Nu begrijp ik je reactie. Je studeert geneeskunde ofwel je wordt later pillendealer van de farmaceutische industrie.quote:
Uiteraardquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:14 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Nu begrijp ik je reactie. Je studeert geneeskunde ofwel je wordt later pillendealer van de farmaceutische industrie.
Omdat dat per persoon verschilt misschien?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:07 schreef Socios het volgende:
Waar is er niet gewoon één menu waarin staat wat men exact aan kcal, vetten, koolhydraten en vezels moet binnen krijgen per dag. Dan is het hele probleem opgelost.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:58 schreef nz1900 het volgende:
We worden steeds dikker, want we eten vetarm!
Door Jetty van der Graaf, orthomoleculair voedingsdeskundige
Vroeger hebben we geleerd dat vetten 9 kcal en eiwitten en koolhydraten 4 kcal per gram leveren bij verbranding. Dus als we wilden afvallen zouden we minder vetten moeten eten. Ook werd door het Voedingscentrum jaren geleden de strijd aangebonden tegen overgewicht, hart- en vaatziekten middels de campagne “Let op Vet!” Deze heeft absoluut niet het beoogde resultaat gehad, juist het tegendeel. Mensen gingen minder vet eten, maar kregen daardoor tekorten aan essentiële
onverzadigde vetzuren.
Ook in Amerika is overgewicht een ware epidemie geworden. Hier worden al jaren zeer veel vetvrije snacks en lightproducten gepromoot, er is zelfs al een frituurvet (Olestra) op de markt die niet in het lichaam opgenomen wordt. Echter de hoognodige vetoplosbare vitamines en antioxidanten lossen hier wel in op en gaan voor het lichaam verloren. Ondanks dit alles wordt de mens steeds dikker en vetter.
Wat gebeurt er?
Als men echter géén vet meer mag eten, gaat men vanzelf meer koolhydraten eten. Deze worden in het lichaam bij de spijsvertering afgebroken tot de bouwstenen, glucose. Alle lichaamscellen hebben glucose nodig voor de energievoorziening. Echter de hoeveelheden die wij binnenkrijgen overschrijden deze behoefte ruimschoots. Hierdoor wordt er ook extra insuline aangemaakt. Het lichaam gaat deze overmaat glucose opslaan als vetreserve. Hier is insuline ook voor verantwoordelijk. Dit is een natuurlijk verschijnsel dat eeuwenlang heel nuttig was, doordat in vroegere tijden periodes van overmaat werden afgewisseld door periodes van schaarste. Dit komt
in onze Westerse maatschappij niet meer voor en dus raken wij onze opgebouwde vetreserves niet meer kwijt. Ook hebben we juist vet nodig, maar dan wel de “goede vetten”, ook wel essentiële vetzuren genoemd, om goed te kunnen functioneren en ook om gewicht te kunnen kwijtraken.
http://www.fonteine.com/vetarm.html
Gewoon 3 keer per dag eten en een paar tussendoortjes, je moet zelf leren aanvoelen wanneer je vol zit en waar je behoefte aan hebt.quote:
Dit mag je me uitleggen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:58 schreef nz1900 het volgende:
Als men echter géén vet meer mag eten, gaat men vanzelf meer koolhydraten eten.
Zo moeilijk is dat niet. Je hebt vetten, eiwitten en koolhydraten. Vetten mag niet, toch? Dus blijven alleen eiwitten en koolhydraten over. Eiwitten zijn duur dus grijp je vanzelf de goedkope koolhydraten om je vol te proppen tot je uiteindelijk toch een keertje verzadigd bent.quote:
quote:Orthomoleculaire geneeskunde, ook wel orthomoleculaire therapie is een alternatieve behandelwijze.[1] De term "orthos" komt uit het Grieks en betekent: "juist", "recht" of "gezond". "Moleculair" staat voor molecuul. Met de term "orthomoleculair" wordt dus bedoeld dat gebruikgemaakt wordt van zogenoemde "optimale" concentraties van voedingsstoffen zoals vitamines, mineralen, aminozuren en essentiële vetzuren. Het centrale idee van de orthomoleculaire geneeskunde is dat er verschil gemaakt kan worden tussen lichaamseigen stoffen, die het lichaam ondersteunen en het lichaamseigen natuurlijke genezingsproces stimuleren en lichaamsvreemde stoffen, die afweerreacties van het lichaam zouden oproepen. Orthomoleculaire therapeuten streven naar zogenoemde "optimale" concentraties voedingsstoffen in het lichaam, die men probeert te bereiken met doseringen die vaak ver boven de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden uitkomen. De wetenschappenlijke consensus is dat het nut van hoge doseringen vitaminen en mineralen onvoldoende is aangetoond. (wiki)
Matige aanname die in het artikel als feit wordt neergezet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:36 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet. Je hebt vetten, eiwitten en koolhydraten. Vetten mag niet, toch? Dus blijven alleen eiwitten en koolhydraten over. Eiwitten zijn duur dus grijp je vanzelf de goedkope koolhydraten om je vol te proppen tot je uiteindelijk toch een keertje verzadigd bent.
Hoop dat je niet de indruk had dat ik het met het artikel eens was. Ik probeerde alleen uit te leggen dat je vrij automatisch bij de groep koolhydraten uitkomt. Beschikbaar, goedkoop, veel variatie etc.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:39 schreef twoarmedman het volgende:
[..]
Matige aanname die in het artikel als feit wordt neergezet.
tijd voor een psychiaterquote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:02 schreef Marble het volgende:
Ik voel me gewoon vies nadat ik iets vets heb gegeten (al is het maar een frietje) dus daarom eet ik het gewoon niet. Het gevoel is te onbehaaglijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |