Enorm bedankt! . Zo ga ik het doen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:49 schreef ShadyLane het volgende:
Je kunt 't in de vorm van een vraag gieten. "De ouders betalen hier veel voor kwaliteit, ik kan me voorstellen dat sommigen daardoor onrealistische verwachtingen hebben. Hoe gaat de school daarmee om?" of zoiets.
\
Lieve Kwak, dit is niet bot bedoeld, maar wen er maar aan. Ik kan natuurlijk over 't ICLON niets zeggen, maar 't IVLOS was één grote vage brij van mappen, readers, artikelen, planners die wekelijks verschoven danwel veranderden .quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:12 schreef kwakz0r het volgende:
ik voel me heel dom, ik raak de weg kwijt in de opoleidingsmap... een reader kan toch niet zó onduidelijk zijn
er staat vanalles in over wat moet enzo, maar nooit wanneer enz... ws. ben ik te ongeduldig en volgt er nog een preciezere studieplanner. maar nu is t allemaal nog een beetje overwhelming...
Dit was bij de kopopleiding van Windesheim net zo. Ze namen niet eens de moeite de inhoud aan te passen aan de kopstudenten .quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:46 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Lieve Kwak, dit is niet bot bedoeld, maar wen er maar aan. Ik kan natuurlijk over 't ICLON niets zeggen, maar 't IVLOS was één grote vage brij van mappen, readers, artikelen, planners die wekelijks verschoven danwel veranderden .
Eens .quote:Eerlijk? Jouw ervaringen op de school waar je les gaat geven zijn 100x belangrijker dan de opleiding. Pik uit de stof de belangrijke dingen waar je denkt dat je wat aan hebt, gebruik de bijeenkomsten om even te spuien, om ervaringen te delen en stop tijd in opdrachten en portfolio's als je zelf denkt dat het nut heeft.
Ja, dat probeerde ik ook te zeggen in mijn post. Heel pragmatisch te werk gaan, je ziel en zaligheid stoppen in het lesgeven, de opleiding is een kwestie van je zo min mogelijk druk maken maar wel zorgen dat je het papiertje krijgt. Als je geluk hebt, maak je daar af en toe iets mee waar je wat van leert. Ik vond mijn vakdidacticus heel goed, dat was dus heel leerzaam. Maar verder: . En de organisatie is om te huilen. Maar dat moet je dus vooral niet doen, in plaats daarvan lekker je schouders ophalen. .quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:46 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Lieve Kwak, dit is niet bot bedoeld, maar wen er maar aan. Ik kan natuurlijk over 't ICLON niets zeggen, maar 't IVLOS was één grote vage brij van mappen, readers, artikelen, planners die wekelijks verschoven danwel veranderden .
Eerlijk? Jouw ervaringen op de school waar je les gaat geven zijn 100x belangrijker dan de opleiding. Pik uit de stof de belangrijke dingen waar je denkt dat je wat aan hebt, gebruik de bijeenkomsten om even te spuien, om ervaringen te delen en stop tijd in opdrachten en portfolio's als je zelf denkt dat het nut heeft.
Hahahaha! Het kwaliteitenspel! .quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Had helemaal over je post heengelezen Mane! Ben het inderdaad volledig met je eens .
Vakdidactiek vond ik ook erg nuttig, en bepaalde colleges (over de rechtspositie van leraren, het mentoraat, leerstoornissen etc.) ook, maar dingen als "een muurtje van kwaliteiten" en het "kwaliteitenspel" vond ik om te huilen.
Oh, dat is op mijn school ook regel. Maak je niet druk. . In het onderwijs gaan is een goede oefening in zen-zijn. Het heeft mij wel goed gedaan, vind ik: ik maak me veel minder snel boos over zaken en ben flexibel/losser geworden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben boos kan nu bij de gegevens van mijn 6VWO mentorklas, en hoe kan het nou dat sommige leerlingen GEEN ENKELE mentornotitie hebben? In zes jaar?
De laatste dagen van het vorig jaar heb ik er enorm hard aan gewerkt om van elke leerling belangrijke punten, informatie en mijn eigen indruk in het LVS te zetten, en ik begrijp werkelijk waar niet dat sommige mentoren dat niet doen. Wat een laksheid .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |