Is dat niet "zwaardere" kost?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:41 schreef addie84 het volgende:
Probeer Robert Jordan (Wheel of Time) of anders R.E. Feist eens!
Ja, dat wel.. Je moet ze ook wel in het Engels lezen vind ik..quote:
Ja dat ben ik met je eens. Maar heb laatst terry pratchett proberen te lezen maar dat was niet aan mij besteed. Oudbollig engels en niet het type fantasy waar ik naar op zoek ben... Waar gaat de door jou genoemde serie over?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:09 schreef addie84 het volgende:
[..]
Ja, dat wel.. Je moet ze ook wel in het Engels lezen vind ik..
Magician van Feist is echt klassieke fantasy. Wheel of time... denk lord of the rings maar dan uitgebreider. Ik ben zelf niet zo'n fan van de harry potter achtige fantasy maar de volgende zou je zeker moeten lezen:quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:41 schreef addie84 het volgende:
Probeer Robert Jordan (Wheel of Time) of anders R.E. Feist eens!
Klopt! Beide is ook echt een andere richting, maar wel erg leuk om te lezen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:33 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Magician van Feist is echt klassieke fantasy. Wheel of time... denk lord of the rings maar dan uitgebreider. Ik ben zelf niet zo'n fan van de harry potter achtige fantasy maar de volgende zou je zeker moeten lezen:
- The chronicles of Thomas Covenant the Unbeliever van Stephen Donaldson
- The Malazan Book of the fallen van Steven Erikson
- De trilogie van Joe Abercrombie (The blade itself is het eerste boek)
- De Icewind Dale boeken van R.A. Salvatore
Pratchett heb ik in een grijs verleden ook een poging toe gedaan, maar idd snel aan de kant gelegd. Is overigens al snel 8 jaar geleden ofzo, dus mijn Engels was toen ook een stukje minderquote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:23 schreef Flogging_Molly het volgende:
[..]
Ja dat ben ik met je eens. Maar heb laatst terry pratchett proberen te lezen maar dat was niet aan mij besteed. Oudbollig engels en niet het type fantasy waar ik naar op zoek ben... Waar gaat de door jou genoemde serie over?
Een waarschuwing bij the malazan book of the fallen: de eerste 200 pagina's van het eerste boek zijn echt supermoeilijk om doorheen te komen maar dat word daarna echt 1000x beloond.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:35 schreef addie84 het volgende:
[..]
Klopt! Beide is ook echt een andere richting, maar wel erg leuk om te lezen.
Overigens heb ik alle boeken die jij noemt nog niet gelezen, even onthouden dus.
Ik ben altijd wel erg fan van series in plaats van enkele boeken.
Op zich is het niet dat ik vies ben van dit soort fantasy of dat ik het niet kan lezen. Heb bijvoorbeeld ook de hele LoTr serie gelezen in het engels. Maar wat ik bij dat soort series merk is dat het af en toe heel langdradig kan worden zonder al te veel actie (veel politiek etc.). Dus mocht dat niet het geval zijn sta ik hier zeker voor open.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:54 schreef Dagonet het volgende:
Malazan is redelijk hardcore fantasy, net als bijv Song of Ice and Fire. Denk niet dat TS dat echt gaat bevallen. Niet als zijn voorkeur uitgaat naar Harry Potter en Eragon en z'n belangstelling gewekt is door Percy Jackson.
Je gaat hem bijvoorbeeld ook geen China Mieville aanraden (al is dat meer SF dan fantasy).
Ik kan hem niet meer vinden....quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:18 schreef Dagonet het volgende:
Is een topicreeks over hier in TTK.
Dan zou ik Wheel of Time ook even achterwege latenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:06 schreef Flogging_Molly het volgende:
[..]
Op zich is het niet dat ik vies ben van dit soort fantasy of dat ik het niet kan lezen. Heb bijvoorbeeld ook de hele LoTr serie gelezen in het engels. Maar wat ik bij dat soort series merk is dat het af en toe heel langdradig kan worden zonder al te veel actie (veel politiek etc.). Dus mocht dat niet het geval zijn sta ik hier zeker voor open.
ugh ja...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:28 schreef addie84 het volgende:
[..]
Dan zou ik Wheel of Time ook even achterwege latenBoek 5 t/m 9 is best veel politiek in verhouding..
sst.. Ben boek 10 aan het uitlezenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:29 schreef Dagonet het volgende:
En boek 11 ofzo gebeurt letterlijk niets in..
Boek 11 is het nieuwste maar die is best aardig. Je merkt toch een iets andere schrijfstijl van Brandon Sanderson maakt het boek zit echt tjokvol actiequote:
Boek 11 staat op de plank.. Deel 12 heb ik nog niet gekocht.. Beetje jammer dat die er alleen in hardcover is, heb de hele serie in paperbackquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:32 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Boek 11 is het nieuwste maar die is best aardig. Je merkt toch een iets andere schrijfstijl van Brandon Sanderson maakt het boek zit echt tjokvol actie
Deel 9 was dat schijtdeel waar in 1000 pagina;s maar iets van 10minuten verstrijken...
Ben ik toch ergens hardcore meequote:Op vrijdag 25 juni 2010 12:54 schreef Dagonet het volgende:
Malazan is redelijk hardcore fantasy, net als bijv Song of Ice and Fire. Denk niet dat TS dat echt gaat bevallen. Niet als zijn voorkeur uitgaat naar Harry Potter en Eragon en z'n belangstelling gewekt is door Percy Jackson.
Je gaat hem bijvoorbeeld ook geen China Mieville aanraden (al is dat meer SF dan fantasy).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |