Garp heb ik ook als achttienjarige gelezen, en ergens rond mijn 24ste had ik een echte Irving-periode. Als laatste heb ik
A widow for a year gelezen en toen had ik het wel gehad. Hij is een meesterverteller: fantastisch.
In de Ardennen heb ik heerlijk in de schaduw dat boek van David Nicholls gelezen en het was prima vermaak. Goed geschreven, aardig tijdbeeld (1988-2008). Nu begin ik aan de laatste van Nick Hornby. Volgens Claudia z'n beste, volgens een vriendin die mee was in de Ardennen z'n slechtste. Dus ik ben benieuwd.
Ik kom overigens uit een gezin waar zonnen en op het strand zitten tot cultuur is verheven. Mijn ouders wonen slechts een kilometer van het strand vandaan. Op warme zomerdagen, als de tomaten geplukt en gesorteerd waren en mijn vader naar de veiling ging, zocht ik als kind de strandspulletjes bij elkaar en dan vertrokken we met volgeladen fietsen en de koelbox naar het strand. Na het werk kwam mijn vader ook nog even en dan ging ik met hem zwemmen.

. Dat ik nu als enige van de familie 's zomers nogal wit blijf, is dus ook nogal
raaaaar.
Het vondelpark met dit weer lijkt me een verschrikking. Dan is een naaktstrand bijna nog beter.
DaD: van harte. Welk hofdicht heb je bestudeerd? Iets van Huygens?