Dat heeft hij vandaag gedaan (e-mail). Omdat er niets op de BOVAG-site over te vinden is, hoop ik hier op reacties van users die ervaring hebben met een soortgelijke situatie.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:35 schreef vannelle het volgende:
Zoek contact met de Bovag, da's de beste raad die ik kan geven.
Dat had ik hem (vooraf!) ook al verteld, maar de rijschooleigenaar drong aan op betaling vooraf. Voor zover ik weet is het ook niet heel ongebruikelijk, omdat iemand anders halverwege kan stoppen maar dan wel heeft geprofiteerd van het relatief voordelige pakkettarief.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:39 schreef Dennis101 het volgende:
Tip achteraf (of voor een volgende rijbewijs), betaal nooit je pakket vooraf.
Ik twijfelde, maar dacht hier de meeste (ervarings)deskundigen te vinden.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:40 schreef Consoller het volgende:
>>>>> WGR
Uiteraard post ik geen namen op het forum, maar als je in Gelderland woont mag je een PM sturen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:41 schreef Mr.Chandon het volgende:
Hoe heet de rijschool? Ik ga namelijk ook lessen en ik wil hier niet terecht komen..
Mocht je hier niet genoeg of een fatsoenlijk antwoord krijgen, schoppen we hem daarna wel naar WGRquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Ik twijfelde, maar dacht hier de meeste (ervarings)deskundigen te vinden.
Vreemd, welk pakket ik ook bij welk autorijschool bekijk, het is altijd aantal lessen maal vaste prijs plus examenkosten. Je krijgt geen korting of gratis les erbij bij zoveel lessen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat had ik hem (vooraf!) ook al verteld, maar de rijschooleigenaar drong aan op betaling vooraf. Voor zover ik weet is het ook niet heel ongebruikelijk, omdat iemand anders halverwege kan stoppen maar dan wel heeft geprofiteerd van het relatief voordelige pakkettarief.
Top.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:43 schreef Anne het volgende:
[..]
Mocht je hier niet genoeg of een fatsoenlijk antwoord krijgen, schoppen we hem daarna wel naar WGR.
Bij deze rijschool scheelde een pakket 5 euro per les. Ik heb met zowel mijn auto- als motorrijles ook goedkopere lessen gehad door het nemen van een pakket. Logisch, anders heeft het natuurlijk weinig zin om voor een pakket te gaan...quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:44 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Vreemd, welk pakket ik ook bij welk autorijschool bekijk, het is altijd aantal lessen maal vaste prijs plus examenkosten. Je krijgt geen korting of gratis les erbij bij zoveel lessen.
Hier in Rotterdam werken ook genoeg rijscholen met pakketten (bijvoorbeeld van 30 of 40) waarbij je dan een aanzienlijke korting krijgt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:44 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Vreemd, welk pakket ik ook bij welk autorijschool bekijk, het is altijd aantal lessen maal vaste prijs plus examenkosten. Je krijgt geen korting of gratis les erbij bij zoveel lessen.
Hierbij moet ik nog aanvullen dat je bij de grotere hier ook niet vooruit hoeft te betalen en ook niet verplicht bent om het pakket volledig te gebruiken, wanneer je er voor klaar voor bent kan je gewoon gaan afrijden.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hier in Rotterdam werken ook genoeg rijscholen met pakketten (bijvoorbeeld van 30 of 40) waarbij je dan een aanzienlijke korting krijgt.
Ja, als de instructeur een half uur te laat is gaat hij ook een half uur langer door. Wel komt het regelmatig voor dat mijn vriend moet lessen met een beginner, en dat mijn vriend dan een uur lang rondjes moet rijden op het parkeerterrein terwijl de andere leerling dan alle aandacht krijgt. Met name vrouwelijke leerlingen krijgen onevenredig veel aandacht...quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:29 schreef vannelle het volgende:
Nog een vraagje,
De tijd dat de instructeur te laat was of afbelde, is die gecompenseerd? Oftewel: heeft je vriend de tijd gekregen waar hij voor betaald heeft?
