abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83352859
Regelmatig wordt er gepraat en alleen maar aandacht besteed aan: seks! Zelf ben ik een hopeloze romanticus en erger me aan deze platvloersheid. Romantiek is dan misschien wel het voorspel van erotiek.
Ik ben echter van mening dat je moet genieten van de gehele weg in plaats van alleen als doel de eindbestemming te hebben.

Als hopeloze romanticus kras ik namen met hartjes in bankjes, zet mijn auto naast de weg om naar de ondergaande zon te kijken, wordt gevoelig bij melancholische muziek, kan uren staren naar de vonken van een kampvuur, en ga ’s nachts naar buiten om naar de sterren te kijken, …..gewoon, dromen over hoe mooi alles wel niet is en zou kunnen zijn ………

Ook geniet ik van de wolken als ik op een dag naar de universiteit loop. Veel mensen zijn alleen gefocust op de eindbestemming en willen hier zo snel mogelijk zijn. Ze kijken voor zich uit, naar links en rechts, maar vergeten om omhoog te kijken. Zoals in het Louvre de aandacht wordt gelegd op de schilderijen aan de muren. Echter wordt vaak vergeten om omhoog te kijken waar de plafondschilderingen misschien wel het mooist zijn. Op deze schilderingen is zoveel te zien dat je steeds nieuwe dingen kunt herkennen als je er langer naar kijkt.
Dit is ook zo als je naar de wolken kijkt. Op dagen dat er schaapjeswolken in de lucht aanwezig zijn kun je naast schaapjes nog vele andere dieren herkennen als dromerig en fantasierijk bent ingesteld. Zo kwamen de volgende wolken voorbij….en mag jij voor jezelf bedenken wat hierin te herkennen is:

Wolk 1
Wolk 2
Wolk 3

Wat ik in de wolken herkende was het volgende:

Wolk 1
Wolk 2
Wolk 3

Maar waarom zijn het vaak dieren of gezichten die je in de wolken herkent? Misschien dat je het al wist en anders heb je nog iets geleerd vandaag…..dit komt door het psychologische verschijnsel ‘pareidolia’. Door dit verschijnsel zijn er mensen die de heilige maagd (ja sure!) Maria in tosti’s herkennen, denken dat er mensen op de maan liggen begraven en dat de duivel aanwezig was bij de aanslagen van 11 september.

Dat veel mensen niet meer omhoog kijken en alleen gefocust zijn op de eindbestemming is ook heel normaal. Je mist hierdoor alleen zoveel. Het zijn vaak de mensen die in dezelfde rituelen en omgeving blijven hangen. Ze raken overal aan gewend, letten niet meer op en verwonderen zich enkel nog over zaken zoals ‘wat is alles toch duur geworden’, ‘die Yolanthe moet eens niet zoveel in de aandacht van Wesley Sneijder staan’, ‘wat draagt de buurvrouw toch altijd rare kleding’.
De mensen die zich wel nog verwonderen over de schoonheid van de wereld zijn meestal de filosofen, de hopeloze romanticus, maar met name….kinderen! Dit wordt mooi verwoord in het boek ‘de wereld van Sofie’.
“Een wit konijn wordt uit een lege hoge hoed getoverd. Omdat het een erg groot konijn is, duurt de truc miljarden jaren lang. Helemaal aan het uiteinde van de dunne haartjes worden de mensenkinderen geboren. Zo zijn ze in staat om zich te verwonderen over de onmogelijke goocheltruc. Maar naarmate ze ouder worden, kruipen ze steeds dieper weg in de konijnenvacht. En daar blijven ze zitten. Daar voelen ze zich zo lekker dat ze nooit meer in de dunne haartjes van de vacht durven klimmen. Alleen filosofen begeven zich op de gevaarvolle reis naar de uiterste grens van de taal en het bestaan. Sommigen van hen vallen weer naar beneden, maar anderen klampen zich aan het haar van de konijnenvacht vast en roepen naar alle mensen die diep in het zachte konijnenvel zitten en zich met lekker eten en drinken volproppen”.

Misschien dat ook jij je niet meer realiseert hoe mooi de wereld in elkaar zit, en enkel nog kijkt naar het doel, waardoor je niet meer ziet hoe vermakelijk de weg er naartoe is. Doe jezelf dan in ieder geval een plezier,…als je onderweg bent, naar school, werk, vrienden….kijk ook eens naar boven….en vergeet niet naar de wolken te kijken.

Hoe denk jij hierover?
pi_83353050
Klinkt als die KLM reclame. Heb jij die bedacht?

Maar even serieus.. ik heb het niet allemaal gelezen maar ik ben het met je eens dat mensen zich teveel focussen op een doel en de rest vergeten. Niet alleen bij seks of reizen maar gewoon overal bij.
  zondag 27 juni 2010 @ 12:20:37 #3
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_83353290
tinoz-topic

man je doet veel te ingewikkeld... wat is je punt?
dat mensen van kleine dingen moeten genieten?

dat hoef je toch niet met 10 bronnen en afbeeldingen te ondersteunen.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_83353434
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:20 schreef Angst het volgende:
tinoz-topic

Je maakt nu dus precies duidelijk waar dit over gaat.
Jij bent gefocust op het doel: wat wil je zeggen. Het gaat ook om het hele verhaal en hoe je er toe komt.

zondag 27 juni 2010 @ 12:32:31 #5
39114 Angst
pi_83353646
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:25 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Je maakt nu dus precies duidelijk waar dit over gaat.
Jij bent gefocust op het doel: wat wil je zeggen. Het gaat ook om het hele verhaal en hoe je er toe komt.

in communicatie met anderen is anders vaak wel handig om kort te zijn, behalve uiteraard bij het flirten of gezellig kletsen.
In dat laatste geval gaat het om het proces en niet de informatieoverdracht.

Dus is het doel van dit topic een zinnige discussie of een grote monoloog houden?
Ik praat nu uiteraard voor mijzelf, maar ik kan niet zo genieten van hoe jij je kennis en ingewikkelde gedachten ten toonspreid. Ik krijg van dit soort topics altijd het gevoel dat het doel van iemand is, om intelligent en/of bijzonder over te komen...
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
  zondag 27 juni 2010 @ 12:33:01 #6
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_83353668
En wat zegt je psycholoog ervan?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  zondag 27 juni 2010 @ 12:40:15 #7
285174 Evienne
never odd or even
pi_83353913
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:20 schreef Angst het volgende:
tinoz-topic

TS bedoelt volgens mij dat het goed is je, ook als je volwassen bent, nog over dingen te verwonderen. Ook al is de lucht altijd boven ons aanwezig, neem het niet voor lief, maar sta er eens vaker bij stil, en verbaas je erover.

Ik ben het er echter niet mee eens dat je daarvoor per sé naar de wolken moet kijken. Hier op Aarde zijn evenzoveel verwonderlijke dingen gaande.
quote:
Ik krijg van dit soort topics altijd het gevoel dat het doel van iemand is, om intelligent en/of bijzonder over te komen...
Waarom heb je dat idee? Misschien ís hij wel gewoon intelligent en bijzonder, mag je dan geen topics meer maken over dingen die je bezighouden omdat dat andere mensen voor het hoofd stoot?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  zondag 27 juni 2010 @ 12:44:37 #8
39114 Angst
pi_83354062
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:40 schreef Evienne het volgende:

[..]

TS bedoelt volgens mij dat het goed is je, ook als je volwassen bent, nog over dingen te verwonderen. Ook al is de lucht altijd boven ons aanwezig, neem het niet voor lief, maar sta er eens vaker bij stil, en verbaas je erover.

Ik ben het er echter niet mee eens dat je daarvoor per sé naar de wolken moet kijken. Hier op Aarde zijn evenzoveel verwonderlijke dingen gaande.
[..]

Waarom heb je dat idee? Misschien ís hij wel gewoon intelligent en bijzonder, mag je dan geen topics meer maken over dingen die je bezighouden omdat dat andere mensen voor het hoofd stoot?
tuurlijk wel, ik probeer gewoon me op het proces te richten nu en me te laten afleiden door bijzaken..
Ik zeg alleen dat ik zijn motieven wantrouw, dat mag ik ook gewoon zeggen toch?
pi_83354754
Opmerkelijke topics open jij.

tvp.
Lambo of Rekt
  zondag 27 juni 2010 @ 13:07:10 #10
155345 vinnieboy
#deadprez4mod
pi_83354785
Ik kijk nooit naar de wolken als ik sex
Op woensdag 25 juni 2014 19:08 schreef yvonne het volgende
dat doe ik alleen bij newbs zoals jij.
pi_83354989
Mooi topic wel. Leuk die wolken ook.
pi_83357081
Ik vind TS leuk.
pi_83357312
TS heeft gelijk.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  zondag 27 juni 2010 @ 14:55:10 #14
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_83358408
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:04 schreef SuperFokker het volgende:
Hoe denk jij hierover?
Mag het ook om je heen kijken zijn? Zoals naar bomen, vogels en mooie architectuur?
  zondag 27 juni 2010 @ 14:58:08 #15
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_83358504
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:55 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Mag het ook om je heen kijken zijn? Zoals naar bomen, vogels en mooie architectuur?
Oh, en naar de liefde natuurlijk. Maar dan loop je met je hoofd in de wolken. Dat is handig, dan kun je combineren.
  zondag 27 juni 2010 @ 16:23:17 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_83361441
Mijn mening?

Als je te lang naar de wolken kijkt, wordt je door een auto overgereden.

Als je tijdens seks naar de wolken gaat kijken, dan verlies je je erectie.

Als je liever geniet van de wolken dan dat je focused op je doel, dan is er een groot kans dat je je doel niet behaalt.

Ik ben in principe met je eens, je moet focussen op de mooie dingen van het leven. Maar je kan beter die mooie dingen opmerken terwijl je focussed op je doel, in plaats van dat je je doel helemaal vergeet en alleen aan mooie dingen gaat denken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_83361965
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:04 schreef SuperFokker het volgende:

Hoe denk jij hierover?
zullen we het daar in het bos op een zacht picknick kleedje met een heerlijk glas wijn en wat zelfgemaakte hapjes over hebben?

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83362545
We hebben een dichter in ons midden.
Ik ben ontroerd.
pi_83371247
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:32 schreef Angst het volgende:
[..]
Ik krijg van dit soort topics altijd het gevoel dat het doel van iemand is, om intelligent en/of bijzonder over te komen...
Als dat zo overkomt dan heb ik dat verkeerd overbracht, want het is niet de bedoeling
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:40 schreef Evienne het volgende:

[..]
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:18 schreef Aotearoa het volgende:
Ik vind TS leuk.
Wacht maar als je me in het echt zou zien, dan wordt dat alleen nog maar intenser dat gevoel
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:55 schreef servus_universitas het volgende:

[..]
Tuurlijk, de wolken waren maar 1 voorbeeld
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:58 schreef servus_universitas het volgende:

[..]
Oh, en naar de liefde natuurlijk. Maar dan loop je met je hoofd in de wolken. Dat is handig, dan kun je combineren.
Goeie vondst
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:34 schreef Barretje80 het volgende:

[..]
zullen we het daar in het bos op een zacht picknick kleedje met een heerlijk glas wijn en wat zelfgemaakte hapjes over hebben?

Kijk, jij snapt hoe het werkt
pi_83372735
Vandaag zijn er weinig wolken om naar te kijken, dus heb ik genoeg tijd om eens fatsoenlijk te reageren.

Ik snap de link met seks niet echt. Frustraties? Seks is iets waar (gok ik) veel mensen juist niet oppervlakkig in zijn. Daar komen impulsen weer een beetje in naar boven. Het kan met lust, bedrevenheid, creativiteit, inspanning en zelfs humor. Een enkeling gaat nog wat verder en koppelt het ook aan woede en dergelijke. Een soort uitlaatklep is het dus voor sommigen; iets wat op zich niet slecht is.

Meer spijtig vind ik dingen als TV kijken tijdens het eten, wat dus eigenlijk eten tijdens het TV kijken is. Geniet van je eten, zou ik zeggen. Het houdt je levend. Maar mensen hebben externe impulsen nodig - ze zijn eraan verslaafd geraakt. Levensgrote flatscreens die niets anders doen dan reclame projecteren hangen in diverse steden. En ze krijgen flink wat aandacht.

Dat is volgens mij ook het grootste probleem. Onze Westerse opvoeding; grotendeels gebaseerd op consumptie, carrière en individualiteit. Eenmaal hierin opgeslokt is het voor niemand makkelijk om te realisieren dat het redelijk inhoudsloos is.

Over het algemeen ben ik het dus wel met je eens. De reis is het doel. Maar eigenlijk moet iedereen gewoon doen waar hij/zij zin in heeft. Ik ga niemand daarop veroordelen. De tofste mensen zijn soms de meest 'simpele' mensen. En wie zegt dat andere mensen alleen maar aan hun bestemming denken als ze op weg zijn naar school? Je kunt niet in hun hoofd kijken. In plaats daarvan kijk je omhoog. Een hopeloze romanticus, misschien een beetje verliefd op zichzelf?
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_83390543
Ik snap de link met seks wel, maar niet die met de universiteit..
pi_83390941
Ik zag gister toevallig nog wel een mannetje met armen en benen in de wolken.. . Sterren en de maan in daglicht (schemerendavondlicht) doen mij meer verwonderen though
Verder wel een prima boodschap, maar zoals vele andere snap ik de link met seks niet... moet ik me gaan verwonderen over een kut ? Ik laat me liever meeslepen door m'n dierlijke zelf... iets waar ik me op andere momenten over kan verwonderen.
pi_83391003
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:02 schreef rijsttafel het volgende:
Vandaag zijn er weinig wolken om naar te kijken, dus heb ik genoeg tijd om eens fatsoenlijk te reageren.

Ik snap de link met seks niet echt. Frustraties? Seks is iets waar (gok ik) veel mensen juist niet oppervlakkig in zijn. Daar komen impulsen weer een beetje in naar boven. Het kan met lust, bedrevenheid, creativiteit, inspanning en zelfs humor. Een enkeling gaat nog wat verder en koppelt het ook aan woede en dergelijke. Een soort uitlaatklep is het dus voor sommigen; iets wat op zich niet slecht is.

Meer spijtig vind ik dingen als TV kijken tijdens het eten, wat dus eigenlijk eten tijdens het TV kijken is. Geniet van je eten, zou ik zeggen. Het houdt je levend. Maar mensen hebben externe impulsen nodig - ze zijn eraan verslaafd geraakt. Levensgrote flatscreens die niets anders doen dan reclame projecteren hangen in diverse steden. En ze krijgen flink wat aandacht.

Dat is volgens mij ook het grootste probleem. Onze Westerse opvoeding; grotendeels gebaseerd op consumptie, carrière en individualiteit. Eenmaal hierin opgeslokt is het voor niemand makkelijk om te realisieren dat het redelijk inhoudsloos is.

Over het algemeen ben ik het dus wel met je eens. De reis is het doel. Maar eigenlijk moet iedereen gewoon doen waar hij/zij zin in heeft. Ik ga niemand daarop veroordelen. De tofste mensen zijn soms de meest 'simpele' mensen. En wie zegt dat andere mensen alleen maar aan hun bestemming denken als ze op weg zijn naar school? Je kunt niet in hun hoofd kijken. In plaats daarvan kijk je omhoog. Een hopeloze romanticus, misschien een beetje verliefd op zichzelf?
pi_83392519
Ik heb meer met ondergaande zonnen en de nacht. Sterren, volle maan & bliksem

En sex kan net zo romantisch zijn. Romantiek zit namelijk niet alleen in het visuele of het auditieve maar net zo goed in het voelen en wat is er romantiser dan dat samen delen
  maandag 28 juni 2010 @ 17:56:26 #25
39114 Angst
pi_83408735

ik heb de link met seks en wolken gevonden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')