abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juni 2010 @ 19:50:24 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83369648
fijn dat het beter gaat nu, wij hebben ook royal canin indoor, we hebben daar hele goede ervaring mee.

Goedkoop voer is uiteindelijk duurder, het is heel slecht voor de nieren ivm het zoutgehalte en daarbij eten ze er veel meer van aangezien er ook veel minder voedingsstoffen inzitten.
In het duurdere voer zitten veel meer voedingstoffen dus hebben ze er minder van nodig, wat uiteindelijk betekend dat je er minder van hoef te kopen dan het supermarktvoer.
We hebben het wel eens uitgerekend hier met 4 katten en het scheelde per maand 1 euro.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_83370172
quote:
Op zondag 27 juni 2010 19:50 schreef snakelady het volgende:
fijn dat het beter gaat nu, wij hebben ook royal canin indoor, we hebben daar hele goede ervaring mee.

Goedkoop voer is uiteindelijk duurder, het is heel slecht voor de nieren ivm het zoutgehalte en daarbij eten ze er veel meer van aangezien er ook veel minder voedingsstoffen inzitten.
In het duurdere voer zitten veel meer voedingstoffen dus hebben ze er minder van nodig, wat uiteindelijk betekend dat je er minder van hoef te kopen dan het supermarktvoer.
We hebben het wel eens uitgerekend hier met 4 katten en het scheelde per maand 1 euro.
Mwa, ik zou daar toch enigzins een kanttekening bij willen plaatsen. Het is niet set in stone namelijk, dit. Mijn kat gaat bijvoorbeeld ont-zet-tend ruften en sikkeneurig doen van RC en Iams, terwijl hij het op Carocat (onbekend en goedkoper, maar goed premium merk) fantastisch doet. Zo zijn er wel meer katten die het op de brokjes van de super goed doen. Ik ben het met je eens dat goed voer belangrijk is en je niet zomaar Tompoes kan geven, maar het is echt niet dat duur voer altijd beter is. Je betaalt ontzettend voor de merknaam namelijk.
pi_83502838
Inmiddels zijn we naar de dierenarts geweest. Het blijkt dat de poes Stomatitis heeft. De vraag zal nu worden of het chronisch is of niet. De heeft hiervoor druppels gekregen. Dit is flerexidine (ontsmettingsmiddel).

Verder moet ze nu liefst meer zacht voer eten dan brokken. Dit om eea zoveel mogelijk tot rust te laten komen. Gaat het na enkele weken niet beter, dan zal ze een spuit krijgen. Die helpt 2 maanden, dan weer een spuit and so on.

Dus nu moeten we toch weer om naar ander voer. De dokter denkt trouwens dat het komt door de niesziekte (ondanks het vaccin). Tandsteen was niets van te zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnakesM op 30-06-2010 19:49:06 ]
  woensdag 30 juni 2010 @ 20:32:31 #29
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_83505903
Ah dat is balen, arm beestje.
En hard voer in water weken? dan wordt het ook zacht maar heeft het wel alle voedingstoffen van hard voer.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_83506161
Geen idee, we moeten nu dus eerst met ontsmettingsmiddel aan de gang, als dat niet helpt een spuitje, en dan kijken hoelang dat werkt. Dat zou corteosterioide zijn...Of iets dergelijks.

Iemand ervaring mee?
  woensdag 30 juni 2010 @ 22:59:03 #31
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_83513278
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:37 schreef SnakesM het volgende:
Geen idee, we moeten nu dus eerst met ontsmettingsmiddel aan de gang, als dat niet helpt een spuitje, en dan kijken hoelang dat werkt. Dat zou corteosterioide zijn...Of iets dergelijks.

Iemand ervaring mee?
Ach gosh, had ze toch wel erg last van d'r bekkie

Je ziet wel geregeld dat katten die een vorm van niesziekte hebben gehad (calicivirus - helaas kunnen we nog niet tegen alle vormen van dit virus enten), last krijgen van stomatitis en/of gingivitis.
Vaak wordt er iig (als er niet veel tandsteen te zien is) een behandeling gestart dat bestaat uit het weer tot rust brengen van de mondholte met behulp van pijnstilling en antibiotica (vaak Stomorgyl). Wanneer de ontsteking zich vooral rond de kiezen voordoet wil men nog wel eens besluiten om alle kiezen te trekken.

Mocht dit alles geen soelaas bieden dan bestaat de behandeling uit het geven van corticosteroiden, hoewel veel dierenartsen hier wel wat terughoudend mee zijn, aangezien het bekend is dat corticosteroïden een breed scala aan bijwerkingen kunnen hebben bij langdurig gebruik.

Het is iig even aankijken of het reinigen van het gebit en de mondholte aanslaat en of er geen andere achterliggende oorzaken zijn (tandhalslaesies, parodontitis, (voedsel)allergie, nierproblemen, suikerziekte).

Ik wens jullie iig heel veel succes en beterschap voor poes!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_83523918
Ach gossie........ Wat vervelend voor poes! (en voor jou ook natuurlijk)
Ik hoop dat het snel weer wat beter met dr gaat!
pi_83533012
Ze heeft nu enkel flerexidine (ontsmettingsmiddel). Nog geen antibiotica. Denken jullie dat dat er nog bij zou moeten??
De dierenarts zei dat we een paar weken moesten wachten voor resultaat. De druppels gaan door het water.

