Betalen is goedkoper.quote:Ben benieuwd , als je echt niet hebt gebeld zou ik het ook zeker niet betalen.
hij heeft het over een nummer wat gebeld wordt, dus niet smsen. Verder is TS dom dat hij pas actie onderneemt na 3 maanden. De blokkade is het enige wat hij kan doen en verder moet TS het uitzoeken met vodafone. O ja. 0900 nummers zijn niet uit te drukken in belminuten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:20 schreef tuintegel het volgende:
Ik heb werkelijk geen idee wat je kunt doen , maar als je 20 keer per maand naar dat nummer zou bellen , hoeveel minuten is dat dan ? (specificatie op je rekening ) komt dat overeen met het aantal gebelde minuten wat in je telefoon staat?
Heb je je niet per ongeluk ooit aangemeld voor een smsdienst waardoor je een abonnement hebt lopen van zoveel euro per week?
Ben benieuwd , als je echt niet hebt gebeld zou ik het ook zeker niet betalen.
Gruwelijk irritant dat Vodafone telefoons verkoopt met standaard-settings die jou bij het minste of geringste op hoge kosten jagen (en Vodafone geld opleveren)!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:46 schreef kvd het volgende:
Een paar maanden geleden heb ik zoiets ook meegemaakt bij vodafone. Alleen geen 0909 nummers maar verbinding maken met internet (ja ja, geen internetbundel op mobiel) en er werd iets binnengehaald, op tijdstippen dat ik aan het slapen was of aan het werk. Was wel niet zo duur als van jou, maar was er toch niet echt blij mee (oa verbinding met internet toen ik midden tussen nederland en engeland zat, leuk via het maritieme systeem).
Maar goed, ook gebeld 'ja mevrouw, u heeft toch echt verbinding gemaakt met het internet, u moet gewoon betalen' enzovoort. Ben even bij een vodafonewinkel geweest, bleek ik ooit iets van een spelletje te hebben gedownload, en dat zorgde ervoor dat de telefoon zelf contact zocht met internet. Geen idee hoe, maar die gast heeft van alles voor mij verwijderd waardoor het contact nu dus niet meer wordt gemaakt en ik dus geen extra kosten maak.
Heb wel gewoon betaald. Geen idee wat je rechten in dit geval zijn, maar ik denk dat je zelf die dingen ook een beetje in de gaten moet houden. Je zegt zelf al dat je 3 keer een hoge rekning had. Ben je niet na de eerste keer gaan kijken waar het aan lag? Je rekening is online gespecificeerd te bekijken, als het een hoog bedrag is ga je toch uitzoeken waar het aan ligt? Misschien het nummer blokkeren, uitzoeken wat er aan de hand kan zijn, richting een winkel gaan enzovoort?
Of ben ik de enige die dat doet?
Dat werd bij mij ook voorgesteld, maar dan kon ik geen MMS meer versturen/ontvangen, hou daar rekening mee.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gruwelijk irritant dat Vodafone telefoons verkoopt met standaard-settings die jou bij het minste of geringste op hoge kosten jagen (en Vodafone geld opleveren)!
Ik heb een Vodafone abonnement 17,50 met bellen/SMS uit de bundel, en kreeg hierbij een Samsung Star (touchscreen) telefoon. Al eerder merkte ik (toen nog met prepaid-kaartje) dat die telefoon "uit zichzelf" gaat internetten (en hier heb ik toen een topic over gemaakt).
De oplossing hiervoor was een niet-bestaand accessprofiel (met de naam UIT) te maken, en deze als standaard in te stellen.
Hierna ging het zo'n 10 weken goed, en kreeg ik bij m'n abonnement geen onverwachte kosten.
Vandaag had ik voor het eerst mijn telefoon los in mijn broekzak (bovenbeen-met-rits). Ik lock hem altijd, en weet dat het ding regelmatig "uit zichzelf" unlockt. Om die reden heb ik hem zo ingesteld dat unlocken niet met een beweging op het touchscreen mag gebeuren. Ook lockt-ie na 15 seconden automatisch.
Dit alles is niet genoeg: het display stond vol icoontjes: de temperatuur in Utrecht waar ik was, Buienradar, Hyves en nog veel meer ongewenste zooi. Het feit dat de temperatuur er stond, was genoeg om te weten dat-ie aan het internetten is geweest! M.a.w. ondanks de instelling "geen bekend netwerk", locken, etc., krijgt de telefoon die Vodafone met die instellingen heeft geleverd, het voor elkaar om 1,50 euro buiten mijn bundel te verspillen (lees: 1,50 euro voor Vodafone binnen te halen).
Ik verbaas me hier best wel over: hoe kan een bedrijf nou serieus een apparaat leveren, wat ondanks dat ik als consument alles doe om het te voorkomen, mij toch op kosten jaagt? En uiteraard gaat het niet perse om die 1,50, ik wil gewoon niet dat mijn telefoon "uit zichzelf" dergelijke dingen doet.
Hoe kan ik dit voorkomen?
Teller staat ondertussen op 2,25 euro... Terwijl mijn telefoon sinds gisteren zeker niks meer heeft gedaan!
Klantenservice bellen:
Uiteindelijk een Belg aan de lijn: hij heeft ingesteld dat mijn telefoon niet meer kan internetten... De schade blijft nu beperkt tot 2,25. Neemt niet weg dat ik deze manier van geld uitkloppen redelijk schandalig vind...
Wat voor telefoon is het?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:14 schreef xEsmeral het volgende:
Wie geeft mij een advies waar ik ook daadwerkelijk iets aan heb ?
Ik heb 2 abonnementen lopen bij vodafone,
en op 1 van mijn abonnementen heb ik nu al 3keer op rij, hele “abnormale” rekeningen ontvangen.
Dit omdat vodafone een 0909 nummer veelvoudig in rekening gebracht heeft…
Ik en zowel mijn partner weten voor de volle 100% zeker dat dit nummer door ons beiden niet gebeld is, we wisten tot voorkort niet eens waar het nummer van was.
Oke, zodoende een Lange klachtbrief naar vodafone gestuurd, ontelbaar vaak de klantenservice aan de lijn gehad. En dit zonder het gehoopte resultaat. Want ik ontving een brief terug van het hoofdkantoor, met het verhaal dat hun computers nooit fouten maken en wij dus volgens hun wel degelijk dat 0909 nummer gebeld hebben. (12euro per gesprek, en dat wel een keer of 20 per maand)…
Aangezien ik volgens hun geen poot om op te staan heb, (omdat hun computers niet liegen... :S)
is het abonnement nu dus geblokkeerd, en moet ik het bedrag in termijnen betalen. 600,- in een keer vind ik zo'n beetje veel in een keer.
En we dus gewoon het volle bedrag moeten betalen. WAT MOET IK DOEN ?? wat zijn mijn rechten? Het is ons woord tegen dat van Vodafone… Help ??
Wacht ff... je geeft je provider de schuld van het niet functioneren van je telefoon? Het lijkt me eerder dat Samsung zou moeten zorgen dat z'n telefoons gewoon functioneren?!quote:
De provider kan de instellingen volgens mij beheren?quote:Op woensdag 30 juni 2010 01:03 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wacht ff... je geeft je provider de schuld van het niet functioneren van je telefoon? Het lijkt me eerder dat Samsung zou moeten zorgen dat z'n telefoons gewoon functioneren?!
Verder wordt er in het vaal dat jij quote aangegeven dat het niet om standaard settings ging, maar om een spel dat door de gebruiker zelf gedownload is.
Alleen bepaalde instellingen. De provider kan echt niet bepalen of een telefoon uit zich zelf unlocked bijvoorbeeld...quote:Op woensdag 30 juni 2010 01:13 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
De provider kan de instellingen volgens mij beheren?
Dat niet, heb het zelfde gehad met T-mobile, had een samsung u600 en die had in het midden zo'n internet knop zitten.quote:Op woensdag 30 juni 2010 01:14 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Alleen bepaalde instellingen. De provider kan echt niet bepalen of een telefoon uit zich zelf unlocked bijvoorbeeld...
Nee maar de nieuwe van vriendin lief had bijv. wel al het internet goed ingesteld, een 'google' icoontje op de desktop van de telefoon, echt overal de optie om verbinding te maken om X of Y te doen etc...quote:Op woensdag 30 juni 2010 01:14 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Alleen bepaalde instellingen. De provider kan echt niet bepalen of een telefoon uit zich zelf unlocked bijvoorbeeld...
Dat. Vodafone claimt dat zij daar recht op hebben, en dus dienen zij dat gespecificeerd aan te tonen.quote:
Ik geef mijn provider de schuld van het feit dat de geleverde telefoon Vodafone-branded is, en z'n settings dus terughaalt nadat ik het aanpas!quote:Op woensdag 30 juni 2010 01:03 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Wacht ff... je geeft je provider de schuld van het niet functioneren van je telefoon? Het lijkt me eerder dat Samsung zou moeten zorgen dat z'n telefoons gewoon functioneren?!
Domste advies, kan je alleen maar meer problemen geven.quote:
Naar de ombudsman is hier denk ik je enige optie als je er niet met vodafone uit komt. De gang incassobureau -> rechtbank gaat jaren duren + idioot veel meer geld.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:11 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Domste advies, kan je alleen maar meer problemen geven.
Mijn instelllingen van de vodafone branded telefoon blijven gewoon zoals ik ze wil hebben.quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:45 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik geef mijn provider de schuld van het feit dat de geleverde telefoon Vodafone-branded is, en z'n settings dus terughaalt nadat ik het aanpas!
Oh? Waarom klakkeloos iets betalen dat je niet afgenomen hebt?quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:11 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Domste advies, kan je alleen maar meer problemen geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |