investeerder maakt toch geld wanneer het aandeel stijgt?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
PS: Ik werk voor fondsen zoals dit, ik ken ze van binnen. Ga mij niet uitleggen hoe dit werkt. Bekijk het zo: Jij bent nu investeerder in MedClean. Deze investeerder ook. Deze investeerder is professioneel bezig zoveel mogelijk geld te verdienen. Elke euro die jij winst maakt, verliest hij. Ben je zeker dat jij die strijd gaat winnen?
Daarbij zijn ze nog redelijk schimmig ook, je krijgt niet voor niks een inval van de DA en de SEC in je kantoor...
Dus ze zeggen zelf dat je verwaterd kan worden. Ik weet niet of je vaker 10-K's leest, maar dit is een standaard zin die erin hoort. Dus ik begrijp niet hoe dit jouw verkeerde beeld ondersteunt? Hier staat letterlijk dat je verwaterd kan worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:04 schreef Bram2301 het volgende:
DILUTION. The number of shares of Common Stock issuable as Put Shares may increase substantially in certain circumstances, including, but not necessarily limited to, the circumstance wherein the trading price of the Common Stock declines during the period between the Effective Date and the end of the Commitment Period. The Company’s executive officers and directors have studied and fully understand the nature of the transactions contemplated by this Agreement and recognize that they have a potential dilutive effect. The board of directors of the Company has concluded, in its good faith business judgment, that such issuance is in the best interests of the Company. The Company specifically acknowledges that its obligation to issue the Put Shares is binding upon the Company and enforceable regardless of the dilution such issuance may have on the ownership interests of other shareholders of the Company.
1) Een investeerder maakt geld als het aandeel stijgt of als het veel aandelen krijgt. Ik zou vrezen voor dit laatste.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:10 schreef Bram2301 het volgende:
[..]
investeerder maakt toch geld wanneer het aandeel stijgt?
misschien een geluk voor mij maar ik ben ingestapt op 0.01 en verwacht dat wanneer ze eindelijk verkopen dit omhoog gaat schieten, geen gekke gedachte toch? Het staat op 0.013 / 0.014 zonder sales
Omdat MCLN bestaat uit 7 mensen. Deze 7 mensen verdienen $1.6m per jaar, da's vrij lekker. Maar MCLN draait zwaar verlies en kan dus niet oneindig doorgaan. MCLN kan niet lenen bij de bank, daarvoor is zijn geschiedenis te slecht. MCLN moet dus aandelen uitgeven. Maar da's lastig als je elke keer zoveel moet uitgeven, dus tref je een regeling met een schimmige investeerder die die aandelen wel tegen een laag prijsje elk jaar van je wilt kopen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:15 schreef Bram2301 het volgende:
kan worden inderdaad, wil nog niet zeggen dat het gebeurd (gebeurd is). Ligt er ook aan hoe erg het verwaterd natuurlijk.
Maar waarom gaat MCLN in zee met zo'n investeerder? Kun je me dat uitleggen?
Wat deze kerel schrijft, begrijp ik trouwens verder maar deels. Hij maakt voornamelijk aannames en weinig cijfers, dus blijkbaar begrijpt hij er ook niks van.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:27 schreef Bram2301 het volgende:
die 6,7 was eenmalig. Salaries klopt niet. Dat valt aan niemand uit te leggen en niemand zou dan in dit aandeel gaan zitten.
Zie volgende post (van ihub). Heeft deze gast het verkeerd?
Ze betalen niet alleen zichzelf uit in aandelen, maar ook hun adviseurs en sommige leveranciers.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:35 schreef Bram2301 het volgende:
$ 3,264,179 vesting op options and warrants
ze laten zich dus uitbetalen in opties en warrants? Dus feitelijke cash krijgen ze niet? Vandaar dat het bedrijf 71 procent van de aandelen in hun bezit heeft...
