1 niveau vind ik altijd wel wat hebben. In Nederland kom je het echter niet veel tegen. Hier in Laos zou ik ook alles op 1 niveau laten bouwen als ik het geld ervoor hadquote:Op donderdag 30 september 2010 15:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Geen zwembad, maar wel de ruimte om er eentje aan te leggen. Geen verdieping, alles is op 1 niveau.... dat is ook redelijk gebruikelijk in de VS. Wel vrijstaand.
Kelders doen ze zelden in California vanwege het aardbevingsgevaar. Dus ook hier niet.... Ik moet het doen met de 2 patios en een uitbreiding aan 1 kant van het huis.
Ziet er zeker leuk uit.quote:Op woensdag 29 september 2010 22:00 schreef maartena het volgende:
(Dat is de home inspector die zich klaarmaakte om het dak te controleren)
Het dak gaat nog een jaar of 5 mee, en dan gaat er nieuw dak op.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 03:08 schreef popolon het volgende:
Ik hoop dat 'ie z'n werk goed deed want ik kan vanaf de foto zien dat die 'shingles' binnen niet al te lange tijd aan vervanging toe zijn.
Dat is in dit klimaat niet echt nodig. Leuke systemen, maar die gebruik je voornamelijk in klimaten waar de leidingen vaker uitzetten/krimpen door temperatuur verschillen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 07:52 schreef Fogel het volgende:
Waarom ouderwets koper en niet meteen een leiding in leiding systeem?
Jep, binnenkort alweer.quote:
We hebben in ieder geval geen last van bevroren leidingen.... dat hebben mijn oom/tante in Canada een keer gehad in de kelder na een kapotte verwarming midden in de winter, en dat is niet prettig.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:42 schreef Fogel het volgende:
Prima redenatie! Een stabiel klimaat heeft dus blijkbaar toch ook voordelen
Dat wordt nog druk.quote:
Klopt, maar mijn vrouw heeft hier dan wel weer een jaar zwangerschapsverlof. Kwa timing begon die praktisch meteen na het einde van haar praktijk leerplaats.quote:
In Noorwegen is dat prima geregeld, ook voor de vader, die krijgt tegenwoordig 8 weken betaald verlof als standaard, maar dat is uit te breiden tot een halfjaar indien de vrouw eerder gaat werken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:56 schreef TallMan het volgende:
[..]
Klopt, maar mijn vrouw heeft hier dan wel weer een jaar zwangerschapsverlof. Kwa timing begon die praktisch meteen na het einde van haar praktijk leerplaats.
Hoe zit dat eigenlijk in andere landen met zwangerschapsverlof?
Waarom ga je niet de kroeg in? Hier in Spanje, natuurlijk totaal anders maargoed, is alles redelijk kroeg-georienteerd - elkaar opzoeken gebeurt meestal in de kroeg. Ik bel m'n vrienden niet eens meer, ik ga gewoon het rondje af en kijk of ze in 't cafe of op het terras zitten.quote:Op donderdag 30 september 2010 23:44 schreef Levitas het volgende:
Pfoe, ik zit nu 1 maand voor studie in Costa Rica bij een gastgezin. De lessen zijn s avonds, en overdag de hele dag vrij. De eerste weken was het nog wel leuk om overdag door te stad te slenteren, maar dat begint ook gauw te vervelen (San José is niet zo`n heel bijzondere stad imo). Op school heb ik in 1 maand ook nog niet echt vrienden gemaakt die dichtbij wonen, dus daar kan ik ook niks mee doen overdag. De mensen die een beetje dichterbij wonen werken overdag, of zijn heel gesloten. Overigens zijn de mensen op straat etc. écht heel vriendelijk als je hulp nodig hebt ofzo..
Ik heb vandaag echt een baal-/dipdagje. Ik lig nu al 1,5 week elke dag van 10:00 s ochtends tot 17:00 op mn kamer met m`n laptop/tv aan en heb 't helemaal gehad. Ik wil overdag gewoon leuke dingen gaan doen. Vraag ik net aan de ouders van m`n gastgezin wat ik zoal overdag kan gaan doen. Hun antwoord komt ongeveer neer op "Er is niks te doen overdag". De leuke dingen zijn een paar uur reizen (wel te doen in het weekend dus). Fijn, zit je hier dan nog 4 maanden (3 maanden school, 1 maand vrij).
Jullie misschien nog bruikbare tips? Bepaalde potentiele tips zouden niet bruikbaar kunnen zijn, omdat het op dit moment regenseizoen is en het ongeveer elke dag regent van 14:00 tot savonds.
Verhitte leidingen is ook niet alles. Wij hebben een zonneboiler i.c.m. een slecht geisoleerd huis, en zo'n 8 zwembaden water in een reservoir onder het huis omdat ik midden in de campo (Spanje) woon, waar ze een paar keer per week de kraan naar de sinaasappelvelden open zetten, en dan is er dus gewoon geen water meer.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 16:42 schreef maartena het volgende:
[..]
We hebben in ieder geval geen last van bevroren leidingen.... dat hebben mijn oom/tante in Canada een keer gehad in de kelder na een kapotte verwarming midden in de winter, en dat is niet prettig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |