abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83342644
Hallo,

Ik heb advies nodig, Ik wil een 2 tal klimops in de hoek van de tuin tegen 2 muren aan laten "klimmen"
Maar eigenlijk komt daaronder gewoon bestrating en kan ik evt een stukje grond van 30cm open laten, maar liever niet natuurlijk omdat dan de laatste steen los kan zitten en dit niet mooi is....

Hiervoor komt een mooi rond water ornament en dat past precies, evt kan ik wel een bak ofzo nog ophangen waar ik dan de klimop in kan doen, maar volgens mij werkt een klimop niet goed in een bak ofwel?
hoe doen ze dit op een balkon bijvoorbeeld??
Ik hoop dat het beetje duidelijk is en mensen mij kunnen adviseren.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:31:11 #2
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_83342759
Er moet in ieder geval ruimte zijn voor de wortels.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_83343253
dat snap ik maar een bak in de lengte kan dat wel?
  zondag 27 juni 2010 @ 05:15:41 #4
298992 blarewitch
* My other car is a broom *
pi_83348598
Klimop doet het goed in bakken. Geen probleem.
pi_83349922
In potten kan, maar dan moet je wel erg opletten met zeer strenge vorst (in de winter uiteraard)..
Bv. laatste winter hadden we dagen lager dan -12 en dat is zeer extreem voor planten in de pot die je niet naar binnen kan halen.. Het enige dat bij mij de laatste winter heeft overleeft zijn de viooltjes
De 2 mooie reuze grote varens en een boompje waar ik de naam van vergeten ben hebben het loodje gelegd..

Maar waarom leg je niet een bandje in fundering langs het open perkje, of sla de bodem uit de pot, graaf 'm deels in en bestraat om de pot heen, dan kunnen de wortels toch door de volle grond in..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')