Management heeft dus wel degelijk baat bij nieuwe contracten. Dit is waar ze het afgelopen jaar dan ook alleen maar mee bezig zijn geweest. Het is in mijn ogen een beginnend bedrijf dat dit jaar (ik hoop in Q2 en niet in Q3) de vruchten gaat plukken van hun aanpak.
Aangezien ik totaal niet in de aandelenbusiness zit (werk in de zorg) bedank ik je alvast voor je nuchtere hollandse blik.
Zie je er totaal niets in of heb je hier en daar al punten gevonden wat er op kan duiden dat dit bedrijf wel degelijk potentieel heeft.
Weet je uberhaupt wat pump en dump is?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:05 schreef Bram2301 het volgende:
Het is inderdaad speculeren op het (feit) dat al hun werk van de afgelopen maanden zich gaat uitbetalen in verkopen in Q2 en Q3. Stel dit is het geval, zie je er dan nog steeds niets in? Ik ben er van overtuigd dat wanneer dit gebeurd dit aandeel zal exploderen (Pump) en daarna op een hoger niveau zal terugkomen (Dump)
en ik ben er van overtuigd dat dit sowieso gaat gebeuren. Vandaar mijn tip: leeg een paar honderd E in, en neem dit risico.
Ik maakte me even zorgen na je vorige bericht. Luister, je bent duidelijk overtuigd van je investering en dat moet je lekker zo houden. Echter, om uit eigen overtuiging en zonder feiten mensen aan te raden een dergelijk risicovolle investering te maken is gewoon niet correct en zou je niet moeten doen. Zeg dan eerlijk:quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:13 schreef Bram2301 het volgende:
zonder nieuws het aandeel laten exploderen en dan alles verkopen.... de grafiekjes ken ik wel ja en in pinkyland zijn er talloze voorbeelden van. MCLN is geen pump en dump maar zal wel zo'n soortgelijke grafiek vertonen binnenkort.
Maar je doet zelf geen DD. Of je weet niet wat DD is, dat kan ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:26 schreef Bram2301 het volgende:
Dit was mijn eerste bericht.... Niks mis mee..
Na de cijfers (Q2 of Q3) verwacht ik voor dit aandeel een flinke stijging.
Doe je DD en koop nu. Het staat op 0.014 maar verwacht aan het einde van het jaar minimaal 0.04
Over het algemeen de feiten checken. Iets wat je dus niet doet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:55 schreef Bram2301 het volgende:
Due Diligence
1. An investigation or audit of a potential investment. Due diligence serves to confirm all material facts in regards to a sale.
2. Generally, due diligence refers to the care a reasonable person should take before entering into an agreement or a transaction with another party.
soort huiswerk doen dus
maar wat ik wel iedereen aanraadquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Over het algemeen de feiten checken. Iets wat je dus niet doet.
Ik investeer in iets grotere bedrijven, maar niet met eigen geld.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:59 schreef Bram2301 het volgende:
[..]
maar wat ik wel iedereen aanraadt![]()
in wat voor bedrijven investeer jij dan? Je neemt niet af en toe een gok met een paar honderd / duizend euro?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:53 schreef Bram2301 het volgende:
15 contracten is niks...
They have already contacted 100 new potential clients that could hopefully come to fruition, but since the sales cycle is anywhere from 9-12 months, we will probably not see the fruits of this labor for some time.
However, as far as I am concerned, just knowing that there are multiple customers that have already been contacted and are in the negotiation stages, this means that one day our ship will no doubt come in.
So for those of you that think the management are sitting on their fannies, rest assured there is so much going on behind the scenes, they deserve our respect.
Remember they own 71% of the float, so if anyone wants this company to do well, it's them. Whatever they do to improve the bottom line for themselves, is improving the bottom line for us.
I did not want to post this for fear that some may consider this insider information but some of you have posted some wonderful DD in the past, I only thought I share this with you as well.
I would like to make it clear that the individual I spoke with did not break any SEC rules during our conversation but I guess he felt it was ok to share with me the fact that they have spoken with so many companies.
Hang tight and be patient it will be worth while in the end.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |