abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83419399
Wat een niveau, en dat op fok
TS, heb je een rechtsbijstandverzekering? Of je vriend beter gezegd.
  maandag 28 juni 2010 @ 21:49:32 #52
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_83419582
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:46 schreef ScarFace- het volgende:
Wat een niveau, en dat op fok
Hoe bedoel je?
quote:
TS, heb je een rechtsbijstandverzekering? Of je vriend beter gezegd.
Jawel, maar mijn vriend wil het eerst op een schappelijke manier op lossen. Beter kun je dan eerst weten waar je staat, toch?
pi_83419953
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
[..]

Jawel, maar mijn vriend wil het eerst op een schappelijke manier op lossen. Beter kun je dan eerst weten waar je staat, toch?
Jazeker maar dan kun je ze toch even bellen om te vragen waar je(juridisch gezien)staat
  maandag 28 juni 2010 @ 21:57:48 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83420041
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:56 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Jazeker maar dan kun je ze toch even bellen om te vragen waar je(juridisch gezien)staat
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 28 juni 2010 @ 22:09:07 #55
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_83420693
quote:
Op maandag 28 juni 2010 21:56 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Misschien moet 'ie dat inderdaad maar doen.
pi_83440023
Je vraag is dus eigenlijk, of er een juridisch instrument beschikbaar is om de lessen waarvoor wel al is betaald maar welke nog niet zijn afgenomen en het examengeld terug te vorderen?

Zelf ben ik een eerstejaars rechten student, dus nog verre van juridisch geleerd maar misschien heb je er iets aan. Je zou de rijschool zoiezo kunnen aanspreken op wanprestatie. Zij leveren in dit geval niet wat zij hebben beloofd te leveren, op tijd komen, afzeggen op het laatste moment, niet de volle aandacht vestigen of in ieder geval de evenredige aandacht vestigen. Alleen is dit meer een dreigement tegen een onwetende rijschoolhouder, want jij moet namelijk de wanprestatie aannemelijk maken en in dit geval is het zijn woord tegen het van jou en zou hij ook kunnen zeggen dat het te laat komen een gevolg is van overmacht is. Hij presteert immers wel, alleen niet naar jou zin. Dus in een discussie kan je het woordje wanprestatie er even uitfloepen, maar winnen ga je het niet op deze grond.

Ik heb verder even gekeken bij de BOVAG. Ik denk dat je hier veel meer aan zult hebben. Gezien het een eenmanszaak is heb je helaas niet het voordeel van een grote rijschool welke een naam heeft hoog te houden en kan je ook niet van instructeur wisselen om zo vervolgens nog steeds nakoming van de verbintenis te krijgen op de manier waarop jij het verwacht, immers is de relatie al verstoord gok ik zo.

Hier hetzelfde probleem: http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=89590

Wat je zoiezo kan doen: Artikel 7 - Bemiddelings- en Geschillenregeling

a. De leerling kan, indien er geschillen ontstaan tussen hem/haar en de verkeersschool terzake van de in de artikelen
1 t/m 6 van de in deze voorwaarden bedoelde verplichtingen, een beroep doen op bemiddeling.
b. De bemiddeling wordt verleend door het BOVAG Bemiddelingsbureau, Postbus 1100, 3980 DC te Bunnik, tel.nr.
0900-2692268 (35 eurocent per minuut) nadat leerling zich eerst tot de verkeersschool heeft gewend en dit niet
heeft geleid tot een oplossing van het geschil. Dit bureau zal in het geschil bemiddelen en trachten het geschil in
der minne op te lossen volgens een reglement dat de partijen bij het geschil vooraf ter kennis wordt gebracht.
c. Het beroep op bemiddeling moet schriftelijk
bron: http://www.bovag.nl/media/files/BOVAG_Lesovereenkomst_B-BE_C.pdf

Ik kan geen hapklaar antwoord geven, maar misschien heb je er iets aan. Je moet het dus eerst gewoon in goed overleg proberen af te handelen met de rijschoolhouder, geef aan waarom jij vind dat er niet gepresteerd wordt, vertel je wens om naar een andere rijschool te gaan omdat de verhoudingen nu toch al slecht zijn, argumenteer er vriendelijk wat op los. Gaat hij daar niet op in dan is het een klootzak en dan komt eigenlijk pas de juridische taal aan de orde, wat zoals ik het lees gaat leiden tot een beroep bij de geschillen commissie van de BOVAG...
  dinsdag 29 juni 2010 @ 16:44:20 #57
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_83449183
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:26 schreef Geenechtidee het volgende:
-Knip-
Bedankt voor je enorm uitgebreide antwoord. De BOVAG heeft aangegeven alleen iets te kunnen doen in 'bijzondere gevallen', waar dit kennelijk niet onder valt.

Mijn vriend heeft inmiddels een zeer hartig woordje met de rijschoolhouder gesproken. Deze heeft (enigszins tegen de verwachtingen in) toegegeven dat zijn aanpak inderdaad alles behalve de schoonheidsprijs verdient, zijn welgemeende excuses aangeboden, mijn vriend een gratis les aangeboden en beloofd vanaf nu geen enkele keer meer te laat te zijn of af te zeggen. Ook heeft hij aangegeven dat mijn vriend binnen nu en twee weken zijn eerste examen mag doen.

Mijn vriend is tevreden met deze oplossing, en wil de rijschoolhouder het voordeel van de twijfel geven. Uiteraard hoop ik dat de beste man zijn woord houdt zodat mijn vriend nog met plezier verder kan gaan met de rijlessen.
pi_83454721
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:44 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Bedankt voor je enorm uitgebreide antwoord. De BOVAG heeft aangegeven alleen iets te kunnen doen in 'bijzondere gevallen', waar dit kennelijk niet onder valt.

Mijn vriend heeft inmiddels een zeer hartig woordje met de rijschoolhouder gesproken. Deze heeft (enigszins tegen de verwachtingen in) toegegeven dat zijn aanpak inderdaad alles behalve de schoonheidsprijs verdient, zijn welgemeende excuses aangeboden, mijn vriend een gratis les aangeboden en beloofd vanaf nu geen enkele keer meer te laat te zijn of af te zeggen. Ook heeft hij aangegeven dat mijn vriend binnen nu en twee weken zijn eerste examen mag doen.

Mijn vriend is tevreden met deze oplossing, en wil de rijschoolhouder het voordeel van de twijfel geven. Uiteraard hoop ik dat de beste man zijn woord houdt zodat mijn vriend nog met plezier verder kan gaan met de rijlessen.
Goed opgelost toch.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_85550514
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 21-08-2010 21:36:09 ]
pi_85552094
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 22:43 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Ja, als de instructeur een half uur te laat is gaat hij ook een half uur langer door. Wel komt het regelmatig voor dat mijn vriend moet lessen met een beginner, en dat mijn vriend dan een uur lang rondjes moet rijden op het parkeerterrein terwijl de andere leerling dan alle aandacht krijgt. Met name vrouwelijke leerlingen krijgen onevenredig veel aandacht...
Ja maar goed hier kun je dan weer niet zo veel mee.

Kan je vriend niet gewoon gebruik maken van die examens? Wie weet slaagt hij gewoon.

Edit: ik lees dat hij dat al gaat doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')