Als dat het geval is valt er weinig meer over te zeggen dan dat het absoluut niet netjes is wat de rijschool doet en mond op mondreclame zal dan ook niet positief zijn.
Heeft hij die tijd/lessen niet gecompenseerd gekregen dan is een aangetekende brief (waarin staat dat die lestijd er alsnog moet komen) richting rijschool nog een optie.
Al is de verstandhouding al verwoest........
Wát een flutbedrijf zeg!
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Voor een levensles is het allemaal niet ernstig genoeg natuurlijk, maar gewoon erg vervelend.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:54 schreef sjonwa het volgende:
ik heb dit gezeik ook gehad, al met al.
geld moet je niet op gaan zitten wachten, kan lang duren tot je eventueel nog wat terugziet.
zie het maar als een goede levensles voor jullie beide.
ik ben bij 3 rijscholen geweest in 2 maanden tijd, en uiteindelijk bij de laatste geslaagd.
de eerste eiste dat ik 40 lessen bij hem nam voor ik examen mocht doen, ik wou zelf 10 lessen en dan een examen, aangezien dat je volledige recht is je eigen lesrooster in te richten, na 10 lessen het voor gezien gehouden, omdat ik die lessen al had betaald. (hij zei dat hij anders financieel niet uitkwam, zeer vreemd, maar wat ik heb vernomen is dat ie al een paar maanden failliet is, zal dus ook met die van jullie ge beuren als ie zo doorgaat)
tweede rijschool was precies zo een vaag figuur als wat je vriend nu heeft, gelukkig betaalde ik toen al uit voorzorg per les contant, twee examens gehad, veel dingen niet goed meegekregen, die man belde, praatte met mensen, rommel lessen dus
(ondertussen een eigen auto gekocht en zelf maar gaan rijden dag en nacht, veel geleerd, en nee geen gevaarlijke situatie's omdat ik al redelijk goed kon rijden)
derde rijschool toen, 2 lessen genomen om aan de auto te wennen, examen erachter en geslaagd.
maar nee, het was niet leuk en gezellig allemaal.
levensles, hoeft niet perse door iets ernstig te komen, maar op het gebied van transacties, en cursussen volgen, opleidingen ga je voortaan toch wat meer nadenken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:02 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zou mijn vriend zijn examens eigenlijk kunnen opeisen? Hij heeft ze natuurlijk al betaald...
Of kan de rijschooleigenaar dit weigeren omdat zijn slagingspercentage dan in gevaar komt?
De examens zijn dus nog niet aangevraagd, kan mijn vriend dit afdwingen? En als de motorrijschool weigert, kan hij dan zijn geld terug eisen?quote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:09 schreef sjonwa het volgende:
levensles, hoeft niet perse door iets ernstig te komen, maar op het gebied van transacties, en cursussen volgen, opleidingen ga je voortaan toch wat meer nadenken.
examens zijn rijschool gebonden, als de rijschool het voor hem heeft aangevraagd.
het is mogelijk om zelf een examen aan tevragen , dan moet je zelf een motor huren bij de rijschool om je examen op te rijden.
Daar gaat het niet om. Bovendien zijn ze niet rijschool gebonden.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:09 schreef sjonwa het volgende:
[..]
examens zijn rijschool gebonden, als de rijschool het voor hem heeft aangevraagd.
het is mogelijk om zelf een examen aan tevragen , dan moet je zelf een motor huren bij de rijschool om je examen op te rijden.
Kom ik zo op terug, ff film afkijken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:12 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
De examens zijn dus nog niet aangevraagd, kan mijn vriend dit afdwingen? En als de motorrijschool weigert, kan hij dan zijn geld terug eisen?
Moet het overigens een motor van de rijschool zijn, of mag het ook een eigen motor zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |