Nou in een management positie of leidinggevende positie, lijkt mij wat inlevingsvermogen wel handig.quote:Op donderdag 28 november 2013 00:50 schreef Grijs het volgende:
[..]
(Hoe erg is het eigenlijk als je weinig normaal begaafde mensen kent? Je wordt er wel wat wereldvreemd van, maar hoe erg is dat?)
Het zou wel eens vooral lastig kunnen zijn voor de persoon zelf..quote:Op donderdag 28 november 2013 00:50 schreef Grijs het volgende:
[..]
(Hoe erg is het eigenlijk als je weinig normaal begaafde mensen kent? Je wordt er wel wat wereldvreemd van, maar hoe erg is dat?)
nou, dat hangt natuurlijk van de persoon af. de een is wat wereldvreemd en ondervindt daar geen last van, een ander zal zich wellicht buitengesloten voelen en daar wel problemen mee ervaren.quote:Op donderdag 28 november 2013 00:50 schreef Grijs het volgende:
[..]
(Hoe erg is het eigenlijk als je weinig normaal begaafde mensen kent? Je wordt er wel wat wereldvreemd van, maar hoe erg is dat?)
Ik denk ook niet dat Sil bedoelt dat je dat kan leren van gemiddeld begaafde mensen, maar meer dat je een wat bredere kijk krijgt op verschillende niveaus en invalshoeken als de groep mensen om je heen wat meer gemeleerd is. Dat je doorkrijgt dat de wereld niet alleen bestaat uit mensen die binnen jouw referentiekader vallen, en dat je ook leert daar mee om te gaan.quote:Op donderdag 28 november 2013 08:51 schreef snoopy het volgende:
Nou ja, het is niet zo dat gemiddeld begaafde mensen daar persé beter in zijn?
Dus voor een leidinggevende positie is die eigenschap zeker relevant maar heeft niet zoveel met de mate van begaafdheid te maken. Denk ik dan.
Dat herken ik heel erg van mijn jeugd, de volwassen ooms en tantes zag ik meer als mijn vrienden dan mijn neefjes en nichtjes.quote:Op dinsdag 26 november 2013 14:19 schreef debuurvrouw het volgende:
.
En ouwejongenskrentebrood met volwassenen. Omdat ze die soort van als gelijken zien. (Ik ben daar niet zo enthousiast over maar begrijp het wel beter)
Als ik kinderen had zou ik ze wél 'zomaar' op een Lenoardoschool doen.quote:Op donderdag 28 november 2013 10:52 schreef snoopy het volgende:
Ah, ok
Ik ben het wat dat betreft met Poemojn eens, buren, familie, sport en andere hobby's brengen je in contact met allerelei verschillende mensen/kinderen.
En ik vermoed dat mensen hun kinderen niet 'zomaar' op een leonardoschool doen. Dan gaat het vaak toch echt helemaal mis op de reguliere school.
Da's waar idd. Dan wordt een 'verhuizing' wel lastiger... alhoewel, ik zelf had niet echt vriendjes op de basisschool, althans niet in de mate dat ik ze heel erg miste toen ik naar een andere school ging. en dat zal wel voor meer hb kids gelden.quote:Op zondag 1 december 2013 19:54 schreef snoopy het volgende:
Maar vaak kom je er pas achter als je kind(eren) al op een school zitten. En vriendjes hebben.
Ja, dat is ook een goede oplossingquote:Op zondag 1 december 2013 20:12 schreef snoopy het volgende:
Dat komt idd vaak voor ja en dus kies je dan makkelijker voor een Leonardoschool.
Hier is er (gelukkig) nog een tussenoplossing: 1 dag in de week naar een school voor HB-ers en de andere dagen naar je eigen school met Plusgroep en uitdaging en verrijking op reguliere vakken.
Bij jullie is er dus naast de dag naar een andere school, óók nog een plusgroep op de eigen school? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op zondag 1 december 2013 20:12 schreef snoopy het volgende:
Dat komt idd vaak voor ja en dus kies je dan makkelijker voor een Leonardoschool.
Hier is er (gelukkig) nog een tussenoplossing: 1 dag in de week naar een school voor HB-ers en de andere dagen naar je eigen school met Plusgroep en uitdaging en verrijking op reguliere vakken.
Ik heb zelf tot m'n 18e alleen tussen gereformeerden gezeten, en het omgaan met niet-gereformeerden lukte daarna ook best. Wij zijn dus niet zo bang voor die wereldvreemdheid. Of de school verder goed is vind ik belangrijker.quote:Op donderdag 28 november 2013 00:50 schreef Grijs het volgende:
(Hoe erg is het eigenlijk als je weinig normaal begaafde mensen kent? Je wordt er wel wat wereldvreemd van, maar hoe erg is dat?)
mijn oudste (3,5) heeft ongeveer dezelfde taalontwikkeling. Het bezig houden herken ik wel. Hij gaat 4 dagdelen naar de psz en lijkt zich thuis wel steeds beter zelf te vermaken gelukkig.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:04 schreef Silmarwen het volgende:
Even een vraagje over een peuter.
Onze oudste zit samen met 2 anderen, in een plusgroepje, in de klas zelf. Deze krijgen moeilijkere werkjes met lezen etc. Ze is nu 5 (in mei 6) en kan lezen en sommetjes maken (alles op en aftrekken tot 20 in ieder geval en zelfs kleine deel sommen. Erg goed in reeksen afmaken en verzinnen) en scoort constant A en A+ bij de CITO scores.
Maar nu onze jongste die 3 jaar en 4 maanden is. Op de PSZ vinden ze al dat ze erg goed kan praten."Mamma, je hebt echt heerlijk gekookt." of "Mamma, ik ga nu even mijn eigen boekjes lezen." "Mag ik deze DVD kijken, ik heb hem er alvast uitgehaald." zijn voor haar normale zinnen. We waren met de oudste bezig met woordjes hakken in letters maar ook lettergrepen, maar nu blijkt dat zij dat dus ook kan. Zelfs woorden met 6 lettergrepen hakt ze feilloos in stukjes. Net een app geprobeerd waarbij ze de letters spellen en ze het goede plaatje moeten opzoeken. Geen enkele fout, zelfs bij woorden als S CH E L P en S T R A N D. We wisten al wel dat ze sommige letters herkent en alle cijfers snapt.
Nu het probleem. Ze is thuis zo enorm stierlijk vervelend, slaapt slecht (en wij dus ook) is vaak erg sacherijnig en vaak geen land mee te bezeilen, als we haar niet bezighouden. Ze gaat 1 ochtend naar de PSZ en vindt dit enorm leuk, ook de gastouder vindt ze geweldig, daar wordt ze constant bezig gehouden.
Zijn er hier mensen die dit herkennen? Zo ja, wat doen we hier nu mee. Ze mag pas na de herfstvakantie naar school (heb al gevraagd of het niet na de zomervakantie kan, maar dat mag alleen met kinderen die voor 1 okt jarig zijn, ze is 18 okt jarig.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |