abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83236796
Kan ik die naam ook op het moederbord zelf vinden? De kast heb ik zo open
pi_83236869
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:56 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Zou ik ook eerst ff doen om te kijken of de CD wel echt bootable is.
Heb je ook op de melding gelet dat je op een 'toets moet drukken' om op te starten vanaf CD-rom, aan je verhaal te zien heb je je bios wel goed ingesteld.
Het laatste is nog niet helemaal zeker, ik kan ook in de BIOS de drives naar boven zetten maar dan heb ik alsnog een aparte bootmenu die ik nodig heb.
pi_83236881
Yep, aan die toets heb ik ook gedacht. Soms krijg ik de kans wel om op die toets te drukken tijdens opstarten, soms ook niet en slaat hij het over. Het maakt alleen niks uit of ik erop druk of niet. Hij start gewoon door met zijn cyclus en gaat hoe dan ook niet naar de cd-speler. Het betreft dus wel een cd met een officiele Vista versie!
pi_83236908
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:59 schreef Rob1966 het volgende:
Yep, aan die toets heb ik ook gedacht. Soms krijg ik de kans wel om op die toets te drukken tijdens opstarten, soms ook niet en slaat hij het over. Het maakt alleen niks uit of ik erop druk of niet. Hij start gewoon door met zijn cyclus en gaat hoe dan ook niet naar de cd-speler. Het betreft dus wel een cd met een officiele Vista versie!
USB keyboard ?
pi_83236919
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:57 schreef Rob1966 het volgende:
Kan ik die naam ook op het moederbord zelf vinden? De kast heb ik zo open
Meestal staat er het type en merknaam erop, als ik jou was zou ik alleen kijken (niet aanraken) als je geen ervaring hebt.
pi_83236940
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 11:54 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Bedoel je niet gewoon dat na de slipstream je Harddisk werd herkend zodat je kon installeren ..
jup. Zijn SATA drivers voor de harddisk he. Maar je hebt ze wel nodig om die cd te booten.
pi_83236977
Ja, usb keyboard........heeft er ook altijd al op gezeten.

Het bootmenu krijg ik wel dus he, voor alle duidelijkheid (na in mijn geval op de del-knop te klikken),
pi_83236985
quote:
Aha, dan is de cd niet bootable of zoals Kroodjebip zegt de usb toetsenbord heeft geen driver bij het opstarten.
pi_83237010
quote:
Het is toch niet toevallig een upgrade cd he?
pi_83237029
Ik zou even een CD van iemand lenen om te kijken of daar wel van opgestart kan worden, CD kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn.
pi_83237033
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:01 schreef Rob1966 het volgende:
Ja, usb keyboard........heeft er ook altijd al op gezeten.

Het bootmenu krijg ik wel dus he, voor alle duidelijkheid (na in mijn geval op de del-knop te klikken),
Kijk eens of je in je bios USB ondersteuning voor je Keyboard aan staat, dat is wellicht het probleem (keyboard wordt niet herkend, dus hij slaat je CD boot over omdat je toets niet werkt).
pi_83237047
op het moederbord staat:
MSI K9 platinum ms-7280 ver:1.0
pi_83237082
nee bip, dat is het helaas niet. Het toetsenbord werkt wel goed!
pi_83237083
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:03 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Kijk eens of je in je bios USB ondersteuning voor je Keyboard aan staat, dat is wellicht het probleem (keyboard wordt niet herkend, dus hij slaat je CD boot over omdat je toets niet werkt).
Hoe komt ie dan in het bios?
pi_83237122
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:00 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

jup. Zijn SATA drivers voor de harddisk he. Maar je hebt ze wel nodig om die cd te booten.
Je haalt de dingen door elkaar. Booten vanaf CD is iets heel anders dan het installeren van je SATA voor je HDU's.
pi_83237148
Zoals gezegd.........in het bootmenu kan ik gewoon komen. Daar kan ik alles instellen (met de pijltjes, dus het toetsenbord werkt!!!)
pi_83237194
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:04 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Hoe komt ie dan in het bios?
Goede vraag, ik had hetzelfde met mijn systeem, na het BIOS scherm werkte mijn USB keyboard niet meer (ik kon wel in het BIOS komen) ... de oorzaak heb ik nooit uitgezocht omdat ik altijd een PS2 keyboardje heb liggen.
pi_83237208
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:05 schreef KroodjeBip het volgende:

[..]

Je haalt de dingen door elkaar. Booten vanaf CD is iets heel anders dan het installeren van je SATA voor je HDU's.
Ja dat snap ik ook wel wel. Feit is dat dat ding pas wilde booten nadat ik 'm via die geslipstreamde cd drivers voor de sata-controller had zitten voeren.
pi_83237251
haha, dat ik iets fout doe als onbenul, dat weet ik na vier dagen klooien. Maar hoe moet het wel?
Nog even:
Ik kan dus in het bootmenu komen.
Ik geef de cd en dvd speler aan als eerste en tweede.
vervolgens F10 om te saven en exit
Mooi geen cd/dvd opstart!! maar gewoon door starten via de harde schijf. En dus niet volledig opstarten maar weer afsluiten na het krijgen van de eerder genoemde update melding.
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:10:08 #45
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_83237297
Misschien vindt de computer dat het te lang duurt om van cd te booten en probeert hij het na een paar tellen toch maar vanaf de harddisk.

Als je nou als eerste bootmedium CD instelt en als tweede, derde en vierde NONE, misschien dat je dan eindelijk de langverwachte vraag 'Press any key to boot from cd' krijgt.
pi_83237387
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:07 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel wel. Feit is dat dat ding pas wilde booten nadat ik 'm via die geslipstreamde cd drivers voor de sata-controller had zitten voeren.
Hoe kan je PC de drivers installeren vanaf de geslipstreamde CD-rom als je niet kan booten vanaf CD-rom ? ... ik denk dat ik het verkeerd interpreteer
pi_83237391
Hey Frollo, dat heb ik nog niet geprobeert. Ga ik doen. Kom ik dan niet in de problemen dat hij mijn harde schijf niet meer herkend straks?
pi_83237427

Heb je zo'n soort BIOS?
pi_83237431
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik zou even een CD van iemand lenen om te kijken of daar wel van opgestart kan worden, CD kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn.
Serieus, de CD kan gewoon stuk zijn.
Ik heb het ook weleens gehad.
Zou ik eerst even proberen voordat je er veel tijd en energie in steekt.
  donderdag 24 juni 2010 @ 12:15:22 #50
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_83237471
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 12:12 schreef Rob1966 het volgende:
Hey Frollo, dat heb ik nog niet geprobeert. Ga ik doen. Kom ik dan niet in de problemen dat hij mijn harde schijf niet meer herkend straks?
Nee hoor, je schakelt de schijf niet uit of zo. Je vertelt alleen maar tegen het BIOS dat er uitsluitend vanaf cd geboot mag worden en nergens anders van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')