Brokken maken we nu nat.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 juli 2010 @ 20:51:50 #34
163650 Greys
pi_83545890
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 20:54 schreef SnakesM het volgende:
ZOals in een ander topic van mij is te zien, zien jullie dat mijn kat last had van rood tandvlees.

Inmiddels zijn we naar de dierenarts geweest. Het blijkt dat de poes Stomatitis heeft. De vraag zal nu worden of het chronisch is of niet. De heeft hiervoor druppels gekregen. Dit is flerexidine (ontsmettingsmiddel).

Verder moet ze nu liefst meer zacht voer eten dan brokken. Dit om eea zoveel mogelijk tot rust te laten komen. Gaat het na enkele weken niet beter, dan zal ze een spuit krijgen. Die helpt 2 maanden en dan moeten we kijken hoelang het weg blijft. Iets met corticosterioide ofzo...

Dus nu moeten we toch weer om naar ander voer. De dokter denkt trouwens dat het komt door de niesziekte (ondanks het vaccin). Tandsteen was niets van te zien.

een aantal vragen:

- wie ervaring met dit geheel? En wat hebben jullie voor maatregelen genomen?

- Tweede kwestie, die mij misschien wat kritiek kan opleveren, maar dat weet ik al van te voren.
Wij hebben deze kat op "proef'' een aantal weken. Eigenlijk om te kijken hoe het met onze andere kat samen gaat. Dit is nog heel erg wennen omdat onze kater zoals in mijn andere topics te lezen is, heel erg speels is. Indien het goed zou gaan zou deze poes blijven. Ging het niet goed zou ze terug gaan.
Nu maak ik me erg druk, doe ik van nature al, heel erg druk over wat ik met de poes aan moet. Ik weet niet wat ik me met deze mogelijk chronische stomatitis op de hals haal. En of het niet beter is de poes nu terug te brengen, aan de andere kant, moet ik een poes daarop afschrijven?? Kortom vanalles dat door mijn hoofd speelt.

- ter info voor mederators --> het topic over diaree kan gesloten worden aangezien dit topic specifieker is.

Deze even uit het andere topic gehaald, dat ik dicht ga doen.
Deze TT geupdate, dan is alles weer netjes bij elkaar ipv verspreid over diverse topics
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83841712
Inmiddels blijft het diertje toch bij ons. We zijn inmiddels ook bij de dierenarts geweest. Twee keer inmiddels. Keer een was vaststelling stomatitis. Deze dierenarts gaf enkel ontsmettingsmiddel. Wij kenden echter nog iemand die voor dierenarts heeft geleerd, maar niet als dusdanig nu werkzaam is. Zij zei dat we toch niet te lang moesten wachten. Zij tipte een andere dierenarts in de buurt. Dus wij er naartoe. Deze heeft nu antibiotica voorgeschreven.

Aangezien onze kat niet echt makkelijk het bekje open doet hebben we voor een injectie gekozen. Deze geeft 2 weken lang antibiotica af aan de kat. Ik merk nu na 72 uur dat het lijkt alsof de kat in ieder geval wat levendiger is geworden. Natuurlijk kan ik het me ook inbeelden, maar goed. De poep is in ieder geval harder. Ik merk ook dat ze zich meer weert tegen de andere kat hier in huis. We laten ze nu ook een beetje uitvechten als ze om een plekje strijden. Natuurlijk niet tot bloedens toe haha.
pi_84049059
Vandaag een evaluatie met de dierenarts per telefoon. De kat is dus veel fitter, maar het is niet voldoende aldus de arts. De tanden gaan eruit...Alleen het idee al................Verschrikkelijk. Ze zei dat alles waar het erg was eruit ging. Zou dat dan het hele gebit zijn? Of alleen de kiezen meestal?

Vrijdagochtend is ze aan de beurt. En dan te bedenken dat ze pas krap 4 jaar is.

Heeft hier iemand ervaring met tanden trekken?
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:36:31 #37
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_84063092
op kattenplaza.nl staan hele reeksen topics over katten zonder tanden. Die leren moeiteloos zonder tanden te eten. Onze kat verliest misschien ook zijn tanden, maar door kattenplaza ben ik ervan overtuigd geraakt dat het geen drama is, want je kat is waarschijnlijk veels te opgelucht dat hij van de chronische pijn af is.
pi_84064650
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:46 schreef SnakesM het volgende:

Heeft hier iemand ervaring met tanden trekken?
Bij mijn kat zijn vandaag z'n tanden getrokken. Tot nu toe is 'ie gewoon z'n oude zelfs. Eet weer voor 10 (dat deed hij daarvoor natuurlijk even niet, met dikke, ontstoken tandvlees). Ik maakte me gister, toen we het nieuws kregen ook erg veel zorgen, maar tot nu toe zijn die onterecht.

En even een dikke respect voor m'n kat. Toen mijn kies werd getrokken ben ik daar een week beroerd van geweest.
pi_84126707
Vandaag is het dan zover...2/3 van de tanden gaat eruit. De zenuwen lagen volgens de arts al bloot. Dus waarschijnlijk heeft onze poes toch wel al pijn gehad....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')