abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 01:20:45 #276
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_87048072
San José is idd niet zo'n bijzondere stad. Ik was er in mei op vakantie en heb overdag de gebruikelijke excursies gedaan (Irazu, Cartago, Isla Tortuga) en avonds was er in de hostel altijd wel iemand om mee te praten en een biertje (of 2 of 3 of ..) mee te drinken. Misschien eens een nachtje bij een hostel boeken?
reset
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 02:01:10 #277
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_87048449
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Geen zwembad, maar wel de ruimte om er eentje aan te leggen. Geen verdieping, alles is op 1 niveau.... dat is ook redelijk gebruikelijk in de VS. Wel vrijstaand. :Y

Kelders doen ze zelden in California vanwege het aardbevingsgevaar. Dus ook hier niet.... Ik moet het doen met de 2 patios en een uitbreiding aan 1 kant van het huis.
1 niveau vind ik altijd wel wat hebben. In Nederland kom je het echter niet veel tegen. Hier in Laos zou ik ook alles op 1 niveau laten bouwen als ik het geld ervoor had :P

En..ga je nog een zwembad aanleggen? :9~
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 03:08:40 #278
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87049041
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:00 schreef maartena het volgende:

(Dat is de home inspector die zich klaarmaakte om het dak te controleren)
Ziet er zeker leuk uit. :Y Dat soort ranch type huizen zie je hier ook veel. Ideaal met een basement maar dat is in CA niet altijd 't geval.

Ik hoop dat 'ie z'n werk goed deed want ik kan vanaf de foto zien dat die 'shingles' binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe zijn. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:01:37 #279
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87049549
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 03:08 schreef popolon het volgende:
Ik hoop dat 'ie z'n werk goed deed want ik kan vanaf de foto zien dat die 'shingles' binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe zijn. ;)
Het dak gaat nog een jaar of 5 mee, en dan gaat er nieuw dak op. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:11:06 #280
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87049565
Oh ja, dit topic bestaat ook nog :D Had die inspector nog dingen te melden?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:44:01 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87049704
Ja, een reparatietje hier, een lekje daar, wat kleine dingetjes.... we krijgen $2500 in credits, en huren zelf een handyman in om wat dingetjes op orde te stellen. Niets schokkend....

Wel zijn de waterpijpen nog origineel: galvanized steel - dus die zal vol met kalk zitten en zo, en dus lage waterdruk..... en die gaan dus wel vervangen worden door koper. Kost wat, maar dan is het ook wel weer goed voor de rest van de tijd dat we er wonen. :P
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 07:52:52 #282
45833 crew  Fogel
pi_87049753
Waarom ouderwets koper en niet meteen een leiding in leiding systeem? Veel makkelijker bij eventuele lekkages (en als er al iets lek is, komt dat op 1 centrale plek uit, waar je uiteraard een putje): binnenste leiding eruit trekken, nieuwe door de buitenste halen en klaar.

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:01:08 #283
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87049821
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 07:52 schreef Fogel het volgende:
Waarom ouderwets koper en niet meteen een leiding in leiding systeem?
Dat is in dit klimaat niet echt nodig. Leuke systemen, maar die gebruik je voornamelijk in klimaten waar de leidingen vaker uitzetten/krimpen door temperatuur verschillen.

Het koper ligt hier letterlijk gewoon onder het huis, je kunt er onder kruipen via een kruipgat, en ligt daar gewoon on-geisoleerd. In een kouder klimaat moeten de leidingen binnen de isolatie van het huis aangelegd worden. Als je hier koper goed aanlegt, lekt het decennia niet meer.... en als het dat wel doet, kun je er dus makkelijk bij om het te repareren.
-
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 08:42:12 #284
45833 crew  Fogel
pi_87050303
Prima redenatie! Een stabiel klimaat heeft dus blijkbaar toch ook voordelen ;)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:09:39 #285
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_87052108
quote:
Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Aah! Je wordt vader?
Jep, binnenkort alweer.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 10:17:03 #286
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87052319
GEFELICITEERD ! ! ! *O*
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:42:25 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87066756
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 08:42 schreef Fogel het volgende:
Prima redenatie! Een stabiel klimaat heeft dus blijkbaar toch ook voordelen ;)
We hebben in ieder geval geen last van bevroren leidingen.... dat hebben mijn oom/tante in Canada een keer gehad in de kelder na een kapotte verwarming midden in de winter, en dat is niet prettig. :D
-
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:51:19 #288
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87067098
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 10:09 schreef TallMan het volgende:

[..]

Jep, binnenkort alweer.
Dat wordt nog druk. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:56:59 #289
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_87067302
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat wordt nog druk. :P
Klopt, maar mijn vrouw heeft hier dan wel weer een jaar zwangerschapsverlof. Kwa timing begon die praktisch meteen na het einde van haar praktijk leerplaats.

Hoe zit dat eigenlijk in andere landen met zwangerschapsverlof?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:57:51 #290
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87067338
Zwangerschapsverlof? Wat is dat?
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:00:09 #291
45833 crew  Fogel
pi_87067416
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:56 schreef TallMan het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn vrouw heeft hier dan wel weer een jaar zwangerschapsverlof. Kwa timing begon die praktisch meteen na het einde van haar praktijk leerplaats.

Hoe zit dat eigenlijk in andere landen met zwangerschapsverlof?
In Noorwegen is dat prima geregeld, ook voor de vader, die krijgt tegenwoordig 8 weken betaald verlof als standaard, maar dat is uit te breiden tot een halfjaar indien de vrouw eerder gaat werken.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:52:43 #292
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_87068986
Ik krijg hier 2 weken betaald. Ik zou langer kunnen nemen, maar dat is dan op uitkeringsniveau en die dip in inkomen vinden we het niet waard.
Ik heb ook nog wat vakantie staan die ik zou kunnen pakken. Maar gezien het druk is op werk zal dat waarschijnlijk in 2011 wat worden.
pi_87073684
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:44 schreef Levitas het volgende:
Pfoe, ik zit nu 1 maand voor studie in Costa Rica bij een gastgezin. De lessen zijn s avonds, en overdag de hele dag vrij. De eerste weken was het nog wel leuk om overdag door te stad te slenteren, maar dat begint ook gauw te vervelen (San José is niet zo`n heel bijzondere stad imo). Op school heb ik in 1 maand ook nog niet echt vrienden gemaakt die dichtbij wonen, dus daar kan ik ook niks mee doen overdag. De mensen die een beetje dichterbij wonen werken overdag, of zijn heel gesloten. Overigens zijn de mensen op straat etc. écht heel vriendelijk als je hulp nodig hebt ofzo..

Ik heb vandaag echt een baal-/dipdagje. Ik lig nu al 1,5 week elke dag van 10:00 s ochtends tot 17:00 op mn kamer met m`n laptop/tv aan en heb 't helemaal gehad. Ik wil overdag gewoon leuke dingen gaan doen. Vraag ik net aan de ouders van m`n gastgezin wat ik zoal overdag kan gaan doen. Hun antwoord komt ongeveer neer op "Er is niks te doen overdag". De leuke dingen zijn een paar uur reizen (wel te doen in het weekend dus). Fijn, zit je hier dan nog 4 maanden (3 maanden school, 1 maand vrij).

Jullie misschien nog bruikbare tips? Bepaalde potentiele tips zouden niet bruikbaar kunnen zijn, omdat het op dit moment regenseizoen is en het ongeveer elke dag regent van 14:00 tot savonds.
Waarom ga je niet de kroeg in? Hier in Spanje, natuurlijk totaal anders maargoed, is alles redelijk kroeg-georienteerd - elkaar opzoeken gebeurt meestal in de kroeg. Ik bel m'n vrienden niet eens meer, ik ga gewoon het rondje af en kijk of ze in 't cafe of op het terras zitten. :D Kom altijd wel iemand tegen die ik ken, en als je alleen bent kom je nog meer mensen tegen.
pi_87073977
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 16:42 schreef maartena het volgende:

[..]

We hebben in ieder geval geen last van bevroren leidingen.... dat hebben mijn oom/tante in Canada een keer gehad in de kelder na een kapotte verwarming midden in de winter, en dat is niet prettig. :D
Verhitte leidingen is ook niet alles. Wij hebben een zonneboiler i.c.m. een slecht geisoleerd huis, en zo'n 8 zwembaden water in een reservoir onder het huis omdat ik midden in de campo (Spanje) woon, waar ze een paar keer per week de kraan naar de sinaasappelvelden open zetten, en dan is er dus gewoon geen water meer.

Resultaat: om een kopje thee te zetten heb je geen waterkoker meer nodig, want het warme water kookt al wanneer het uit de kraan komt. De koude kraan geeft 's zomers gewoon water van rond de 36-38 graden, is opzich wel relaxed douchen. :')
  Moderator vrijdag 1 oktober 2010 @ 20:18:14 #295
45833 crew  Fogel
pi_87074241
Over warmte gesproken: wegens het gebrek daaraan gaan dit weekend weer de winterbanden onder de autos.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:40:45 #296
304638 KarinJ.
pi_87089873
Winter- of spijker?
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:43:35 #297
45833 crew  Fogel
pi_87091272
Piggfritt, Nokian Hakkapeliitta. Spijkerbanden zijn wat mij betreft over-rated, maar ik begrijp dat mensen die dagelijks over een ijsweg bergop moeten graag spijkerbanden onder de auto hebben. Ik rij zelf maar max 5 keer per winter door een bergpas en de rest blijf ik voornamelijk in/rond de stad en dat gaat prima zonder spijkerbanden (ja, ook de bergpassen).
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:30:23 #298
304638 KarinJ.
pi_87093942
Ja, als je bijna alleen in de stad rondrijdt, dan kan ik me dat wel voorstellen.
Wij moeten nog even wachten tot we onze spijkerbanden er weer onder kunnen zetten.
  Moderator zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:31:51 #299
45833 crew  Fogel
pi_87093985
Je kan ze er nu al wel onder zetten, maar het mag niet :P

Maar de pakkans zal bij jullie vast niet zo groot zijn. Ik gok dat jullie 1 lensman (voor de mensen die Noorse begrippen niet kennen, het is een soort van veldpolitie) hebben die 50km verderop woont en die max 1 keer per week een keer in je dorp komt kijken (zo is het ongeveer bij mijn schoonouders ;)).
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:39:21 #300
304638 KarinJ.
pi_87094247
Is nog niet nodig :) af en toe 's nachts nachtvorst, maar overdag nog ruim boven nul.
We hebben er zelfs 2, én een politiebureau .....voor zolang dat duurt.
Er is sprake dat die wordt gesloten, wegens gebrek aan criminelen haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')