abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83320645
'T is nu al 36u geleden dat we hem gezien hebben, en als hij al weg is komt hij normaal elke morgen, middag en avond zeker langs om te eten...

Wat kan je zoal doen? Ben al overal gaan kijken in de buurt, op de wegen zijn er geen bloedsporen te zien dus ik dénk niet dat hij aangereden is...

Ik weet dat ze indien ziek zichzelf verstoppen en wachten tot 't over is, maar met dit weer lijkt me dat geen goed idee. Bovendien is hij bij mijn weten nog nooit ziek geweest, en gisterenmorgen ook niet... Heb er niet veel vertrouwen meer in dat hij terugkomt eigenlijk...
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 11:56:03 #2
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83320748
We hebben er een speciaal topic voor gemaakt met (hopelijk) nuttige tips: FAQ voor verloren/gevonden huisdieren

Ik zou beginnen met de buren even te vragen in de schuur te kijken als ze die hebben

Heel veel sterkte ermee, en hou je ons op de hoogte?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_83320784
Onze kat was ook eens ineens weg voor 3 dagen in het midden van de zomer, daarna kwam ze ineens terug. Niemand weet waar ze geweest was en ze was niet vermagerd ofzo

Wat wel helpt is posters ophangen, vaak hebben mensen wel iets gezien. (meeste mensen kennen de buurtkatten wel)
pi_83320924
Will do,

'T probleem is dat we er niet echt foto's/gegevens/wat dan ook van hebben. Hij was van andere mensen in de straat maar kreeg daar te weinig te eten/werd telkens geschopt toen hij binnen wou. In de winter dan binnen genomen toen 't begon te vriezen en hij is altijd bij ons gebleven. Buren vinden 't ook absoluut niet erg.

Straks eens gaan bellen...

Hoop dat hij inderdaad een verlengd weekend neemt dan
pi_83320940
Onze poezel is ook 3 dagen foetsie... Ze is elk jaar wel een paar dagen achter elkaar weg tijdens warm weer maar ik maak me alsnog altijd zorgen

Andere kat in de buurt wordt ook al sinds gisteravond geroepen. Maargoed, dat mens roept al als ie één avond niet thuiskomt volgens mij.
pi_83321023
Al enigzinds geruststellend eigenlijk. Er is helemaal geen reden om aan te nemen dat er iets ergs gebeurd zou zijn: geen bloed te vinden, is kerngezond enz...

Blijft er nog over 'ontvoering'/mishandeling ofzo. Zal ook wel niet, is een rustige buurt, maargoed, who knows...

Thanks voor de faq btw, had 'm niet gezien .
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 12:47:27 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83322078
Heb je een foto van hem? En een woonplaats? Dan zet ik je woonplaats in de Topictitel en kunnen mensen uit jouw woonplaats ook een beetje extra rondkijken als ze dat willen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_83328492
O thanks maar woon in een klein dorpje in België, dusja...
Geen foto's... lomp, I know. Hij is geleidelijk aan bij ons komen wonen en misschien daardoor dat we 't uit 't oog verloren hebben, tijd gaat snel soms...

