Het moet toch niet gekker worden!quote:Gemeenten mogen leegstaande gebouwen zoals kantoorpanden, schuren of oude hotels voortaan gebruiken om arbeiders uit Oost-Europa in onder te brengen. Dat heeft minister voor Wonen, Wijken en Integratie Eimert van Middelkoop (ChristenUnie) vrijdag aan de Tweede Kamer laten weten.
Veel Oost-Europese arbeiders die een paar maanden per jaar in Nederland werken, bijvoorbeeld in de tuinbouw, wonen in de oude wijken in de grote steden. Doorgaans wonen ze met veel mensen in kleine woningen, wat leidt tot extra overlast in de buurt. Van Middelkoop wil zorgen dat daar verandering in komt.
De werkgever van de arbeiders kan het initiatief nemen om onderdak te regelen in bijvoorbeeld een oud kantoorpand, maar ook een ondernemer die er brood in ziet. Nu kan dat niet, omdat de panden geen woonbestemming hebben. De gewone regels over onder meer veiligheid en gezondheid blijven wel gelden.
Dat veel kantoorpanden op bedrijventerreinen staan, is volgens het kabinet een voordeel. Zo zorgen de Oost-Europeanen niet voor overlast in woonwijken.
Misschien moet jij dan ook gaan stucen of asperges steken, krijg je ook gratis huisvesting!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:31 schreef DeTolk het volgende:
Van de FP:
[..]
Het moet toch niet gekker worden!
Als autochtone Nederlander kan je je pas op je 18e inschrijven voor een huurwoning, gemiddelde wachttijd is 5 jaar, en dan mag je blij zijn met een hok van 30m2!
De koters van Van Middelkoop hebben hier natuurlijk geen last van omdat papa natuurlijk een woninkje voor ze koopt!
Ik heb verdomme 7 jaar op een huurwoning moeten wachten.
Als ze dat kantoorpand nou opknappen en er appartementen in maken? Gebeurt wel vaker in de randstad.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:34 schreef trancethrust het volgende:
Je vindt een hok in een kantoorpand een goed alternatief voor een huurwoning?
Ja, er zijn zat gezinnen die woonruimte nodig hebben en die dan tijdelijk ergens willen wonen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:35 schreef eleusis het volgende:
Het is maar voor een paar maanden. Denk je dat Nederlandse gezinnen er iets aan hebben om in de zomervakantie tijdelijk in kantoren te mogen wonen?
het gebeurt met oude schoolpanden, hier in de stad met een oude verffabriek. Opknappen en verhuren. Ideaal voor studenten/startersquote:
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:34 schreef gelly het volgende:
Het gaat om particuliere verhuur. Als je wat centjes had hoefde je ook niet op een wachtlijst.
Ik heb centjes, maar ga geen 800+ aan huur betalen..... En kopen is voor mij (nog) geen optie....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:34 schreef gelly het volgende:
Het gaat om particuliere verhuur. Als je wat centjes had hoefde je ook niet op een wachtlijst.
Zoveel centjes heb je dus niet, want anders mocht je niet eens huren bij de woningbouwquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Ik heb centjes, maar ga geen 800+ aan huur betalen..... En kopen is voor mij (nog) geen optie....
Dat mag niet want dan moet eerst de bestemming veranderen en dan duurt het jaren voordat die bestemming gewijzigd is. Dit klopt werkelijk van geen kant.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:36 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Als ze dat kantoorpand nou opknappen en er appartementen in maken? Gebeurt wel vaker in de randstad.
Spaarcentjes is iets anders dan salaris....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:40 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zoveel centjes heb je dus niet, want anders mocht je niet eens huren bij de woningbouw
Als er een pand heel lang leegstaat, en er woningen tekort zijn dan kan de gemeente er nog wel wat doordrukken hoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat mag niet want dan moet eerst de bestemming veranderen en dan duurt het jaren voordat die bestemming gewijzigd is. Dit klopt werkelijk van geen kant.
Dan moet je ook niet zeuren.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Ik heb centjes, maar ga geen 800+ aan huur betalen..... En kopen is voor mij (nog) geen optie....
quote:
Er zijn genoeg plaatsen waar je ongeveer direct een woning krijgt, maar daar wil je zeker niet wonen ? Het is een luxeprobleem, meer niet. Of zit je in je kartonnen doos te internetten ?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:50 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Ik zeur niet (alleen) voor mezelf, maar ook voor vrienden/kennissen/ overige starters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |