalde redenen waaronder het feit dat de relatie monogaam van karakter is, dan is het ethisch niet goed te praten dat je sex hebt met anderen. Misschien is er voor jou niets veranderd aan je gevoel, en is voor jou de relatie nog hetzelfde, maar zijn beeld van de relatie is hoe dan ook niet juist, want hij mist essentiele gegevens.

Dan ben ik persoonlijk nog van mening dat sex iets is wat behoorlijk intiem is dat ik alleen op monogame basis wil delen, maar ik kan me best voorstellen dat jij het kan zien als een casual tijdverdrijf en op zich heb ik daar helemaal niets tegen, maar dan zou je dus een open relatie moeten hebben. Als je partner dat niet wil, dan heb je een probleem.
pi_83571827
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:51 schreef Fes1-2 het volgende:
Dus je liegt gewoon keihard tegen je vriend over dat je je visie hebt aangepast terwijl dat niet zo is.
L-e-z-e-n. Ik lieg niet. Maar mijn visie biedt ruimte voor liegen, vandaar dat alles wat ik daarover zeg moeilijk te vertrouwen is. Ik kan dus wel tegen hem zeggen 'ik ga niet vreemd, en ik pas me aan', maar juist doordat ik hem eerlijk heb verteld hoe ik hierover denk heeft hij moeite met dat te geloven.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:56:34 #246
94346 Northside
We'll see
pi_83571867
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:53 schreef dawg het volgende:
ik neem taurusje niet meer serieus.
In mijn ogen is Taurus juist 1 van de 10 beste mensen op Fok qua mening onderbouwen. Daarom vind ik het ook zo jammer dat dit onderwerp een beetje uitgekauwd is.
Ja, ik generaliseer.
pi_83571935
Je kan nog steeds iemand vertrouwen, maar je moet er wel altijd rekening meehouden dat jouw partner ook een mens is en ook fouten maakt. Vreemdgaan is een vertrouwensbreuk en zal ook nefast zijn voor relaties die gebaseerd zijn op verwachtte exclusiviteit, want opeens is het nietmeer exclusief en worden jouw verwachtingen genegeerd.

Iemands verwachtingen van een relatie zijn individueel (en soms irreëel) en je kan het beste gewoon een partner zoeken die dezelfde verwachtingen heeft, daar is iedereen bij gebaat.

En nu OT voor TS: Stel jezelf de vraag, hoe zie jij jouw toekomst verder, wie is er bij jou in het plaatje (als er iemand is) en wat heb jij er voor over om jouw toekomst te realiseren? Wanneer je weet wat je wilt / waar je heen gaat, is een beslissing maken (in dit geval, of je het wel of niet vertelt en of je met hem wil doorgaan of verdergaan) een stuk 'lichter'.
pi_83571984
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:54 schreef conleche het volgende:

[..]

Een relatie is gebouwd op heel veel zaken en daar zijn interesses en chemie een heel groot gedeelte van. Maar in mijn ogen is het ook heel belangrijk dat de relatie ook bestaat uit wat je denkt dat het is. Volg je me? Dus als iemand heel gelukkig is met jou om bepaalde redenen waaronder het feit dat de relatie monogaam van karakter is, dan is het ethisch niet goed te praten dat je sex hebt met anderen. Misschien is er voor jou niets veranderd aan je gevoel, en is voor jou de relatie nog hetzelfde, maar zijn beeld van de relatie is hoe dan ook niet juist, want hij mist essentiele gegevens.

Dan ben ik persoonlijk nog van mening dat sex iets is wat behoorlijk intiem is dat ik alleen op monogame basis wil delen, maar ik kan me best voorstellen dat jij het kan zien als een casual tijdverdrijf en op zich heb ik daar helemaal niets tegen, maar dan zou je dus een open relatie moeten hebben. Als je partner dat niet wil, dan heb je een probleem.
Dat klopt, dan heb je een probleem. Maar dat probleem vind ik niet onoverkomelijk En inderdaad, qua waarde die we hechten aan seks liggen we niet op 1 lijn.

En ik volg je, maar ik beschouw die gegevens niet als essentieel. Als het voor mij geen ruk heeft voorgesteld vind ik het scheef als het voor hem een big deal is. Ik vind het moeilijk daarin mee te gaan. Mijn eerste gedachte zou zijn; het stelde niets voor, dus ik hou het voor me. Dat hij het wel wat vindt voorstellen trek ik me niet aan, want dan ben ik hem mogelijk kwijt om iets wat ik het niet waard vind.
pi_83572047
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:56 schreef Northside het volgende:

[..]

In mijn ogen is Taurus juist 1 van de 10 beste mensen op Fok qua mening onderbouwen. Daarom vind ik het ook zo jammer dat dit onderwerp een beetje uitgekauwd is.
ze kan het brengen zoals ze wilt, zich aanpassen wat ze wilt, maar er zijn gewoon 2 partijen in een relatie waarvan er eentje gekwetst wordt als de ander zich niet aan die ongeschreven regeltjes houdt. dat is bij taurusje niet anders hoor.
pi_83572067
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 14:55 schreef Taurus het volgende:

[..]

L-e-z-e-n. Ik lieg niet. Maar mijn visie biedt ruimte voor liegen, vandaar dat alles wat ik daarover zeg moeilijk te vertrouwen is. Ik kan dus wel tegen hem zeggen 'ik ga niet vreemd, en ik pas me aan', maar juist doordat ik hem eerlijk heb verteld hoe ik hierover denk heeft hij moeite met dat te geloven.
Waar ging dat stukje wat iets verwarrend geformuleerd was over dan? Voordat je me zo kinderachtig op dingen wijst. Juist omdat het in jou visie past om over deze dingen te liegen, past het er ook in om er over te liegen dat je je aanpast. Dat is toch precies hetgene wat je daarnet probeerde te zeggen (hetgeen zo verwarrend geformuleerd was) of ben ik nu gek? Wij zullen dus nooit weten of je tegen je vriend liegt of niet, gaat mij ook niks aan. Maar ik vertrouw je nu al voor geen meter Kan ook niet anders met mijn en jou denkwijze denk ik

Nog even edit: Laat ik maar even zeggen dat ik het vreemd zou vinden als je daar eerlijk over zou zijn en tegelijkertijd je standpunt zo stevig verdedigt in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')