Hebben al paar mensen uit de buurt gezien en ze houden hun ogen alvast open .
Straks weer eens gaan zoeken...
pi_83332622
een van onze katten gaat ook regelmatig op stap, hij is al een paar keer een dag of tien weggeweest, meestal 2 of 3 dagen.
tot nu toe is hij steeds teruggekomen, maar ik vrees telkens weer het ergste.
hij schijnt dan een kilometer verderop zich uitstekend te vermaken in de natuur en voedt zich dan met vogeltjes, kikkers en zo, drinkt water uit de sloot. hij doet dat alleen in het voorjaar. ik probeer het te accepteren, moeilijk hoor. mensen die daar in de buurt wonen weten dat hij van ons is, bovendien heeft hij een adres aan zijn bandje zitten.
we hebben hem pas een maand binnengehouden omdat iemand dat zo zielig voor de jonge vogeltjes vond, daar werd hij doodongelukkig van, dus mocht hij toch maar weer naar buiten. hij is nu alweer 4 dagen weg.
iedere keer als ik het kattenluikje hoor, hoop ik dat hij dat is, maar dan is het zijn broertje, die wel altijd om het huis blijft.
houd moed!
  zaterdag 26 juni 2010 @ 23:57:23 #10
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_83343778
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:53 schreef lies1947 het volgende:
een van onze katten gaat ook regelmatig op stap, hij is al een paar keer een dag of tien weggeweest, meestal 2 of 3 dagen.
tot nu toe is hij steeds teruggekomen, maar ik vrees telkens weer het ergste.
hij schijnt dan een kilometer verderop zich uitstekend te vermaken in de natuur en voedt zich dan met vogeltjes, kikkers en zo, drinkt water uit de sloot. hij doet dat alleen in het voorjaar. ik probeer het te accepteren, moeilijk hoor. mensen die daar in de buurt wonen weten dat hij van ons is, bovendien heeft hij een adres aan zijn bandje zitten.
we hebben hem pas een maand binnengehouden omdat iemand dat zo zielig voor de jonge vogeltjes vond, daar werd hij doodongelukkig van, dus mocht hij toch maar weer naar buiten. hij is nu alweer 4 dagen weg.
iedere keer als ik het kattenluikje hoor, hoop ik dat hij dat is, maar dan is het zijn broertje, die wel altijd om het huis blijft.
houd moed!
O dat ja. Wanhopig op je kat zitten wachten. Ieder geluidje definieren als het kleppende luikje in de achterdeur....... Mijn kat is met heel warm weer ook weleens 1 of 2 dagen weggeweest. Vreselijk, maar hem daarentegen altijd maar binnen houden om dit te voorkomen is voor sommige katten geen optie. Hopelijk laat'ie snel van zich horen
pi_83344077
http://home.scarlet.be/~tsb72856/hulp.htm

Je kat hier aanmelden.

Sterkte
pi_83374305
Mijn poes komt net binnenwandelen En doet net alsof er niks gebeurd is
pi_83392996
ja!!!!!!!
gelukkig maar, dit hebben we vorig jaar dus de hele zomer meegemaakt,
ik was dan natuurlijk ontzettend blij, maar ook boos (rotkat!!!!!!).
de onze is nog steeds niet terug, ben al wel heel vaak wezen zoeken op de plek waar hij dan meestal rondstruint, maar volgens mij heeft hij overdag een lekker slaapplaatsje.
als hij zich maar gewoon even zou laten zien. ik gun hem zijn pleziertje wel.
pi_83393316
Blij voor je Chanty...

Minder geluk hier - hij komt nimeer terug. Achja, binnenhouden had 'm ook niet gelukkig gemaakt...
  maandag 28 juni 2010 @ 11:46:49 #15
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_83393361
Begin juni ook gehad en heeft ie waarschijnlijk in een schuur opgesloten gezeten. En ja ze komen aanwandelen met een air van : mensch maak je niet druk !

Hoop dat poezebeest van TS ook snel terug komt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_83393496
Nop, maarja... valt niks aan te doen, zit er altijd in, zeker aangezien hij ongezond weinig bang had van auto's.

Heel erg jammer maar z'n laatste jaar was ongetwijfeld z'n beste...
  maandag 28 juni 2010 @ 11:55:08 #17
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_83393729
Heb je hem gevonden dan ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_83394857
Briefjes in de brievenbussen gedropt - een paar huizen verder hadden ze 'm dood teruggevonden een uur of drie nadat wij 'm nog gezien hadden. Uiterlijk geen verwondingen zeiden ze, maargoed, 't effect is 'tzelfde natuurlijk...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 juni 2010 @ 12:29:11 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_83394999
Och, wat jammer... Sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_83396641
Heel veel sterkte
pi_83410220
quote:
Op maandag 28 juni 2010 12:25 schreef tony_clifton- het volgende:
Briefjes in de brievenbussen gedropt - een paar huizen verder hadden ze 'm dood teruggevonden een uur of drie nadat wij 'm nog gezien hadden. Uiterlijk geen verwondingen zeiden ze, maargoed, 't effect is 'tzelfde natuurlijk...
pi_83419007
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_83428919

Sterkte!
pi_83436317
Thanks...

Zullen waarschijnlijk een van de komende weken een nieuwe poes adopteren uit een asiel ofzo. Niet om 'm te vervangen, denk niet dat dat volledig mogelijk is, maar toch, dan heeft er toch weer eentje een beter leven.

Echt jammer dat hij er niet meer is, heeft niet één ding vuil/kapot gemaakt in huis, elke keer er iemand thuiskwam kwam hij even flodderen voor hij terug in z'n mand kroop enz... Echt extreem dankbaar. Hoop dat er nog meer zo'n karakters zijn.
pi_83436372
Kijken op Amivedi en daar zelf ook een oproep plaatsen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')